Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

paddo's kweken

svenjansen

Neurotransmetteur
Inscrit
4 Mai 2009
Messages
98
Mooi dat die growkits allemaal werken, praise the shrooms! :D

Nu vraag ik me toch af waarom het bij mij niet lukt als ik zelf zo'n growkit maak op tarwebasis. Ik krijg namelijk wel mycelium in mijn glazen potten, binnen 2 weken zitten ze tjokvol.

Als ik de korrels met mycelium overbreng in een plastic bak en doe er 1 cm nat vermiculiet op, groeit het mycelium nog door in de stoof bij 28 graden in het donker. Na een paar dagen zie ik namelijk wit mycelium aan de oppervlakte.

Vervolgens zet ik de bak in een terrarium van +- 24 graden en ik krijg maar geen paddestoelen!!! De stap met de bak vol laten lopen sla ik overigens over, omdat in principe de natte vermiculiet methode icm 99% luchtvochtigheid zou moeten werken.

BTW in ditzelfde terrarium heb ik wel altijd succes met rijstmeelcakes, dus waarom nu niet met de tarwe? Tarwe is van akwarius, biologisch van de natuurwinkel.


Sven
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Misschien ligt het aan het hoge percentage gluten in tarwe. Geen idee hoor, ik roep maar wat.
 

Flashy

Matrice périnatale
Inscrit
12 Déc 2009
Messages
14
Hallo psychonauten,

Aangezien de topic titel leek dit me wel een geschikt topic voor mijn verhaal.

Gister heb ik een paddo growkit gekocht (Cubensis Ecuadorian ofzo). Daar hadden ze hem in de koelkast staan dus ik had hem nadat ik thuis kwam nog even op kamer temperatuur bewaard. Daarna rond een uur of 22.00 had ik de mycelium box vol gezet met kamertemperatuur kraanwater, en dit tot vandaag rond 18.00 laten weken. Ik heb toen het water er uit laten lopen dmv een klein hoekje open te maken. In de zak daar heb ik 2 kopjes kraanwater in gedaan en vervolgens de box in de zak gezet.
Een uur later zag ik een filmpje waar ze de growbox met zak in de doos lieten zitten zodat er geen licht bij de rand kon komen zodat je daar geen kleine paddo's krijgt. Dat idee vond ik wel goed dus was dit ook van plan te doen. Toen ik de growkit op tilde hield ik hem per ongeluk een beetje schuin en merkte ik dat er nog heeeel veel water in de box zat, ik heb de box uit de zak gehaald, en nog een keer het water eruit laten lopen (ik vraag me nu achteraf af of dat wel zo slim was of dat dat water er in hoorde). Vervolgens de box weer in de zak gedaan met water en de zak met box in de doos; perfect fit.
Overigens heb ik voor iedere handeling waarbij mijn handen in contact zouden kunnen komen met de inhoud van de box en wanneer ik met mijn handen in de zak moest mijn handen grondig gewassen met goede zeep en bijna handverbrandend heet water.

Dit is de eerste keer dat ik zelf een eigen growkit heb, ik heb wellis een growkit bij een vriend van mij laten verzorgen, maar dat leverde geen succes op, terwijl hij zelf met zijn eigen growkits wel altijd succes had. Ik gok dat ik pech had die keer.
Ik ben erg benieuwd naar het resultaat van deze kit.

Ik lees overigens ook zeer tegenstrijdige verhalen over het bevochtigen van de binnenkant van de zak wanneer de paddo's begin te groeien. Kan iemand hier een concreet correct antwoord op geven? De een zegt dat het helemaal niet nodig is of zelfs niet goed is, de ander zegt dat het zeer goed helpt... ik weet het niet.

De box ziet er verder trouwens goed uit, het mycelium is mooi wit alleen wat ik vreemd vind is aan de onderkant van de bak lijken het allemaal kleine zaadjes die onder een dons van witte mycelium zitten en daarboven zijn het wat grotere brokken die lijken wel alsof ze verpakt zitten in een soort van talloze witte slierten. Maar aan de bovenkant zie je duidelijk het vermiculiet waar 1 klein plekje lichte mycelium te zien is.

