Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

mdma-shockwave? (dutch)

forest

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
30 Déc 2005
Messages
1 264
ik heb dit nu drie x gehad na een feestje met mdma, niet altijd, maar wel bij 4 a 5 rondjes. het is dikke pest, licht beangstigend, en t zou chill zijn als iemand weet wat het is.

de eerste x was een dag na t feestje en ik zat in bed met een boek. opeens hoorde ik; tik..tik..tik.. zoals electriciteit doet bij kortsluiting, precies zoals wanneer je een stroomdraad in een weiland aanraakt. ik hoorde het in mn hoofd en voelde het ook(maar niet erg intens).
na een paar x tik kwam er een schok, zoals een electrische schok voelt, maar dan nu alleen mn hoofd. weer tik tik en nu twee lichtere schokken.
het was alsof iets in mn hoofd kortsluiting maakte.

toen was het over en later die dag kwamen de schokken terug, als golven van energie een paar x die van onder in t lichaam naar boven gingen. heel intens.

maar ik d8; nou ja dat komt wel goed, kzie t wel aan.

en t was over. daarna na een feestje nog een x een paar golven/schokken. en nu kon ik het aan voelen komen, als een geladenheid die zich opbouwd. maar je waarneming verandert wat en het is niet chill. alsof je onder stroom wordt gezet min of meer.

nou afgelopen weekend had ik een feest, met mdma, en vandaag was ik die schokken van vroeger vergeten, en onder het schoffelen (vakantiewerk) opeens heel intens een schok door mn hoofd.
even later nog een paar door mn hele lichaam, maar ook voor het komt voel je de aanwezigheid en t was aslof je t lichtelijk zou kunnen sturen. k lag ook even te rusten in de pauze en toen concentreerde ik me anders en kwamen drie golven achter elkaar maar dik intens dus ik gaf bijna een schreeuwtje en kwam met een ruk omhoog. bij de beweging hielden de schokken op, maar t veolde dat als k me niet had bewogen en ze waren door gegaan, dat k weg zou zijn ofzo. het is dik vaag. alsof een deel van mn hersenen disconnected is en als ik dat deel gebruik dat er dan kortsuiting komt.

nou ja, iemand een idee waar k het over heb?
 

forest

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
30 Déc 2005
Messages
1 264
het was btw ook alsof die schokken in harmonie met mn hartslag gingen, miosschien dat dat wat uitmaakt?
 

Entheonaut

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
29 Mai 2006
Messages
1 076
Ik heb geen ervaring nog met MDMA, maar het klinkt wel heel apart wat je vertelt :p. Als ik het eens een keertje gebruik en ik merk hetzelfde dan laat ik het je wel horen ;)... Ik ben benieuwd of anderen dit wel eens hebben meegemaakt...
 

forest

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
30 Déc 2005
Messages
1 264
jah het is heel vreemd. heb t nog nooit van anderen gehoort. maar als de volgende keren met mdma hetzelfde komt, denkk dat k er mee stop :cry:

het is gewoon erg vervelend. net onder het eten had ik ook dat k opeens bij bewegingen een schok kreeg in een arm ofzo. weet niet iemand iets over zenuwbeschadiging ivm mdma of iets dergeleiks?
de vorige keren was het na een dag ook weer weg, dus het kan nooit ernstig zijn ofzo, maar toch vervelend.
 

Bird

Glandeuse pinéale
Inscrit
9 Mai 2006
Messages
100
Kerel, dit klinkt niet OK...

Ikzelf heb wel ervaring met MDMA en heb zelf nog niet iets soortgelijks meegemaakt (ben er nu trouwens mee gestopt) Een vriend van mij echter heeft een dikke blackout gehad en die vertelde ook iets over 'een geladen gevoel' Anyway die gast is er nu ook mee gekapt want dat gevoel was echt niet OK.
Als je lichaam een dergelijk signaal afgeeft en het voelt echt NIE relax, o wee o wee dan is het toch echt beter om het, in ieder geval voorlopig, even te laten liggen. Tis lekker, ik weet het, maar je hebt maar 1 lichaam en 1 ziel kerel! Dus het zou verstandig zijn om, in geval van schade, je lichaam én ziel even rust te geven.

