Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Ter Horst pakt blowende agent aan

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Ter Horst pakt blowende agent aan

Politieagenten die in hun vrije tijd blowen moeten disciplinair worden gestraft. Ze ondermijnen het gezag van de politie, schrijft minister van Binnenlandse Zaken Guusje ter Horst (PvdA) donderdag aan de Tweede Kamer. De minister wil een eenduidig beleid invoeren voor alle politiekorpsen.

De PVV had Kamervragen gesteld over een richtlijn van het politiekorps Amsterdam-Amstelland. Dat korps vindt het onwenselijk dat agenten in hun vrije tijd softdrugs gebruiken. Dat zou namelijk hun gezag aantasten. Agenten die de richtlijn overtreden kunnen rekenen op een disciplinaire straf. De gedragscode in Amsterdam geldt sinds 1 januari.

Ter Horst schrijft dat ze hecht aan het gezag en de uitstraling van de politie. Een nieuw eenduidig beleid moet volgens haar gaan aansluiten bij de richtlijn van het korps Amsterdam-Amstelland. Daardoor mogen politieagenten in hun vrije tijd niet meer blowen in de toekomst.

In 2005 stelde het Nederlands Politie Instituut al een beroepscode op, waarin ook aandacht werd besteed aan de vraag hoe agenten zich in privétijd zouden moeten gedragen. Dit gedrag mag 'de integriteit van de agent zelf en het korps niet aantasten'. De agent moet zich als een modelburger gedragen, valt in de code te lezen. Het was vervolgens aan de korpsen om de globale code specifieker in te vullen.

De Nederlandse Politiebond is tegen de Amsterdamse code. Voorzitter Hans van Duijn zei vorige maand dat agenten niet 'in hokjes geplaatst' moeten worden 'waarin ze zichzelf niet meer kunnen zijn'. Voor militairen geldt sinds vorig jaar al een gedragscode die ook in privétijd geldt.

Bron: De Pers
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Die foto!
 

MindAstronaut

Sale drogué·e
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
968
Hahah ja op die foto kan je hem echt zien genieten van de geur :D

Maar ik vindt dit echt belachelijk straks moeten die gasten nog verplicht elke avond de bijbel gaan lezen.

Het zal het beroep politie agent wel minder aantrekkelijk maken, maar die gene die agent zijn kunnen zicht steeds minder indentificeren met de normale burger oftewel er ontstaat een grotere kloof tussen agent en burger. en dat werkt niet in ons voordeel heb ik zo het idee.. :?
 

HappyMind

Sale drogué·e
Inscrit
16 Mai 2007
Messages
964
Kan me voorstellen dat bij drugsmisbruik een agent (tijdelijk) uit zijn functie wordt gezet, afhankelijk van de mate van de overtreding.
Maar als de agent er volwassen mee om kan gaan dan lijkt het mij geen probleem. Het wordt een ander verhaal als de agent zoveel gebruikt, waardoor hij zijn functie niet meer naar behoren kan uitvoeren.
Agenten worden om de zoveel tijd getest op allerlei punten (bijv. op conditie), als ze die tests gewoon goed afronden, dan zie ik geen probleem.
 

emix

Glandeuse pinéale
Inscrit
1 Jan 2008
Messages
166
Het lijkt me logisch dat een een agent tijdens zijn dienst nuchter blijft, maar als hij geen dienst heeft en dus enkel in z'n vrije tijd blowt, dan vind ik het opzich geen probleem.
 

phalaris

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Mai 2005
Messages
1 112
Tja, toch jammer. En hoe willen ze het gaan controleren??

-Eerst een paar jaar* laten sudderen zodat iedereen eraan gewend is, en het lijkt alsof het allemaal wel meevalt.
-Plots een rapport uitbrengen met daarin de conclusie dat een deel van de agenten toch (verrassing!) blowt.
-Invoeren random drug tests.**
-Ontslaan van een paar agenten als voorbeeld/afschrikmiddel.

**Random drugtests zijn gangbaar bij behoorlijk wat bedrijven bij onze grote broer.


*de tijdsperiode die een individu bewust meemaakt als 'aaneengesloten' en goed kan overzien is in de orde van een dag. Als je van nature al erg georganiseerd bent is dat misschien een week. Met wat hulpmiddelen zoals agenda en computer kun je dat rekken tot maanden en zelfs jaren.

De bewuste tijdperiode van een ander organisme, De Georganiseerde Groep, is met gemak in de orde van 5-10 jaar omdat alles nauwgezet wordt vastgelegd en er steeds nieuwe mensen zijn die het stokje kunnen overnemen. Een paar jaar laten sudderen is dan peanuts. Het is geen toeval dat verkiezingen om de 4 jaar zijn, en dat in de voormalige USSR 5 jaren plannen bestonden. Het gaat om de tijdsschaal.

Denk ook maar eens aan willekeurige (studenten?) vereniging; het heeft wel een identiteit, maar zo'n groep bestaat uit volledig andere mensen een paar jaar later.

Het individu (en diens sores) is niet interessant voor een Georganiseerde Entiteit zoals het landelijke politiekorps, alleen politiek/moralitisch correcte idee-en kunnen vaste grond krijgen binnen zo een grote groep.

