Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

MDMA-microscopische waarneming

aether

Glandeuse pinéale
Inscrit
19 Jan 2006
Messages
196
Ik had een maand terug, MDMA-cap 220mg gehad,
Een uur na de inname, dacht ik, heey, dit wordt wel heel psychedelisch...laat ik de videocamera pakken, en naar boven mn katten filmen. Jahoor, daar lagen ze, alle vier te maffen op mn bed....dus, ik begin te filmen, maar meteen, toen ik in het beeldscherm keek, zag ik niet alleen het gezichtje van varuna, maar zag tijdens de close-up, van zijn neus, ineens alles microscopisch!
Alle cellen, werden levensgroot waarneembaar, zo ook door het beeldscherm. Toen ging ik de vacht filmen, en jezus, 1 haar, werd een dikke stalen buis, en het uiteinde werd een grote spitzige kogel.
Toen ik weer terug naar zijn neusje ging, maakte ik weer een close up, zijn neus (twee tegen elkaar gedraaide spiralen) werden een tempel!, zijn snorharen werden hoge lange bomen, die hevig waaiden....toen, ik keek naar deze tempel, en wauw!, ik keek naar het dak, wat op knappen stond...de tempel was gebold, omdat onder het dak een enorme hoeveelheid licht was,....dit moest er uit ? maar ging dr niet uit.

Later liep ik onder een gebogen barokken transparante, maar gekleurde tunnel, en ik liep dus ook gebogen met mn rug hierdoor, en maar filmen.

Kent iemand dit? Volledig microscopisch kunnen zien?....(ik ging hier ook steeds in terug)
De geest en de hersenen kunnen dit dus wel mogelijk maken!
 

sentinall

Glandeuse pinéale
Inscrit
19 Jan 2006
Messages
192
hmm nooit gehad nee, maar dan heb je een goede capsule mdma gehad :D
 

aether

Glandeuse pinéale
Inscrit
19 Jan 2006
Messages
196
Het maffe is,
dat de laatste drie keren, dat ik MDMA genomen heb,
veel psychedelischer is geworden als vroeger.
Ik voel me niet alleen knetter mellow,
Ik zag bij de ene laatste keer, zeker een uur lang, fel rode soort arabische letters op de muur.........leuk, want ik kan geen arabisch lezen, en weet dus niet wat er stond....ook zie ik onmiddelijk aura´s van mensen en planten...en zo ook iedereen zn ANTENNES. (voelsprieten)
Waarschijnlijk heeft et er mee te maken, dat je ouder wordt of zo?
Het zijn alle keren in ieder geval rein MDMA geweest, maar k´ervaar nu net zoiets als een milde paddo-trip.....?
 

skoeip

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
19 Nov 2004
Messages
1 674
Je hebt veel amphetamines die psychedelisch werken, en een aantal die stimulerend werken, mdma is een klasse apart want het stimuleert maar het bekendste effect is het melow gevoel, niet psychedelisch maar meer een soort empathie en gevoel van samen zijn met alles en iedereen, daarom vind ik het geen stimulerende amphetamine. er is echter ooit een onderzoek gedaan naar een variant op mdma, nog steeds mdma maar dan een atoom er net anders opgelplakt, die iets meer eigenschappen van de psychedelische amphetamines bevatte. mischien komt het daar door, of mischien door dat je een andere lichaams chemie hebt. ik heb echter nog nooit gehoord dat iemand zo aan het trippen is op mdma. lijkt me in ieder geval een heel interesante ervaring!
 