Greetz!!
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Ik heb sinds een paar jaar dat ik wanneer ik recent een halluconogeen heb gebruikt, ik soms een gevoel heb van een elektriische lading in mijn hoofd. Wanneer ik dan op mijn rug lig en als het ware weg zweef, zwelt er ineens een knetterend geluid aan in mijn hoofd en voel ik me bijna weggezogen worden ergens naar toe.

In eerste instantie was ik bang ervoor, omdat het zo'n heftig gevoel was. Op het moment dat het gebeurt, schrik ik zo dat ik beweeg, en dan is het gelijk over.

Wat ik erg frappant vind, is dat toen ik recent voor het eerst DMT rookte (te weinig om door te breken), ik eenzelfde soort sensatie had maar duidelijk getriggered door de DMT. Wat het is weet ik ook niet, ik ben er niet bang voor in ieder geval en ik zou als ik jou was ook niet in paniek raken.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Ik heb ook dit soort ervaringen gehad, maar niet op MDMA. Wel op paddo's en alleen tijdens (het hoogtepunt van) de trip. Het is een knetterend gevoel dat aanzwelt aan de zijkanten van je hoofd en dan verspreid raakt over je gehele zenuwsysteem. Ik had hetzelfde als HC: ik was er een beetje bang voor en daardoor stopte het iedere keer meteen. Ik was bang om 'aan de andere kant te geraken' en ben dat nog steeds wel een beetje. Maar ik denk dat als ik een zwaardere dosis probeer, dat ik er wel doorheen ga. Het is interessant en beangstigend tegelijk... Toch denk ik niet dat het heel schadelijk is.
 

Siq

Alpiniste Kundalini
Inscrit
15 Fev 2006
Messages
562
Ik herken wel wat HeartCore vertelt. Ik heb laatst dan MDMA gedaan, voor 't eerst goed, maar daar heb ik dit niet bij gemerkt.

Echter het knisperende geluid in je oren heb ik wel ervaren .. en ik was behoorlijk nuchter (als in; zo'n 2-3 dagen niets gebruikt, ook geen marihuana). Wat het wel verklaart is waarschijnlijk dat ik diep aan 't mediteren was en daarin ook opzoek was naar het stimuleren van de pineal-gland (hoe heet dat ding in het Nederlands?!). Het is dus waarschijnlijk wel iets wat 'em in de zenuwen of hersenen (fysiek) zit, maar waardoor het ontstaat weet ik nog niet.

Ik heb hetzelfde niet kunnen recreëren in meditatie, maar ben nog wel opzoek. (Ik kan alleen goed mediteren als ik 2-3 dagen niets heb gebruikt, dus dat komt er niet al te vak van ..).
 

forest

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
30 Déc 2005
Messages
1 264
ja, wat heartcore en forkbender bedoelen zo was het bij mij ook. ook dat liggen, wegzweven, schokken (waves), angst, bewegen, weg.

vandaag had ik nog bij sommige bewegingen lichte schokjes alleen onder het schoffelen.
 

ShR00mPiE...

Neurotransmetteur
Inscrit
13 Juin 2006
Messages
62
''toen was het over en later die dag kwamen de schokken terug, als golven van energie een paar x die van onder in t lichaam naar boven gingen. heel intens.''