Het is 23*C op de plek waar de box staat, dus volgens mij de perfecte temperatuur :) en hij krijgt wel redelijk wat licht maar geen direct zonlicht :D De luchtvochtigheid op mijn kamer zelf is 50% denk ik (heb een meter waar staat HYGRO %rel en daar staat ie op 50%) alleen wat de luchtvochtigheid is in de zak weet ik niet, maar dat zal denk ik tot het begin van het groei stadium wel niet erg belangrijk zijn.


Ik hoop zo dat ik over enkele weken heerlijke paddotjes heb :D Ik zal in de loop van tijd als er wat begint te groeien wel wat foto's maken van de voortgang en ze hier plaatsen :)

Dan nog één vraagje, wanneer de eerste flush geplukt is, is het dan noodzakelijk om de box opnieuw te soaken?

Mvg,
Flashy
 

JJJ

Alpiniste Kundalini
Inscrit
17 Avr 2004
Messages
552
Volgens mij doe je alles prima. Over luchtvochtigheid: wanneer je een nat ding in een afgesloten zak hebt zitten, dan wordt de luchtvochtigheid vanzelf 100%. Het is dan ook niet nodig om vanbinnen nog eens extra te bevochtigen. Waarschijnlijk zal de binnenkant van de zak sowieso met condens beslaan. Water laten staan onderin de zak wordt geloof ik soms als instructie gegeven, maar zelf zie ik niet in waarom dat zou moeten.

Dat weggieten van overtollig water uit de bak is helemaal goed. Het substraat moet vochtig zijn, maar er moet geen los stilstaand water aanwezig zijn want dat kan alleen maar zorgen dat er besmettingen in groeien.

Na elke flush opnieuw soaken (en daarna weer goed laten leeglopen), dit vergroot de opbrengst aanzienlijk.

Een uur later zag ik een filmpje waar ze de growbox met zak in de doos lieten zitten zodat er geen licht bij de rand kon komen zodat je daar geen kleine paddo's krijgt.
Dit volg ik niet zo goed. Zolang er maar licht op het mycelium aan de bovenkant kan komen, anders komen er geen paddenstoelen.
 
J

jumwadur

Invité
hoi allemaal!

een tijdje terug ben ik mij ook gaan wagen aan het kweken van mijn eigen paddo's d.m.v. een growkit.
dat is nu zo'n 4 weken geleden..
na alle stappen te hebben gevolgd zijn sinds anderhalve week de eerste paddestoeltjes zichtbaar.
maar hoewel het er best een boel zijn heb ik niet echt het idee dat het allemaal volgens plan gaat..

er zitten een of 2 paddestoelen bij die al aardig groot (3 a 4cm) zijn geworden binnen een week, maar waar dat eerst heel hard groeide heb ik nu het idee dat het allemaal stilstaat.
ook zijn hier en daar (ook van wat kleintjes) de vliesjes al open gescheurd. (moet ik deze dan meteen al plukken??)
EN ik heb het idee dat ze allemaal een beetje krom groeien: hier en daar licht er een scheef te wezen op de grond en sommige zien er uit alsof ze op het punt staan om te vallen..

"doe ik iets fout?!" is dan ook mijn vraag..en hoe lang zou het eigenlijk moeten duren totdat ze plukklaar zijn?

de growkit staat als sinds het begin in de badkamer met de lamp aan bij een nauwkeurig in de gaten gehouden temperatuur van 20-22graden. er zit mooie condens op de binnenzijde van de zak en ik voer ze elke dag wat jimi hendrix en pink floyd..

wat kan ik het beste doen?
graag wat hulp want dit is de eerste keer dat ik dit doe en ik doe het graag meteen goed:p
 
Haut