Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

paddo's + kanna (ssri)?

thadivine

Alpiniste Kundalini
Inscrit
22 Mai 2007
Messages
670
Gezien ik beide effecten van deze 2 los van elkaar zeer plezant vind vroeg ik me af of deze misschien te combineren zijn? weet iemand of het misschien gevaarlijk is of heeft iemand het misschien een keer gebrobeerd?

alvast bedankt :)
 

Pinealjerker

Elfe Mécanique
Inscrit
5 Avr 2007
Messages
456
Geen ervaring nog, maar wauw, klinkt als een natuurlijke MDMA!

http://www.tryptamind.com/sceletium_tortuosum.html

Sceletium tortuosum

The mood-enhancing plant Sceletium tortuosum is known in it's homeland as "canna" , "channa", "kanna" or "kougoed" (kauwgoed) which literally means, 'chew(able) things/goodies' or 'something to chew'.

Sceletium tortuosum has been used by South African pastoralists and hunter-gatherers as a mood-altering substance from prehistoric times. The earliest written records of the use of the plant date back to 1662. The traditionally prepared dried sceletium was often chewed as a quid, and the saliva swallowed, but it has also been made into gel caps, teas and tinctures. Less commonly, it has been reported that Sceletium used to be inhaled as a snuff, or smoked, usually with the addition of other herbs.

Sceletium elevates mood and decreases anxiety, stress and tension, and it has also been used as an appetite suppressant by shepherds walking long distances in arid areas. In intoxicating doses it can cause euphoria, initially with stimulation and later with sedation. Long-term use in the local context followed by abstinence has not been reported to result in a withdrawal state. The plant is not hallucinogenic, contrary to some literature on the subject, and no severe adverse effects have been documented.

Sceletium has significant mood-elevating and anxiolytic (anti-anxiety) properties. In doses as low as 50 mg users report improvements in mood, decreased anxiety, relaxation and a sense of well-being. At higher dosages near 100 mg, kanna acts as a calming euphoriant and empathogen. Users report increased personal insight, interpersonal ease and a meditative, grounded feeling without any perceptual dulling. In fact some note enhanced tactile and sexual response. Some reports also note significant potentiation of alcohol and cannabis. High doses produce distinct inebriation and stimulation often followed by sedation.

"The active constituents of Sceletium tortuosum are alkaloids, including mesembrine, mesembrenone, mesembrenol and tortuosamine. Mesembrine is a major alkaloid present in Sceletium tortuosum, and has been demonstrated in unpublished laboratory studies to be a very potent serotonin selective reuptake inhibitor (SSRI). This receptor-specific activity, and receptor activities also found on nicotinic, dopamine and nor-adrenaline sites certainly validate the traditional mood-elevating uses, and suggest additional therapeutic and wellness potential."

Sceletium must never be combined with other SSRI, MAO Inhibitors, cardiac or psychiatric medications. Not for use by pregnant or nursing women or anyone under the age of 18. The results of taking sceletium on top of other SSRI's are unpredictable, and it is known that alcohol can also cause side effects combined with many SSRI's. Headaches in conjunction with alcohol have been noted with sceletium use.

kanna.jpg


Dank voor de tip! :wink:
 

thadivine

Alpiniste Kundalini
Inscrit
22 Mai 2007
Messages
670
Ik heb nog nooit MDMA genomen, maar naar mijn ervaring gaf alleen kanna samen met alcohol al een effect dat ik van XTC had verwacht.

Ook lijkt het me dat ssri bij hogere hoeveelheden paddo's kunnen voorkomen dat je bad gaat, gezien paddo's je stemming ook versterken (toch?) , en kanna je op zichzelf al een hele goede stemming geeft...

Klinkt bijna te goed :lol: De vraag is alleen of het chemisch wel goed samengaat...

Denk dat ik het volgende week maar ga proberen, als er tegen die tijd duidelijkheid is of het gevaarlijk is

mvg
 

Lion

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Avr 2007
Messages
2 290
Ik denk persoonlijk niet dat het gevaarlijk is.
Zoals je zelf zegt zal het wel een bad trip voorkomen in zekere zin.
 

