Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Spiritus?

Krapuul

Neurotransmetteur
Inscrit
8 Avr 2007
Messages
44
Jongens!

Ik heb een vraagje over spiritus als oplosmiddel. (momenteel voor LSA extractie)

Nu zoek ik al een tijdje naar pure (96%) ethanol, maar ik kan het nergens krijgen.

Tijdens mijn zoektocht naar alternatieven kwam ik tegen dat methanol minstens zo goed werkt maar erg giftig is,
dus dit moet je compleet laten verdampen voor een "veilig" product. Gedenatureerde ethanol is absoluut uit den boze (volgens vele bronnen).

Nu las ik op wikipedia:

De samenstelling van brandspiritus is doorgaans:
85% ethanol, 10% water, 3% methanol, 1% aceton en 1% pyridine (geurstof) plus blauwe kleurstof.

Er een simpele manier om die blauwe kleurstof uit de spiritus te krijgen door het te filteren door actieve kool poeder (norit).
Het enige waar ik dan nog twijfels over heb is de pyridine (giftig), maar ik heb gelezen dat norit, geur en kleurstoffen vasthoudt.
En daarnaast is het 1% dus misschien valt dat dan ook weer te verwaarlozen, al helemaal als het (deels) achterblijft bij de norit.

Nu lijkt het erop dat het toch een prima oplosmiddel is (zolang het helemaal verdampt), of zie ik vanalles over het hoofd? :?
Op het gebied van scheikunde weet ik vrij weinig, maar ik vindt het extraheren erg interessant.

Ik hoop dat iemand me er wat meer over kan vertellen!
 

phalaris

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Mai 2005
Messages
1 112
Pure consumptie alcohol is wel te bestellen maar is aan de dure kant via bijvoorbeeld www.brouwland.com

De 96% alcohol die te koop is bij sommige drogisten is 'gedenatureerd', ongeschikt voor consumptie. Wat er precies inzit is me ook niet duidelijk. Het ruikt iig anders dan zuivere ethanol alcohol.

Als je het voor een extractie gaat gebruiken kun je ook bekijken of deze 'gedenatureerde 96% alcohol' een rest achterlaat als je wat laat verdampen in een beker. Als het geen rest achterlaat hoort dat in principe ook te gebruiken zijn, maar hier heb ik geen ervaring mee.

Ik heb echter een paar keer zuivere methanol gebruikt voor een extractie. Methanol is wel giftig, maar verdampt makkelijk zodat het helemaal verdwijnt uit je eindproduct. Als je in een goed geventileerde ruimte werkt of buiten werkt kan het weinig kwaad. Laat de methanol goed uitdampen door je product in een dunne laag uit te spreiden op bijvoorbeeld een glasplaat op een warme plek met ventilatie.

Methanol is te koop bij de Beversports winkels.

Succes met het vinden van oplosmiddelen.

Welke extractie probeer je uit te voeren, misschien heeft iemand dan een tip voor je?
 

Krapuul

Neurotransmetteur
Inscrit
8 Avr 2007
Messages
44
oke dan, bedankt!

Als pure methanol inderdaad zo makkelijk te verkrijgen is, is dat nu wel de beste optie :) Consumtie ethanol is inderdaad ook wel erg duur.

Momenteel is het voor het extraheren van LSA.

Gedenatureerde ethanol is volgen mij niet persee 1 bepaalde samenstelling, zolang het maar erg giftig is :(

Maar ik ben ook nog steeds wel erg benieuwd of spiritus zou werken..
 

phalaris

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Mai 2005
Messages
1 112
Maar ik ben ook nog steeds wel erg benieuwd of spiritus zou werken

Ik ook wel :)

Maar bij de 96% gedenatureerde alcohol bij de drogist heb je geen last van die rottige blauwe kleurstof.. die zit er namelijk niet in ;) De resterende 4 % bestaat dan wel voor een deel uit onbekende rotzooi, maar als dat mooi verdampt is het geen probleem, net als bij het gebruik van methanol.
 

Krapuul

Neurotransmetteur
Inscrit
8 Avr 2007
Messages
44
hmmm... ik heb nu 2 extracties gedaan, 1 met de 'gefilterde' spiritus, en 1 met de methanol van bever.

Ze zien er allebij mooi honing achtig uit, maar de spiritus extractie heeft toch een vreemd geurtje.... :(

Spiritus is denk ik toch een slecht oplosmiddel... Ik ga met de spiritus extractie verder experimenteren, of ik er misschien zuivere kristallen uit kan krijgen :)

@ Phalaris: Thanx voor de Methanol tip!
 

HappyMind

Sale drogué·e
Inscrit
16 Mai 2007
Messages
964
De apotheek verkoopt 't ook als 't goed is.
 
Haut