Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Politieke Partij !

magickmumu

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
3 Nov 2007
Messages
4 166
Ja pim was een voorstander van Legalisatie. Hij was zelf ook liefhebber.
 

Ketter

Glandeuse pinéale
Inscrit
8 Nov 2008
Messages
150
Het punt is dat jullie beiden blind zijn voor de blinke vlekken van onze cultuur.

Nog een voorbeeld: Varkens zijn aantoonbaar intelligenter dan honden. Je kunt varkens leren een computerspel te spelen met een joystick, een hond kun je een jaar energie in steken zonder resultaat. Toch vertroetelen we honden alsof ze onze gelijken zijn terwijl we varkens massaal in concentratiekampen stoppen om ze daarna op te eten en net doen alsof dat de normaalste zaak van de wereld is. Sterker nog, wanneer je je daar tegen uitspreekt, ben je al gauw een links extremist.

Ik ben trouwens politiek actief ;)
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Denk dat het begrip van die vergelijking hier wel staat als een huis.

Maar er zijn in Nederland maar 2 reeele opties qua politieke koers, centrum links of centrum rechts. Het is ten alle tijden een mengeling van de grote 3. Pvda, CDA of VVD die de main stream koers aanvoert en deze partijen kennen een sterke fractiediscipline. Aangevuld met enkele benodigde zetels van een kleinere partij.

Als je dus echt het hele pakket als psychonaut wilt moet er een regering gevormd worden met de Pvda een linkse coalitie genoot plus evt. D66.

IMO is het ondenkbaar dat dat mogelijk is want het zou de welvaart en economie sterk afzwakken, en daar zit de gewone man in Nederland echt niet op te wachten. Zeker niet gezien het feit dat rechtse thema's als integratie, rookbeleid, belastingverlaging met zoveel emotie leeft bij de doorsnee man. En dat is nou net waar CDA en VVD altijd wel voldoende mee scoren om een echt linkse regering te ontzien.

Misschien dat Boris van der Ham in de Kamer nog wat sense in de hoofden kan drukken bij leden van de traditionele grote 3 partijen. Alleen stikt het van de dovemans oren bij zij die de koers van de grote partijen bepalen en waar elk individu lid zich maar naar heeft te schikken op het moment van de wezenlijke besluitsvorming.

Zelfde geldt overigens voor Krista van Velzen met betrekking tot Nertzenfokkerijen. Men incaseerd de afgevuurde patronen, maar gaat met de hakken in het zand op de oude tour door. Al zullen er best leden zijn bij de VVD en het CDA die er net zo over denken.
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Wel heel positief vind ik dat D66 het heel goed schijnt te doen in de peilingen. Dat is heel mooi door een partij die wat mij betreft veel te weinig aanwezig is in de tweede kamer.
Als nou ook een hoop boeren een keer niet "gewoon op CDA" stemmen en wat beter na denken kan het er wel beter uit gaan zien, alleen dat is denk ik te utopisch.
Wel heb ik het vermoeden dat het CDA wat zetels gaat verliezen de komende verkiezingen.

Wanneer zijn die ook alweer? Komend jaar toch?
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Freek Polak vertelde mij vandaag op het Cannabis Tribunaal dat D'66 de hele kwestie rond het drugsbeleid ook alleen voor de stemmen doet. Op zich had hij er wel een logische redenering voor, maar aan de andere kant was hij ook weer van mening dat de PvdA (zijn eigen partij) de zaak het beste kon veranderen vanwege de macht die zij op alle niveaus hebben.
 

ZOF

Glandeuse pinéale
Inscrit
22 Juin 2007
Messages
244
Met het leven wat ik (qua leeftijd) nog voor mij heb, zit ik er de laatste weken ontzettend aan te denken de politiek in te gaan. Ik beschik over het benodigde intellect, en zie het mijzelf ook nog wel doen.

Een partij, welke links geörienteerd is, die gaat voor een beter Nederland. Niet door betutteling maar door verandering in een positieve zin.


