Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Verlamd geraakt!!!

Bird

Glandeuse pinéale
Inscrit
9 Mai 2006
Messages
100
Hallo beste mensen! Ik heb eigenlijk een beetje een nare mededeling (misschien meer een waarschuwing dus) voor diegenen die een dergelijk verhaal nog nooit hebben gehoord..
Afgelopen weekend heb ik salvia geprobeerd voor de eerste x. Ik had het 10x extract gekocht in de smartshop, en heb er die avond ongeveer o.2 gram van gerookt. Dit waren ongeveer 3 flinke hijsen. Ik voelde echter niets en was een beetje teleurgesteld. De dag erna (Zaterdag) probeerde ik het weer. Nu voelde ik IETS dwz alles leek een beetje naar links toe te trekken niet echt heftig ofzo. Maargoed een paar uur daarna nam ik een halve portie truffels. Dat wilde wel!! Ik had echt een relaxte trip! Beetje suf, beetje raar maar wel lekker! Rond een uur of 2 werd het allemaal wat rustiger en ik besloot een paar trekjes te nemen van een joint. (Ik was trouwens in een rustig stamcafé en had GEEN DRUPPEL alcohol gedronken!) Wat er vervolgens gebeurde kan ik met geen mogelijkheid beschrijven, maar ik ga het tóch proberen:
Ik kon geen bewegingen meer waarnemen. Alles schokte alsof het aantal frames per seconde hard omlaag ging. Ik zag alles draaien en had geen besef meer van tijd, emotie, beweging etc. Ik voelde dat het niet goed ging en zakte door mijn benen. Alles sloot zich af en ik merkte dat ik me niet meer kon bewegen. Ik was wel bij, maar alleen mijn gehoor functioneerde. Op pijnprikkels reageerde ik niet meer en er werd een ambulance gebeld. Dit was het moment waarop ik serieus dacht dat ik zou gaan sterven. Ik zag, met mijn ogen dicht, een soort spiraal met al mijn gedachten steeds kleiner worden en kreeg een onheilspellend gevoel alsof alles naar een einde toeliep. De ambulance-medewerkers en politie droegen me naar binnen. Op de brancard heb ik alles ondergekotst maar nog steeds was ik verlamd. (Ik lag dus in mijn eigen kots) Ik werd naar het ziekenhuis gebracht en na ongeveer anderhalf uur volledig verlamd te zijn geweest begon ik weer een beetje te fluisteren en te bewegen. Met de uren die verstreken kwam mijn persoon weer terug op aarde en momenteel ben ik blij dat ik hier weerd zit! Uiteraard mijn eigen schuld, en ook stom om dergelijke dingen te combineren maar "forgive me! This was never the intention!" Ik moet het allemaal nog even plaatsen, ik weet nog niet hoe ik om zal gaan met drugs/alcohol (of helemaal niet) maar ik heb een heeeeele wijze les geleerd afgelopen weekend! Ik ben met mijn neus op de gevaren gedrukt en besef nu eigenlijk pas werkelijk dat het een schaduwzijde heeft die altijd op de loer ligt als je niet voorzichtig bent!!! Dus: U bent gewaarschuwt!
P.S als je dit echt HELEMAAL hebt uitgelezen dank ik je voor je tijd!
Gegroet! Bird
 
G

Guest

Invité
Wow dude, klinkt heel erg heftig.
Ik ben wel blij om te horen dat het weer met je gaat, want dit soort shit is echt scary.
Teveel combineren kan idd grotere risico's met zich meebrengen, maar zo te horen heb je er wel je les uitgetrokken.
Ikzelf heb echt nog nooit iets onprettigs meegemaakt (bad trip naar gevoel etc) maar kan me echt goed voorstellen wat er ineens allemaal door je hoofd gaat.
Ik heb wat ongelukken gehad en heb zelfs een keer gedacht dat m'n voet er af moest, maar man als je helemaal verlamd ben, dat is echt ernstig.

Ik hoop dat het nu goed met je blijft gaan en het afwegen van opnieuw aan de psychedelica (met verstandig gebruik) dat komt vanzelf...
Veel suc6 gast :thumbsup:
 

petfles

Alpiniste Kundalini
Inscrit
4 Oct 2005
Messages
604
Ik ben echt geschrokken van je verhaal..
Hebben ze uitgezocht wat de oorzaak kan zijn?
 

petfles

Alpiniste Kundalini
Inscrit
4 Oct 2005
Messages
604
Het kan toch niet veroorzaakt zijn door de truffels of de salvia??
 

Dr. Leospace

Alpiniste Kundalini
Inscrit
28 Oct 2005
Messages
686
Pffft, klinkt erg heftig inderdaad.

Lijkt op een soort van out-of-body experience. Als je uit je lichaam treedt heb je ook geen gevoel en/of controle meer over je lichaam. Dit is meestal niet gevaarlijk, maar kan het wel erg onprettig zijn, zeker als je het niet verwacht of weet wat er gebeurt.

Het lijkt me overigens wel een erg vreemd effect met de combinatie van middelen die je hebt gebruikt. Misschien dat je ergens een bepaalde gevoeligheid voor hebt.
 

aether

Glandeuse pinéale
Inscrit
19 Jan 2006
Messages
196
Dat was geen leuke avond dus.
Denk ook dat de combinatie dit teweeg heeft gebracht...truffels en daarvoor salvia gerookt. Twee verschillende energieen die bij de versmelting waarschijnlijk verlamming veroorzaakt hebben :cry:

Wat ik zelf heel sterk en als zeer zeer onaangenaam heb ervaren, was tijdens een salvia-roes, dat mn lichaam ook verlamd is geraakt, ik kon mijn armen en benen en heup ongeveer 3 min absoluut niet meer bewegen, totaal stijf, en voelde dat ik aan de grond vast genageld was net als een boom....Maar goed, dat was maar 3 min....de geest van salvi zat waarschijnlijk nog in je lichaam, en trokken de truffelmoleculen niet....

