Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Rookverbod

Lytheon

Elfe Mécanique
Inscrit
10 Jan 2003
Messages
276
high,
Ik lees net op de ******* site dat het wel 100% zeker is dat het rookverbod (op 1 januari 2003) echt van kracht wordt, wat ik in de krant hierover heb gelezen is dat het slechts een voorstel is, volgends mij zijn de belangen van de regering ook te groot om deze wet aan te nemen (lees : de hoge accijns op sigaretten).
Dat mensen recht moeten hebben op een rookvrije werkplaats is opzich nog niet zo gek maar voor iemand die in een coffeeshop werkt moet het toch duidelijk zijn dat hij of zij niet om het roken van tabak (aldaniet in combinatie met wiet/hasj) heen kan, ook het hedendaagse uitgaan is onlosmakelijk verbonden met het nuttigen van een sigaretje voor veel mensen, waarom voor gelegenheden als restaurant's en cafe's geen niet/wel rokers gedeelte ?
Naar schatting zou deze nieuwe wet 50.000 banen gaan kosten.
Een uiterst domme zet, van een kortzichtig kabinet.
 

Anand

Glandeuse pinéale
Inscrit
15 Jan 2003
Messages
190
gewoon een laag glas en luchtfilter bij de bar van de shop maken, maar denk dat er veel meer problemen kunnen komen.... want als het echt rookvrij moet zijn mag de politie toch ook geen huis binnenvallen omdat het er blauw staat? http://www.*******.net/ubbthreads/images/icons/wink.gif

vind het niet echt slim om zoiets te roepen.... vind trouwens dat coffeshops horeca moeten worden

tis trouwens 1 jan 2004 en tis voor veel plaatsen al 100% zeker zoals de trein enzo
 

MeneerCactus

Alpiniste Kundalini
Inscrit
24 Jan 2002
Messages
642
Tja weer een beleid zonder visie.
Terug naar af, terug naar jaar 0.

We mogen wel met zijn allen aan de smog. Heb al twee dagen bruine lucht gezien en geroken. Ik moet zeggen erzit een luchtje aan. Misschien komt dat wel omdat we de broekriem moeten aanhalen. En het overtollige gas ontsnapt.

Over 4 jaar maximaal nieuwe verkiezingen hopen dat de schade beperkt blijft.
 

AnMo

Matrice périnatale
Inscrit
19 Mai 2003
Messages
16
Als ik heel eerlijk moet zijn vindt ik een rook verbod een goede zaak. Tuurlijk is het een beetje krom voor een coffee shop maar voor de rest van de horeca zoals kroegen en clubs is het een goede zaak. Want waarom zou voor de mensen die daar werken andere regels gelden als voor mensen die in een kantoor werken.
 

MeneerCactus

Alpiniste Kundalini
Inscrit
24 Jan 2002
Messages
642
Quote:
Want waarom zou voor de mensen die daar werken andere regels gelden als voor mensen die in een kantoor werken.

Kortzichtiger kan het niet. Sorry maar ik wil niet in een diktatuer leven. Hou je niet van rook ga dan niet naar de kroeg, simpel toch?! Als vegatarier ga je ook niet in een steakhouse zitten, wel????

Als je ergert aan andere dan heb je dus teweing te doen in je leven of je bent blind voor je eigen zonde.

Amen.

Ik hou niet van bier en ga dus ook niet naar de kroeg. BTW waar op de werkvloer wordt alcohol geschonken? Niet op kantoor hoor.

Ik respecteer je mening en dat je er voor uit durft te komen. We hoeven het niet altijd eens te zijn
smile.gif
 

PIHKAL

Matrice périnatale
Inscrit
8 Juin 2003
Messages
6
Volgens mij weten de mensen die in coffee shops gaan werken wel op voorhand wat de gevolgen daarvan zijn.

Een coffee shop heeft als doel: smoren en drinken. Naar de hoeren ga je ook om van de grond te komen. Het zou dom zijn om een wet toe te passen die eigenlijk helemaal niet van toepassing is in dit domein.
 