Pinealjerker

Elfe Mécanique
Inscrit
5 Avr 2007
Messages
456
Zoals je zelf zegt zal het wel een bad trip voorkomen in zekere zin.
Waar ik voor vrees is dat het de trip in zijn geheel zal "voorkomen", met andere woorden dat het de sterkte van de trip (deels) vermindert. Cannabis en trippen gaat wel lekker samen, maar ik weet niet hoe dat zit met SSRI's.
 

thadivine

Alpiniste Kundalini
Inscrit
22 Mai 2007
Messages
670
Pinealjerker a dit:
Zoals je zelf zegt zal het wel een bad trip voorkomen in zekere zin.
Waar ik voor vrees is dat het de trip in zijn geheel zal "voorkomen", met andere woorden dat het de sterkte van de trip (deels) vermindert. Cannabis en trippen gaat wel lekker samen, maar ik weet niet hoe dat zit met SSRI's.

ja, uit ervaring van anderen zag ik dat het ook het gevoel kan afvlakken. Zo ervaarde ik het alleen totaal niet.
Het zou idd ook de sterkte van de trip kunnen verminderen. Ik denk dat de enige manier om dit uit te vinden uit proberen is.

Omdat ssri met stoffen zoals maoi zeer gevaarlijk kan zijn wou ik toch maar even het zekere voor het onzekere nemen, maar het lijkt me eigenlijk ook ongevaarlijk.

Maar igg, binnenkort zal ik het effect nog wel melden :)
 

Pinealjerker

Elfe Mécanique
Inscrit
5 Avr 2007
Messages
456
Vraagje: doet Kanna de pupillen drastisch verwijden?

Mijn vader wil me heel graag naar Zuid-Africa op vakantie nemen, maar daar lijkt me geen bal aan. Ik vermoed dat ik nu eindelijk een persoonlijk reisdoel heb gevonden...
 

thadivine

Alpiniste Kundalini
Inscrit
22 Mai 2007
Messages
670
volgens mij verwijdt kanna de pupilen wel een beetje, maar niet heel veel. Wel gaan je ogen er heel erg van glimmen heb ik de ervaring ^^
 

Lion

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Avr 2007
Messages
2 290
Pinealjerker a dit:
Vraagje: doet Kanna de pupillen drastisch verwijden?

Mijn vader wil me heel graag naar Zuid-Africa op vakantie nemen, maar daar lijkt me geen bal aan. Ik vermoed dat ik nu eindelijk een persoonlijk reisdoel heb gevonden...

Ruilen?
 

lol*fan

Elfe Mécanique
Inscrit
7 Juil 2007
Messages
378
Haha, Lion slaat de spijker op z'n kop. Zuid Afrika kan trouwens behoorlijk spannend zijn hoor.. naar wat ik begrijp zijn er aardig wat gebieden waar simpelweg het recht van de sterkste regeert. Dodelijk geweld is daar aan de orde van de dag.

Maarre.. interessant spulletje, dat kauwgoed. Volgens mij is dit waar ik al een tijdje naar op zoek ben! Bedankt voor het onder de aandacht brengen, en ik ben zeer benieuwd wat voor resultaat het oplevert i.c.m. paddo's!
 

Lion

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Avr 2007
Messages
2 290
Groeien der in zuid afrika ook geen paddos?
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Ja!

In Jan. 1994 we also found the first indigenous blueing Psilocybe species from South Africa on a field trip in the province Natal. This overall whitish and large species without a ring or even a velum grows on cow pastures and is named Psilocybe natalensis nom. prov. here. The alkaloid conc. in P.n. were very similar to the amounts in the subtropical and somewhat similar P.cubensis and in P.samuiensis from Thailand.

en...
This is a Psilocybe cubensis strain from South Africa. It was the first strain of Psilocybe cubensis in wide circulation that originated from the African continent. The original magic mushrooms were collected in January 2002 in Transkei, in the Wild Coast region of South Africa. The magic mushrooms were growing directly on dung in the shade of trees.

http://www.erowid.org/plants/mushrooms/mushrooms_cultivation7.shtml
 

Lion

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Avr 2007
Messages
2 290
Heerlijk.
Pinealjurker, wisselen? =]
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Haut