Goed om te weten. 9ben ervan overtuigd een goedje zowieso niet te combineren, zelfs verschillende paddo-soorten kunnen rare en te heftige belevenissen geven.

Nou, welcome back on earth :wink:
 

j-lazy

Glandeuse pinéale
Inscrit
16 Déc 2005
Messages
226
inderdaad welkom terug, wat een verhaal zeg ik heb nog zoiets meegemaakt. zo zie je toch maar dat je altijd moet oppassen wat je doet.
 

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
heftig verhaal man
zoiets maak je echt alleen maar in een droom mee :p ipv een film
heb je nergens last meer van nu ?? geen flashbacks meer ?

Dr. Leospace a dit:
Pffft, klinkt erg heftig inderdaad.

Lijkt op een soort van out-of-body experience. Als je uit je lichaam treedt heb je ook geen gevoel en/of controle meer over je lichaam. Dit is meestal niet gevaarlijk, maar kan het wel erg onprettig zijn, zeker als je het niet verwacht of weet wat er gebeurt.

Het lijkt me overigens wel een erg vreemd effect met de combinatie van middelen die je hebt gebruikt. Misschien dat je ergens een bepaalde gevoeligheid voor hebt.

dat denk ik ook leo
 

Bird

Glandeuse pinéale
Inscrit
9 Mai 2006
Messages
100
Tja inderdaad..
Dat zou dan een gevoeligheid voor Salvia kunnen zijn. Truffels had ik namelijk al een x eerder gedaan.. Misschien had die RedBull er iets mee te maken?? Combi met cafeïne zoiets misschien.. Naja ik heb in ieder geval een wijze les gehad. Thanx for your concern guys!!

Greetz
 

Indiaan

Glandeuse pinéale
Inscrit
20 Fev 2006
Messages
220
salvia en shrooms schijnen goed samen te gaan. Heb er meerdere mensen positief over gehoord. Ik denk dat het meer de red bull is dan.
 

mindmelt

Neurotransmetteur
Inscrit
3 Juin 2006
Messages
26
Klinkt idd erg intens.

Ik ben alleen heel benieuwd wat de oorzaak was van deze trip.
Zou je misschien duidelijk kunnen zeggen wat je wanneer hebt ingenomen? Salvia is na +- 15 minuten uitgewerkt, met nog een "na-roes" van ongeveer een uur. Dus het lijkt me sterk dat het daar van komt. Daarbij is salvia een disociatief middel (je raakt ervan verwijderd van de realiteit) terwijl truffels een psychedelishce drug zijn (de werkelijkheid wordt veranderd). Misschien dat die combo er iets mee te maken heeft. Sowieso versterkt iedere drug die je ingenomen had elkaar, dus dat kan het zijn....sowieso was dit zo ongeveer de 1e keer dat je salvia deed, het is niet echt slim om dan meteen drugs combo's te gaan doen ;).

Oh ja en het is bekend van salvia dat je bij een overdosis idd verdoofd kunt raken (als in dat ze je kunnen opereren zonder dat je iets zou voelen)
hier kun je wat meer over salvia lezen:
http://www.erowid.org/library/books_online/salvinorin/toc.shtml

Maar het klinkt idd niet als een erg positieve ervaring, ik zou de komende tijd idd ff rustig aan doen met de psychedilcs en dit eerst ff verwerken. :)
 

skoeip

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
19 Nov 2004
Messages
1 674
Het zou ook kunnen dat je gewoon uitgeput was van te veel drugs ervaringen bij elkaar, eerst salvia, daarna paddo's en daarna cannabis, en om het af te maken ook nog vlink wat caffeine, mischien vond je lichaam het allemaal net wat te veel.
 

Bird

Glandeuse pinéale
Inscrit
9 Mai 2006
Messages
100
Ja dat klinkt mij idd wel logisch in de oren...
Ik had om ongeveer 7 uur denk ik de Salvia gerookt. Ik denk rond 9 uur wat RedBull gedronken met een herbal en toen om 11 uur halve portie truffels. Om kwart voor 2 (net voor het gebeurde) heb ik nog een jointje gerookt en ik had een beetje het gevoel alsof die joint de boel een soort van aan elkaar heeft gelijmd en versterkt!
Dus uitputting van mijn lichaam is heel goed mogelijk!
Wat ben ik toch een debiel...
 
G

Guest

Invité
Joh, dude, iedereen doet wel eens stoms, als je er maar van leerd ;)
 

DevXavier

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
8 Mai 2006
Messages
1 258
Salvia kan bij een OD als heftige narcotica fungeren, zoals eerder al gezegd is.

Jammer van dit soort gevallen is, dat het voor slechte publiciteit zorgt, als het in de media komt. Daarom moet je drugs ook niet gebruiken alsof je een man van staal bent en alles aankan.
 

skoeip

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
19 Nov 2004
Messages
1 674
Tja drugs gebruik heeft natuurlijk een schaduw zijde, net als alles wat we in het leven tegen komen.
 
Haut