Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Paddo's v.s. artikel 6 van de Nederlandse Grondwet

Lion

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Avr 2007
Messages
2 290
Space-is-the-Place a dit:
CaduceusMercurius a dit:
We weten allemaal wat er gebeurt met muziek als zowel de muzikanten als het publiek geen entheogenen gebruiken: zeurderige liefdesliedjes, Duitse volksdans, chansons, Marco Borsato, jumpstyle, gospelrock...

Dan heb je denk ik nog niet genoeg muziek gehoord :roll:

^idd....
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Dan heb je denk ik nog niet genoeg muziek gehoord
Dat doet er niet zo heel veel toe. De vraag die ik stelde was "Welke voorbeelden zijn er van intense trancemuziek voortgebracht door niet-entheogenen-gebruikende muzikanten of volkeren?"
 

Lion

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Avr 2007
Messages
2 290
CaduceusMercurius a dit:
Dan heb je denk ik nog niet genoeg muziek gehoord
Dat doet er niet zo heel veel toe. De vraag die ik stelde was "Welke voorbeelden zijn er van intense trancemuziek voortgebracht door niet-entheogenen-gebruikende muzikanten of volkeren?"

Waarom denk je dat zulk een "product" niet kan verwezenlijkt worden ZONDER entheogenen?
Dit lijkt me de reinste onzin, eerlijk gezegd.
Helaas heb ik geen voorbeeld :)
 
G

Guest

Invité
Ja ok, daar heb je misschien een punt, maar ik raak bij heel veel muziek intens in trans en de suggestie muziekanten die geen entheogenen gebruiken alleen maar lame muziek maken is natuurlijk Klink-klare onzin
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Space-is-the-Place a dit:
Ja ok, daar heb je misschien een punt, maar ik raak bij heel veel muziek intens in trans en de suggestie muziekanten die geen entheogenen gebruiken alleen maar lame muziek maken is natuurlijk Klink-klare onzin

Je doet het erom of niet?
 

HappyMind

Sale drogué·e
Inscrit
16 Mai 2007
Messages
964
Space-is-the-Place a dit:
Ja ok, daar heb je misschien een punt, maar ik raak bij heel veel muziek intens in trans en de suggestie muziekanten die geen entheogenen gebruiken alleen maar lame muziek maken is natuurlijk Klink-klare onzin

:roll:


edit: Oh sorry je was me net voor Heartcore. :p
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Waarom denk je dat zulk een "product" niet kan verwezenlijkt worden ZONDER entheogenen?
Ik zeg niet dat het zonder niet kan, ik zeg dat het zonder niet gebeurt.

Hoe weet ik dat? Omdat ik net als jij geen voorbeelden heb. En zelfs al zouden zulke voorbeelden er zijn, dan zouden ze statistisch gezien een uitzondering zijn.

maar ik raak bij heel veel muziek intens in trans
Ik ook, geloof me. Er is ook muziek (op basis van hersensynchronisatie) die de luisteraar in een diepe meditatieve toestand brengt, waar ik persoonlijk heel wat mee geëxperimenteerd heb. Maar je maakt er niet een reis door naar de Onderwereld, het laat je niet de Wereldboom beklimmen of communiceren met de Voorvaderen/spirits/goden/enz. Dát is wat sjamanen doen. Als muziek zeer ineffectief is om het type trance op te wekken waarin iemand een ware Reis beleeft, hoe kun je het dan tot de kern van het sjamanisme rekenen?

