Had toch nog een paar detailvraagjes bij het drogen van paddo's, op het ene forum lees je dat je best luchtdicht moet drogen, op het andere forum lees je dat je het beste gewoon op kamertemperatuur met luchtstroom kunt drogen. (ik dacht eigelijk dat als je luchtdicht droogt, je geen schimmel kon bekomen, maar zoals ik las op dit topic is dat blijkbaar niet zo). Het ze net online besteld en denk toch dat ik voor het kamertemperatuur met lucht ga kiezen, omdat het nou net voor mij iets gemakkelijker uitkomt. Ik ga een keukenrol leggen en daarop de paddo's te drogen leggen. 1ste vraag: onder de paddo's ligt keukenrol, OP de paddo's ook keukenrol leggen? of beter niet om betere luchtstroom te bekomen? ik ga er 's morgens 3 uur de ventilator er op zetten, en 's avonds een uur of 4, is dit een goed idee, of beter gewoon niks doen, in kamer ergens leggen, en de 'gewone' lucht het werk laten doen? (mocht je je afvragen waarom ik er niet constant de ventilator op zet, 8 uur / dag werk ik, bij afwezigheid heb ik liever alle elektrische toestellen uit staan, de andere 9 uur slaap ik, en dan heb ik het ook liever stil, dus ook geen gezoem van een ventilator

).
Vraagje: Aangezien ze online besteld zijn en ze ongeveer 3 dagen onderweg zijn (hoop ik, is naar Belgie), zijn ze dus al even ongekoeld, voor ik ze ga drogen eerst ff terug een paar uurtjes in de koelkast en dan pas drogen, om eventuele schimmels te voorkomen, of maakt dit niet veel uit??
Allerlaatste vraagje, ik heb ook de mogelijkheid om de paddo's een aantal uren buiten te leggen op het terras, droogt dit beter, sneller? Of heb je hier meer kans voor bacterien (van bv vliegen of andere insekten die er ff gaan opzitten, ik lees op verschillende forums zo steriel mogelijk te werk te gaan.)
Bij deze verontschuldig ik me ineens voor mijn eventuele noob-vraagjes, maar omdat dit de eerste keer dat ik ze zelf ga drogen (niet de eerste keer dat ik gebruik), wil ik het toch zo goed mogelijk doen en het beste effect ervan hebben (wie wil dit nu niet he

)
Alvast bedankt voor jullie reactie