Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateur.ices de drogues et de l'exploration de l'esprit

Knetterder door rook langer in te houden?

• Auteur de la discussion Auteur de la discussion ShR00mPiE...
  • Date de début Date de début

ShR00mPiE...

Neurotransmetteur
Inscrit
13/6/06
Ik heb een vraagje waar ik al een tijdje mee zit.
Een tijd geleden was ik op een feest en daar stond een kraampje met allerlei drugs flyers en weet ik t wat, veel vragen over drugs iig. Ik vulde dat blad in en had alles goed behalve 1 vraag....

Als je de rook van een joint langer in houd heeft dit meer effect... waar of niet waar?

Ik weet van mezelf dat dit gewoon goed moet zijn. Als ik met 4 andere mensen een armzalig jointje ga roken houd ik de rook gewoon in tot de joint weer langskomt. En ik merk toch echt duidelijk een verschil. Toch zei die gozer die 8er t kraampie stond dat t niet waar was, maar dat je jezelf gewoon een ademgebrek geeft waardoor t lijkt dat je veel meer stoned bent.
Ook al is dat zo.... hoe zit dat dan met salvia?? dat moet je wel zo lang mogelijk inhouden anders heeft t ook geen effect...

Kommaar op met die antwoorden! :)

Opzig verspil je dan weer THC omdat de joint dan ook langer doorbrand zonder dat je hijst. Maar ik ben er van overtuigd dat het langer inhouden van de rook je veel meer THC geeft.
Ook leuk is om er een spel van te maken. Ik noem het mexicanen: je neemt een hijs en houdt die in totdat de joint 't kringetje weer rond is en weer bij jou is. Dan blaas je de rook uit en neem je weer een hijs etc.

yup, ik voel ook dat ik higher wordt als ik de rook langer inhoud.

(kijkt op van lezen, schuin over bril en zet deze op puntje van neus, en zet met onvaste hand, door de jaren aangetast, het flakkerend olielampje iets hoger)

Ik denk dat wanneer je even beschouwing laat dat je joint wegbrandt ..hij werd toch door iemand anders ten goede gebruikt... je best met zekerheid mag zeggen dat er meer THC vanuit die ene teug in je bloed terecht moet komen. de THC komt door diffusie vanuit de laag rook die grenst aan je longblaasjes je bloedbaan binnen. Daar diffusie tijd in beslag neemt, en zo zal meer thc kans hebben om in je bloed te komen. Om de heftigheid van een lange teug te beroordelen moet je wel een minuutje wachten na je teug, zolang heb je wel nodig om bij adem te komen en je koolzuurgas te lozen. Het effect van de THC duurt veel langer dan die minuut, en dus blijft het effect van het THC over. De experimenteel ingerichten onder jullie zouden het volgende kunnen testen: probeer een teug zo lang mogelijk in te houden en kijk hoeveel rook je dan uitademt. Dat zou een minder dan normaal moeten zijn, de rookdeeltje worden gevangen in het longvocht.

(zet bril weer goed, en hervat lezen van hoofdstuk IX uit de tot rafels versleten Alchemica Encyclopedia bij het flakkerend olielampje)

het was me echt al 3 jaar geleden opgevallen dat er veel minder rook uit je mond komt als je het lang inhoudt. Dus je hypothese is zover we het kunnen checken juist...

BTW: Bij salvia MOET je echt zo lang mogelijk je adem inhouden... Als je het gelijk uitblaast voel je hoogstwaarschijnlijk niks...

hmhm, de rook die in je longen circuleert met andere stoffen, slaat meer tegen de binnenwanden/longblaasjes van je longen op met meer opname als gevolg.

Ja ik zei t ook al tegen die vent, dat als je t langer inhoud dat je gewoon geen, of amper, rook meer ziet... die rook moet toch ergens zijn heen gegaan?:P

Volgens mij heeft het totaal geen zin en komt het inderdaad omdat je minder ademt, en niet omdat je de rook langer binnen houd, je lichaam neemt THC namelijk heel snel op.

ik heb gelezen dat na 4sec de thc uit de rook is en dat het verder dus alleen schadelijk is.
4sec is gemiddeld lijkt me zo.. niet extreem lang iig

ja ik heb ook zoiets als BombSki gelezen
dat het nutteloos is om de rook lang in te houden omdat thc onmiddelijk wordt opgenomen en het is ook veel ongezonder de rook lang in de houden meer kans op kanker ofzo
ook nen tip is om 1st even te trekken, rook uitblazen en daarna verse lucht inademen, trug smoren, uitblazen en trug verse lucht inademen
zorgt voor betere luchtcirculatie en zo geraak je veel sneller high en het is iets gezonder:)
dit doe ik wel met een waterpijp

VerusDeus a dit:
Ook leuk is om er een spel van te maken. Ik noem het mexicanen: je neemt een hijs en houdt die in totdat de joint 't kringetje weer rond is en weer bij jou is. Dan blaas je de rook uit en neem je weer een hijs etc.

Dit is ook vet met een jointje met wiet en dmt...
Heel bizar, je bent nog wel op aarde maar vraag niet hoe
grin.gif

BomSki/Booya

heb je misschien een link ?.. kon't zo niet vinden in google.
ben benieuwd of het te maken heeft met het onstabiel zijn van thc zelf naar bijv 4 sec, of iets met stroming in je longen.

dubbel

forest a dit:
hmhm, de rook die in je longen circuleert met andere stoffen, slaat meer tegen de binnenwanden/longblaasjes van je longen op met meer opname als gevolg.

meer opname van teer en nicotine.. als we aannemen dat je sjek in je joint gooit
maar ik zie verder in het topic al dat mensen er al achter zijn gekomen dat langer inhouden nergens goed voor is..
het is wel leuk want je voelt je misschien meer stoned maar let maar op dat meer stonede gevoel is snel weer weg

Inhouden heeft geen zin, de thc is na een paar sec al door je bloed opgenomen, zoals Bomski ook al zei.

Als je lang inhoudt, krijg je alleen maar meer schadelijke stoffen binnen.

Retour