Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateur.ices de drogues et de l'exploration de l'esprit

Rogge graan???

• Auteur de la discussion Auteur de la discussion irezumi
  • Date de début Date de début

irezumi

Neurotransmetteur
Inscrit
14/11/05
Beste mede Psychonauten,
Wie kan mij helpen???
Ik heb stad en land afgezocht naar ROGGE!
Ik ben bij bakers geweest, bij molens ect.
Maar ik kan nergens rogge vinden.
Weet iemand misschien waar ik het kan halen?
In de regio Rotterdam of via internet.
B.V.D.
IreZumI :think:

Misschien een rare vraag, maar wat doet Rogge precies dat je het zo graag wil vinden? :confused:

roggebrood.jpg

Lekker ende gezond!

Al denk ik dat hij het wil gebruiken om philosopher stones te kweken :grin: ,tenminste.. ik meende ergens gelezen te hebben dat Rogge daarvoor gebruikt kan worden.

Overigens geen idee waar het gekocht kan worden... bakkers, molens, en gerelateerde groothandel lijken mij voor de hand te liggen..

Inderdaad het is voor paddestoel substraat!
Om een Grainspawn te maken.
Zeg maar een "paddoplant" Mycelium vormen.

Rogge wordt meestal gebruikt voor Psilocybe cubensis maar ook wel voor andere soorten. Philosopher Stones of eigenlijk meestal de Psilocybe Mexicana A wordt vaak gekweekt op graszaad of rijst.

Je hebt biologische rogge nodig voor de kweek anders gaat het niet lukken. Supermarkt producten zijn bespoten en zullen dus 99% van de schimmelgroei tegen gaan. Grappige is dat Albert Hoffman zijn LSD-25 baseerde op de schimmel ergot baseerde, en die groeit weer op rogge.

Ik weet niet of je in een grote stad woont of een dorp. Maar in bijna elke reform of natuur winkel kun je wel rogge kopen van het merk Aquarius (geloof ik) dit kun je kopen in zakken van 500 gram of 5 kg , 500 gram is meestal wel genoeg van een potje of 5-6.

Het is belangrijk dat het biologische rogge is anders is al je werk voor niets. Check trouwens ook eens de site www.mushplanet.net , nog niet helemaal af maar wel een hele goede methode voor kweken op rijst , succes !

:grin: goed man die webside http://www.mushplanet.net/ ben al een tijd op zoek naar een nerdelands stuk over Agar multispore singelspore gedoe!
Gaan jullie (azarius) ook die Agar setjes nog verkopen??? toevallig.
:lolwsign:

Je kunt het in schiedam kopen bij molen de walvis per kilo en het wordt gebruikt om alle soorten paddo's op te kweken het is er makkelijk spul

Ik kon ook geen rogge vinden en kweekte op gerst. Dat ging ook uitstekend, ik kon hele granen steriel krijgen zonder snelkookpan, dus volgens mij is het minstens zo goed als rogge! Kooktijd van tevoren schijnt wel kritieker te zijn, je kookt gerst wat sneller kapot.

Retour