Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

MDMA + alcohol in het verkeer

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
O oh, die Menno weer...

'Door adrenaline kreeg Menno het idee dat hij hard moest rijden, dwars door rode stoplichten en rechts langs files. Door de serotonine vond hij dat niet eng, maar juist heel leuk', zegt Karel Brookhuis, hoogleraar verkeerspsychologie aan de Rijksuniversiteit Groningen.
 

achilless

Sale drogué·e
Inscrit
29 Juil 2006
Messages
814
ik vind er geen woorden voor :(
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Het is verraderlijk: terwijl ik het segment bekeek vergat ik even dat hij ook een flink glas wijn op heeft, mogelijk op een lege maag ingenomen. Het is vrij logisch dat hij de simulator niet zo serieus neemt, terwijl zijn slechte rijgedrag in een echte auto zoals gezegd voor een groot deel met die sloot wijn verband kan hebben. Maar met de conclusie ben ik het zeker eens: niet met drank en/of MDMA op achter het stuur.
 

Lion

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Avr 2007
Messages
2 290
ik kan het artikel niet meer zien
 

achilless

Sale drogué·e
Inscrit
29 Juil 2006
Messages
814
ja het is meer dat hij zich niets aantrekt van de test dan de echte effecten. maarja sommige mensen drinken wel coffee voor ze het wegdek opgaan, waarom testen ze dat niet even ?
 

JJJ

Alpiniste Kundalini
Inscrit
17 Avr 2004
Messages
552
Ik vond het wel een leuk stukje :D alleen wat jammer dat ze niet ook wat focussen op de andere effecten van het middel. Ik vind het ook heel cool van Menno Bentveld dat hij op tv dit soort middelen neemt (eerder ook al paddo's), is toch wel wat taboedoorbrekend en dat is goed.

Dat experiment is natuurlijk waardeloos, zo'n simulator is een spelletje, en daar gedraag je je ook naar. Menno zat alleen maar lollig te doen, in het echt is dat natuurlijk wel anders. De effecten van MDMA zorgen wellicht voor een andere beleving van risico, maar het kenmerk van zo'n simulator is nou precies dat er 0,0 risico is, dus beleving van risico kun je er nooit mee onderzoeken ;) . Datzelfde geldt voor dat andere experiment met die pilonnen.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Ook nog een factor: het is Menno's eerste keer.

Over Menno gesproken, dit is de video waar hij paddo's eet:

En dit is een recente video waarin een stagiaire van EditieNL voor het eerst paddo's eet:

Toen ik deze video's vorige week achter elkaar bekeek viel mij iets op. Als de paddo's net zijn ingeslagen, omschrijven Menno en de stagiaire het effect op exact dezelfde manier: "Je ziet nog gewoon alles wat er normaal ook is, alleen... vraag je jezelf af waarom die dingen er zijn." En dan een hoop gegiechel.
 

Space-is-the-Place

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Sept 2008
Messages
1 072
CaduceusMercurius a dit:
Over Menno gesproken, dit is de video waar hij paddo's eet:

YEAH, Postal Service! (@2.20) (hihi, muzieknerd :mrgreen:)

Baanbrekend, ja dat wel, maar kdenk niet dat het veel meer begrip zal kweken bij onwetenden...
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
CaduceusMercurius a dit:
Toen ik deze video's vorige week achter elkaar bekeek viel mij iets op. Als de paddo's net zijn ingeslagen, omschrijven Menno en de stagiaire het effect op exact dezelfde manier: "Je ziet nog gewoon alles wat er normaal ook is, alleen... vraag je jezelf af waarom die dingen er zijn." En dan een hoop gegiechel.
Inderdaad. Die meid zei zelfs dat ze verwachtte "dat er echt olifanten uit de muur zouden komen". Ik bedoel woah, wat een vertekend beeld heb je dan zeg. Dat zal de meerderheid van de mensen die het spul niet kennen wel denken, maar voordat je zoiets gebruikt lijkt het me niet verkeerd om eerst eens te lezen wat je kan verwachten en wat niet (olifanten).
 

TheSearchForSoma

Elfe Mécanique
Inscrit
13 Sept 2006
Messages
428
Dit filmpje leidt wel tot verkeerde beeldvorming over MDMA vind ik..
"Je gaat er mensen van omverrijden, en het nog grappig vinden ook !!! :shock: (beeld je Joldersma's stem in)"
Ik denk dat Menno ook zijn voorkennis en beeld van de drug wel een beetje heel erg veel laat meespelen.
Wel goed is dan weer dat het hierdoor misschien voor sommigen duidelijk wordt dat MDMA niet iets is om doodsbang van te zijn(voor je eigen gezondheid dan), Als je het enthousiasme ziet waarmee menno de lepel naarbinnen werkt :lol:
 
Haut