Lytheon

Elfe Mécanique
Inscrit
10 Jan 2003
Messages
276
Ik denk/hoop dat het allemaal niet zo'n vaart gaat lopen , bovendien zal ik mijzelf er niet van weerhouden een peuk/joint te lichten waar en wanneer ik daar zin in heb , ik denk dat velen hetzelde zullen doen.
Bovendien is een kantoor niet hetzelfde als een horeca gelegenheid(voor zover ik weet mag ik in een kantoor alleen in de pauzes gerookt worden en niet achter het bureau), een horeca gelegenheid is namelijk onlosmakelijk verbonden met roken (dit weet ik i.v.m. mijn baan in de horeca), met de horeca gaat het trouwens de laatste tijd al zo slecht dat een rookverbod weleens de defitinieve strop zou kunnen zijn (aldaniet voor het restaurant waarin ik werkzaam ben).
conclusie: in elke kantine van elk bedrijf dient gewoon een wel en niet rokers gedeelte te bestaan
 

Lytheon

Elfe Mécanique
Inscrit
10 Jan 2003
Messages
276
.....het gaat om een rookvrije werkplaats , als ik de hele dag boven een grillplaat sta is het laatste waar ik me druk om maak wel dat er mogelijk wat nicotine/teer/koolmonxide van een roker mijn kant op komt, laat ze eerst maar eens onderzoeken wat de schadelijkheid voor de longen is als je dagelijks boven de grill/friettuur staat
smile.gif
, dus voor de horeca dan toch maar een uitzondering !!!
 
G

Guest

Invité
Er kan nog even doorgerookt worden, volgens het ministerie van volksgezondheid vallen coffeeshops onder de horeca en dus gaat het verbod pas 1 januari 2005 in.

En de kamer gaat aan het van dit jaar in december 2003 opnieuw discussieren over de nieuwe wet. Misschien komen ze nog tot hun zinnen, het lijkt me toch al niet echt uitvoerbaar, of ze moeten in elk cafe en bij elke discotheek een busje anti-rook-politie neerzetten.
 

fliquid

Glandeuse pinéale
Inscrit
15 Juil 2002
Messages
120
Ik lees net op de ******* site dat het wel 100% zeker is dat het rookverbod (op 1 januari 2003) echt van kracht wordt,

Ben ik even blij dat het nooit meer 1 JANUARI 2003 word. /forum/images/graemlins/lolwsign.gif
 

Ram6

Neurotransmetteur
Inscrit
24 Juil 2003
Messages
48
zowiezo lijkt me al die rookverboden die nu ingesteld moeilijk te handhaven..
 

marc

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
5 Déc 2003
Messages
1 154
Misschien zouden alle rokers van Nederland eens een maandje moeten ophouden, kijken hoe de overheid dan piept !! Please please ga weer roken, wij krijgen geen inkomsten meer !!

Wat is het volgende ? De drank wordt ook al stervens duur, Breezers worden uit de handel genomen zodat de jeugd er niet aan kan komen.

Nog ff, dan ga ik (doe ik al) in België tanken, koop ik mijn shag in België (doe ik al), ga mijn boodschappen daar doen, de drank halen, en ga ik in België uit, want daar mag je wel nog gewoon roken.

Slim, we brengen al ons geld naar het buitenland !!

Maar ja, we wilden allemaal veranderingen, wilden die snel, dus massaal Fortuyn gestemd ! Nou, die veranderingen, die kwamen, en snel ! Zijn alleen niet allemaal positief !

Volgende verkiezingen ; smijt kabiniet Balkenende eruit, en stop een maand vantevoren met roken !
 

bonzo

Elfe Mécanique
Inscrit
17 Oct 2003
Messages
260
ge zult vlug moeten zijn, hier in belgië zijn ook serieuze rookverboddiscussies aan de gang de laatste dagen.
 

spacevis

Glandeuse pinéale
Inscrit
30 Déc 2003
Messages
154
Bedoel je die nieuwe wet die zegt dat je niet mag roken op je werk tenzij je mag roken op je werk?

Heeft iets weg van die wet die zegt dat je mag blowen als je niet blowt.

3 werf hoera voor de belgische wetgeving /forum/images/graemlins/alc.gif
 
Haut