Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Vliegezwam vraagje

KornieBoeBoe

Banni
Inscrit
21 Oct 2004
Messages
136
iK Vroeg me af of het vertandig is om in het wild vliegenzwammen te gaan plukken
ze te drogen raspen en dan op te roken
of is dit naat aan te raden ? :think:
 

starsofthesea

Neurotransmetteur
Inscrit
21 Oct 2004
Messages
32
Hallo.
De vliegenzwam in Nederland een beschermde paddestoel en het is het dus verboden ze te plukken. Kijk dus maar goed uit als je ze vind en plukt, dat niemand het ziet want helaas, de politie staat te springen om bonnen uit te delen. Verder weet ik niet hoe je ze het beste kunt gebruiken.
 

KornieBoeBoe

Banni
Inscrit
21 Oct 2004
Messages
136
Mja dat deel wist ik wel :cool2:
maar bij ons in de buurt is een rustig bos dus dat probleem heb ik niet

Toch bedankt
 

KornieBoeBoe

Banni
Inscrit
21 Oct 2004
Messages
136
maar ik bedoel
welke delen van de zwammen moet ik gebruiken om op te roken
of om op te eten ?
hoe lang en hoe moet ik ze drogen
zo van die dingen
 

Sansky

Elfe Mécanique
Inscrit
18 Jan 2002
Messages
334
Aangezien we in Nederland al niet zoveel mooie natuur over hebben ben ik er een groot voorstander van dat jij de paddestoeltjes lekker in het bos laat staan en ze gewoon bij ons koopt. Die worden namelijk speciaal gekweekt voor consumptie en zijn er dus ook een stuk beter geschikt voor dan de Nederlands vliegenzwam. Het gedeelte dat je kunt roken is het huidje aan de bovenkant. Wel moet je ze eerst goed drogen. Je kunt er met tabak of andere kruiden een jointje van draaien.
 

KornieBoeBoe

Banni
Inscrit
21 Oct 2004
Messages
136
Mja misschien is het inderdaad wel Beter om ze te kopen inplaats van ze te gaan plukken

toch bedankt
 

KornieBoeBoe

Banni
Inscrit
21 Oct 2004
Messages
136
wat bedoel je met de huid ?
het hele hoedje
of alleen het rode velletjes met de witte stipjes
 

ZZAS77

Matrice périnatale
Inscrit
25 Oct 2004
Messages
8
Aangezien we in Nederland al niet zoveel mooie natuur over hebben ben ik er een groot voorstander van dat jij de paddestoeltjes lekker in het bos laat staan en ze gewoon bij ons koopt. Die worden namelijk speciaal gekweekt voor consumptie en zijn er dus ook een stuk beter geschikt voor dan de Nederlands vliegenzwam. Het gedeelte dat je kunt roken is het huidje aan de bovenkant. Wel moet je ze eerst goed drogen. Je kunt er met tabak of andere kruiden een jointje van draaien.
Ik als bioloog weet dat de vliegenzwam in nederland een jaar of 15 geleden inderdaad op de lijst van beschermde paddestoelen is gekomen. Tegewoordig is hij in zo'n grote hoeveelheid aanwezig dat je je nek er bijna over breekt.
Ik zou zeggen pluk ze gerust maar laat in ieder geval een kleine 25% van de stoelen staan zodat je er volgend jaar weer van kan genieten.

p.s. wees voorzichtig ze is erg giftig
 

GijsB

Neurotransmetteur
Inscrit
24 Oct 2004
Messages
40
en vervolgens duikt heel paddo-etend nederland de bossen in en zijn ze volgend jaar weer beschermd.
 

