Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

salvia 5x

  • Auteur de la discussion bart
  • Date de début
B

bart

Invité
hee ik wil salvia extract 5x bestellen, maar hoe moet je het gebruiken?? moet je het gewoon roken als n jointje.. of thee ervan zetten?
 

solid

Glandeuse pinéale
Inscrit
18 Mar 2005
Messages
112
Ik heb het zelf nog niet gebruikt (kwil eerst ns wat andere dinge probere want kheb nog geen ervaring met psychidelysche spulletjes) maar van wat ik ervan gelezen heb kun je het beste roken in a "bong"(Is dat een waterpijp?) De joint schijnt niet erg sterk te zijn.
 

marc

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
5 Déc 2003
Messages
1 154
In een bong, maar je moet het heel heet stoken. Met zo'n torch bijvoorbeeld, zo'n gasaansteker met een hele hete vlam.
 

skoeip

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
19 Nov 2004
Messages
1 674
een gewoon hasjpijpje met een gewone aansteker werkt ook heel erg goed, ben je ook zo in salvia land :grin:
 

Kolk

Matrice périnatale
Inscrit
6 Oct 2005
Messages
10
een gewoon hasjpijpje met een gewone aansteker werkt ook heel erg goed, ben je ook zo in salvia land :grin:

Bij mij werkt een klein steelpijpje met een huis- tuin- en keukenaansteker ook perfect. De rook is misschien iets scherper en heter, maar het moet makkelijk te doen zijn voor iedereen. Gewoon je vlam constant in het kopje houden tijdens het hijsen, de rook tot in je tenen inhaleren en terwijl je de rook blijft inhouden even alles wat je in je handen hebt veilig wegleggen en in een comfortabele houding gaan liggen. Dan blaas je de rook rustig uit om vervolgens een andere realiteit binnen te gaan. :cool:
 

Toonster

Matrice périnatale
Inscrit
3 Jan 2006
Messages
12
ik heb het nu een keer geprobeerd met10x extract en alles in één hij geinhalleeerd, alleen ik merk maar een licht stoned gevoel..:(

Is er ook iets als dat hoe vaker je gebruikt, des te heftiger de ervaringen ofzo?
 

$p@cebuGGs

Neurotransmetteur
Inscrit
8 Jan 2006
Messages
86
Toonster a dit:
ik heb het nu een keer geprobeerd met10x extract en alles in één hij geinhalleeerd, alleen ik merk maar een licht stoned gevoel..:(

Is er ook iets als dat hoe vaker je gebruikt, des te heftiger de ervaringen ofzo?
Ik weet niet hoeveel je gebruikt hebten hoe maar normaal gesproken zou je van die 10x echt van de wereld gaan dus mischien doe je iets niet helemaal goed.
Maar wat ook mogelijk is[teminste dat heb ik gelezen]dat jij een van die mensen bent die een bepaalde imuminieteit hebben :roll:
 

Toonster

Matrice périnatale
Inscrit
3 Jan 2006
Messages
12
ik heb geloof ik ongeveer 3 keer zo'n tuitje van mn waterpijp vol gedaan, maar ik las dat net van zo'n windaansteker, dan ga ik dat maar eens proberen, ook al waren er ook verslagen van mensen die een gewone aansteker gebruikten, ik hoop iig dat ik niet immuun ben. Zou een beetje zonde zijn getuige de geweldige verslagen.
 

Toonster

Matrice périnatale
Inscrit
3 Jan 2006
Messages
12
ik heb geloof ik ongeveer 3 keer zo'n tuitje van mn waterpijp vol gedaan, maar ik las dat net van zo'n windaansteker, dan ga ik dat maar eens proberen, ook al waren er ook verslagen van mensen die een gewone aansteker gebruikten, ik hoop iig dat ik niet immuun ben. Zou een beetje zonde zijn getuige de geweldige verslagen.
 

