Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Problemen met 'gas exchange'

Shroomfan

Neurotransmetteur
Inscrit
5 Avr 2007
Messages
48
10 dagen geleden heb ik 3 filterpotten met rijstcakes geïnoculeerd met Golden Teacher. Het zijn van die filterpotten die je kan krijgen bij ******* en dergelijke. Na 5 dagen was er een spectaculaire groei van myceleum , maar nu lijkt deze gestopt te zijn.
Hoe zou dat komen? Kan het zijn dat er te veel gasophoping in de pot is en dat deze er niet uit kan door bijvoorbeeld een vochtige filter? Ik heb gelezen dat dit de groei kan vertragen.
Ik heb al wat aan het knijpen geweest op de potten om er wat lucht door de filter uit de pot te persen. Hoop dat dit helpt.
Heeft iemand een idee wat er aan de hand is en wat ik er kan aan doen?
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
heb hetzelfde probleem met dezelfde potten van dezelfde leverancier...

het mycelium moet nu door de beschermlaag droge verm bij mij...
als het over een week nog niet beter is haal ik m zo eruit
 

Shroomfan

Neurotransmetteur
Inscrit
5 Avr 2007
Messages
48
De beste potten zijn bij mij voor 30% begroeid aan de zijkant. Maar de voorbije dagen is er niet veel beterschap in gekomen. Volgende keer ga ik proberen met zelfgemaakte filterpotten.
 

Mycophile

Alpiniste Kundalini
Inscrit
30 Juil 2004
Messages
534
De filters zijn absoluut niet het probleem, die zijn perfect.

Moet aan iets anders liggen...:

Welke maat potten?
hoe warm is het in je incubatiehokje?
Op hoeveel plekken heb je geinoculeerd?
 

Shroomfan

Neurotransmetteur
Inscrit
5 Avr 2007
Messages
48
Ik heb die ronde potten van 600 ml. Het is 29 ° C in het hokje , zoals men zegt dat nodig is. Ik heb op een 5-tal plaatsen ingespoten.
 
Haut