KornieBoeBoe

Banni
Inscrit
21 Oct 2004
Messages
136
Hmmm
Ik ben gaan wandelen
vond er maar een 10 tal
zeer kleintjes
dus heb ik ze maar laten staan en ga ik later eens terug kijken
 
G

Guest

Invité
Aangezien we in Nederland al niet zoveel mooie natuur over hebben ben ik er een groot voorstander van dat jij de paddestoeltjes lekker in het bos laat staan en ze gewoon bij ons koopt. Die worden namelijk speciaal gekweekt voor consumptie en zijn er dus ook een stuk beter geschikt voor dan de Nederlands vliegenzwam. Het gedeelte dat je kunt roken is het huidje aan de bovenkant. Wel moet je ze eerst goed drogen. Je kunt er met tabak of andere kruiden een jointje van draaien.

sorry hoor maar de vliegenzwammen die jullie verkopen worden ook gewoon geplukt alleen dan niet in nederland. Het is namelijk vrijwel onmogelijk om vliegenzwammen te kweken.

de vliegenzwammen in nederland schijnen wel vrij zwak te zijn, dus bij ******* zijn ze wellicht een stuk sterker!
 

KornieBoeBoe

Banni
Inscrit
21 Oct 2004
Messages
136
Ok ik heb het geprobeerd ben er een paar gaan plukken
gedroogt en geprobeerd

Gerookt: ik voelde een beetje licht in mijn hoofd wat na 5 min gedaan was

thee vang emaakt : thee was om van de kotsen

opgegeten: Kvoelde mij een beetje high
 

Sansky

Elfe Mécanique
Inscrit
18 Jan 2002
Messages
334
Je hebt veel variatie in sterkte bj Amanita. Misschien heb je gewoon een paddestoel met weinig actieve stoffen gehad. Heb je de paddestoel wel gedroogd voor consumptie?
 

KornieBoeBoe

Banni
Inscrit
21 Oct 2004
Messages
136
ja kheb ze gedroogd
en ik ben er zeker van dat ze suuuppeer droog waren
maar ik heb wat herb joints bestelt
en ik zal die wonder joint eens testen
om te zien op het b eter is
 

skoeip

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
19 Nov 2004
Messages
1 674
hoe weet je of ze bij ******* wel sterk genoeg zijn?
 

skoeip

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
19 Nov 2004
Messages
1 674
ik las net in de soft secret dat muscimol op de zelfde hersen gedeeltes als alcohol werkt, heeft t dan wel een hullucinerende werking? of word je dr gewoon dronken van?
das ook leuk, maar niet waar ik paddo's voor neem
 

synap

Neurotransmetteur
Inscrit
4 Sept 2003
Messages
74
Doe dit alleen wanneer je zeer veel verstand hebt
van paddestoelen plukken.

De Aminita pantherina staat vaak bij de gene die je zoekt
(Aminita Muscaria), visueel lijken ze zelfs op elkaar.

Grootste verschil is dat je van de Aminita Pantherina nogal
dood kan gaan.
 

Snapinho

Elfe Mécanique
Inscrit
22 Sept 2004
Messages
394
Ik heb beide verhalen gehoord/ gelezen, de Syberiërs zouden er 'dronken' van worden, Sjamanen zouden contact met de geestenwereld vinden, anderen werden er weer 'high' van. 't Is maar hoe je het noemt natuurlijk, maar volgens mij zijn de effecten wel degelijk trippy..

Hoe zit het met dat amanita extract? Heb de gedroogde paddestoelen gegeten en er gebeurde niets...
 

Anand

Glandeuse pinéale
Inscrit
15 Jan 2003
Messages
190
Doe dit alleen wanneer je zeer veel verstand hebt
van paddestoelen plukken.

De Aminita pantherina staat vaak bij de gene die je zoekt
(Aminita Muscaria), visueel lijken ze zelfs op elkaar.

Grootste verschil is dat je van de Aminita Pantherina nogal
dood kan gaan.

in europa lijken ze minder op elkaar dan in de VS, in de VS zijn vliegenzwammen oranje/geel en de panterzwam geel

hier is de vliegenzwam helder rood dus makkelijk uit elkaar te houden
 
Haut