Dit herken ik wel als ik MDMA heb gebruikt dat je van die energie vlagen door je lichaam voelt... Enigste is dat ik dat niet de dag erna heb :roll:
 

skrudge

Alpiniste Kundalini
Inscrit
10 Déc 2005
Messages
694
dude ik heb precies hetzelfde gehad! (ongeveer 3 maanden geleden)
Ik schrok er zelf nogal erg van, omdat ik t idee had dat mn hersenen kortsluiting maakten... terwijl ik tegenwoordig erg weinig dope doe, dacht ik dat het wellicht door de cumulatieve opbouw kwam door een bepaalde stof in mijn hoofd..

mooi dat ik niet de enige ben... bij mij kwam het niet tijdens of na gebruik van enige vorm van drugs of psychedelica, maar misschien een week, of zelfs 2, later.

Wel blij dat ik niet de enige ben.

Ik heb in die periode daarvoor ook gehad dat mijn rechterarm spontaan disconnecte... van het ene op het andere moment (na 1 biertje in Rotown) kon ik mijn arm niet meer voelen of bewegen, en was hij als verlamd. Hij viel als een blok van de tafel af, was echt een enge ervaring. Na 5 minuten kwam het gevoel weer terug en na 10 minuten kon ik m weer bewegen. De oorzaak hiervan weet ik ook niet, misschien dat het met elkaar te maken heeft? who knows...
 

rhodes54

Matrice périnatale
Inscrit
4 Sept 2006
Messages
12
Ik ben op het moment aan het stoppen met antidepressiva (SSRI) en ook ik heb last van deze electrische schokjes in mijn hersenen, alleen in mindere mate.
Dit staat ook in de gebruiksaanwijzingen bij de verschijnselen die kunnen voorkomen bij het stoppen.
De anti despressiva reguleert de afgifte en heropname van Serotonine, en die communicatie moet weer even goed afgericht worden wanneer je stopt.
Serotonine is niet alleen belangrijk voor het bepalen van je stemming en emoties maar heeft ook invloed op je zintuigen. De schokjes zouden een communicatiefout kunnen zijn tussen je hersenen en je zintuigen.
Wanneer je MDMA/XTC gebruikt wordt flink uit je serotonine voorraad geput, dat zou kunnen verklaren waarom het na MDMA gebruik heftiger zou kunnen zijn.

Ik ga er vanuit dat het niet gevaarlijk is, anders had er wel een vermelding van gestaan in de bijsluiter (met de grootste lijst van bijwerkingen die ik ooit heb gezien :wink:) .
 

skrudge

Alpiniste Kundalini
Inscrit
10 Déc 2005
Messages
694
thanks, dit verklaart alweer wat meer, dat zou inderdaad de bron kunnen zijn.
Heb er zelf de laatste tijd geen last meer van gehad, mn lichaam doet geen onverwachtse dingen meer, armen werken gewoon en er zit ook geen schrikdraad meer in mn hoofd :p
 

Tsasil

Neurotransmetteur
Inscrit
14 Sept 2006
Messages
50
Ik heb het ook gehad nadat ik een flink weekend (Lowlands) heb gestoeid met MDMA. Tot een week daarna had ik dat als ik me ontspande dat er onderin mijn achterhoofd een soort 'kortsluiting' werd gemaakt.
Om eerlijk te zijn vond ik het wel een gaaf gevoel, op het feit na dat wanneer ik aan het wegdutten was ik steevast een droom kreeg over iemand die me een paar keer voor mijn smoel sloeg.

Ik heb voor de zekerheid wel even navraag gedaan en ik heb me laten vertellen dat het is wat rhodes54 ook zegt; Het schijnt een correctie in je serotonine gedrag in je hersenen te zijn. Bij overvloedig gebruik van MDMA kan die correctie zo groot zijn dat hij ook daadwerkelijk voelbaar wordt. Zolang je het niet elke week hebt is er weinig aan de hand geloof ik.
 

DaZeD

Alpiniste Kundalini
Inscrit
25 Août 2006
Messages
658
skrudge a dit:
dude ik heb precies hetzelfde gehad! (ongeveer 3 maanden geleden)
Ik heb in die periode daarvoor ook gehad dat mijn rechterarm spontaan disconnecte... van het ene op het andere moment (na 1 biertje in Rotown) kon ik mijn arm niet meer voelen of bewegen, en was hij als verlamd. Hij viel als een blok van de tafel af, was echt een enge ervaring. Na 5 minuten kwam het gevoel weer terug en na 10 minuten kon ik m weer bewegen. De oorzaak hiervan weet ik ook niet, misschien dat het met elkaar te maken heeft? who knows...

