Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Uitspraak Rouwvoet, discriminatie?

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
In de Highlife van oktober/november 2006 werden een aantal politici hun mening gevraagd over het gedoogbeleid. Een uitspraak van Rouwvoet was daar:

"Doelstelling is om opnieuw de norm te bevestigen dat alle drug gebruik niet normaal is'.

Eén van mijn doelstellingen voor 2007 zal dan ook zijn, de norm te bevestigen dat christenen niet normaal zijn.
 

Faust

Elfe Mécanique
Inscrit
11 Nov 2006
Messages
380
HeartCore a dit:
In de Highlife van oktober/november 2006 werden een aantal politici hun mening gevraagd over het gedoogbeleid. Een uitspraak van Rouwvoet was daar:

"Doelstelling is om opnieuw de norm te bevestigen dat alle drug gebruik niet normaal is'.

Eén van mijn doelstellingen voor 2007 zal dan ook zijn, opnieuw de norm te bevestigen dat christenen niet normaal zijn.
Het heeft niet zoveel met discriminatie te maken maar vooral met stompzinnigheid en bekrompenheid. Sommige mensen zouden wat minder moeten preken en wat meer moeten nadenken.
 

MindAstronaut

Sale drogué·e
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
968
Hmm alle drugs gebruik niet normaal,
Dan mogen ze wel ophouden met wijn zuipen in die kerken..
:roll:
 

DevXavier

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
8 Mai 2006
Messages
1 258
Je moet z'n gristen niet te serieus nemen Henk. :)
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Dat komt omdat Rouwvoet bang is, is dat er teveel denkers in de bevolking ontstaan, die zich werkelijk gaan verdiepen in het Christelijke geloof en dan de bewustwording krijgen dat het Christelijke geloof de mensheid niet verder zijn helpen in de ontwikkeling van welzijn, geluk en het ultieme gevoel van vrijheid.

Gebruik van psychoactieven middelen niet normaal? Het is een keuze die in de handen ligt van elk individu. Hetgeen NIET het geval is bij bijvoorbeeld vrouwen, waarvan de ChristenUnie de emancipatie niet wilt steunen, en nog steeds op grond van hun geloof van binnen homoseksualiteit niet wilt erkennen. En nog steeds vasthouden aan principes die hun fundering kennen op grond van de tijd van twee duizend jaar geleden.
 

PeterPlanteneter

Neurotransmetteur
Inscrit
9 Oct 2006
Messages
92
Het is heel lastig mensen te overtuigen die generaliseren. Bij drugs hebben ze een beeld van een dakloze junkie die fietsen jat om van dat geld heroine te kopen. Ze denken dat iedere drug tot hetzelfde resultaat leidt, maar beseffen niet dat alcohol, koffie en roken ook een drug is.

Het moet nog maatschappelijk ontdekt worden dat veel drugs even/ minder gevaarlijk is dan het nu toegestane eten en drinken.

Ik denk niet dat Christenen de drugs weren om hun geloof in stand te houden, maar puur door onbegrip en conservativiteit.

Ook zo'n mooie zin: "Alle drugsgebruik is niet normaal"
Wat is normaal? Wat is drugs? Waarom moet uberhaupt alles normaal zijn?


Ok ik generaliseer nou ook een beetje, maar alleen om mn standpunt beter over te brengen.
 

Kwarkfanaat

Sale drogué·e
Inscrit
2 Jan 2006
Messages
764
PeterPlanteneter a dit:
Ok ik generaliseer nou ook een beetje, maar alleen om mn standpunt beter over te brengen.

Dat zag ik!

Maar je hebt wel gelijk...

Het heeft naar mijn mening ook zo goed als niets te maken met het Christelijk geloof, maar eerder met de conservativiteit die er vaak mee gepaard gaat.
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Het is dus helemaal niet zeker of de katolieke kerk geen weet heeft van entheogenen. Twee mensen waar ik veel respect voor heb, zijn al een tijd bezig met een onderzoek wat je hier kunt vinden:

http://www.pharmacratic-inquisition.com/

Ze beargumenteren heel overtuigend, hoe het verhaal van Jezus is gestolen van 'heidense' godsdiensten (alom bekend inmiddels) maar veel schokkender, lijkt het erop dat de kerk weet had van de werking van bepaalde psychoactieve paddestoelen, deze in het geheim gebruikten maar dit verboden voor iedereeen anders.

