Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

N2O

solid

Glandeuse pinéale
Inscrit
18 Mar 2005
Messages
112
Ik wou het al eens een tijdje proberen en gisteren las ik een (oude)topic erover en iemand zei (meerdere mensen eigenlijk, maardat heeft nu geen belang) dat je dit in de blokker kon kopen.

Vandaag pakte ik dus mijn fietsje en reed naar de blokker. Toen ik daar aankwam keek ik even rond en zag eigenlijk niks dat ook met slagroom te maken had.
Mijn hart sprong op toen ik zag staan "slagroomspuit" (zon plastiek met papieren ding dat je kan bijvullen, geen bus) ik dacht dus dat hier in de buurt wel wat lachgas patronen zouden staan!
Niet dus. Het enige in dehele winkel wat met slagroo te maken had was die spuit.

Mijn vraag is dus (voel je het al aankomen?) waar zou je dit prachtige gas nog kunen kopen? Of moet ik gewoon een andere blokker proberen?
 

Snapinho

Elfe Mécanique
Inscrit
22 Sept 2004
Messages
394
hehehe
de truc is: spreek effe iemand aan met een pasje voor de groothandel. daar kan je de patronen per doos van 50 kopen, geen probleem. we zijn afgelopen weekend voor ons feestje ook nog naar de Lukas Klamer geweest, komen we bij de kassa aan met 6 dozen lachgaspatronen en een zak van 100 ballonnen. Wat zouden ze denken? :lolwsign:
 

solid

Glandeuse pinéale
Inscrit
18 Mar 2005
Messages
112
:lolwsign:

Haha die kassier (cassière) moet nogal raar hebben gekeken kan ik me voorstellen (zoiets wss=> :toomuch:)

Maar het probleem is, ik ken helemaal niemand met zo'n pasje :idontknow: .
 
G

Guest

Invité
He klinkt zeer cool , heb ik het verleden ook een hoop (misschien wel iets te veel) lachgas genomen. Die kon je vroeger nog bij de Blokker kopen. Wat ik wel weet is dat zij het gas veranderd hebben in een ander intert gas wat ze ook als NOx aangeven. Wat ik wil zeggen is alleen dat je wel ff goed moet checken of het hier ook niet het geval is.

Het effect lijkt misschient zelfs het zelfde door zuurstofgebrek, maar omdat je niet weet welk gas je inademt kan het wel eens een beetje risky zijn.

Wil niet bitchen hoor en je fun verpesten , alleen een kleine waarschuwing, zal vast wel oke zijn die patronen.

Laat eens horen of het wat was , is altijd wel grappig op feestjes en zo. Zeker wel lache !
 

Kitiem3000

Neurotransmetteur
Inscrit
29 Mar 2005
Messages
84
Is er geen enkele mogelijkheid om er zonder groothandelpasje aan te komen?
 

DrDreez

Glandeuse pinéale
Inscrit
26 Juin 2005
Messages
200
Ja tog even opfrissen want ik ben erg geïnteresseerd in N2O.
Op Werchter een paar jaar terug was er een kerel die had ook gewoon een gasfles N2O bij. Kunt ge het bij een soort gassenhandelaar ofzo niet kopen? of bij een tuningshop ofzo nos is ook N2O. En als ik het zou kunnen fixen zou het duur zijn?
komaan mannen iemand moet hier toch een goede manier voor vinden!!!
 

solid

Glandeuse pinéale
Inscrit
18 Mar 2005
Messages
112
Blijkbaar niet, kheb al veel gezocht en zelfs een email gestuurd naar ene bedrijf of ze aan particulieren ook lachgas verkochten maar ze hebben niks teruggestuurd dus ik neem aan van niet. En ik weet niet of er veel NOS hervel stations zijn in Belgie. Misschien moet je eens aan je plaatselijke tandardts vragen of hij je niks kan fixen ? :cool:
 

Brakkie

Elfe Mécanique
Inscrit
29 Juil 2005
Messages
318
Over dat NOx is niet echt een goed gas. NOx bevat meerdere gassen waaronder een aantal behoorlijk schadelijke gassen.

Je kan dat wel weer filteren maar dat is weer een heel ander verhaal... Als er intresse voor is dan zeggen jullie het maar dan zoek ik dat artikel wel even op...
 

