Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

omgekeerde werking bij speed

dutchmarshal

Glandeuse pinéale
Inscrit
21 Juin 2007
Messages
108
SWIM heeft een hamster en die gebruikt af en toe speed met de rest van zijn hamster vriendjes...

nu vind SWIM dit erg raar...de hamster waarover hij het heeft gebruikt dan een normale hoeveelheid speed ongeveer gelijk aan wat de andere hamsters ook snuiven, maar de hamster word er alleen juist "relaxed" van in zijn hoofd en als het even kan gaat die nog slapen ook na een uur ofzow :P

dit vind SWIM's een hele rare reactie en wil graag weten hoe dit nou kan...

*de speed is van goede kwaliteit
*dit is nu zo'n 6 weken merkbaar
 

silv

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Jan 2007
Messages
1 518
dutchmarshal a dit:
SWIM heeft een hamster en die gebruikt af en toe speed met de rest van zijn hamster vriendjes...

nu vind SWIM dit erg raar...de hamster waarover hij het heeft gebruikt dan een normale hoeveelheid speed ongeveer gelijk aan wat de andere hamsters ook snuiven, maar de hamster word er alleen juist "relaxed" van in zijn hoofd en als het even kan gaat die nog slapen ook na een uur ofzow :P

dit vind SWIM's een hele rare reactie en wil graag weten hoe dit nou kan...

*de speed is van goede kwaliteit
*dit is nu zo'n 6 weken merkbaar
misschien heeft de hamster van swiy een soort van concentratie stoornis, daarbij worden speed achtige geneesmiddelen gebruikt?
 

dutchmarshal

Glandeuse pinéale
Inscrit
21 Juin 2007
Messages
108
nee dat is het ook niet..
daarvoor heeft hij zeker een half jaar of meer het gewoon kunnen gebruiken zonder de effecten van nu..
 

MindAstronaut

Sale drogué·e
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
968
Hmm raar ja, want zoals silv zei, dit soort effecten zie je bij mensen die ADHD hebben. die normaal al heel druk van nature zijn.

Of hij heeft gewoon een dikke tollerance opgebouwt dat het hem niet meer zoveel doet..

Ik denk het laatste is, als die nooit druk uitzichzelf is.
Laat hem anders een half jaartje stopen en kijk dan wat er gebreurd.
 

dutchmarshal

Glandeuse pinéale
Inscrit
21 Juin 2007
Messages
108
tolerantie, zo'n hoge...?
mhhh maar hij heeft een tijd gehad waarin hij veel gebruikte...maar dat is al een tijd geleden...wat raar dat hij er nu pas last van heeft...

als hij gebruikt krijgt hij echt gewoon honger...kalm in zijn hoofd.. en het liefste gaat die slapen :S

kan je dat echt tolerantie noemen? ik denk persoonlijk tog aan iets anders...
ik ken veel mensen die langer en heviger gebruiken/gebruikten en nog nooit heb ik zo'n reactie gezien..
 

skrudge

Alpiniste Kundalini
Inscrit
10 Déc 2005
Messages
694
hmm als ik speed gebruik is dat de enige reactie die ik ken, ik ben wel wat wakkerder, maar ga het liefst gewoon op de bank hangen en lekker praten met iedereen.
Ik heb hamsters ook nog nooit speed zien doen, misschien ligt het daar aan.
 

Lion

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Avr 2007
Messages
2 290
skrudge a dit:
Ik heb hamsters ook nog nooit speed zien doen, misschien ligt het daar aan.

Hahahahaha ik lig dubbel :D
 

tinoess

Neurotransmetteur
Inscrit
30 Oct 2007
Messages
34
mja opsich hier ook dezelfde reactie;
lekker chill, en honger :) niet echt het strakke hoe ik sommige mensen dr wel eens bij zie lopen..
heb wel adhd maar volgens mij werkt dat niet echt heel erg mee, bij mdma in ieder geval niet.
 

dutchmarshal

Glandeuse pinéale
Inscrit
21 Juin 2007
Messages
108
SWIM is er an wat onderzoek achter gekomen dat hij wel eens ADD zou kunnen hebben en laat zich daar morgen voor testen... :shock:
 

DevXavier

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
8 Mai 2006
Messages
1 258
Het gebruik van SWIM/SWIY lijkt me overbodig. Het gebruik van drugs is namelijk niet strafbaar in Nederland, noch in andere landen in de EU.

SWIM is alleen handig als je foto's van je LSD lab publiceert, haha.

