Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Kwekerij voor paddo's opgerold

Tetris

Glandeuse pinéale
Inscrit
5 Juin 2006
Messages
132
geen coffeeshops meer in de buurt van scholen

mjah, een beetje school heeft tegenwoordig toch wel een of meerdere dealers rondlopen dusja.
en coffeeshops worden goed gecontroleerd met alle gevolgen van dien!
 

JosVU

Alpiniste Kundalini
Inscrit
26 Juin 2006
Messages
512
Space-is-the-Place a dit:
Nou jongens, dat word hard sporen inslaan....
Nee nee nee!
We gaan niet mee doen met hun spel. Ik wil niet stiekem kweken.
We laten onze psychedelica toch niet criminaliseren door die bekrompen geesten?

Als we ons niet op een [positieve] manier verzetten worden straks enkele van ons wellicht opgepakt. Op gepakt omdat je een beter mens wilt worden! Ridicuul!

Dit vraagt om ernstig verzet. Dat DMT illegaal is al van de zotte maar dat er mensen voor in het gevang moeten is niet normaal.

Het word echt te hoogste tijd dat alle liefhebbers van psychedelica naar buiten durven te treden. Zeg ja tegen het verruimen van je geest!
We hebben een zogenaamd christelijke coalitie, maar in het goddelijke van de mens geloven is taboe.

Trippen is niet alleen een avondje uit.
Er zijn een paar grote dogma's die verbroken moeten worden!
Psychedelica zijn geen hard drugs dat is 1.
Je word er niet gek van dat is 2.
Ja natuurlijk is het onwijs sterk en gevaarlijk voor de zwakke geest. Maar daarom moet eerst het 3e dogma verdwijnen: het verbod op informatie over veilig gebruik.
Paddestoelen zijn om op te eten, maar hoe je ze het best kan eten mag niet. Iemand die ze koopt met de intentie te eten kan niet lezen op de verpakking dat je het in een veilige omgeving moet gebruiken dat het Sterk word aangeraden een ervaren psychonaut erbij te hebben om je mee te nemen op een prachtreis. Alcohol mag je toch ook niet buiten gebruiken? Of achter het stuur? Nee waarom niet? is alcohol levens gevaarlijk? nee mensen die niet weten hoe er mee om te gaan die zijn gevaarlijk..

Tijd voor actie!
Zal de rest van de dag besteden aan het uitzoeken van de regelgeving en zal proberen iets op te zetten want deze razia moet ophouden...en wel nu
 

JosVU

Alpiniste Kundalini
Inscrit
26 Juin 2006
Messages
512
HeartCore a dit:
Het enige punt uit de politiek waar ik de zin nog wel een beetje van in zie.

Als ze dat gelijk stellen met kroegen en winkels die alcoholische dranken verkopen, kan ik me er wel in vinden.
Op school feesten word vaak genoeg wijn en bier geserveert.
Met diploma uitrijkingen is dat nog gratis ook..
Je moet wel laten zien dat je 16 ben en dan krijg je een blauw bandje waarmee je 3 biertjes kan kopen. Helaas onderschatten leraren de leerling altijd. Dus er is handel in blauwe bandjes en de mensen achter de tap zijn ook scholieren en dus vrienden van de feestgangers. En 'voor'drinken is ook nog altijd tha shizzle.

In alkmaar heb je een winkelcentrum en D66 wilde daar een coffeeshop plaatsen. Helaas staat er een middelbare school en een basisschool in de nabije omgeving. Dat alle 4 de supermarkten een slijterij hebben en dat er ook nog eens een aparte slijterij is maakt niet uit. Vaak hangen er de hele dag alcoholisten rond. Want omdat je niet met bier buiten mag staan gaan ze de hele tijd de winkel in en uit om een halve liter blikje bier te kopen. Die drinken ze dan op en gaan daarna weer na binnen om een nieuw blikje te kopen. Maar een coffeeshop met bijvoorbeeld een leeftijds grens van 21(om zo ook oudere leerlingen van de middelbare school te weren) zit er niet in en zal er nooit komen.
 

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
JosVU a dit:
In alkmaar heb je een winkelcentrum en D66 wilde daar een coffeeshop plaatsen. Helaas staat er een middelbare school en een basisschool in de nabije omgeving. Dat alle 4 de supermarkten een slijterij hebben en dat er ook nog eens een aparte slijterij is maakt niet uit. Vaak hangen er de hele dag alcoholisten rond. Want omdat je niet met bier buiten mag staan gaan ze de hele tijd de winkel in en uit om een halve liter blikje bier te kopen. Die drinken ze dan op en gaan daarna weer na binnen om een nieuw blikje te kopen. Maar een coffeeshop met bijvoorbeeld een leeftijds grens van 21(om zo ook oudere leerlingen van de middelbare school te weren) zit er niet in en zal er nooit komen.

mja ik kan me de tijden nog wel herinneren .. hopla in de pauze een grolsch beugeltje naar binnen... of voor school nog zelfs, maar nou zat er op 100m een coffeeshop en op 200m afstand een thuisdealer(als er niet meer zaten)

hoe zal ik het zeggen .. het is allebei niet bepaald bevorderlijk voor het "leerproces" op school -_-
maarja dat is natuurlijk nogal kort door de bocht .. er zijn een hoop andere aspecten aan dit soort kwesties .. maar die kennen we allemaal wel denk ik dus daar ga ik niet eens over door lullen :P
 

Entheonaut

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
29 Mai 2006
Messages
1 076
Ik laat me niet afschrikken door dit soort amateuristische anti-pyschedelische propaganda. Als ze de war on psychedelics willen beginnen mogen ze erg hun best doen, voor elke paddo die ze in beslag nemen breng ik 100 zegeltjes op de markt (gratis desnoods) :twisted:...
Maar ff serieus, straks zit je als onschuldige psychonaut in de gevangenis naast de cokebaron van het land omdat je 3 kaalkopjes in je tuin hebt en een halve gram dmt in je zak, het moet niet gekker worden. :roll:

Ik ben het ook met jullie eens hoe hypocriet het beleid is van onze overheid. In de pauze op school zie je 1 van de 10 leraren naar hun auto lopen om nog een paar slokken wodka te nemen zodat ze de dag weer door kunnen. En als ik terug kwam uit de pauze met rooie oogjes en een big smile dan was ik de junk... Pardon?? :shock:
 
Haut