Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Toerist springt uit raam na gebruik van verse paddo’s

Nathaniel

Neurotransmetteur
Inscrit
16 Jan 2006
Messages
80
Niks fijne lachkick, wel hallucinaties

Reportage Van onze verslaggever Cor Speksnijder


AMSTERDAM - Hij heeft geluk gehad, zeiden ze hem in het ziekenhuis. Het meisje dat eerder dit jaar van het Nemo sprong, was dood.

Hij zou een lachkick krijgen, hadden ze in de Amsterdamse smartshop tegen hem gezegd. Het effect van de paddo’s bleek anders: de 19-jarige IJslandse toerist raakte buiten zinnen en sprong uit het raam van zijn hotelkamer.

Vijf dagen later zit hij met korte broek in een rolstoel, beide benen tot aan de knie in het gips. Hij heeft nog geluk gehad, kreeg hij in het ziekenhuis te horen. Eerder dit jaar was nog een Frans meisje, eveneens onder invloed van paddo’s, van het dak van wetenschapsmuseum Nemo gesprongen. Zij overleefde het niet.

In de gang van het Onze Lieve Vrouwe Gasthuis in Amsterdam vertelt de jongen dat hij vorige week vrijdag met een paar vrienden naar Amsterdam was gekomen voor een weekje vakantie. Een dag later fietste hij richting Dam en kocht hij op of in de omgeving van de Nieuwendijk een doosje geestverruimende paddestoelen. ‘Om eens te proberen.’

In de smartshop, hij kan zich niet meer herinneren welke het was, kon hij kiezen uit paddestoelen met een licht, medium of zwaar effect. Het werd medium: een doosje met dertien verse paddo’s, een mix van Thaise en Mexicaanse exemplaren. Hij zou er veel plezier aan beleven: gaan giechelen en lachen.

Samen met een vriend slikte hij de paddo’s op zijn kamer op de eerste verdieping van het Lloyd Hotel aan de Oostelijke Handelskade. De lachbuien bleven uit, de hallucinaties kwamen. Hij raakte in paniek, dacht achtervolgd te worden, zocht veiligheid onder de dekens. Met de handen op zijn oren rende hij door de hotelkamer, hij probeerde over te geven en vluchtte uiteindelijk uit het raam, en maakte een sprong van een meter of zes. ‘Ik wilde alleen maar dat er een eind kwam aan de nachtmerrie.’

Hij probeerde zich van het trottoir terug te slepen naar zijn kamer, maar dat lukte niet. Zijn benen wilden niet meer. Vanaf dat moment herinnert hij zich niets meer, totdat hij in de loop van de nacht bij bewustzijn kwam in het ziekenhuis. Daar bleken botten in onderbenen, hielen en voeten te zijn gebroken of verbrijzeld.

Er werden enkele operaties uitgevoerd, maar de artsen lieten hem weten dat zijn benen nooit meer geheel zullen herstellen. ‘Je zult je toekomstplannen moeten wijzigen’, kreeg de jongen, een leerling-timmerman, te horen.

Zijn vader is vanuit Reykjavik naar Amsterdam gekomen om zijn zoon op te halen. Vandaag vliegen ze samen terug. Hij kan er niet over uit dat de drugs die zijn zoon bijna fataal werden, in Nederland vrij verkrijgbaar zijn. ‘Doordat ze overal in winkels te koop worden aangeboden, ontstaat de indruk dat het onschuldige middelen zijn.’

In IJsland zijn alle drugs verboden, maar gebruik van soft en hard drugs is er onder jongeren wijdverbreid. De ongelukkige toerist, die anoniem wil blijven, heeft in eigen land wel eens geblowd, maar is naar eigen zeggen geen geregelde gebruiker.

Hij zou in september van dit jaar zijn opleiding voor timmerman vervolgen, maar of hij nog in staat zal zijn dat vak uit te oefenen, is twijfelachtig. De jonge IJslander zal waarschijnlijk nooit meer zwaar werk kunnen doen of langdurig op zijn benen kunnen staan.

