Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

uitdroging?

r0mke

Neurotransmetteur
Inscrit
1 Oct 2006
Messages
40
Dit weekend paddo's gedaan met 2 vrienden van me.
Iedereen een geweldige trip gehad.
Toen het uitgewerkt was zouden we een jointje draaien,
ik zou een jointje draaien valt in eens een vriend van me achter over, ogen draaiden weg alle spieren trokken samen.
Even later ging hij weer staan viel hij weer om.
Toen heb ik een vriend opgebeld die heeft hem opgehaald toen wat drinken gehad suiker en wat fruit.
Daarna heeft hij er geen last meer van gehad
Hoe zou dat komen?
Ik denk dat het komt door uitdroging want hij had die dag niet veel gedronken.
 

Cesco

Neurotransmetteur
Inscrit
6 Avr 2006
Messages
50
Ik heb dit ook al eens meegemaakt met een vriend van mij.

We hadden paddo's gehad en de trip was ook al ver op het einde.
We zaten buiten wat te chillen, toen die opeens opstond om even te gaan pissen en ik 10 seconden erna iets hoorde vallen (die vriend dus).

Ook hij stond na enkele seconden weer op, zij het met zijn hele hoofd onder het zweet en ook had hij een hele rare blik in zijn ogen. Ik heb hem toen een fles cola laten drinken en toen was hij meteen weer de oude.

Ook dit was in de zomer (eind augustus) en het was die dag heel erg warm, dus ik denk inderdaad dat dit met uitdroging te maken had, alleen vraag ik me af wat voor een rol die paddo's hierin hebben gespeeld. Voor zover ik weet is mij geen informatie bekend over paddo's en uitdroging, misschien dat iemand hier meer van weet of vergelijkbare situatie's heeft meegemaakt.
 

r0mke

Neurotransmetteur
Inscrit
1 Oct 2006
Messages
40
Op uitjebol staat dat je wel goed moet drinken om je nieren te spoelen.
 

MindAstronaut

Sale drogué·e
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
968
Ik heb het zelf ook wel eens meegemaakt dat ik na een heftige paddo trip een joint ging roken en daarvan ben outgegaan.
Vooral als je niet goed bent uitgerust voor een trip kan de trip zo lichamelijk vermoeiend zijn dat een sticky roken al teveel is, de stick slaat trouwens ook wel wat harder in als je vermoeid bent.

Ik zelf zorg ergewoon voor dat ik goed ben uitgerust voordat ik ga trippen,
enzo nog wel genoeg energie over heb om van een sticky te genieten op het einde :wink:

peaCe..
 

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
je droogt niet zomaar uit van een avondje trippen ..
ook al drink je bijna niets ..
of hij moet non stop aan het zweten en pissen, kotsen en schijten zijn ofzo
misschien dat hij de dag(en) vantevoren dan ook weinig suiker en vocht binnen heeft gehad
 

Indiaan

Glandeuse pinéale
Inscrit
20 Fev 2006
Messages
220
Het zou kunnen dat wat jou vriend heeft ervaren, ikzelf ook heb gehad. Ik had weet dat ik mezelf niet goed voelde en het eigenlijk zag aankomen. Ik heb er toen niet op gereatgeerd (ja is slecht) en ben outgegaan tegen een brievenbus. Paar seconde later ging het weer goed en ben ik naar het ziekenhuis gelopen.

Het had bij mij i.i.g. te maken met dat ik beide maten waar ik me goed bij voelde niet bij me had staan. Ik had ze moeten halen maar heb dat nagelaten. My bad en ik heb een litteken om mezelf eraan te herinneren.
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Te lage glycogeen vooraad (bloedsuikerspiegel) of een te laag natrium gehalte (zout) of een tekort aan vocht/vitamines. (Met name C, B1, B6, B12 zijn belangrijk)

Iig vult een suikerdrankje de bloedsuiker spiegel rap, binnen 7 seconden is 10% via je slokdarm, tong en gehemelte volledig opgenomen. Vrijwel altijd voldoende voor herwinning van bewustzijn vlak na het voorval. Binnen enkele minuten zit al meer dan de helft in je bloed. Dextrose het allersnelst, glucose en isotone ietstjes langzamer.

Vocht en natrium/sodium worden ook rap aangevuld.

Veel water drinken leidt tot afbraak van zout, veel zout versneld uitdroging, daarom moet de balans tussen beide goed zijn. En kan heel veel water drinken dus leiden tot verlies van bewustzijn. En zout op zijn beurt tot uitdroging. Daarom heb je na een zware maaltijd vaak een 'spoeling' nodig, omdat je in 1 keer veel zout hebt geconsumerd. Tevens houd zout vocht vast, vandaar dat zout +tequila een langere en sterkere dronkenschap tweeg brengt.

Door de paddo's is het vrijwel zeker niet gekomen, waarschijnlijk had die al ergens een tekort aan bij aanvang.

Vermoeidheid is ook en nare bottelnek tijdens een trip, dus altijd uitgeslapen beginnen, niet hoeven te pissen en schijten, en met een vochtige mond starten, en drinken binnen handbereik.
 

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
ik vind een kop stevige bouillon ( half blokje ofzo) na een avond zuipen altijd ideaal :)
en dan nog een glas water ofzo .. en dan heb ik smorgen gegarandeert geen kater
en hoef ik niet naar de plee snachts haha :)

maaruh dat heeft nergens iets mee te maken eigenlijk
 

JosVU

Alpiniste Kundalini
Inscrit
26 Juin 2006
Messages
512
ProStoner a dit:
je droogt niet zomaar uit van een avondje trippen ..
ook al drink je bijna niets ..
of hij moet non stop aan het zweten en pissen, kotsen en schijten zijn ofzo
misschien dat hij de dag(en) vantevoren dan ook weinig suiker en vocht binnen heeft gehad
Als het een week warm weer is en je drinkt niet 2liter per dag gek dan kan je echt wel veel minder vocht in je lijf hebben dan normaal. En zowiezo weet je hoeveel liter zweet je kan verliezen in een korte tijd? Oppervlakte van je lichaam is super groot en als dan overal een druppel zit :P

maar uitdrogen is overdreven natuurlijk. Vocht te kort dan maar?
 

Stupide

Glandeuse pinéale
Inscrit
10 Avr 2006
Messages
114
Het is zoals zo vaak vast een combinatie van factoren. Vermoeidheid en een lage bloedsuikerspiegel zijn imo toch de belangrijkste. Maar het is ook zaak om regelmatig wat te drinken, dat helpt je nieren een beetje.
 
Haut