*Legalisering van Softdrugs
*Paddo's behoren tot Softdrugs
*Horeca-eigenaars beslissen zelf over rookverbod in hun zaak.
*Meer geld steken in OV --> OV moet goedkoper
*Meer geld steken in studiefinanciering, meer geld voor studenten.
*Minder geld besteden aan het opsporen van drugsgerelateerde misdrijven
*Politie beter opgeleid, minder op straat kinderen voor wildplassen beboeten
*Minder Politie, bezuinigen
*Stimulering van cultuur
*Minder verplichtingen
*Recht op Privacy aangesterkt
*Persoonlijke vrijheden prioriteit


Dat zouden bijvoorbeeld dingen zijn waar veel Nederlanders profijt van zouden hebben.
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
ZOF a dit:
Met het leven wat ik (qua leeftijd) nog voor mij heb, zit ik er de laatste weken ontzettend aan te denken de politiek in te gaan. Ik beschik over het benodigde intellect, en zie het mijzelf ook nog wel doen.

Een partij, welke links geörienteerd is, die gaat voor een beter Nederland. Niet door betutteling maar door verandering in een positieve zin.


*Legalisering van Softdrugs
*Paddo's behoren tot Softdrugs
*Horeca-eigenaars beslissen zelf over rookverbod in hun zaak.
*Meer geld steken in OV --> OV moet goedkoper
*Meer geld steken in studiefinanciering, meer geld voor studenten.
*Minder geld besteden aan het opsporen van drugsgerelateerde misdrijven
*Politie beter opgeleid, minder op straat kinderen voor wildplassen beboeten
*Minder Politie, bezuinigen
*Stimulering van cultuur
*Minder verplichtingen
*Recht op Privacy aangesterkt
*Persoonlijke vrijheden prioriteit


Dat zouden bijvoorbeeld dingen zijn waar veel Nederlanders profijt van zouden hebben.

Als je een eigen partij gaat beginnen, dan stem ik op je ;)

Groetjes,
Mystic.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Ik vind dat je niet ver genoeg gaat.
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Beleid als dit zou al een hele schok teweeg brengen, dus je kan beter voorzichtig beginnen. :p
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Ik zou niet voor voorzichtig gaan. Als je nu al zo begint, wordt het nooit wat.

Lees 'The 7 habits of highly effective people' van Steven Covey (wiki), of hoe het boek in het Nederlands ook mag heten. Hm, ik ben nu wat te spaced om op te zoeken welke passages nu ook al weer met bovenstaande te maken hebben... Maar aanrader dat boek!
 

adoma

Glandeuse pinéale
Inscrit
10 Oct 2007
Messages
146
ZOF a dit:
Met het leven wat ik (qua leeftijd) nog voor mij heb, zit ik er de laatste weken ontzettend aan te denken de politiek in te gaan. Ik beschik over het benodigde intellect, en zie het mijzelf ook nog wel doen.

Een partij, welke links geörienteerd is, die gaat voor een beter Nederland. Niet door betutteling maar door verandering in een positieve zin.


*Legalisering van Softdrugs
*Paddo's behoren tot Softdrugs
*Horeca-eigenaars beslissen zelf over rookverbod in hun zaak.
*Meer geld steken in OV --> OV moet goedkoper
*Meer geld steken in studiefinanciering, meer geld voor studenten.
*Minder geld besteden aan het opsporen van drugsgerelateerde misdrijven
*Politie beter opgeleid, minder op straat kinderen voor wildplassen beboeten
*Minder Politie, bezuinigen
*Stimulering van cultuur
*Minder verplichtingen
*Recht op Privacy aangesterkt
*Persoonlijke vrijheden prioriteit


Dat zouden bijvoorbeeld dingen zijn waar veel Nederlanders profijt van zouden hebben.

Ik zou niet op je stemmen. Ik zou per direct lid worden :D
Ik zelf ben al politiek filosoof sinds ongeveer me zevende.
Het enige wat me tegen hield om daad werkelijk de politiek in te gaan waren 3 dingen:

-Nooit een ware reden gehad om de politiek me in de politiek te mengen
-Bijna alle partijen zijn corrupt (mijn mening)
-En bijna in al me trips, kom ik op een discussie uit die ik niet uit de weg kan gaan en telkens maar eindig met 1 conclusie; iedereen is 1 en daarmee is de samenleving en de politiek die het met ze meebrengt, slechts een masquerade en dus compleet waardeloos om je tijd eraan te verspillen.