en de suggestie muziekanten die geen entheogenen gebruiken alleen maar lame muziek maken is natuurlijk Klink-klare onzin
Ik zeg niet dat ze lame muziek maken, ik zeg enkel dat muziek op zich niet voldoende is om iemand een volwaardige entheogene ervaring te laten beleven. Ik weet dat muziek (ook niet-entheogene muziek!) net zo high en happy kan maken als je wordt van cannabis of MDMA, maar niet dat het de visioenen (enz.) kan geven die ayahuasca en heilige paddestoelen mogelijk maken. Visioenen zouden kunnen ontstaan door enkele dagen niet te slapen, maar dit is zeer gevaarlijk voor de lichamelijke en geestelijke gezondheid, met een nog veel grotere kans er in te blijven hangen (ik heb dit twee keer in mijn omgeving meegemaakt).
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Ik heb een keer een trancereis gedaan onder begeleiding van een sjamanentrommel (monotoon getrommel en wat secundaire geluiden). Monotonie helpt om je rationele mind ergens op te laten concentreren, terwijl je onbewuste naar boven kan borrelen. Erg effectief, al zeg ik het zelf. De visioenen die dit oproept zijn natuurlijk niet zo 'zichtbaar' als die tijdens een paddotrip, maar ze gaan zeker heel diep en je bent er zeker als wezen geheel bij betrokken. Enige punt is dat je de eerste minuut ofzo echt het gevoel hebt van: "Okee, ik ben dit nu allemaal gewoon aan het verzinnen, hoe kan dit waar zijn?!?!", maar na een tijdje merk je dat je rationele vermogens hieromtrent worden opgeschort: beleef het maar gewoon, dan kun je achteraf altijd denken dat het onzin is. Mijn vermoeden is dat dit met behulp van oefening verminderd en dat je beter in staat bent om die andere wereld te ontdekken. Bij bijvoorbeeld paddo's voelt het al meteen echt, maar het gevaar is dat je de weg niet echt kunt vinden, omdat het overweldigend is. Ook daar is ervaring nodig.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
De visioenen die dit oproept zijn natuurlijk niet zo 'zichtbaar' als die tijdens een paddotrip, maar ze gaan zeker heel diep en je bent er zeker als wezen geheel bij betrokken.
Interessant. Wat je schrijft doet me ook denken aan de ervaringen die mensen hebben met floatation tanks (isolatiecabines waarbij je in een laag warm zout water ligt), al is dat natuurlijk een modern ding waar sjamanen nooit de beschikking over hebben gehad. Ik ben erg benieuwd hoe zo'n ervaring precies is, en ook zou ik zeker nog meer ervaring op willen doen met (monotone) sjamanentrommels.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
^ Ja, inderdaad een beetje hetzelfde principe. Ik heb zelf nooit lang genoeg in zo'n tank gelegen om er echt aan te wennen (ooit een keer drie kwartier, wat ultiem lekker was, maar ook een beetje kort), maar wat ik erover heb gelezen komt overeen met mijn ervaring in de trancereis.
 
G

Guest

Invité
Ik snapte je punt niet helemaal CM :oops:

Maar idd, muziek zal je nooit zover meenemen dat je dingen meemaakt zoals in een entheogene reis.
Helaas niet en aan de andere kant gelukkig niet, dan zou ik de hele week aan het trippen zijn :mrgreen:
 

HappyMind

Sale drogué·e
Inscrit
16 Mai 2007
Messages
964
Hier nog een nieuwsbericht. Ik zag hem nergens staan, dus ik post hem even.


Paddowinkels naar rechter om verbod

Dinsdag 29 april 2008

De smartshops gaan juridische stappen ondernemen om het paddoverbod tegen te gaan. Dat zegt Paul van Oyen van het Landelijk Overleg Smartshops. Hij noemt het verbod "oliedom, kortzichtig en een aanfluiting. Het gaat in tegen alle adviezen aan minister Klink".
De verkoop van de hallucinerende verse paddestoelen is voor veel shops de grootste bron van inkomsten. Een verbod zou een faillissement kunnen betekenen.
Burgemeester Cohen en een meerderheid in de raad zijn tegen een verbod. De PvdA hoopt dat de Tweede Kamer zich tegen het plan van Klink verzet. Over 4 weken wordt het voorstel behandeld.

Met video: http://www.at5.nl/nieuwsartikel.asp?newsid=34738
 
G

Guest

Invité
Kijk actie, misschien vanuit de gebruikersgroep ook actie om het kracht bij te zetten?
Ik bedoel het beeld is nog steeds scheef en het word vanuit religieus moralistische overwegingen besloten onder de noemer veiligheid.
Zijn er mogelijkheden om vanuit het burgerschap dingen in de kamer te brengen? (en dan doel ik dus niet op een referendum)
 

HappyMind

Sale drogué·e
Inscrit
16 Mai 2007
Messages
964
Ja, dat kan.

Contact zoeken met veel verschillende media

In de pers en bij de omroep kunt u kritiek uiten op de regering en het parlement, op misstanden wijzen, onrecht en willekeur van de overheid aan de kaak stellen, aandacht vragen voor uw eigen denkbeelden en zo proberen om de publieke opinie te beïnvloeden.

Demonstreren en actie voeren

Als u uw mening over een bepaald maatschappelijk onderwerp onder de aandacht wilt brengen, kunt u demonstreren of op een andere manier actie voeren.