Zegsman Paul van Oyen van de Vereniging Landelijk Overleg Smartshops onderstreept dat het gebruik van legale paddo’s over het algemeen geen problemen oplevert. ‘Als er incidenten zijn, gaat het bijna altijd om jonge, buitenlandse toeristen en bijna altijd is er alcohol in het spel. Dat is een riskante combinatie.’

De IJslander zegt dat hij voordat hij de paddo’s at, alleen thee had gedronken.

(Bron:Volkskrant)
 

Lion

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Avr 2007
Messages
2 290
Wa ne bullshit, het blijft maar gaan percies.

Bezint eer ge begint...
 

marc

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
5 Déc 2003
Messages
1 154
Mij hebben ze vroeger verteld dat als je bier drinkt alles gezelliger wordt....

Wist ik veel dat je geen hersencellen overhield, je relatie ervan naar de kl&*te gaat, je blut raakt, je maagwand geperforeerd wordt, je niet meer kunt nadenken en zelfs aan geheugenverlies kan lijden, je de vrouw van je beste vriend probeert te verkrachten....

Had ik maar wat meer erover gelezen voordat ik besloot aan de alcohol te beginnen, want helaas kreeg ik in de kroeg hierover geen inlichting.....

Maar ja, alcohol kunnen we over 100 jaar nog kopen, tegenwoordig zelfs al in poedervorm zodat het voor minderjarige ook bereikbaar is. Paddo's daarentegen, betwijfel ik of we die dan nog kunnen kopen of dat ik een dealer moet zoeken die ze illegaal kweekt en verkoopt en mij adviseert om coke te nemen omdat dat veel beter is als paddos.....
 

phalaris

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Mai 2005
Messages
1 112
[insert standaard reactie in over verantwoord gebruik van psychedelica met uitleg over de domheid van het persbericht, afsluitend met de mededeling dat het voor die jongen wel vervelend is]
 

Kingetjuh

Glandeuse pinéale
Inscrit
1 Jan 2007
Messages
122
phalaris a dit:
[insert standaard reactie in over verantwoord gebruik van psychedelica met uitleg over de domheid van het persbericht, afsluitend met de mededeling dat het voor die jongen wel vervelend is]
:D Helpdesk antwoord 1 :D
 

Pinealjerker

Elfe Mécanique
Inscrit
5 Avr 2007
Messages
456
Francoise, Engelsman, IJslander...

Het is een fukking toeristenprobleem. Straks verliest Nederland een belangrijke vrijheid, wegens een toeristenprobleem in Amsterdam.
 

MindAstronaut

Sale drogué·e
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
968
Kingetjuh a dit:
phalaris a dit:
[insert standaard reactie in over verantwoord gebruik van psychedelica met uitleg over de domheid van het persbericht, afsluitend met de mededeling dat het voor die jongen wel vervelend is]
:D Helpdesk antwoord 1 :D

Wat dacht je van een BadTrip-Hotline die je instructies geeft, kalmeerd en geruststelt in lastige situaties :D
Natuurlijk in meerdere talen..
 

Kingetjuh

Glandeuse pinéale
Inscrit
1 Jan 2007
Messages
122
MindAstronaut a dit:
Kingetjuh a dit:
phalaris a dit:
[insert standaard reactie in over verantwoord gebruik van psychedelica met uitleg over de domheid van het persbericht, afsluitend met de mededeling dat het voor die jongen wel vervelend is]
:D Helpdesk antwoord 1 :D

Wat dacht je van een BadTrip-Hotline die je instructies geeft, kalmeerd en geruststelt in lastige situaties :D
Natuurlijk in meerdere talen..
Hahahaha

Lijkt me een prima oplossing ;) Telefoonnummer op de cover van je paddestoelenbakje en gaan maar!