Over het onderwerp: ADHD.
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Als je nou een pittbull een speedinjectie geeft, weet je in ieder geval dat het woord relaxed niet meer zal vallen. 8)
 

tinoess

Neurotransmetteur
Inscrit
30 Oct 2007
Messages
34
dutchmarshal a dit:
tolerantie, zo'n hoge...?
mhhh maar hij heeft een tijd gehad waarin hij veel gebruikte...maar dat is al een tijd geleden...wat raar dat hij er nu pas last van heeft...

als hij gebruikt krijgt hij echt gewoon honger...kalm in zijn hoofd.. en het liefste gaat die slapen :S

kan je dat echt tolerantie noemen? ik denk persoonlijk tog aan iets anders...
ik ken veel mensen die langer en heviger gebruiken/gebruikten en nog nooit heb ik zo'n reactie gezien..


Effe mijn gedachten hierover, ben er de laatste tijd een beetje mee bezig omdat ik zelf ADHD heb.

"als hij gebruikt krijgt hij echt gewoon honger...kalm in zijn hoofd.. en het liefste gaat die slapen"

Dat heb ik, met kleine tot middelmatige hoeveelheden speed, ook, vooral de rust in m'n hoofd en normale eetlust (niet strak tegen je zin alsnog wat naar binnen proppen omdat je eigenlijk gewoon MOET eten, maar echt trek en honger). En ik heb t gevoel dat het voor mij als een soort ritalin werkt, maar dan net effe wat rauwer, scherper en heftiger.
Die link naar ADHD is natuurlijk snel gelegd omdat Ritalin methylfenidaat bevat, wat qua werking weer doet denken aan speed. (Hoewel de verhalen die ik hoor over recreatief gebruik van ritalin bij mensen zonder ADHD vrij wisselend zijn, van ik voel niks tot aan dat mensen redelijk strak er van staan).
Ik zou die hamster van je dus ook aanraden om zich te laten testen op ADHD, want naar mijn idee is de kans redelijk aanwezig dat ie het heeft. Ondanks dat hij een tijd geleden veel gebruikt heeft en het toen wel het normale effect gaf (ik neem aan dat hij nooit ritalin heeft gebruikt, ergo; dus geen tolerantie opgebouwd tegen methylfenidaad of een daarop lijkende stof als amfetamine), en omdat hij in die tijd wel veel amfetamine gebruikte heeft hij uiteindelijk wel tolerantie opgebouwd, die er vervolgens weer voor zorgt dat bij een "normale hoeveelheid" speed de (in ons ADHD'ers geval) medicinale werking optreed, wat er dus voor zorgt dat z'n concentratie verbeterd, er rust in z'n hoofd komt (ik kan me ontzettend goed en lang focussen op een bepaalde taak als ik speed op heb).
Verder heb ik ook nog van een huisgenoot van me gehoord (ook een ADHD'er) dat een vriend van hem (guess what :) ook een ADHD'er) van z'n huisarts letterlijk pillen met amfetamine voorgeschreven krijgt in plaats van ritalin, omdat ritalin niet sterk genoeg werkt bij hem.

Ik vind het een interessant idee als dat ook echt als medicijn voor ADHD zou werken. Nou ben ik als het op neuropsychologie en neurochemie aankomt niet gehinderd door enige kennis, wel door een hoop interesse, dus als er op het forum iemand met iets meer verstand van dit onderwerp iets zinnigs over kan melden, graag :)

(damn wat een verhaal ist geworden :D)
 

n1els

Matrice périnatale
Inscrit
28 Jan 2008
Messages
14
Ik wil bovenstaande nog even bevestigen..

Ik heb de laatste paar maanden ook lekker rust in m'n kop als ik speed op heb. Ik wordt dan ook lekker rustig.. Alsof je de hele dag een airco hoort zoemen, het moment dat dat geluid wegvalt heb je zo'n idee wat "goh, wat een herrie daarnet."..

Vervolgens ben ik via internet op www.levente.nl uitgekomen, een site die gaat over ADD bij volwassenen. In het kort: ADHD is heel druk naar buiten, naar anderen. ADD is meer druk voor jezelf, naar binnen.

Ik had iedere zin op die site ook wel een herkenningsmoment, en heb daar ook de ADD-test gedaan ( http://www.levente.nl/hebikadd.htm ). Ik heb 87 keer ja moeten antwoorden.

Vervolgens ben ik via de huisarts bij het RIAGG gekomen om te beoordelen of ik inderdaad ADD heb. In eerste instantie krijg je een inventarisatiegesprek, waarbij je klachten geinventariseerd worden.

TIP: gebruik geen speed voor die afspraak. Ik merk zelf namelijk dat ik ook 2 tot 3 dagen na het gebruik minder klachten heb dan anders. Ik vind het ook lastig mijn klachten (concentratie, motivatie etc.) onder woorden te brengen dan omdat ik ze dan niet voel.