DrDreez

Glandeuse pinéale
Inscrit
26 Juin 2005
Messages
200
Ik denk niet dat de tandartsen hier met lachgas werken. En het filteren heb je weer installaties enzo voor nodig en... ik ben een beetje de luie uit aant hangen :grin:. Welk was da bedrijf solid? Ik wil ook wel eens een mailke sturen. Mss als we met een goed plan/excuus afkomen dat het wel lukt. Eens de kop over breken. Suggesties iemand?
 

solid

Glandeuse pinéale
Inscrit
18 Mar 2005
Messages
112
Der ware verschillende bedrijven die lachgas voor medische doeleinden verkopen maar het bedrijf waar ik naar gemaild heb is Ijsfabriek Strombeek
Als je een goed plannetje weet zeg maar he :p
 

skoeip

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
19 Nov 2004
Messages
1 674
Mischien kun je een plan bedenken dat je het voor electronica of in de horeca wilt gebruiken? daar leveren ze ook voor als ik die site goed begrijp.
 

DrDreez

Glandeuse pinéale
Inscrit
26 Juin 2005
Messages
200
Hoe zit het met de wet als het op N2O aankomt? Als de wet het niet verbied en er geen tax ofzo op is zou ik niet begrijpen waarom ze het niet zouden verkopen aan particulieren. Het is ook niet bepaald een inert gas dus voor anti-oxidatie doeleinden bij elektronica... Bwaaa ik weet het niet. Ik denk er nog eens over na en ga dan toch eens een mailke doen.
 

solid

Glandeuse pinéale
Inscrit
18 Mar 2005
Messages
112
Als ge antwoord krijg post het dan hier he, we zijn allemaal wel geintereseerd :p
 

DrDreez

Glandeuse pinéale
Inscrit
26 Juin 2005
Messages
200
Een kameraad van mij is een lasser en overtijd was ik zijn materiaal aant bekijken en toen zag ik dat die naast de conventionele Ar-flessen ook nog een N-fles had staan. Is het nu mogelijk van dit gas uitgaande, zuurstof toe te voegen en het laten binden tot N2O?
 

phalaris

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Mai 2005
Messages
1 112
Op industriele schaal zal het idd mogelijk zijn om N2O te maken uit zuurstof en stikstof. Maar ook dan heb je slechts een vervuild gas, en zul je alsnog de bijtende gassen moeten verwijderen. Een realistischer plan is om gewoon een NOX of NOS fles voor auto's te gebruiken en daar de schadelijke zure gassen uit te schonen. Dat schonen, of "scrubben" is mogelijk door het gas door een basische oplossing te leiden. Persoonlijk zou ik mijn longen niet op het spel zetten en gewoon naar een groothandel gaan.
 

DrDreez

Glandeuse pinéale
Inscrit
26 Juin 2005
Messages
200
Een kameraad van mij doet transport met de camion. Die gaat soms naar leveren aan liquigas of airliquide in luik en das een verdeelpunt van N2O. Aan particulieren zouden ze verkopen maar dan zit ge te kloten met die tanks van het ziekenhuis die ge uiteraard niet meekrijgt. Hij ging er nog eens over informeren of hij niet met een eigen gasfles kunt gaan maar ik heb er niet zo'n goed gevoel in. Alleszins hou ik jullie op de hoogte. Tis naar het schijnt wel heel ongezond. Is da zo? En hoe zit da met verslaving?
 

Irie_I

Matrice périnatale
Inscrit
25 Août 2005
Messages
14
kheb al meerdere N2O gebruikt en het is hier gemakkelijk verkrijgbaar , gewoon bij een gashandelaar, een fles van 1.50hoog voor 70euro
 

tsleddens

Neurotransmetteur
Inscrit
15 Mai 2003
Messages
26
Voor zo ver ik weet valt Lachgas N2O tegenwoordig onder de wet geneesmiddelen. En is het in principe niet mogelijk om hier zonder "recept" aan te komen. Maar volgens mij is dit natuurlijk niet helemaal "fool proof" omdat dit gas voor veel meer dingen wordt gebruikt.

Succes
 

Kitiem3000

Neurotransmetteur
Inscrit
29 Mar 2005
Messages
84
kheb al meerdere N2O gebruikt en het is hier gemakkelijk verkrijgbaar , gewoon bij een gashandelaar, een fles van 1.50hoog voor 70euro

waar is 'hier' precies? wees niet bang de naam van de gashandelaar en gedetailleerde routewijzingen te gebruiken. :D
 

j-lazy

Glandeuse pinéale
Inscrit
16 Déc 2005
Messages
226
mensen ga gewoon naar de blokker vraag om isi patronen voor een slagroom kidde en anders heeft de marskramer dezelfde patronen maar wel duurder. succes
 
Haut