Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Sjamps

BooYa

Glandeuse pinéale
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
192
ik ben van plan om deze vakantie paddo's te kopen maar ik ben een complete leek op vlak van drogen en bewaren van paddo's drm enkele vragen

1ste vraag: Hoelang blijven verse paddo's goed en hoelang blijven gedroogde paddo's nog goed? (eetbaar en psychoactief)
2de vraag: Moet je ze in de koelkast bewaren en als je dat doet hoelang blijven ze dan maar goed?
3de vraag: kan je de gedroogde paddo's gewoon niet in een donker afgesloten doosken steken of worden die dan ook slecht?

tzijn mss maar domme vragen maar kwil gwn geen fouten maken en als jullie goeie tips hebben bij het gebruik van paddo's zeg ook maar
nen mens kan alleen maar bijleren :)
 

forest

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
30 Déc 2005
Messages
1 264
gedroogd liefst in een luchtdicht zakje (wietzakje) in een koele, droge en donkere omgeving. vers 4-7 dagen goed. gedroogd volgens mij een half jaar tot een jaar. misschien wel 2-3 jaren. succes^^

(als ik het niet helemaal juist heb over de condities om t te bewaren, corrigeer me graag)
 

Bird

Glandeuse pinéale
Inscrit
9 Mai 2006
Messages
100
Hey BooYa!

Over houdbaarheid durf ik nix te zeggen, ik bewaar ze standaard nooit lang omdat ik evt. 'bedorven' stoffen wil vermijden, daarbij koop ik meestal precies genoeg voor mezelf en/of evt. vrienden zodat ik ze vlak na aankoop allemaal kan consumeren.. :D Wellicht dat iemand hier op t forum daar alles over kan vertellen. (I'm sure!)
Tips voor gebruik zelf: Vrij standaard/cliché maar daarom niet minder waar:

-Zorg voor een sitter; Iemand die nuchter blijft en weet wat ie moet doen mocht het misgaan (wat absoluut niet vanzelfsprekend is hoor!) maar stel je voor dat je bijvoorbeeld de weg op loopt of ergens vanaf springt omdat je denkt dat je kunt vliegen... :lol:
-Zorg ervoor dat je die dag geen verdere verplichtingen hebt. Het is vreselijk om plotseling gebeld te worden en dat iemand je eraan herinnerd dat je een afspraak had ofzo.. of dat je nog iets moet doen met verantwoordelijkheid. Zorg er voor dat je hoofd die dag lekker leeg is!
-..En dat je je 100% goed voelt! De trip is dan een stuk aangenamer en je zult er meer van kunnen genieten. No worries No sorrow!!
-Mocht het te heftig aanvoelen, ga je dan niet verzetten. Het wordt dan alleen maar erger. Laat het gewoon lekker over je heen komen en leer ervan te genieten! Zie het als een ervaring en onthoud: Het is drugs waardoor je tript, en dat gaat uiteindelijk wel weer over.
-Tenslotte is het belangrijk dat je op een rustige plek bent waar je je op je gemak voelt en dat er louter personen bij zijn waar jij jezelf kunt zijn. Niets is zo irritant als een trip waarin je jezelf niet kunt laten gaan omdat je bang bent dat mensen je zien als een freak of debiel. Important!!

Je zou evt. kunnen zorgen voor een pak sinaasappelsap of wat suiker voor het geval het wat te heftig wordt. RedBull werkt bij mij ook wel trouwens.
Hopelijk weet je nu al wat meer. Misschien wist je dit allemaal al, maar dan nog is het nooit overbodig om nog even te vermelden!!

Succes en veel plezier!!

:D
 

BooYa

Glandeuse pinéale
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
192
thx forest en Bird;)

kweet de effecten en voorzorgsmaatregelen en dosis wel al ma toch bedankt om voor de extra info bird :)
en normaal zou ik een portie kopen die net genoeg is maar ik ga het via het internet bestellen en daar zijn verzendingskosten aan verbonden dus probeer ik zoveel mogelijk te kopen in 1 keer en daarom hebbik goeie bewaartips nodig :)
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
forest a dit:
gedroogd liefst in een luchtdicht zakje (wietzakje) in een koele, droge en donkere omgeving. vers 4-7 dagen goed. gedroogd volgens mij een half jaar tot een jaar. misschien wel 2-3 jaren. succes^^

(als ik het niet helemaal juist heb over de condities om t te bewaren, corrigeer me graag)

in theorie zijn gedroogde paddos oneindig lang houdbaar. maar in de praktijk ligt dat wat anders. er zijn nog paddo fossielen gevonden waar er nog psylocibine in zat :)
 

BooYa

Glandeuse pinéale
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
192
keb nog een vraagsken
moogde u gedroogde paddos ook in den diepvries leggen i.p.v. in de koelkast? of zijn die dan niemeer bruikbaar? mag da maar bepaalde temp. ebben (4°)?
 

Dennis.

Neurotransmetteur
Inscrit
17 Juil 2006
Messages
22
Paddo's kun je volgens mij niet in de diepvries bewaren. Ik heb het ooit ergens gelezen maar ben de bron kwijt...
Als je je paddo's langer dan een week wilt bewaren zul je ze moeten drogen. Ik raad je aan om gedroogde paddo's nooit langer dan een jaar te bewaren. Niet zozeer omdat ze bederven, maar ze verliezen kracht na een tijdje.

Als je ze snel wilt drogen kun je ze in de oven doen (op zo'n laag mogelijke stand) en ze er een paar minuten in laten staan. Daarna in een luchtdicht zakje of potje.

Als je ze vers wilt bewaren kun je ze het best in de koelkast leggen. Dit is het beste voor de paddo's en het voorkomt dat ze klam en zweterig worden.

Gedroogde paddo's hoef je niet gekoeld te bewaren. Kamertemperatuur is goed.
 
Haut