Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Riders On The Storm

Bird

Glandeuse pinéale
Inscrit
9 Mai 2006
Messages
100
Hey mensen!! Ik heb een belachelijk krankzinnig eenvoudige vraag, maar ik weet het gewoonweg niet zeker! Komtie: Is het toegestaan om stoned/high achter het stuur te kruipen??
Ik denk het zelf niet, maar ik vroeg het me gewoon af.. En er is toch ook niet zoiets als een THC-blaastest ofzo?? LOL!

Greetz!!
 

mindmelt

Neurotransmetteur
Inscrit
3 Juin 2006
Messages
26
absoluut NIET!
alleen voor alcohol zijn er uitzonderingen (kwa hoeveelheid).
met drugs, maakt het niet uit welke drugs of met welke hoeveelheid. Als men erachter komt dat jij onder invloed rijd wordt volgens je rijbewijs METEEN ingevorderd en zul je moeten voorkomen (strafblad dus....).
(hetzelde als dat je met meer dan 2.0 promille aangehouden wordt).

Er zijn momenteel idd nog geen testen voor (behalve een bloedproef) maar deze zitten er wel aan te komen.
 

skoeip

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
19 Nov 2004
Messages
1 674
en daarnaast is het natuurlijk evoudig stom, echt debiel om met wat dan ook achter t stuur te gaan zitten. helaas zijn er altijd zulke debielen.... (en gelukig leven ze soms niet zo lang :wink: )
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
skoeip a dit:
en daarnaast is het natuurlijk evoudig stom, echt debiel om met wat dan ook achter t stuur te gaan zitten. helaas zijn er altijd zulke debielen.... (en gelukig leven ze soms niet zo lang :wink: )

Niet helemaal mee eens.

Ik kan me een onderzoek herinneren, jaren geleden, waar werd gekeken wat het effect was van cannabis op de verkeersveiligheid. De uitkomst van dit onderzoek zou moeten laten zien waarom een verbod op stoned autotijden noodzakelijks is.

Wat ik heb begrepen, en het is maar heel summier in het nieuws geweest, is dat een groot deel van de proefpersonen BETER ging autorijden na het nuttigen van een joint.

Persoonlijk houd ik er in zoverre rekening mee, dat ik niet ga blowen net voordat ik weg moet. Maar ik zit rustig stoned in de auto.
 

skoeip

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
19 Nov 2004
Messages
1 674
houd er wel rekening mee dat de meeste onderzoeken met canabis vaak een beetje onbetroubaar zijn. en er werd niet vermeld in dit onderzoek om hoeveel wiet het ging, 1 hijsje of een paar joints? dat maakt ook nog al een verschil.
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
skoeip a dit:
houd er wel rekening mee dat de meeste onderzoeken met canabis vaak een beetje onbetroubaar zijn. en er werd niet vermeld in dit onderzoek om hoeveel wiet het ging, 1 hijsje of een paar joints? dat maakt ook nog al een verschil.

het was een overheidsonderzoek met een aantal prominente Nederlandse blowers. Ik ga ervan uit dat degenen die meededen, een flinke joint hebben gerookt. Er werd eerst testgereden nuchter, en daarna onder invloed. Gezien het doel van het onderzoek, aantonen dat onder invloed van cannabis autorijden gevaarlijk is, denk ik dat er echt wel redelijke hoeveelheden zijn gebruikt.

Ik weet het niet, mijn persoonlijke ervaring is dat mijn reactie en concentratievermogen verbteren. Dit merk ik voornamelijktijdens mijn gameprestaties die beter zijn wanneer ik stoned ben. Autorijden onder invloed van MDMA heb ik eenmaal meegemaakt, dat nooit meer ;)
 

Bird

Glandeuse pinéale
Inscrit
9 Mai 2006
Messages
100
Don't get me wrong here folks! Ik heb nog geeneens mijn rijbewijs!!
Maar ik vroeg het me gewoon af ik zou sowieso niet met motorvoertuig deelnemen aan het verkeer onder invloed van wat dan ook, maar tis altijd goed om te weten want de situatie doet zich toch af en toe voor! (als bijvoorbeeld het eten of drinken of sigaretten op zijn en niemand heeft eigenlijk zin om te fietsen..) Maar dat wordt dan dus tóch maar fietsen!
Thanx! Greetings, :D
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
:cry:
de flikken zijn van plan om de nieuw ontwikkelde D-test te gebruiken bij wegcontroles, achterdochtige ouders kunnen nu al de test bestellen op de site, en de test zal binnen korte tijd ook bij de apotheker verkrijgbaar zijn. het principe van de test is dat er naar drugs gezocht wordt in het zweet ipv in de urine, dus je kunt gwn op een kledingstuk van iemand testen zonder dat hij er van af weet. en binnen 3 minuten is er resultaat.
de test spoort THC, amfetamines, cocaine en opiaten op :cry:

http://www.d-test.com/index.asp
 

skoeip

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
19 Nov 2004
Messages
1 674
jeeie ik hoef dus niet bang te zijn voor die test:p maar wel een heel slechte ontwikkeling, die testen! ik ben er dik tegen, je schaad op deze manier alleen maar het vertrouwen van je kind nog meer, kinderen mogen niet iets stiekem doen maar ouders wel? dan geef je niet echt een goed voorbeeld.
 

Entheonaut

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
29 Mai 2006
Messages
1 076
Waar slaat dit nou weer op? Je word er gewoon moe van... Straks rook je een paar jointjes, ben je na een aantal uurtjes weer compleet nuchter, en wedden dat dat klote apparaat dan nog afgaat!

Trouwens, bij 1 of 2 jointjes rij ik veiliger dan nuchter, als je nuchter bent overschat je jezelf eerder en laat je je sneller afleiden... Maar na wat alcohol overschat je jezelf nog vele malen meer, wat het nog veel gevaarlijker maakt.
 
Haut