Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Verlichting bij paddestoelenkweek

psilocybe

Matrice périnatale
Inscrit
25 Fev 2006
Messages
14
Hoi

Ik ben mezelf nu al ongeveer een half jaar aan het verdiepen in paddestoelenkweek en ik ben van plan over een paar weken eindelijk te beginnen.

Het enige probleem is dat ik ouders heb die iets tegen magische paddestoelen hebben.. Oftewel, ik moet ze kweken zonder dat ze er iets van merken. Ik heb gelezen dat er mensen zijn die kweken met indirect zonlicht, fluorescente lampen, gloeilampen en kerstverlichting, allemaal zonder problemen. Nu is mijn vraag: kan ik kweken mbv LED lampjes op batterijen? En is hier ook iets bij mogelijk van timer verlichting? (ik heb niet echt veel kennis op dit gebied..)
En ten slotte, hebben "golden teachers" cold shock nodig om ze te laten groeien?
 

$p@cebuGGs

Neurotransmetteur
Inscrit
8 Jan 2006
Messages
86

Mycophile

Alpiniste Kundalini
Inscrit
30 Juil 2004
Messages
534
Het licht gebruiken ze inderdaad om te weten waar ze heen moeten groeien. In theorie zou volgens mij het 'standby' knopje van de tv al voldoende moeten zijn om paddestoelen te laten groeien.
LED lampjes zijn dus ook wel ok. In hoeverre iets meer of iets minder licht meteen invloed heeft op de opbrengst durf ik je niet te zeggen.
LED lampjes op batterijen in combi met een timer zie ik 123 niet voor me.
Golden Teachers hebben niet perse een coldshock nodig. Maar kwaad kan het ook niet.
 
C

cholo

Invité
Hoe zit het met de geur die die dingen voortbrengen, ik verwacht me aan een muffe geur, maar niet zo sterk
 

Ilian

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Fev 2006
Messages
1 028
geen last van geur.. niks
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Dit is natuurlijk persoonlijk maar ik heb vanaf het begin de moeilijke weg gekozen en mijn ouders geinformeerd over paddestoelen en ze duidelijk gemaakt dat hetgeen ze er tegen hebben, onwetendheid is en propaganda van de overheid. Dit was niet makkelijk en heeft redelijk wat tijd gekost maar uiteindelijk geeft het (mij) een beter gevoel. Als ik het stiekum moet doen, is het net of ik met iets slechts bezig ben terwijl mijn ervaringen met deze planten positief zijn en ik ervan overtuigd ben dat ze iets goeds brengen in de wereld.

Als je het toch stiekum wilt doen, is invitro tek misschien iets voor je, te vinden in de teks op www.mycotopia.net. Dit is een kweekmethode die heel goed verborgen is te houden.

HC
 

forest

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
30 Déc 2005
Messages
1 264
jah idd, mijn ma was er ook tegen, maar na een week preken en propaganda houden begrijpt ze het, en staat ze het toe. gewoon een hoop ''nuchtere'' info verzamelen en flink redeijk op ze inpraten.
 

sentinall

Glandeuse pinéale
Inscrit
19 Jan 2006
Messages
192
nou ikzelf woon op mezelf dus dat probleem heb ik niet.

Maar misschien moet je overwegen die philospher stone's te kweken, deze moeten in water en een glaze pot in het donker staan, makkelijk te verstoppen dus.

Kun je je ouders niet wijs maken dat het anders een "school" project is, dat je moet kijken naar de manier waarop schimmels groeien ;)
 
Haut