Als het erop aankomt kiest de Groep Entiteit steenvast de veiligste-saaiste-zekerste oplossing. Dat is puur een lijfsbehoud mechanisme. Dit mechanisme werkt binnen elke grote groep mensen.

Mijn punt is: Ja, het is oneerlijk en ja het is weer eens de zoveelste Nazi beslissing ter bevordering van repressie..

..maar we raken er wel weer aan gewend, zoals altijd.

En deze keer treft het agenten :)
 

HappyMind

Sale drogué·e
Inscrit
16 Mai 2007
Messages
964
Shroomlady a dit:
Tja, toch jammer. En hoe willen ze het gaan controleren??

Onschuldig tenzij anders bewezen.
Een agent die prima gefunctioneerd hoeft niet aangesproken te worden op het feit dat er thc in zijn urine is geconstateerd.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Een agent die prima gefunctioneerd hoeft niet aangesproken te worden op het feit dat er thc in zijn urine is geconstateerd.
Dan begrijp je hun redenatie niet: wiet roken (in de vrije tijd) is per definitie niet prima functioneren.

Zo zit het ook met de drugstests in de Verenigde Staten. Immers: ze gaan op zoek naar THC in je urine/bloed/haren. Als het ze werkelijk om prestatie ging, zouden ze cognitieve tests kunnen ontwikkelen die uitwijzen dat iemand weken geleden geblowd heeft, en om die reden zeker een nadelige invloed zal hebben op het functioneren van het bedrijf. Maar dat kunnen ze niet vaststellen (zoals dat met alcohol wel kan, bijvoorbeeld: ga op één been staan en raak met gesloten ogen je neus aan). Ze kunnen je alleen pakken op een minuscule hoeveelheid van bepaalde stoffen. Er is geen enkel verband tussen de aanwezigheid van THC in het lichaam, en het functioneren op de werkvloer of in het verkeer.

Maar als de agent er volwassen mee om kan gaan dan lijkt het mij geen probleem.
Zo simpel zitten normen en waarden niet in elkaar!
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Als het erop aankomt kiest de Groep Entiteit steenvast de veiligste-saaiste-zekerste oplossing. Dat is puur een lijfsbehoud mechanisme. Dit mechanisme werkt binnen elke grote groep mensen.
En sommige van dat soort Groeps Entiteiten kunnen wel duizenden jaren oud worden. Strijden tegen dit soort groepen, of er mee in dialoog gaan, is vaak een verspilling van tijd en energie.
 

HappyMind

Sale drogué·e
Inscrit
16 Mai 2007
Messages
964
CaduceusMercurius a dit:
Een agent die prima gefunctioneerd hoeft niet aangesproken te worden op het feit dat er thc in zijn urine is geconstateerd.
Dan begrijp je hun redenatie niet: wiet roken (in de vrije tijd) is per definitie niet prima functioneren.

Zo zit het ook met de drugstests in de Verenigde Staten. Immers: ze gaan op zoek naar THC in je urine/bloed/haren. Als het ze werkelijk om prestatie ging, zouden ze cognitieve tests kunnen ontwikkelen die uitwijzen dat iemand weken geleden geblowd heeft, en om die reden zeker een nadelige invloed zal hebben op het functioneren van het bedrijf. Maar dat kunnen ze niet vaststellen (zoals dat met alcohol wel kan, bijvoorbeeld: ga op één been staan en raak met gesloten ogen je neus aan). Ze kunnen je alleen pakken op een minuscule hoeveelheid van bepaalde stoffen. Er is geen enkel verband tussen de aanwezigheid van THC in het lichaam, en het functioneren op de werkvloer of in het verkeer.

[quote:3knjnf3k]Maar als de agent er volwassen mee om kan gaan dan lijkt het mij geen probleem.
Zo simpel zitten normen en waarden niet in elkaar![/quote:3knjnf3k]

Ik weet dat het allemaal niet zo simpel in elkaar steekt, maar ik sprak vanuit mijzelf :wink:

Of er geen enkel verband bestaat tussen de aanwezigheid van THC in het lichaam en het functioneren op de werkvloer of in het verkeer, dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Agenten die bijvoorbeeld een stuk vergeetachtiger zijn (kan opgevallen worden door collega's), dan dat ze mogen zijn voor hun functie mogen van mij best op hun blow gedrag worden aangesproken (als bij die agent een hoge thc-waarde vastgesteld wordt).

Een agent mag het zich niet veroorloven om niet goed bij de les te zijn, hij is meestal op stap met een collega en die moeten wel volledig op elkaars 'scherpte' kunnen vertrouwen, mocht er een levensbedreigende situatie ontstaan.
 

Brainstormed

Neurotransmetteur
Inscrit
27 Jan 2008
Messages
56
what are you talking bout?
ps sorry to but in but the flag on the homepage says it is in english :p
but i+m curious anyway cause it's in the news section
 

JosVU

Alpiniste Kundalini
Inscrit
26 Juin 2006
Messages
512
Leuke foto! Die man denkt stiekem terug aan z'n jeugd 8)

Ken een aantal gasten die bij defensie werken en zij mogen gewoon alcohol nuttigen. Sterker nog dat is normaal! :D

Zeg ja tegen verslavende hard drugs en zeg NEE tegen medicinale soft drugs. GOED BEZIG!!
 
Haut