Veel idealistische maatschappelijke organisaties en actiegroepen, bijvoorbeeld de milieubeweging en de vrouwenbeweging, laten hun mening mede horen door actie te voeren of demonstraties te organiseren. Zij spelen een belangrijke rol in de democratie. Dankzij hen is de samenleving de afgelopen eeuw ingrijpend veranderd.

Contact opnemen met Kamerleden

Met verkiezingen kiest u, de Nederlandse bevolking, wie u de komende vier jaar in de Tweede Kamer mag vertegenwoordigen. De Tweede Kamerleden zijn er dan ook voor u.

Kamerleden zijn actief in het hele land. Zo zijn zij regelmatig aanwezig op bijeenkomsten van hun partij in de regio en gaan zij op werkbezoek. Dat zijn goede gelegenheden om een Kamerlid te ontmoeten. Maar u kunt een Kamerlid ook gewoon bellen, schrijven of mailen. Kamerleden ontvangen regelmatig mensen in de Tweede Kamer. Als u een kamerlid wilt spreken is het verstandig vooraf een afspraak te maken.

Petitie

Een petitie is een politiek verzoekschrift, waarmee u kritiek uit op het beleid. Vaak wordt een petitie na een landelijke actie namens een groep mensen aangeboden.

In uw petitie dient u te beschrijven met welk beleid of welke regel u het oneens bent, uitleggen wat u met de petitie wilt bereiken en melden wie de organisatoren zijn.

Wie een petitie aan de Kamer wil aanbieden, moet dat schriftelijk aanvragen. De aanbieding van een petitie wordt in de eerstvolgende vergadering van de Kamer gemeld op de lijst van ingekomen stukken.
U kunt uw landelijke petitie richten aan de Voorzitter van de Tweede Kamer. Overige petities kunt u richten aan het hoofd van de stafdienst Voorlichting. Voor een petitie aan een commissie(voorzitter) moet de brief met uitleg gericht worden aan de griffier van de betreffende commissie.

Adres:
(Voorzitter van de) Tweede Kamer der Staten-Generaal
Postbus 20018
2500 EA Den Haag

Verzoekschrift

Een verzoekschrift gaat over een individuele kwestie waarin de overheid volgens u een verkeerde beslissing heeft genomen.

Wanneer u meent onzorgvuldig of onjuist door de rijksoverheid te zijn behandeld, kunt u een klacht indienen bij de commissie voor de Verzoekschriften van de Tweede Kamer. Het moet gaan om een individuele kwestie, waartegen geen bezwaarschriftprocedure en/of beroep bij de onafhankelijke rechter mogelijk is. U kunt bij de Kamer niet in beroep gaan tegen een beslissing van de rechter.

Uw verzoekschrift kunt u richten aan:

Tweede Kamer der Staten-Generaal
Commissie voor de Verzoekschriften
Postbus 20018
2500 EA Den Haag

Voor vragen en informatie kunt u terecht bij de commissie voor de Verzoekschriften van de Tweede Kamer op telefoonnummer 070 – 318 2066.

Bovenstaande informatie komt van: http://www.tweedekamer.nl/hoe_werkt_het ... /index.jsp

Burgerinitiatief

Een burgerinitiatief is in de Nederlandse politiek een voorstel dat een kiesgerechtigde, met ondersteuning van 40.000 handtekeningen, kan indienen om een bepaald onderwerp op de agenda van de Tweede Kamer te laten plaatsen. Indien het voorstel aan de vereisten voldoet, komt het onderwerp op de Kameragenda.

Een burgerinitiatief moet betrekking hebben op het instellen, wijzigen of afschaffen van een wettelijke regeling of op ander regeringsbeleid. Het voorstel mag niet in strijd zijn met de Grondwet en de goede zeden. Begrotingen en belastingen zijn uitgesloten van het burgerinitiatief.

Een burgerinitiatief kan worden gezien als een vorm van petitierecht. In het geval van een petitie heeft de burger recht op een antwoord. Bij een burgerinitiatief kan een burger een onderwerp op de politieke agenda zetten en verplicht de burger de Kamer het onderwerp te behandelen.

De Tweede Kamer zal in 2008, na een evaluatie, beslissen of het burgerinitiatief wordt voortgezet.

Volledig artikel & bron over het burgerinitiatief: http://nl.wikipedia.org/wiki/Burgerinitiatief
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Petities en burgerinitiatieven schieten niet op aangezien we met te weinig mensen zijn. Contact opnemen met kamerleden werkt zelden: meestal krijg je een standaardbrief terug. De demonstratie vorig jaar was wellicht kleinschalig, maar heeft in de weken ervoor en erna wel voor veel extra media-aandacht gezorgd.