Er is trouwens weer een Fransoos die (waarschijnlijk) overmoedigd was.. nu.nl

Kermis met die touristen... :S
 

thadivine

Alpiniste Kundalini
Inscrit
22 Mai 2007
Messages
670
inmiddels zie ik op vrijwel elke site bijna puur reacties van: verbieden die paddo's... :( als ze mijn nieuwe vriendjes gaan verbieden zal ik er persoonlijk voor zorgen dat ze in mijn omgeving beschikbaar blijven...

een nieuwe regel voor het kopen van paddo's: een nederlands ID is nodig. In mijn weten is er nog nooit(?) echt een nederlander de fout in gegaan...
 

marc

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
5 Déc 2003
Messages
1 154
Nu weer een fransoos die zijn hond afslacht....:cry:

Fransman slacht hond tijdens paddotrip

14 juli 2007, 19:30

AMSTERDAM (ANP) - Een 28-jarige Fransman heeft vrijdagavond in Amsterdam onder invloed van paddo's en wiet zijn hond vermoord. Het beest moest met een schaar en mes worden bewerkt om zijn geest vrij te maken, zo verklaarde de man tegen de politie.

Agenten troffen de verwarde man naakt en onder het bloed aan in zijn busje aan de Herengracht. In de auto lagen de geslachte hond en een bebloedde schaar en mes. De binnenzijde van het voertuig was bedekt met bloedspetters en vegen.

De man verklaarde dat hij paddo's en wiet had gebruikt.

bron : http://www.home.nl/nieuws/binnenland/artikel/00313520


Ik vind inderdaad verbieden voor toeristen. Een registratie, dmv vingerafdruk, zoals hier in de coffeeshop gedaan wordt van de kopers kan ook helpen zodat de misbruikers geregistreerd kunnen worden en vervolgens op de zwarte lijst komen om ze uit de shops te weren.
 

BridgeUnder

Glandeuse pinéale
Inscrit
6 Mai 2006
Messages
212
Lion a dit:
Bezint eer ge begint...
:!:

Informeren, wat is dat? En set, is dat niet van in het tennis?
Effe proberen, moet wel kunneeeeuu!
Een staalharde les voor de ongelukkige(n).

En wanneer het in 95% v/d gevallen goed gaat, zwijgt de media natuurlijk.

[/stating_the_bleeding_obvious]

Ik zeg altijd : als je niet wilt vallen, ga dan liggen.
 

thadivine

Alpiniste Kundalini
Inscrit
22 Mai 2007
Messages
670
Vandaag op het journaal: misschien zelfs deze week nog paddo's verbieden... :x :x :x bekrompen conservatieve kutchristenen.... sorry :) liet me even gaan... (btw: voor christenen hier, ik heb niks tegen julie, alleen tegen de conservatieve manieren van sommigen.

een andere oplossing zou kunnen zijn de verkoop van verse paddo's inderdaaad verbieden maar de growsets, sporen etc beschikbaar houden. Zo kunnen drugstoeristen geen misbruik maken, en ben je meteen meer verbonden met je paddestoeltjes :)
Natuurlijk zou dit wel evt illegale handel kunnen stimuleren wat weer kan resulteren in gepruts ermee...
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Hij weet niet meer welke smartshop het was.

BULLSHIT

Kansloze toeristen, kunnen we toeristen niet verbieden gelijk met christenen?
 

MindAstronaut

Sale drogué·e
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
968
Dit las ik net vanochtend in de krant:

-----------------------------------------------------------------------------------
VVD wil haast maken met paddoverbod

DEN HAAG - Minister Klink (Volksgezondheid) moet haast maken met een verbod op verse paddo's. Dat zegt de VVD naar aanleiding van weer een paddo - incident.

Afgelopen vrijdag vermoordde een Fransman na het gebruik van paddo's en wiet in Amsterdam zijn hond. Hij ging tijdens zijn drugstrip het beest te lijf met mes en schaar. "Het wordt tijd dat Klink uit zijn zomerslaap ontwaakt," meent VVD-Kamerlid Fred Teeven.

Het incident in Amsterdam is voor hem het zoveelste bewijs dat paddo's gevaarlijk zijn en thuishoren op de lijst van verboden middelen in de opiumwet. "Hoeveel slachtoffers moeten er nog vallen? Afgelopen week verwondde een IJslandse toerist zichzelf na het nuttigen van paddo's en nu dit weer." Alle smartshops moeten zo snel mogelijk worden gesloten.

-----------------------------------------------------------------------------------

Hoeveel slachtoffers moeten er nog vallen? kijk liever naar het aantal alcohol doden.. die winnen het met gemak.
Maarja ze vinden het waarschijnlijk leuk om alles wat anders is dan hun mentaliteit uitbannnen en te verbieden.