$p@cebuGGs

Neurotransmetteur
Inscrit
8 Jan 2006
Messages
86
3 x een tuitje 10x schat ik ongeveer op 0.5 gram dat red ik niet eens :lol:
Man dan trekken ze zo hard aan je dat je door het middelpunt der aarde vliegt :shock: Goed verhitten en als dat niet werkt kun j beter stoppen denk ik :wink:
 

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
ik ga het zelf binnekort ook proberen met 5x denk ik het wordt dus 1ste keer dus maar niet te sterk spul pakken dan :P
ennuh for the record een bong is iets anders dan een waterpijp :)
ze zijn meestal voor hetzelfde doel maar het zijn verschillende dingen :)
 

$p@cebuGGs

Neurotransmetteur
Inscrit
8 Jan 2006
Messages
86
Ik kan het j zeker aanraden :lol:
Ik gebruikte de eereste keer ook 5x ongeveer 200 mg.
Hiervan ging ik al behoorlijk uit me dak[echt heel behoorlijk]
Ik ging er wel door aan de wandel dus ruim alle breekbare spulle ff op :shock:
 

skrudge

Alpiniste Kundalini
Inscrit
10 Déc 2005
Messages
694
ik heb met mijn eerst 5x ervaring te lange tussenpauzes gehad weet ik nu. Ik heb eerst normale gedroogd bladeren gerookt, twee maal, om te 'proeven'. Daarna mn pijp met 5x gevuld, waarna ik maar geen goede positie kon vinden. Het beeld van de docu die ik keek werd wel veel intenser. De keer daarna, half uurtje later ofzo weer 5x gerookt, en direct in bed gaan liggen.
http://www.psychonaut.com/index.php...=11&page=viewtopic&t=23821&highlight=&lang=en
De rest is daar te vinden, was niet ongelofelijk intens, maar wel de moeite waard.
Wat me vooral verbijsterde waren de auditieve hallicunaties die ik had, het lachende figuur die aan de linekrkant van me stond, ook al hoor je in de realiteit niets, je 'hoort' toch waar het 'figuur' zich bevindt, en je voelt het ook aan. Zo voelde ik ook een 2e aanwezigheid op een afstandje van mn voeten. In de realiteit zou dit betekenen dat die figuur zich buiten mijn kamer zou bevinden, achter een muur. Maar ik had mn ogen dicht en mn bed gleed weg, dus mn muren hadden ook al totaal geen betekenis meer voor me.

Al met al een interessante ervaring, binnenkort maar weer verder proberen met het 5x extract. Ik probeer er gewoon uit te halen wat er uitte halen valt, daarna de 10x proberen. Ik heb het wel in mn eentje gedaan, en daarom ben ik bewust in mn bed gaan liggen.

Welke positie raden jullie aan, zitten of liggen? En ogen open houden tot ze vanzelf dicht gaan of direct je ogen sluiten? Toen ik net mn pijp weggelegd had en in mn bed ging liggen was ik erg gedesoriënteerd, en moest mn ogen open doen anders..ja ik weet het niet :) dat voelde een beetje aan als toen ik voor t eerst paddos gedaan had en een bad trip had in mn eentje op mn kamer, je wil je ogen dicht doen maar dat voelt op de een of andere manier niet goed voor dat moment.
Ervaringen hiermee, of suggesties? :)
 

MuschBusch

Glandeuse pinéale
Inscrit
8 Nov 2005
Messages
138
Best een interessante ervaring he je gehad als ik dat zo lees.
Ik heb het de eerste keer samen met een vriend van me gerookt. Die had een soortgelijke ervaring.. een ontmoeting met een ''persoon'' die hem een boodschap overbracht die ook voor mij bedoeld was. Heel intens.
Bij mij bleef het bij symetrische visuals (balken, lichtlijnen..), een enorm getrek aan mn benen, en het zingen/murmeren van vreemde woorden en klanken.
Zeeeer interessante plant, maar ben er nog steeds niet helemaal over uit wat ik er nu precies over moet denken. Het is nog net wat te verwarrend allemaal. Ik wil het zeker nog een keer proberen met 10x.