Waarom ik toch nu graag een politieke partij wil oprichten of bij 1 wil horen, is..... ik ben echt niet 1 met Klink :twisted:
En het is nu of nooit!
Ik geloof niet zo erg in 2012 zoals het bekend staat, maar in me laatste MDMA trip (juli 2008) heb ik de wereld aangevoeld en gezien dat ie in versnelling gaat... alleen wel de verkeerde kant opging!
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Volgens mij gaan we juist de goede kant op, of op zijn minst helemaal nergens heen. Wat ik wil zeggen is eigenlijk dit: je ziet wat je wilt zien, ook als je naar de 'realiteit' kijkt.
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Laten we wel wezen dat Nederland een behoorlijk luilekker land is. Psychonautisme kunnen bedrijven in alle rust is eigenlijk smerige luxe. We hoeven hier in geen enkele situatie angstvallig onze billen te knijpen.

Dit volgende schokkende filmpje zal je maar overkomen, wordt je van je bed gelicht omdat je mediteerd op wiet en een vooraadje hebt: http://snoopy1.web-log.nl/snoopy1/2007/ ... n_voo.html

Elke keer als dit soort verschijningen onder ogen komen vraag ik me weleens af waarom we in Nederland en in het Westerse model onze pik zo willen doordrukken voor ons belang terwijl we allemaal in een veilige en wollige sofa liggen. We willen driftig rijkdom, of dat nou spiritueel of materieel is. Allebei luxe met het keiharde contrast elders in de wereld.

Een rechtvaardigheids strijd om legale verkoop van paddo's is dan eigenlijk best mierenneuken. Als je denkt dat dat onderdrukking is, vreet eens 2 weken niet en ga op bed liggen en beeld je in geen toekomst te hebben...en uiteraard GEEN psychoactieven.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Een rechtvaardigheids strijd om legale verkoop van paddo's is dan eigenlijk best mierenneuken.
Ik heb de strijd om de Nederlandse legaliteit van de paddo een paar dagen serieus genomen. Ik strijd nu al meer dan een jaar voor de internationale legaliteit van alle psychedelica (vandaar dat ik ook illegale middelen noem in mijn flyer en op ditiseentrip.nl). Aangezien ik een Nederlander ben wil ik die strijd met name in Nederland voeren, en zijn de paddo's nu een hot topic, evenals de coffeeshops, maar met het verbod op de paddo is er voor mij echt niets veranderd. Sterker nog, het is nu makkelijker geworden om mensen uit te leggen dat middelen als LSD ongeveer hetzelfde werken als paddo's en destijds om net zulke onbenullige 'redenen' verboden zijn.

Een secundaire strijd die ik voer heeft betrekking op geloof, met name in de vorm van monotheïsme en fanatisme. Maar deze strijd wil ik niet voeren met een agressieve houding. De christenen, moslims, joden en hindoes kunnen er weinig aan doen dat ze zo geworden zijn: ze werden geboren in een net van dogma's en ideologieën. Ik ben zelf een tijdje hindoe geweest, en weet hoe een geloofssysteem, een filosofisch stelsel, een mentale gevangenis kan worden. De manier om te ontsnappen is leren over de feitelijke historie van de godsdienst in kwestie. Het is aan ons om de gelovigen informatie aan te reiken waarmee ze zichzelf kunnen bevrijden uit de kerker van onwetendheid. Mededogen dus, maar ook voorzichtigheid, want een gelovige is net als een krankzinnige niet echt te vertrouwen (ze handelen door hun op het Heilige Schrift gerichte opvoeding vanuit hun hoofd, niet vanuit hun hart).
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Daar kan ik me ook geheel in vinden. Het is goed om voor recht op te komen en indoctrinerend geloof een tegengeluid te laten horen.