In dat gesprek heb ik ook verteld dat ik rustig wordt van speed. sowieso wordt er gevraagd naar je drugsgebruik, dit is routine.

"Gebruik je alcohol?"
- "Ja, gewoon sociaal, meestal alleen in het weekend."
"En gebruik je weleens drugs?"
- "Ja, net zoals alcohol. Gewoon sociaal."

Leverde wel een wat vreemd gezicht op.

Daarna brengen ze je case voor een aanmeldingscommissie. Hier ben je niet bij aanwezig. Binnen twee weken krijg je bericht over verdere behandeling.

Dan volgen een aantal gesprekken om alles in kaart te brengen, zodat men weet in welke mate je het hebt. Aan de hand van die gesprekken wordt bepaald of de klachten weggenomen worden met behulp van therapie of bijvoorbeeld Ritalin.

Ik heb volgende week mijn tweede gesprek, dus ik ken de situatie.

Sterkte!
 

n1els

Matrice périnatale
Inscrit
28 Jan 2008
Messages
14
MindAstronaut a dit:
Hmm raar ja, want zoals silv zei, dit soort effecten zie je bij mensen die ADHD hebben. die normaal al heel druk van nature zijn.

Nog even snel een opmerking hierover: Je hebt meerdere typen AD(H)D. ADHD is inderdaad het klassieke beeld "Alle Dagen Heel Druk". ADD is anders (de H staat voor hyperactivity), hierbij is het vooral chaos in je hoofd, maar dan heeft je omgeving er minder last van. Daarom wordt in zo'n geval ook vaak pas heel laat een diagnose gesteld, omdat het minder opvalt voor ouders en dergelijke.
 

ZOF

Glandeuse pinéale
Inscrit
22 Juin 2007
Messages
244
Hey,

ik ben nu ook al een jaar aan het twijfelen. Ik heb destijds een boek gelezen over ADD, en alle symptonen kloppen. Ik twijfle echter erover of ik me moet laten behandelen of het moet laten testen bij een psycholoog/psychiater...

Ik ervaar er wel veel problemen door, en ongelovelijke innerlijke drukte.

Gr,
ZOF
 

n1els

Matrice périnatale
Inscrit
28 Jan 2008
Messages
14
Hey Zof,

Omdat ik echt het gevoel heb dat ik niet aan mijn dagelijkse werkzaamheden toekom, en daardoor continu een achterstand oploop met administratie en huishouden en dergelijke ben ik uiteindelijk wel naar de huisarts gegaan voor een verwijsbriefje.

Daarna een paar gesprekken bij het riagg, wat minder eng is dan het lijkt, en dan heb je definitief een uitslag. Zeker weten of je het nou wel of niet hebt brengt hopelijk ook al wat rust in je kop. Daarnaast zit ik liever niet per recept vast aan de amfetamine (ritalin), maar dat heb ik dan liever dan dat ik schulden en een onbewoonbaar huis en dergelijke oploop.
 

ikkepiep

Neurotransmetteur
Inscrit
26 Juin 2008
Messages
96
ik drink al eon liters energy drink, maar laatst had ik ineens dat ik na het drinken van een blike golden power bijna direct in slaap viel.. tsja geen idee je lichaam doet soms rare dingen ;) ondertussen is dat effect weer weg ook trouwens
 

ikkepiep

Neurotransmetteur
Inscrit
26 Juin 2008
Messages
96
ZOF a dit:
Hey,

ik ben nu ook al een jaar aan het twijfelen. Ik heb destijds een boek gelezen over ADD, en alle symptonen kloppen. Ik twijfle echter erover of ik me moet laten behandelen of het moet laten testen bij een psycholoog/psychiater...

Ik ervaar er wel veel problemen door, en ongelovelijke innerlijke drukte.

Gr,
ZOF

ik heb he took, en voor mij was het een ongelooflijke opluchting :) ik kan het je zeer aanraden om het te laten diagnosticeren, al is het alleen maar omdat je er blijkbaar wel mee bezig bent in je hoofd nu. Over het algemeen vinden mensen het dan altijd fijn te weten waar ze aan toe zijn. Ook kan ik je aanraden om eens naar een adhd cafe te gaan of een adhd cursus/lotgenotencontactgroep te volgen, al was het alleen maar omdat het erg tof is om anderen te ontmoeten waarin je gedeeltes van jezelf erg sterk herkent. Kunnen mooie vriendschappen uit ontstaan waar je steun aan kunt hebben in latere periodes.
 
Haut