Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateurs de drogues et des explorateurs de l'esprit

Paddo's

• Auteur de la discussion Auteur de la discussion Scalpulon
  • Date de début Date de début
S

Scalpulon

Guest
Ik heb een paar vraagjes ivm paddo's

Ik ben 16 en wil binnekort mexcicaantjes gaan doen met wat vrienden.
Ik lijd aan een hele lichte vorm van astma(inspanningsastma) maar heb al even geen échte last hiervan gehad(niet veel kortademigheid meer), ik kan ook best goed mee met de les LO enzo.
Ik heb gehoord dat als je astma hebt dat het dan sterk afgeraden is om paddo's te nemen omdat het je kans op een bad trip verhoogt, is dit dan ook bij mij het geval?

Gr J.

Het toeval wil dat ik net een mail naar de druglijn stuurde met als vraag of er drugs zijn die een verhoogd risico inhouden bij lichte astma, omdat een vriend zij dat hij een foldertje gelezen heeft met een drug die "supergevaarlijk zou zijn met astma" ,ik laat je het antwoord weten ! :)

Ik kan me voorstellen, dat als je benauwd raakt tijdens een trip, hier van in paniek raakt.

ik kan je vertellen dat je vrijwel zeker .. last van je astma ga krijgen
puur vanwege de angst die je er nu al voor hebt .. en ook wat je erover hebt gelezen ..
maar de enige manier om er vanaf te komen is om het toch te doen ..
maar zorg dat je iemand met genoeg ervaring hebt die er nuchter bij is,..
en die je inhaler of wat dan ook bij zich heeft ...
alleen ik weet niet hoe erg je astma is .. en ik heb verder ook geen ervaring met mensen die astma hebben ..(om er mee te trippen bedoel ik dan)
en buiten trippen is misschien ook beter .. omdat je daar de ruimte hebt..
maar je moet heel goed in je hoofd houden dat .. als je een aanval zou krijgen ...
en dat die erger lijkt ... zijn alleen de paddo's , als je gewoon overtuigd blijft dat als je gewoon je inhaler pakt .. dan gaat het weer weg
maarrr dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan :)
als je het toch besluit om te doen .. doe een kwart portie ofzo ..
dat je niet totaal overrompeld word.. want voor de `1ste keer is een halve portie al best heftig

heb je trouwens ooit geblowd ??

succes ermee

Ik ben 16 en wil binnekort mexcicaantjes gaan doen met wat vrienden.

Ik zou een paar jaar wachten als ik jou was maar dat moet je natuurlijk zelf weten.

Verder sluit ik me bij Prostoner aan, als je een aanval krijgt, voelt het waarschijnlijk heftiger dan je gewend bent.

Helemaal met je eens Pro.

Daarentegen lijkt het me heel moeilijk voor een relatief jong persoon, met nog geen tripervaring, om de relativiteit vast te houden als hij een aanval krijgt.

ohjah dat was ik even vergeten idd .. je bent wel 16 .. en ik weet idd niet hoe je in het leven staat .. maar misschien is het inderdaad wel verstandig om een paar jaartjes te wachten

Allereerst zou ik je aanraden een jaar of 2 te wachten. Als je toch sterk van plan bent het te gaan proberen zou ik de eerste keer 5-10 gram proberen. Ik heb nu 1x paddo's geprobeerd, en dat was met 10 gram. Heel weinig maar al vet veel heftiger dan blowen dus pas op svp.

silv a dit:
Allereerst zou ik je aanraden een jaar of 2 te wachten. Als je toch sterk van plan bent het te gaan proberen zou ik de eerste keer 5-10 gram proberen. Ik heb nu 1x paddo's geprobeerd, en dat was met 10 gram. Heel weinig maar al vet veel heftiger dan blowen dus pas op svp.

Dankjewel, ik dacht al dat ik een oude lul was :)

Zelf ben ik op mijn zestiende op zoek geweest naar LSD, niet kunnen vinden, achteraf misschien maar beter ook. Mijn eerste trip was rond mijn 22e, goeie leeftijd vond ik zelf maar een paar jaar jonger zou geen probleem mogen zijn. Daarnaast speelt persoonlijkheid een rol.

Jaren terug stond er een mooie uitspraak in een Bres hierover:

'Het probleem met persoonlijkheidsveranderende drugs is, dat mensen ze gaan gebruiken die nog te jong zijn, om al een stabiele en eigen persoonlijkheid te ontwikkelen.'.

Eea wil natuurlijk niet zeggen dat je geen fantastische ervaring zou kunnen krijgen. Maar in mijn ogen, ben je wat jong en zou ik je zeker een zware dosis afraden.

je moet het zowiezo niet vergelijken met blowen
er zijn wel mensen die trippen op wiet.. ik heb het zelfs ook wel een paar keer gehad.. maar dat zijn uitzonderingen over het algemeen
en is lang niet zo intens als paddo's

ProStoner a dit:
je moet het zowiezo niet vergelijken met blowen
er zijn wel mensen die trippen op wiet.. ik heb het zelfs ook wel een paar keer gehad.. maar dat zijn uitzonderingen over het algemeen
en is lang niet zo intens als paddo's
in kleine hoeveelheden vind ik het zeker vergelijkbaar met blowen, een ander soort effect maar zeker vergelijkbaar. Grotere doses, daar kan ik niet over oordelen maar ik geloof graag dat bij ~30 gram ofzo de vergelijking compleet stopt.

jah die stopt compleet ja :)
maar jij zal een lage dosis wel anders ervaren, .. maar dat is persoonlijk , en ik zelf vind het heel anders :) maargoed
laten we weer on topic blijven :)

ProStoner a dit:
jah die stopt compleet ja :)
maar jij zal een lage dosis wel anders ervaren, .. maar dat is persoonlijk , en ik zelf vind het heel anders :) maargoed
laten we weer on topic blijven :)
inderdaad, zoals mr mackey in south park zegt (Ik ben het er mee eens tot je volwassen bent).

Drugs are bad mmkay?

mmmkay betekent dus eigenlijk Fuck :P als je die ene episode hebt gezien haha
instead of fuck say mkay
maargoed ik dwaal weer af :)

Scalpulon a dit:
... Ik lijd aan een hele lichte vorm van astma(inspanningsastma) maar heb al even geen échte last hiervan gehad(niet veel kortademigheid meer), ik kan ook best goed mee met de les LO enzo.
Laatst las ik dat asthma een gevolg kan zijn van uitdroging. Mijn dochter heeft/had ook inspanningsastma, maar sinds ik er bij haar op aandring meer (bron)water te drinken lijkt het veel beter te gaan. Ik was trouwens ook ± zestien de eerste keer paddo´s en dat was het einde!

officiele leeftijd is van geen belang, je moet zelf weten of jouw mentale leeftijd genoeg is voor een trip. ik heb er al spijt van gehad dat ik veel ganja rookte voor ik aan een leeftijd met wat mentale stabiliteit gekomen was. het is nu eenmaal een onderschat psychedelic dat je nog eens dagelijks massaal kan gebruiken ook.

over de asthma, ik heb zelf nog zware asthma gehad maar die ben ik hopelijk permanent ontgroeid. ik denk dat je vooral moet opletten met drugs als opiaten, dxm en ghb, omdat die de ademhaling onderdrukken.
paddo's hebben naar mijn weten geen effect op je ademhaling.

Retour