Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Kort verhaal geschreven onder invloed van marijuana

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Evolution Illuminee

Er zit een lijn in. Soorten passen zich aan aan de omgeving, waarna de omgeving verandert, waarna de soorten zich weer aanpassen, enz. ad infinitum. In welke richting passen de soorten zich aan? Pro-Life. Hoe verandert de omgeving? Als gevolg van de verschillende levensvormen op aarde? Het moment waarop de soorten de omgeving beginnen te veranderen in hun voordeel, dat wil zeggen het moment van bewustwording van de eigen grenzen, dat wil zeggen van illusie, het opleggen van grenzen, is magisch. Dit is zelfbewustzijn. Opeens zie je jezelf als afgesloten geheel. Daar moet je doorheen. Want later val je samen met het geheel, terwijl je toch bewust bent van het zelf. De uitbreiding van het zelfbewustzijn in het universum is dan weer groter. Geografisch, historisch, archeologisch, medisch, conceptisch, etc. ad infinitum. Hoe groter dit bewustzijn van deze Welt- und Zeit-Geist, des te mooier wordt het leven. In allebei de betekenissen, jouw standpunt en het standpuntloze standpunt van het geheel. Het houdt zichzelf in balans. Ik wil niet zeggen intelligent design, maar tot nu toe heeft het leven wel gewonnen van de dode materie. Als er een moment komt waarop een voorraadje kernkoppen de lucht invliegt en de hele mensheid uitsterft, zal de evolutie terugvallen, zodat we weer bij de kakkerlakken moeten beginnen. Maar dit is slechts macro-selectie. Wat dat betreft zijn wij niet meer dan een spasme van het leven. Op een gegeven moment kan het niet mooier, zonder alles af te breken om opnieuw te beginnen. Het moment van bewustwording wordt op alle schalen van de tijd opnieuw beleeft. Wat historisch breder is, gaat voor ons langzamer, zo langzaam als de as van de aarde om de magnetische noord-zuidlijn draait. Uit balans. En het momentaire, waarin je je bewust wordt van een geheugen. De geschiedenis van het bewustworden is de geschiedenis van een moment. Elke gedachte is een moment. Je probeert je wanhopig te verzetten, maar het sijpelt door in momenten. Waarom verzet je je? Omdat denken wordt bestraft. Omdat het dingen wil veranderen waar anderen heel veel belang aan hangen. Op een gegeven moment echter, wanneer het echte bewustworden daar is, geef je op. Geef je jezelf op, voor een groter geheel, voor een geheel waar je vanaf nu mee samen zult vallen, zonder onderscheids des persoons. En dat moment, beleef je vanaf dan telkens opnieuw, zonder begin en eind.
 

forest

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
30 Déc 2005
Messages
1 264
jah dualiteit van het denken creërt alle pest.

je zou echt het boek: De kracht van het NU. (van Eckhart Tolle) - moeten lezen.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
forest a dit:
je zou echt het boek: De kracht van het NU. (van Eckhart Tolle) - moeten lezen.

Of meer paddo's moeten eten.

Nu serieus: ik ben niet zo van die boeken, heb er teveel van gelezen, maar paddo's en marijuana bevestigen meestal wat daar staat. Goeie shit.
 

MuschBusch

Glandeuse pinéale
Inscrit
8 Nov 2005
Messages
138
Forkbender a dit:
forest a dit:
je zou echt het boek: De kracht van het NU. (van Eckhart Tolle) - moeten lezen.

Of meer paddo's moeten eten.

Nu serieus: ik ben niet zo van die boeken, heb er teveel van gelezen, maar paddo's en marijuana bevestigen meestal wat daar staat. Goeie shit.

Goed verhaal! Onder invloed van marijuana kom ik ook vaak tot dergelijk gedachtenspinsels die zeker interessant kunnen zijn. Het brengt mn gedachten in een moeras, waardoor je zo heerlijk diep kunt zinken in een gedachte.
Ik lees de laatste tijd ook steeds minder. Daarintegen zit ik regelmatig een avond te pennen of te typen. Op zulke momenten worden gedachten veel meer een onderdeel van jezelf en van je leven dan dat je kennis neemt van gedachtes van iemand anders door een boek te lezen(wat niet wil zeggen dat dat niet belangrijk is... in tegendeel zelfs..).
En het is inderdaad des te leuker en interessanter om je eigen gedachtes later plotseling in andermans boeken terug te vinden.
 
Haut