Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Rouvoet! Rouvoet! Rouvoet!

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Mel a dit:
vind ik onzin... homoseksualiteit is een natuurlijk gegeven...mensen worden zo geboren (onafhankelijk van de groep waar ze zich in bevinden), jouw of mijn of rouvoets mening veranderen daar niets aan.
Dat verandert er inderdaad niets aan, maar dat betekent nog niet dat je het niet 'slecht' mag vinden.
En daarom vind ik rouvoets "mening" gevaarlijk en waanzinnig en vind ik dat hij de politiek niet zou mogen misbruiken om zijn waanzinnige denkbeelden te verspreiden. Dat is nl schadelijk voor onze "vrije" maatschappij en schadelijk voor mensen die geen enkele schuld hebben aan wie of wat ze zijn.
Volgens mij misbruikt hij de politiek helemaal niet om zijn persoonlijke standpunten te verspreiden. Ten eerste omdat het verspreiden van standpunten niet het doel van politiek is (het is beleid voeren, regels opstellen, zorgen dat ze worden nageleefd), ten tweede omdat Rouvoet bij mijn weten nog geen wet heeft opgesteld die homoseksuelen zou benadelen. Toch? En ten derde omdat hij er toch geen zieltjes mee zal winnen: wie van de mensen die homoseksualiteit accepteert als een gegeven luistert nog naar dergelijke standpunten?

Over de schadelijkheid kan ik kort zijn: het verdrukken van een bepaalde mening (hoe achterlijk ook) is mijns inziens schadelijker voor de 'vrijheid' dan het toelaten ervan.
 

Mel

Neurotransmetteur
Inscrit
26 Déc 2007
Messages
20
Ik weet niet of jij hebt opgelet maar zowel CDA CU en zelfs PvdA laten - jawel - anno 2008, anti homo geluiden horen, en dat terwijl lang en breed wetenschappelijk bewijs is gevonden voor homoseksualiteit en het uit de DSM is gehaald...
Daarnaast is het aantal incidenten toegenomen dat homo's steeds meer te maken krijgen met geweld op straat. Enkelen worden zelfs het ziekenhuis in geslagen en doodgeslagen. Tezamen met alle negatieve geluiden vanuit de kant van de moslim gemeenschap vind ik deze gang van zaken schandalig en schokkend.
En in plaats van dat mensen nu eindelijk eens in opstand komen gaat de discussie over - jawel - het recht om nog meer waanzinnige denkbeelden te verspreiden. Er mag niet beledigd worden, profeten mogen niet beledigd worden, God mag niet beledigd worden maar nederlandse burgers mogen wel gekweld en bedreigd en mishandeld worden alleen omwille van hoe ze geboren zijn.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
een geluid (link?) is geen wet/beleid/besluit.

Het is inderdaad stom dat homo's in elkaar worden geslagen, maar ik zie daarin meer een soort repressie van seksualiteit uberhaupt dan van homoseksualiteit alleen.

Je zou kunnen stellen dat als het een repressie van seksualiteit is, dat dan ook hetero's in elkaar geslagen zouden worden als ze elkaar zouden zoenen op straat. Maar 1) dan blijf je bezig en 2) op heteroseksualiteit is het taboe kleiner dan op homoseksualiteit. Taboes kun je doorbreken, maar het kost tijd en heel vaak klappen.

Niet dat ik het daarmee eens ben, maar het is de realiteit.
 

Mel

Neurotransmetteur
Inscrit
26 Déc 2007
Messages
20
"taboes"maak je samen. En het CDA en de CU zorgen er o.a. voor met hun besluiten dat homoseksualiteit niet besproken kan worden op bijv basisscholen en middelbare scholen. (op de middelbare scholen is het trouwens veeeeeeeeeelste laat).

En ik ben van mening dat homo's voldoende klappen hebben geincaseerd in het verleden, net als vrouwen bovendien. maar als het aan de verderfelijke politieke correctheid ligt van onze hypocriete en slapende nederlandertjes... leven we straks weer in een onvrij land...waarin je veroordeeld kunt worden alleen maar omdat je bestaat.

net als de paddo overigens
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Mee eens, maar ik denk niet dat taboes echt worden gemaakt. Het is meer iets wat je meekrijgt uit het verleden en zonder er echt weet van te hebben uit het zich in jouw meningen en handelingen. Als het echt een bewuste handeling zou zijn, dan zouden deze mensen veel vatbaarder zijn voor kritiek.
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Als je de geschiedenis gaat bekijken, dan werd in deze geschiedenis pas echt de mens onderdrukt. Maar gelukkig is de mens niet op zijn achterhoofd gevallen en zijn we steeds bewuster geworden van vrijheden. Doordat dergelijke geluiden vanuit de overheid zich uitspreken tegen homo's groeit alleen maar het bewustzijn in het positieve. Ik geloof absolluut niet dat we ooit nog weer terug bij af zullen komen. Tuurlijk zullen homo's nog steeds niet voorledig geaccepteerd worden, maar dit zal echt nog wel gebeuren.

Er zijn nu al teveel homo's die zich zelf uitspreken en zich op straat tonen. Deze homo's zullen hun strijd bij het eerste beste tegen geluid heus wel horen. Die krijg je niet meer van de straat, met verbod of zonder verbod. Er zijn al genoeg mensen die tegenwoordig een behoorlijk positief beeld hebben over homo's. En er zijn steeds meer mensen die ontdekken dat homo's geen monsters zijn :)

Waar ik wel een probleem mee heb, is dat christelijke partijen het liefst hun christelijke idealen in het algemeen aan ons op willen dringen. Tegelijkertijd geloof ik niet dat er tegenwoordig onder de jongeren nog extreem veel christenen zijn en ik hoop dat hierdoor vroeg of laat wel een eind komt aan die christelijke partijen in de 2e kamer.

Groeten,
Mystic.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
mysticwarrior a dit:
Waar ik wel een probleem mee heb, is dat christelijke partijen het liefst hun christelijke idealen in het algemeen aan ons op willen dringen.

Waarom heb je hier problemen mee? Ben je soms bang dat je overtuigd wordt? Of dat anderen dat worden? We leven in een (soort van) democratie, waar iedereen mag kiezen. Ben het met je eens dat pluralisme gegarandeerd moet kunnen worden, maar ik zie niet in waarom partijen hun idealen niet mogen uitdragen.
 

magickmumu

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
3 Nov 2007
Messages
4 166
Het is misschien een beetje off topic. Even over homo's en biologie.
Ik heb net de Quest zitten lezen met daarin een artikel over homoseksualiteit.
Homo's zeggen vaak dat ze als homo geboren zijn (homo embryo's)
Dat het geen keuzen is.
Er zijn bewijzen dat de hersenen van homo's fysiek anders zijn dan die van hetero's. Een deel van de Hypothalamus schijnt groter te zijn dan bij hetero's. Een ander deel van de Hypothalamus schijnt juist kleiner te zijn.
Sommige onderzoekers denken daarom dat seksuele geaardheid is aangeboren.
Er zijn echter andere onderzoekers die denken dat de omgeving ook een rol speelt en dat er verschillende vormen van seksualiteit zijn. Dus meer dan alleen homo en hetero, maar een heel scala daartussen. (biseksualiteit, transseksualiteit ect)

Ik wou dat mensen niet zo moeilijk zouden doen over seksualiteit. Het reproductie proces is schijnbaar te belangrijk om er ontspannen mee om te gaan.
Als er minder taboes waren over seksualiteit was het niet nodig dat de homo's zich constant moeten verantwoorden.


 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
:prayer: :prayer: @ die video.
 
Haut