$p@cebuGGs

Neurotransmetteur
Inscrit
8 Jan 2006
Messages
86
Ik weet nog uit de goeie ouwe tijd toen ik iets regelmatiger Lsd en soms Paddo's gebruikte dat ik op Mdma ook behoorlijk getript heb ik schreef dit echter wel weg aan het fiet dat er zich nog wel wat Lsd ofzo ergens in mijn lichaam was blijven plakken en dat door het nemen van een ruime dosis Mdma dit schijnbaar los kwam.
hofmann.jpg
 
G

Guest

Invité
Wow, als ik dat had gehad op mdma was ik waarschijnlijk niet gestopt :D
Naja gestopt is een groot woord, maar doe alleen nog MDMA (geen speed en pillen meer) zo'n 1 keer per jaar ofzo, maar damn, klinkt heftig.
Heb op een feest ook wel eens dat ik gekke dingen zoals hekken heb gezien enzo. Maar niet zo heftig

Had trouwens wel die "microscopische view" beide keren dat ik LSD heb gedaan, alles ziet er onwijs cool uit.
 

M@CR0n_One

Neurotransmetteur
Inscrit
18 Jan 2006
Messages
24
Ik heb laatst de hand gelegd aan een grote hoeveelheid mdma kristallen, geen poeders maar echte rotsjes!

Een maatje en ik ze laatst uitgeprobeerd, althans voor hem was het de eerste keer, ik heb een aantal weken geleden al wat van deze kristallen verorberd.
Anyway zaterdagavond 22.00 ik word gebeld door iemand die wat kristallen wil 'úitproberen'. Voordat we onderweg waren naar Zaandam had hij 130mg en 110mg kristallen ingenomen op een 'redeijk' lege maag, we deden in het begin niet al te gek omdat we de avond ervoor ook al wat coke genuttigd hadden.
Onderweg sloeg de mdma in. Gezien de lage doses stond ik wel versteld van de effecten fenomenaal!
ca. 2 uur later namen we nog een doses hij 60 mg en ik 90mg, inmiddels zaten we bij mij thuis te chillen en vaag te doen.
Op een gegeven moment begon mijn maat te halucineren, hij zag een patroon van rode bloemetjes over het plafond trekken en allerlei patronen had ie het ook over!
ik heb in het verleden ook wel van die 'luchttrillingen' gezien op mdma maar wat hij zag leek veel duidelijker!
Blijkbaar kun je op hoge doses mdma toch behoorlijk trippen!
 

Rutger

Sale drogué·e
Inscrit
8 Nov 2005
Messages
822
Ik heb op mdma ook wel vet getript en gehallucineerd. Eigenlijk nog veel meer dan bij Paddestoelen of LSD. Zeer duidelijke hallucinaties die als je er echt goed naar kijkt wel verdwijnen. Heb ook meer het idee dat het verbeeldingsvermogen zo is versterkt dat je denkt dat je iets ziet , meer dan dat het een verstoring is.
 

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
ik denk ook dat het door je verbeeldingsvermogen komt
 

aether

Glandeuse pinéale
Inscrit
19 Jan 2006
Messages
196
Je verbeeldingsvermogen kan mogelijk een aspect zijn tijdens de wandeling in je reis....maar bij trippen gebeurt er veel meer... (iemand toevallig es een verhaal gelezen van bv een blinde die psychedelica gebruikt heeft? ben daar ook wel in geinteresseerd.)
Los van dat je psychische en energetische lading de trip ook stuurt, zijn er nog veel meer aspecten, waarom iemand dingen ervaart of juist niet ervaart in de trip.

Alle waarnemingen zijn en/of kosmische blauwdrukken, van zowel geestelijke als universele aspecten. Bij trippen treedt je in vooral in allerlei projectie-werelden, astrale werelden (hoge-lage-randgebieden) geestelijke en collectieve projecties, maar volgens mij gebeurt er nog veel meer, maar dat wordt dan een heel verhaal.....

Verbeelding alleen, denk et echt niet!
 

aether

Glandeuse pinéale
Inscrit
19 Jan 2006
Messages
196
Je verbeeldingsvermogen kan mogelijk een aspect zijn tijdens de wandeling in je reis....maar bij trippen gebeurt er veel meer... (iemand toevallig es een verhaal gelezen van bv een blinde die psychedelica gebruikt heeft? ben daar ook wel in geinteresseerd.)
Los van dat je psychische en energetische lading de trip ook stuurt, zijn er nog veel meer aspecten, waarom iemand dingen ervaart of juist niet ervaart in de trip.