Ik las net dat "Als de Tweede Kamer voor 27 mei 2008 niets doet tegen het paddoverbod, dan zijn paddo's binnen enkele weken verboden."

De grote vraag is dus: kunnen we nog wat doen?

Misschien om de media een nieuw verhaal te bezorgen (zijn ze dol op) de paddo even laten voor wat het is en alle aandacht richten op Ab Klink's buitengewoon absurde suggestie om ook de Vliegenzwam op de verboden lijst te zetten? Een nieuwe demonstratie helemaal in het teken van de Vliegenzwam (rood met witte stippen) en het feit dat de Minister laat zien dat het niet bij de paddo blijft, maar dat alle potentiële alternatieven één voor één worden verboden?

Even landelijk bekend maken dat de minister die nu pleit voor het verbod op de paddo een plant wil verbieden die...

- nog helemaal niet populair is onder touristen
- nog door geen instantie onderzocht is op gevaar voor gebruiker en diens omgeving
- overal groeit en deel uitmaakt van onze folklore
- meer aanwijzingen/bewijzen heeft van religieus gebruik in Europa dan de Psilocybe cubensis
- bij de meeste gebruikers onaangename bijwerkingen geeft waardoor het nooit zo populair zal worden als de paddo's en dus ook niet gebruikt zal worden als alternatief
- het idee van de minister dat na het verbod op de paddo op Vliegenzwam zullen overstappen JUIST een argument is om de paddo niet te verbieden
- enz.

...en dat het nu dus echt te zot voor woorden begint te worden.

Ideeën?
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Contact opnemen met Kamerleden

Probeer eens contact op te nemen met Ed Anker uit de Tweede Kamer, lid van de CU. Dit gaat niet werken. Deze meneer heeft last van een christen fundamentalisme van heb ik jou daar. Net zoals de rest van de CU, de CU die immers ooit is opgericht door kanslozen die vonden dat het CDA niet streng genoeg was. Meer moralisme.

Het CU, met dank aan figuren zoals Ed Anker die overigens lid is van een club die wil dat de bijbel weer letterlijk genomen gaat worden, staat niet open voor discussie. Hij vind ons maar gevaarlijke mensen die zich bezighouden met occulte en daarom duivelse praktijken.

Christelijke politici staan NIET open voor andere levensovertuigingen wanneer deze levensovertuigingen in strijd zjin met de eigen religie. Vanuit deze conclusie is het wellicht mogelijk om een punt te maken mbt of de huidige christelijke partijen onze scheiding van staat en kerk wel serieus nemen.

Ik ben van mening, dat ze dat absoluut niet doen.

Paddo gebruik is voor velen een alternatieve levensovertuiging. Christelijke politici zijn het daar niet mee eens. Net zoals ze het niet eens zijn met sexuele geaardheid, euthenasie, abortus etc. Het is werkelijk misselijkmakend hoe deze politiek haar gang kan gaan.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Net zoals ze het niet eens zijn met sexuele geaardheid, euthenasie, abortus etc. Het is werkelijk misselijkmakend hoe deze politiek haar gang kan gaan.
Misschien een demonstratie organiseren die zich richt op de huidige versmelting van kerk en staat? Daarvoor kunnen we denk ik heel wat mensen op de been krijgen.
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
CaduceusMercurius a dit:
Net zoals ze het niet eens zijn met sexuele geaardheid, euthenasie, abortus etc. Het is werkelijk misselijkmakend hoe deze politiek haar gang kan gaan.
Misschien een demonstratie organiseren die zich richt op de huidige versmelting van kerk en staat? Daarvoor kunnen we denk ik heel wat mensen op de been krijgen.

Daar werk ik graag aan mee!
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Ik werd vandaag opgebeld door iemand van De Pers. Ik vertelde hem dat de meeste gebruikers van paddenstoelen deze met een meditatieve houding benaderen: het liefst thuis of in de natuur, op een stille plek, niet in hartje Amsterdam. Al duizenden jaren worden deze paddenstoelen door mensen gebruikt, en ze zullen dat ook na het verbod blijven doen.
Ik wees op de relatie tussen het paddoverbod en de christelijke partijen, alleen begon hij toen vragen te stellen over de andere politieke partijen (PVV?), waarop ik de telefoon overhandigd heb aan iemand die daar meer verstand van had. Morgen (of overmorgen) dus De Pers doorbladeren. Ik ben benieuwd...
 
Haut