Het gaat mij ook stevig aan het hart dat de paddo verkoop aan banden is gelegd. Maar aan de andere kant. Uiteindelijk kun je zorgeloos doorgebruiken als gebruiker en vind ik niet dat er verwijten meer richting de politiek hoeven gaan. Of dat we hierdoor een stelsel hebben dat bergafwaarts gaat. Onze boodschap der entheogene vrijheid kan nog steeds in alle vrijheid ten toon worden gespreid. Het woord en de pen heeft al z'n bewegingsvrijheid.

We hebben hier toegang tot alle middelen die er zowat bestaan. En ondanks de wet anders zegt, kun je zorgeloos wat hits bezitten om als psychonaut je leven voort te zetten en anderen kennismaking schenken.

Zoiets is gewoon uniek in de wereld, als burger van Nederland boffen we gewoon dik met zo'n tolerant systeem. We zijn qua zachtheid, verstand, omgang toch echt een v/d meest voorlopende landen ter wereld.

Zie het verschil bijvoorbeeld al met de politie in Spanje, of de politiek en de religie in Italie. Of de ruigheid onder de Britse arbeidersklasse. Of de woelende volksopstanden die Frankrijk kent.

De overheid zijn wij, en ik ben trots op het feit dat Nederland een gezond eenmans bedrijf is in een rustige polder, en daar een paspoort van te mogen hebben.
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Brugmansia a dit:
Zoiets is gewoon uniek in de wereld, als burger van Nederland boffen we gewoon dik met zo'n tolerant systeem. We zijn qua zachtheid, verstand, omgang toch echt een v/d meest voorlopende landen ter wereld.

Daar zat ik laatst ook de hele tijd over na te denken... Nederlanders zijn zo gek nog niet.
 

ZOF

Glandeuse pinéale
Inscrit
22 Juin 2007
Messages
244
Tsja,

Ik zit momenteel als uitwisselingsstudent in Amerika, Washington DC, dus ik ben inmiddels ook tot de conclusie gekomen dat Nederland (en Nederlanders) zo gek nog niet zijn. Maar onze tolerantie moet niet worden ingekapseld door Christelijke idealen of Europese doeleinden.
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Ik denk dat we niet hoeven te vrezen, we zijn een klein land en een knuse jolende, grappende maar nuchtere familie die relatief goed met het gebruik van allerlei middelen kan omgaan.

Dat wij Nederlanders onszelf op grote schaal met wat dan ook in 'dronkenschap' brengen, en ons land weinig echte gekken heeft, geeft dat wel aan dat we met onze rationaliteit een legitieme vrijbrief hebben voor wat ruime marges qua tolerantie.

Uiteindelijk weet Balkenende en onze toekomstige Minister-President ook wel wat z'n volk ècht wil en zelf kan beslissen. Mocht het er ooit van komen dat coffeeshops verboden worden, is dat pure formele beeldvorming. Dan ruiken toeristen niets meer in Amsterdam, en ze zijn ze geen beglazing meer met een wietplant erop. Maar wij kopen gewoon bij Klaas-Jan in z'n kelder van een flat even buiten de stad een dikke zak nederwiet en chillen hem net zo hard door.

Het is misschien lullig om te zeggen, maar generaliserend gezien zijn Amerikaanse en Britse jongeren van nature al een stukje meer hyper en een tikkeltje gekker. Dan is het logisch dat 'dronkenschap' behoorlijk wat uit de bocht vliegers met zich meebrengt.

Bovendien heeft Frankrijk dit deccenia ook het licht gezien. Zij zijn een stuk toleranter geworden sinds de jaren 90. Met het aantreden van Sarkozy, een man die de jaren 60 goed kent, hebben we weer een èchte bondgenoot op het politieke vlak.

De relatie tussen Nederand en Frankrijk is nog nooit zo goed geweest, en Frankrijk is altijd een icoon en diplomatische grootmacht geweest op het Europese toneel. Het moderne Europa is gevormd door Frankrijk sinds de verlichting na de Franse revolutie.
 
Haut