Ik vraag me af waneer ze weer gaan beginnen met het verbranden van Ketters :?
 

thadivine

Alpiniste Kundalini
Inscrit
22 Mai 2007
Messages
670
al die idioten die niet weten waar ze het over hebben... :( Het maakt me waarlijk triest te zien dat mensen zo weinig na kunnen denken en alleen maar elkaar napraten...

:evil:
 

Rutger

Sale drogué·e
Inscrit
8 Nov 2005
Messages
822
: "en nu dit weer." Alle smartshops moeten zo snel mogelijk worden gesloten."

Ook zo lekker kort door de bocht, alsof smartshops alleen maar Paddo's verkopen. Ben het er overig wel mee eens dat de verkoop zal moeten worden beperkt tot een aantal verkooppunten in Amsterdam die niet aan dronken touristen moeten verkopen en moet goede informatie geven.

Nu kan je bij elke touristenshop paddestoelen kopen en die mensen misschien wel totaal geen verstand van zaken, dat is natuurlijk niet zo handig.

Ziet er overigens wel naar uit dat het doek gaat vallen, te veel media aandacht, vind dat er ook verdacht veel gebeurd is te laatste tijd op het paddovlak, toeval ? Hmm daar geloof ik niet in .

Haha nu klink ik para, komt overigens niet van Paddestoelen hoor, dat zou wat zijn !
 
G

Guest

Invité
Het zou jammer zijn als er idd weer achter een paar populistische spreuken aan word gehobbeld net zoals altijd, maar ergens boeid het me ook geen fuck.
Zorg wel dat ik sporen heb en ze zelf kweek.

De vriendjes zullen iig niet uit m'n leven verdwijnen hierdoor :D
(en niet uit het leven van m'n naasten)
 

thadivine

Alpiniste Kundalini
Inscrit
22 Mai 2007
Messages
670
HeartCore a dit:
sandman a dit:
Deze middelen horen nu eenmaal niet thuis in de maatschappij waarin wij de dag van vandaag leven.
Vind je ook niet


Paradoxaal genoeg zijn deze middelen bij uitstek geschikt om te bewegen richting een verandering van maatschappij dus wat mij betreft mag de handel gewoon doorgaan.

(uit een andere topic)

Deze richting die de paddo's ons wijzen is waarschijnlijk ook wel een rede voor verbod. De richting die zoveel mooier is dan de richting die we nu op gaan...
Als iedereen paddo's zou gebruikemn zouden partijen als cda en vvd geeneens meer bestaan lijkt me...
 

MindAstronaut

Sale drogué·e
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
968
MindAstronaut a dit:
Dit las ik net vanochtend in de krant:

-----------------------------------------------------------------------------------
VVD wil haast maken met paddoverbod

DEN HAAG - Minister Klink (Volksgezondheid) moet haast maken met een verbod op verse paddo's. Dat zegt de VVD naar aanleiding van weer een paddo - incident.

Afgelopen vrijdag vermoordde een Fransman na het gebruik van paddo's en wiet in Amsterdam zijn hond. Hij ging tijdens zijn drugstrip het beest te lijf met mes en schaar. "Het wordt tijd dat Klink uit zijn zomerslaap ontwaakt," meent VVD-Kamerlid Fred Teeven.

Het incident in Amsterdam is voor hem het zoveelste bewijs dat paddo's gevaarlijk zijn en thuishoren op de lijst van verboden middelen in de opiumwet. "Hoeveel slachtoffers moeten er nog vallen? Afgelopen week verwondde een IJslandse toerist zichzelf na het nuttigen van paddo's en nu dit weer." Alle smartshops moeten zo snel mogelijk worden gesloten.

-----------------------------------------------------------------------------------

Ik hoorden zojuist op de Radio dat de fransman die zijn hond heeft toegetakelt, helemaal geen Paddos op had, volgens de GGD leed hij aan een psychose en had de paddos verzonnen.

Zo zie je maar weer dat de 2e kamer alweer keihard Brand en moord loopt te schreewen voordat de echte feiten boven water zijn..
 
Haut