:eek: Ik hoop voor u dat het nie uw linkerarm was die verlamd was, want dat zou kunnen wijzen op een hart stilstand.
 

spijtig

Neurotransmetteur
Inscrit
28 Nov 2006
Messages
62
van mdma heb ik gewoon ooit wat stekende hoofdpijn gehad in de zijkant van m'n hoofd, maar niet té lang,

even een ander onderwerp: onlangs begon één van m'n collega-trippers te stuiptrekken als we op lsd zaten, z'n been had regelmatig een schok, die soms wel heel z'n lichaam deed schokken,
erg was het niet, maar het is een lelijk beeld en volgens mij is dit hetlichaam dat roept:

STOP HIERMEE IK GA KAPOT

dus ik heb liever dat die kerel er nu afblijft...inuw geval zou ik ms hetzelfde zeggen, dit is toch geen aangenaam gevoel... probeer is een andere drug, er zijn echt verschillende zaken die zalig voelen en alles heeft andere uitwerkingen


terug naar de mdma, hoe zwaar ervaren jullie de DOWN, de dag of dagen na eht nemen van het spul?
als ik juist ben zou het nemen van 5htp die down kunnen wegnemen omdat dit serotonine aanmaakt in de hersenen,
ook een drankje van vitamine c met wat magnesium zou goed zijn om downgevoelens tegen te gaan

any druids out there?
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
van mdma heb ik gewoon ooit wat stekende hoofdpijn gehad in de zijkant van m'n hoofd, maar niet té lang,

even een ander onderwerp: onlangs begon één van m'n collega-trippers te stuiptrekken als we op lsd zaten, z'n been had regelmatig een schok, die soms wel heel z'n lichaam deed schokken,
erg was het niet, maar het is een lelijk beeld en volgens mij is dit hetlichaam dat roept:

STOP HIERMEE IK GA KAPOT

Schokkende lichaamsdelen is echt niet ongekend onder invloed van (hallucinogenen) en ook niet gevaarlijk. Sommige verklaringen zjin zdat onder invloed van bepaalde hallucinogenen, spanningen kunnen wegebben die normaliter zouden blijven zitten. Je komt los als het ware. Sommigen ervaren dit helemaal niet, anderen waaronder ik zelf, krijgen tijdens een trip vaak de behoefte om het lichaam te stimuleren en soort van meditatieve bewegingen te maken, anderen beginnen spontaan te schokken.

1) het lichaam gaat niet kapot van lsd
2) vaak weten mensen niet waar ze mee bezig zijn ivm dit soort middelen en als er dan iets, voor hen, onbekends openbaart, wordt het ineens eng en ongewenst en zelfs gevaarlijk

:)
 

spijtig

Neurotransmetteur
Inscrit
28 Nov 2006
Messages
62
interessant! merci voor de info :idea:
 

DevXavier

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
8 Mai 2006
Messages
1 258
LSD is voor het fysieke lichaam niet schadelijk.

Dus schokkingen zijn ontladingen van energie.

Zoals HC al zei. :)
 

Tetris

Glandeuse pinéale
Inscrit
5 Juin 2006
Messages
132
terug naar de mdma, hoe zwaar ervaren jullie de DOWN, de dag of dagen na eht nemen van het spul?

Als ik mdma heb gehad, ben ik de dag erna wel heel rustig, kalm zeg maar.
Met speed ervaar ik echt een kater, dus een beetje down, en niet echt prettig.

De afterglow van mdma is juist zeer verfrissend en zelfs prettig, mits je niets verplichts moet doen zeg maar! :- )
 
Haut