Ik weet niet wat er van waar is maar de video presentatie op eerder genoemde site is best overtuigend.

Wat we in iedere geval wel als feit kunnen aannemen, is dat de spaanse inquisitie letterlijk de opdracht mee kreeg om aan Zuid Amerikaanse indianen de vraag te stellen of ze een bepaalde paddestoel gebruikten. Was het antwoord ja, dan volgde onheroepelijk executie. Het ging hier overigens om psychoactieve paddestoelen. Eea is natuurlijk zeer wrang, wanneer de informatriie zoals wordt gebracht in de video, waar zou zijn. Dan is het met recht, christianities darkest sectres revealed.

Iedereen weet dat de Christelijke kerk in zijn geheel, tegen paranormale activiteiten is. Het is verboden waar te zeggen, gebedstegenezen, horoscooop te trekken en noem het maar op. Het gebruik van entheogenen valt wat mij betreft hier ook onder echter, in plaats van dat het in de kerk wordt genoemd dat het niet mag, iets wat mij en een ieder hier waarschijnlijk worst zou wezen, hebben de christenen hier een wet in handen waarmee ze macht uitoefenen op jou en mijn vrijheid!

De Amerikaanse regering is natuurlijk gewoon christen fundamentalistisch, dat zal niemand betwijfelen. En in feite is het nooit anders geweest. In dat licht bezien, kun je de internationale verdragen mbt drugswetgeving langs diezelfde lat leggen. Op zeker moment heeft de amerikaanse overheid, eind jaren zestig, ervoor gezorgd dat andersdenkenden zoals wij, wereldwijd worden vervolgd.

Dat is wat ik hoor wanneer ik Rouvoet hoor zeggen dat 'alle drug gebruik abnormaal is'. Hypocrisie van de bovenste plank en het structureel onderdrukken van een grote groep andersdenkenden. Het is nooit anders geweest, alleen zijn ze in onze tijd politiek correct. Dat is misschien nog wel gevaarlijker dan ooit.
 

PeterPlanteneter

Neurotransmetteur
Inscrit
9 Oct 2006
Messages
92
HeartCore a dit:

Amen!

Jazeker, ik denk er precies zo over! Goed, ik wist niet of dat vroeger geestelijken de psychoactieve paddo's zelf gebruikten, maar ik kan me goed voorstellen dat ze het willen verbieden om de werking.
 

Pazusu

Elfe Mécanique
Inscrit
4 Août 2006
Messages
378
Alle druggebruik? Dus alles wat door de opiumwet nu als drug bestempeld wordt? Dan moeten ze die opiumwet wel eerst even goed onder de loep nemen. Want daar staan dingen in die als abnormaal bestempeld worden (zoals LSD en Psilocine), die door mensen die er verstand van hebben helemaal niet zo gevaarlijk zijn. En er staan dingen in die normaal gevonden worden die helemaal niet zo normaal zijn (alcohol).

Ik kan nog wel meegaan, als je ziet dat kinderen van 12 al straalbezopen rondlopen. Ouders onderschatten soms hoe desastreus en verslavend alcohol kan zijn. In die zin vinden we alcohol misschien veel te normaal en heeft Rouwvoet misschien een beetje gelijk.

Maar hij zegt toch echt: alle drugs zijn niet normaal. Ja, daar kan ik het alleen maar mee oneens zijn natuurlijk. Zeker als hij bedoelt ze te verbieden, maar dat zegt hij ook weer niet.
 
G

Guest

Invité
Discriminerend... dat denk ik niet.

Maar hij mag wel eens jampotglazen in z'n bril zetten, misschien dattie dan es wat verder kan kijken dan z'n bekrompen neus lang is...
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Verder ben ik van mening dat religie en magische planten een heel close relatie hebben...

Adam en Eva met de zondeval van 'de appel', jesus gekruisd met doorntakken... dit geeft al aan dat er in de mens een stukje verleiding van 'willen' heerst.

Bepaalde interpretaties en rituelen kunnen namelijk niet uitsluitend uit de menselijke geest komen, daar is een stukje geestverruiming voor nodig.