Ik prefereer trouwens liggen, dan kan ik me het beste volledig ontspannen.
 

aether

Glandeuse pinéale
Inscrit
19 Jan 2006
Messages
196
AAAAja, die saliespagaat!! Nou had een flinke bult salie in een grote kop van een gigantische waterpijp gestopt, en ontbrandde de boel....grote hijs... en toen !* !* !* pats boem, sim salla bim!

- 1 seconde na het inhaleren was mijn bewustzijn zo´n halve minuut volledig weg, zag patronen knalrose. - Besefte weer dat ik het goedje gerookt had, en aanschouwde de toestand.
- kamer werd groter, kleiner, krom etc, voelde ineens een juik in mn hoofd, en er kwam een zeer energetische straal wat links mn voet inraasde naar mn linker hoofdhelfd, over naar de rechter, en dan weer naar beneden, zo ook mn armen en voeten....
- en toen zat ik als een paal aan de grond genageld, lood en lood vast. (nou, dat was fijn!!-not) - er waren ook onzichtbare muren, maar goed voelbaar, zo werd ik knalhard in een onzichtbare hoek gedrukt.
- nou goed, toen dat beton uit mn lichaam was, kon ik lopen, en realiseerde me, dat de woning waar ik zat, totaal verkeerd was. - mijn besef was ruimte en tijd was weg, maar was overal tegelijkertijd. Zag af en toe geschriften op de muur (maar dat heb ik vaker). milde patronen. - en op een gegeven moment was de woning piep en piep klein.(leek wel een muizenhol)

Deze situatie was niet leerzaam...eerder apart. Wil nog wel es proberen (kan ook aan de situatie gelegen hebben). Een bekende sjamane gebruikt salvia om voornamelijk te reizen in de werelden hiernamaals, en helpt daar in probleme gekomen zielen.
Oja, dit duurde maar zo´n 15 minuten, dus zeer kort!
 

Shroomlady

Elfe Mécanique
Inscrit
8 Déc 2005
Messages
412
Wow klinkt wel als een heftige ervaring. Volgens mij staat salvia niet echt bekend als een leerzame drug, meer als kort leuk trippen... Waar had je het extract gehaald?
 

skrudge

Alpiniste Kundalini
Inscrit
10 Déc 2005
Messages
694
Salvia kan (denk ik, na mijn korte milde ervaring) zeker wel leerzaam zijn. Net als alle andere dingen in het leven, moet je het eerst kunnen begrijpen om erna van te leren. Het wordt je niet op een bordje aangereikt.
 

Shroomlady

Elfe Mécanique
Inscrit
8 Déc 2005
Messages
412
Tja, kan je dat misschien een beetje meer uitleggen?

Ik ervaar salvia altijd als zo'n korte heftige rush dat ik tjdens de trip niet echt heel bewust kan nadenken ofzo. En als het voorbij is heb ik eerst nog een behoorlijk wazige periode voordat ik weer gewoon op de aarde land.

Waar zit dan volgens jou het moment dat je als leerzaam zou kunnen bestempelen?
 

skrudge

Alpiniste Kundalini
Inscrit
10 Déc 2005
Messages
694
de ervaring zelf neemt je mee, eventueel naar een plaats, tijd, of plaatst dingen om jou heen. Vaak ben je hier nogal passief in (ik heb vooralsnog geen actieve input kunnen leveren), maar deze dingen kunnen wel degelijk leerzaamzijn. Op het moment zelf bevat je het waarschijnlijk niet, maar de periode erna, misschien de volgende dag, kan je er zeker dingen uithalen die je idee van 'werkelijkheid' of ideeen kunnen veranderen.

Het blijft natuurlijk altijd aan jezelf liggen en tot in hoeverre je over bepaalde dingen nadenkt, en of het maar voor lief neemt.

Ik ga het nog een paar keer doen, en dan komen we hierop terug :)
 
Haut