Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateur.ices de drogues et de l'exploration de l'esprit

Paddo's drogen

• Auteur de la discussion Auteur de la discussion Frostie
  • Date de début Date de début

Frostie

Glandeuse Pinéale
Inscrit
6/4/07
kan iemand me zeggen hoe je paddo's laat drogen ?
Als ik ze koop in een smartshop staat er een bewaardatum op en als je ze langer houd zie ik dat er al eens schimmel op komt dus die eet ik natuurlijk niet op...
moet je ze laten drogen in de oven ? zoja stinkt dit erg en wat is een dosis voor een lichte tot normale trip als de paddo's gedroogt zijn ?

bvd

Dit is mijn methode;

Heel simpel...

Een droge, duistere (schaduwrijke) plaats en bij een normale kamertemperatuur, met genoeg verluchting.
Leg ze verspreid op krantenpapier, 3-4 dagen wachten, et voilà.... gedroogde paddo's.

Dit is volledig stinkloos. 8)

Natuurlijk zijn er ook andere manieren.

Uiteindelijk moet het psylocibinegehalte het zelfste blijven als bij verse.
Een lichte tot matige dosis hangt natuurlijk af van je eigen tolerantie, kwestie van opbouwen. Ze zijn in ieder geval makkelijk en veilig te doseren.

Enjoy! ;)

dangoo a dit:
Uiteindelijk moet het psylocibinegehalte het zelfste blijven als bij verse.

De totale hoeveelheid psilocybine blijft uiteraard hetzelfde, maar het psilocybinegehalte wordt meer (immers: minder vocht = minder totale massa = meer psilocybine per gram).

schimmellen ze dan niet? en als ze gedroogt zijn is de verval datum dan nog steeds geldig ?

eens ze gedroogd zijn kun je ze in theorie oneindig lang houden, in praktijk een jaar of zo

Wanneer ze 'cracker dry' zijn (wanneer je er eentje breekt, hoor je KNAK ;)), kun je ze het beste luchtdicht verpakken en dan donker bewaren. Wanneer ze zo droog zijn kun je ze zelfs in de vriezer bewaren en blijven ze heel lang goed.

ik droog ze zelf altijd op de verwarming op een stukkie keukenpapier
dan zijn ze in een halve dag "cracker dry" zoals HC het mooi verwoord :)

ProStoner a dit:

Zouden ze ook krakend droog worden als je ze in de frituur gooit? Zoals bij patat? :lol:

HappyMind a dit:
ProStoner a dit:

Zouden ze ook krakend droog worden als je ze in de frituur gooit? Zoals bij patat? :lol:

Geen idee maar ik heb wel eens een marokkaan mayo op zijn paddo's zien doen.

Een halve dag lijkt me wel wat erg snel voor knakdroog, gaat het dan niet wat te snel (te warm)?

Overigens: die bakjes verse paddos uit smartshops kun je beter gewoon vers opeten. Het drogen van paddos werkt het beste als je ze meteen na het plukken laat drogen, anders is de kans op schimmel inderdaad erg groot.

Hoe zit dat eigenlijk met de diepvries: ik dacht altijd dat dit prima was (ook McKenna raadt dit aan) maar nu las ik onlangs op het forum dat vriezen ook weer nadelig kan zijn voor de psilocybine. Ik heb mijn gedroogde paddo's in een vriesvakje. Niet echt een diepvries, maar wel kouder dan de rest van de koelkast.

Het is al weer flink wat weken geleden dat ik getript heb. Het wordt weer tijd om de agenda erbij te pakken en de sterren te raadplegen. Ennn nu eindelijk eens de boekhouding bij te werken en mijn belastingformulieren in te vullen... :(

van mij is het ook alweer een tijd terug dat ik getript heb, en nu ik op terschelling werk heb ik het helemaal druk en weinig vrije tijd. mischien na oerol, dan heb ik even en week vrij om bij te komen van de oerol stress :P

Frostie a dit:
wat is een dosis voor een lichte tot normale trip als de paddo's gedroogt zijn ?

Verse paddo's bestaan voor 90% uit vocht, dus een lichte tot normale trip van mexicaanse paddo's is dan 20 tot 35 gram vers... Gedroogd ongeveer 2 tot 3,5 gram.

Frostie a dit:
als ze gedroogt zijn is de verval datum dan nog steeds geldig ?

Nee eigenlijk niet dus, je kunt ze dan langer bewaren.

Wat je zou kunnen doen is contact opnemen met je locale smartshop, vragen wanneer ze verse paddo's binnenkrijgen. Zodra ze binnenkomen, meteen beginnen met drogen. Ik ben geen voorstander van het drogen van paddo's die al drie of vier dagen in een koelkast hebben gelegen.

Voor mijn eigen paddo's gold dat 1 gram knakdroog exact overeen kwam met 12 gram vers geplukt. Ik heb het meerdere keren geprobeerd, en elke keer kwam ik op die verhouding uit. Dus dat komt neer op 91,67 procent vocht.

Hmm, Terschelling, daar zou ik ook wel weer eens heen willen.

Retour