Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

LSD

Frostie

Glandeuse pinéale
Inscrit
6 Avr 2007
Messages
164
wat zijn jullie tips over lsd?
wat kan je beter wel en niet doen?..
 

Bextacy

Matrice périnatale
Inscrit
31 Oct 2007
Messages
16
Ik wil binnenkort ook een LSD-trip maken, dus ben benieuwd naar de antwoorden!
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Yep, de Lazy Man's Guide!! Toevallig heb ik daar twee filmpjes over gemaakt:


 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Damn Caduceus, echt puik werk wat je leverd. Deze alomvattende videotjes die kort van stuk zijn maar toch het gehele spectrum beslaan zijn uitmuntende iconen om de wereld in te gooien.

Wat is de exacte muziek die je ervoor hebt gebruikt?
 

Frostie

Glandeuse pinéale
Inscrit
6 Avr 2007
Messages
164
wat heeft dat nu met tips voor lsd trips te maken?
het is gwn de stem van 1 of andere hippie
 

Dr. Leospace

Alpiniste Kundalini
Inscrit
28 Oct 2005
Messages
686
LSD is aardig veilig, maar het is natuurlijk wel belangrijk om het verstandig te gebruiken.

Dus net als met veel andere psychedelica:
- Zorg dat je in een goede lichamelijke en geestelijke conditie bent
- Neem een kleine dosis, als je voor het eerst gebruikt. Werking kan per persoon verschillen
- Niet combineren met andere middelen (tenzij je precies weet waar je mee bezig bent)
- Zorg dat er een nuchter persoon bij je is
- Neem de tijd, ook voor en na een ervaring
- Mocht je even minder prettig voelen tijdens de trip, blijf rustig en besef dan dat dit tijdelijk is.

En zorg voor goed spul natuurlijk! Een plezierige ervaring toegewenst, als ik nog niet te laat ben natuurlijk... 8)
 

thadivine

Alpiniste Kundalini
Inscrit
22 Mai 2007
Messages
670
en ga vooral met zelfgemaakte pijl-en-bogen spelen :p :shock: :p

Een ding dat ik van LSD heb ervaren is dat je erg creatief wordt :p
 

silv

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Jan 2007
Messages
1 518
thadivine a dit:
en ga vooral met zelfgemaakte pijl-en-bogen spelen :p :shock: :p

Een ding dat ik van LSD heb ervaren is dat je erg creatief wordt :p

Ik heb in de nabije toekomst een (/enkele) LSD trip(s) geplanned dus ik zal m'n drumstel/djembé bij de hand houden! :D
 

HappyMind

Sale drogué·e
Inscrit
16 Mai 2007
Messages
964
Frostie a dit:
wat heeft dat nu met tips voor lsd trips te maken?
het is gwn de stem van 1 of andere hippie

Stel je vragen wat gerichter, dan krijg je ook gerichter antwoord. ;)
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Frostie a dit:
wat heeft dat nu met tips voor lsd trips te maken?
het is gwn de stem van 1 of andere hippie

Hij zegt (maar het komt duidelijker over in de tekst waar ik eerder naar verwees) welke geestelijke instelling je het beste kunt hebben. Lijkt mij duidelijk genoeg.
 

stffrtj

Neurotransmetteur
Inscrit
8 Sept 2008
Messages
36
UND?????
Ik wil namelijk ook weten hoe het is gegaan......
 

stffrtj

Neurotransmetteur
Inscrit
8 Sept 2008
Messages
36
stffrtj a dit:
UND?????
Ik wil namelijk ook weten hoe het is gegaan......

De trip dus!!!
Maarre, LSD is heftiger dan paddo's toch?
Ben erg nieuwschierig naar dit spulletje.... GA eerst wel me goed "inlezen" eer ik er ooit aan begin.

GRTZZZZZZ
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
stffrtj a dit:
Maarre, LSD is heftiger dan paddo's toch?

Niet per se.
drug/dosis/set/setting en de combinatie hiervan maakt iets heftiger of minder heftig.
 

ikkepiep

Neurotransmetteur
Inscrit
26 Juin 2008
Messages
96
Frostie a dit:
wat heeft dat nu met tips voor lsd trips te maken?
het is gwn de stem van 1 of andere hippie

idd en een hele hoop abstract gezemel waar je niks aan hebt imho. (excuus maar zo ervaar ik het). Drugs gebruiken en je wereld/ervaringen verruimen is een ding, nuchterheid, rationaliteit en realiteit vervangen door abstracte zweverigheid lijkt me juist de allerslechtste way to go als je voor het eerst met drugs begint. No offence naar de maker maar hier heeft een beginnende psychonaut echt niks aan.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
wat zijn jullie tips over lsd?
wat kan je beter wel en niet doen?..
Wel doen:

Muziek voorbereiden. Zorg voor een setlist muziek waarvan je verwacht dat het je tijdens het trippen zal bevallen (bijvoorbeeld omdat de artiesten iets met LSD hebben). Houd er rekening mee dat je het huis zal willen verlaten, dus zet ook alvast iets op je mp3-speler of iPod. Heb je de tijd, schaf dan enkele dagen van tevoren al wat nieuwe muziek aan.

Lezen gaat lastig tijdens de trip, maar van tevoren een boek lezen kan de trip gunstig beïnvloeden. Of je kunt naar enkele lezingen luisteren (bijvoorbeeld Alan Watts), video's bekijken of websites doorneuzen.

Maak een lijstje van vrienden en familieleden, en sta stil bij elk van hen. Is er spanning of ruzie met een van hen? Zou je wellicht nog voor de trip iets kunnen doen om de situatie te verlichten?

Maak een lijstje van al je problemen. Sta bij elk probleem even stil. Voel je je bang, schuldig, verdrietig, boos, in de steek gelaten, minderwaardig? Als je zo over je problemen en gevoelens hebt nagedacht, denk je dan dat ze mild genoeg zijn om tijdens de trip te overpeinzen zonder te gaan flippen? Zijn er dingen die je vandaag en morgen kunt doen om je problemen iets minder problematisch te maken?

Koop een lekker wietje in.

Koop wat lekkers te eten, vooral ook wat verse gezonde shit zoals komkommer, noten, vruchten, en je favoriete magnetronmaaltijd. :)

Waar zou je heen kunnen gaan zodra je eenmaal tript? Is er een leuk park of bos in de buurt of moet je bus of fiets pakken? Zorg dat je een strippenkaart paraat hebt en de verlichting op je fiets het goed doet.

Je zou kunnen overwegen een week voor de trip geen tv te kijken. Voor de rest denk ik niet dat het nodig is om je ergens van te onthouden voor of tijdens de trip. Het is meer een kwestie van zoveel mogelijk inspirerende dingen doen voor en tijdens de trip.

Op http://www.ditiseentrip.nl staan diverse andere tips.
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Een MP3 speler inladen met veel songs is idd erg aan te raden.

Een lekker bakje aardbeijen ook.

Van te voren helemaal douchen.

Je huis opruimen.

Jezelf in de spiegel aanstaren en een beeld schetsen over hoe je denkt dat die persoon z'n karakter is als je hem voor het eerst zou zien.

Bij de comedown een stukje fietsen op de heide bijvoorbeeld. Of weilanden, het strand. Iig een plaats met een wijde en ver gaande kijk mogelijkheid.
 
Haut