Je moet eens onder invloed de Bijbel lezen, of andere religeuze oudheden, dan maken ze veel meer sense dan wanneer je nuchter bent. Of je het er nou mee eens ben of niet, het zit in ieder mens, alleen heel diep.
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Maar hij zegt toch echt: alle drugs zijn niet normaal. Ja, daar kan ik het alleen maar mee oneens zijn natuurlijk. Zeker als hij bedoelt ze te verbieden, maar dat zegt hij ook weer niet.

Dat hoeft hij ook niet te zeggen, google eens op christenunie en softdrugs

Brugmansia, helemaal mee eens :)
 

Kwarkfanaat

Sale drogué·e
Inscrit
2 Jan 2006
Messages
764
Brugmansia a dit:
Je moet eens onder invloed de Bijbel lezen, of andere religeuze oudheden, dan maken ze veel meer sense dan wanneer je nuchter bent. Of je het er nou mee eens ben of niet, het zit in ieder mens, alleen heel diep.

Will do! 8)
 

Pazusu

Elfe Mécanique
Inscrit
4 Août 2006
Messages
378
Een zeer visueel hoofdstukje:

God a dit:
De tuin van Eden (Genesis 2)

In de tijd dat God, de HEER, aarde en hemel maakte, 5 groeide er op de aarde nog geen enkele struik en was er geen enkele plant opgeschoten, want God, de HEER, had het nog niet laten regenen op de aarde, en er waren geen mensen om het land te bewerken; (2:5) geen mensen om het land te bewerken – In het Hebreeuws is er hier en in het vervolg een woordspel tussen ’adam, ‘mens’, en ’adama, ‘land/aarde/aardbodem/akker’.6 wel was er water dat uit de aarde opwelde en de aardbodem overal bevloeide. 7 Toen maakte God, de HEER, de mens. Hij vormde hem uit stof, uit aarde, en blies hem levensadem in de neus. Zo werd de mens een levend wezen.
8 God, de HEER, legde in het oosten, in Eden, een tuin aan en daarin plaatste hij de mens die hij had gemaakt. 9 Hij liet uit de aarde allerlei bomen opschieten die er aanlokkelijk uitzagen, met heerlijke vruchten. In het midden van de tuin stonden de levensboom en de boom van de kennis van goed en kwaad.

...

Genesis 3

1 Van alle in het wild levende dieren die God, de HEER, gemaakt had, was de slang het sluwst. Dit dier vroeg aan de vrouw: ‘Is het waar dat God gezegd heeft dat jullie van geen enkele boom in de tuin mogen eten?’ 2 ‘We mogen de vruchten van alle bomen eten,’ antwoordde de vrouw, 3 ‘behalve die van de boom in het midden van de tuin. God heeft ons verboden van de vruchten van die boom te eten of ze zelfs maar aan te raken; doen we dat toch, dan zullen we sterven.’ 4 ‘Jullie zullen helemaal niet sterven,’ zei de slang. 5 ‘Integendeel, God weet dat jullie de ogen zullen opengaan zodra je daarvan eet, dat jullie dan als goden (3:5) als goden – Ook mogelijk is de vertaling: ‘als God’.zullen zijn en kennis zullen hebben van goed en kwaad.’

...

En zoals ook de Titanic onvermijdelijk zou zinken, gebeurde ook hier het onvermijdelijke....

...


22 Toen dacht God, de HEER: Nu is de mens aan ons gelijk geworden, nu heeft hij kennis van goed en kwaad. Nu wil ik voorkomen dat hij ook vruchten van de levensboom plukt, want als hij die zou eten, zou hij eeuwig leven. 23 Daarom stuurde hij de mens weg uit de tuin van Eden om de aarde te gaan bewerken, waaruit hij was genomen. 24 En nadat hij hem had weggejaagd, plaatste hij ten oosten van de tuin van Eden de cherubs en het heen en weer flitsende, vlammende zwaard. Zij moesten de weg naar de levensboom bewaken.
 

Pazusu

Elfe Mécanique
Inscrit
4 Août 2006
Messages
378
HC a dit:
Wat is precies het punt van deze alom bekende tekst?

stukkie terug...

Kwarkfanaat a dit:
Brugmansia a dit:
Je moet eens onder invloed de Bijbel lezen, of andere religeuze oudheden, dan maken ze veel meer sense dan wanneer je nuchter bent. Of je het er nou mee eens ben of niet, het zit in ieder mens, alleen heel diep.

Will do! 8)

vandaar! :wink:
 
Haut