Alle waarnemingen zijn en/of kosmische blauwdrukken, van zowel geestelijke als universele aspecten. Bij trippen treedt je in vooral in allerlei projectie-werelden, astrale werelden (hoge-lage-randgebieden) geestelijke en collectieve projecties, maar volgens mij gebeurt er nog veel meer, maar dat wordt dan een heel verhaal.....

Verbeelding alleen, denk et echt niet!
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Rutger a dit:
Ik heb op mdma ook wel vet getript en gehallucineerd. Eigenlijk nog veel meer dan bij Paddestoelen of LSD. Zeer duidelijke hallucinaties die als je er echt goed naar kijkt wel verdwijnen. Heb ook meer het idee dat het verbeeldingsvermogen zo is versterkt dat je denkt dat je iets ziet , meer dan dat het een verstoring is.


Om eoa reden doet dit me denken aan mijn eigen ervaring. Na ongeveer twee jaar regelmatig te hebben getript op paddo's (hoge dosis silent darkness), begon ik savonds in bed beelden te zien. Dit waren haarscherpe beelden, alsof er een televisie intern werd aangezet. Dit verbaasde me zeer omdat ik in het verleden wel eens visualisatieoefeningen heb gedaan maar dat niet in de buurt kwam.

Vaak zag ik normale taferelen van mensen, op het moment dat ik er echt naar keek, vervaagde het. Echter, hoe langer dit duurde, hoe beter ik in staat was de beelden vast te houden. De beelden hadden overigens geen specifieke betekenis voor me.
 

forest

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
30 Déc 2005
Messages
1 264
maar je kan met paddo's ook hebben dat je hallucineert en dan bijvoorbeelt het heel precies kan zien, met die mycroscopische waarneming. en dan verandert het in iets anders en het proces en alles kan je van dichtbij heel nauwkeurig zien. supercool. helemaal als je half weer terug bent, maar je vingers kronkelen nog als wormen aan je hand.
 

Siq

Alpiniste Kundalini
Inscrit
15 Fev 2006
Messages
562
Ok, het if off-topic, maar als we dan toch bezig zijn met microscopische waarnemingen op paddo's ...

Ik ben eigenlijk bijziend, niet veel (-1.0, -1.75, ofzo) maar met paddo's op zag ik zelfs een spinnen-draadje, slects 1 ja, aan de andere kant van zo'n 50 meter bos. In de eeste instantie dacht ik dat ik een rimpeling in de lucht van de warmte zag, maar toen ik er naartoe liep (het verbaasde me toen al dat dat zo'n eind weg was) kwam ik erachter dat het 1 dun draadje van spinne-rag was .. echt bizar.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Doet me denken aan McKenna's theorie dat paddo's een evolutionair voordeel inhielden omdat bij lage doses de waarneming verscherpt.
 

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
mja het is ook 1 van de 1ste dingen die je merkt wanneer de paddo's inkicken..
en dat is verhoogde waarneming zegmaar.
dingen vallen meer op... kleuren zijn net iets sterker.. je ziet scherper..
 

DevXavier

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
8 Mai 2006
Messages
1 258
"Hallucinaties" treden pas bij hogere hoeveelheden MDMA op. 3% van de MDMA wordt in het lichaam gemetaboliseerd naar MDA, wat deze eigenschap heeft.

Zo heb ik een keer 270MG topkwaliteit MDMA kristallen gehad, mooie dingen gezien. :) Ik merkte wel dat veel van de CEV's toen flashbacks waren van een paddo trip 2 weken daarvoor.

Ik kan er echter nergens een wetenschappelijk artikel over vinden wat deze dingen bevestigd.
 

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
hmm dat wist ik niet :D
leuk om te weten
hey en Welkom op het forum DevXavier
 

DevXavier

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
8 Mai 2006
Messages
1 258
Dankje. :)

Loop al een hele tijd mee te lezen, maar toch besloten om actief mee te doen. :)
 
Haut