Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

paddos buiten kweken

  • Auteur de la discussion piejy
  • Date de début
P

piejy

Invité
als ik de sporen van een mexicaanse paddo buiten zou verspreiden over een hoop paardenstront zouden er dan paddos groeien of niet?
 

HomoSapiensFantasio

Glandeuse pinéale
Inscrit
10 Mar 2007
Messages
146
Volgens mij niet, ik denk niet dat deze paddoosoort gaat in ons klimaat,
op ******* verkopen ze wel 'spawnbags' ik dacht dat deze allemaal voor
buitenkweek waren, een deel toch alleszins

http://www.*******.net/cat_Spawnbags.html
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Als je geluk hebt, krijg je het misschien wel voor elkaar, hoekje in de schaduw in de tuin, vochtig houden etc..

Toen ik in Zuid Frankrijk woonde, begroef ik mijn uitgewerkte PF cakes altijd op zo'n plek, negen van de tien keer kreeg ik dan buiten nog een flush met paddestoelen die kwalitatief veel beter waren dan die ik binnen kweekte :)
 

Pazusu

Elfe Mécanique
Inscrit
4 Août 2006
Messages
378
De Azurescens en de Cyanescens zijn, als ik het me goed herinner, de beste paddo's voor ons klimaat (op houtsnippers). Maar of sporen aanslaan is denk ik wel geluk hebben.

Op deze site staat hoe je buiten kunt kweken:

http://www.fungifun.org/Dutch/Psilocybe-Azurescens-Buitenkweek

De grootste kans op succes is toch om eerst onder steriele omstandigheden een micellium te laten groeien. Als dat er één keer is, kun je het ook buiten verder laten groeien. Of je koopt gewoon zo'n zak waar dat al voor je gedaan is, wat hiervoor al gezegd is (spawnbag).

Maar met het oog op de klimaatveranderingen, zou de Mexicaanse (was dat nou cubensis of tampanensis?) het misschien inmiddels ook wel goed kunnen doen.
 

HomoSapiensFantasio

Glandeuse pinéale
Inscrit
10 Mar 2007
Messages
146
Maar met het oog op de klimaatveranderingen, zou de Mexicaanse (was dat nou cubensis of tampanensis?) het misschien inmiddels ook wel goed kunnen doen.

ja leven het broeikaseffect! :twisted:
 

Entheonaut

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
29 Mai 2006
Messages
1 076
Pazusu a dit:
Maar met het oog op de klimaatveranderingen, zou de Mexicaanse (was dat nou cubensis of tampanensis?) het misschien inmiddels ook wel goed kunnen doen.

Cubensis ;)
 
Haut