Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

is het al herfst?

Paracoculi

Glandeuse pinéale
Inscrit
23 Juil 2007
Messages
136
Of hangt er alleen boven mijn hoofd een donkere wolk?
Pff, op de zomer had ik me zo verheugd! We hebben alleen nog maar regen, storm en kou gehad, de morning glories waaien bijna weg en er zitten nog steeds geen bloemen op. Ik ben blij dat ik buiten geen wietplanten heb staan.
Als het nou ook nog gaat vriezen dan kan ik tenminste nog paddestoeltjes gaan plukken binnenkort.

Ik moet straks de deur uit, maar ik denk dat ik toch maar m'n winterjas, sjaal en handschoenen aantrek, brr.
Ik boek een reis naar Colombia en ik kom pas in december terug, als de lente hier weer begint.
Hier wordt ik depri van..
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Mijn Morning Glories zijn al wel zo'n twee en een halve meter hoog, en vol bloemen. Hebben ze wel genoeg aarde en ruimte voor hun wortels? Mijn Morning Glories worden nu echter wel opgevreten door kleine rupsjes, dus hoe lang hij nog blijft bloeien weet ik niet. Weet iemand of ik nu al moet oogsten, of dat dat later kan? Vallen de zaden op een bepaald moment spontaan op de grond? Want ik vind de zaaddozen op dit moment nog wel erg klein, te vroeg om te oogsten.

Mijn wietplanten doen het goed, alle vier op het balkon zijn vrouwtjes, en de twee in mijn tuin waar ik het geslacht nog niet van weet zijn al zo'n twee meter hoog. Alleen een lekkere hittegolf zonder bewolking zou nu wel erg welkom zijn!

Ik had gisteren een hele gekke gedachte. Stel dat het inderdaad de bedoeling is dat mens en cannabis en paddestoelen in symbiose met elkaar leven, dan betekent dat dat de Zon maar al te graag voor goede, stabiele weerstomstandigheden zorgt zodat er vrede en voorspoed kan zijn op Aarde. Maar door het idiote drugsbeleid wordt de meeste cannabis tegenwoordig in kassen gekweekt. Dus denkt de Zon: "Zoek het dan maar uit jullie!" En daarom hebben we nu zo'n fucked up klimaat.

De oplossing is dus het verbod op cannabiskweek wereldwijd op te heffen, en alle cannabis massaal buiten te kweken. De Zon ziet dan (net als Google Earth) allemaal cannabisplantjes op Aarde en denkt: "Ahhh mijn geliefde cannabis! Kijk ze daar eens staan, zo klein nog, ik zal ze eens goed gaan verzorgen met een gematigde lente, zomer en nazomer!"

"On a more serious note", het is een feit dat de huidige wetgeving absurd hoog energieverbruik door kweekkassen stimuleert, terwijl politici ons aan de andere kant spaarlampen proberen aan te smeren.

Waarom zoveel suggesties bij Live Earth ("neem vaker de fiets", "draai de kraan dicht terwijl je tanden poetst"), maar niemand die wees op het grote verbruik van illegale kwekers?!

Bovendien: Waarom noemde niemand de veelbelovende eigenschappen van hennepolie als brandstof?

Absolute, wereldwijde legalisatie van cannabis en alle andere planten en paddestoelen is een must. Al Gore kan die veel te veel kwik bevattende spaarlampen in zijn reet steken.
 

Paracoculi

Glandeuse pinéale
Inscrit
23 Juil 2007
Messages
136
Haha, leuke gedachte over de zon. En als de zon al zoiets heeft van bekijk het maar. Dan wil ik niet weten wat de zee over ons denkt, ik woon er vlak naast, en ik hoor niks anders dan gevloek en getier, de zee is woest. Maar de laatste tijd is ze wel stil.. Stilte voor de storm?

De 9 Morning Glories die ik in bloembakken heb staan lijken idd te weinig wortelruimte te hebben, en hebben ook kleine gele blaadjes bovenin, al denk ik dat dat komt door de dagelijkse regenbuien, ik heb ze pas 1 keer zelf water hoeven geven. Er was zelfs een dag dat er genoeg regen voor een hele maand in een half uur viel (30-40 mm geloof ik). De bakken hebben goede drainage, maar zoveel water apprecieren ze gewoon niet, de aarde krijgt geen kans om op te drogen.
De MG's die in de volle grond staan zijn bij mij ook zo'n 2 - 2,5m, en hebben ook mooie, gezonde en grote bladeren, maar nog geen bloemen. Te weinig zon? Al staan ze wel op de ideale plek qua zonlicht. Ik weet het ook niet.

Volgens mij pas oogsten als de zaaddoosjes bruin worden.
Van rupsen heb ik niet zo'n last, maar het krioelt hier ook van de vogels en mieren.
Wel had ik last van luizen in 1 plant, maar daar heb ik een stuk of 4 kapoentjes op af laten gaan, en geen luizen meer gezien, behalve in een aantal plantjes van m'n moe ;) , ze hoeven ook niet allemaal dood, ze zijn als heilige koeien voor de mieren, en ik wil geen ruzie met de mieren ;).

Maar ik hoop met je mee, laat de hittegolven maar komen, laat me maar zweten. Maar je weet het gewoon nooit hier in Nederland, al helemaal niet aan de kust, alles kan gebeuren. Sneeuw, hagel, hittegolven, alles op 1 dag, het verbaast me allemaal niks meer.

De groeten!
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Bevestigend scheen de Zon net op mijn plantjes neer.

Djiez, ik ontving net een Kerst catalogus van een van mijn leveranciers. Iemand al zin in een banketstaaf?
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
ik zie niet hoe een legale kwekerij minder energie zou verbruiken dan een illegale?
er zou inderdaad meer buitenkweek zijn, maar ten koste van eventuele kwaliteit.

maar naar het schijnt hebben wietplanten een enorme omzet van CO2 naar zuurstof.
 

Jakobien

Alpiniste Kundalini
Inscrit
28 Oct 2005
Messages
658
Paracoculi a dit:
Of hangt er alleen boven mijn hoofd een donkere wolk?
Pff, op de zomer had ik me zo verheugd! We hebben alleen nog maar regen, storm en kou gehad, de morning glories waaien bijna weg en er zitten nog steeds geen bloemen op. Ik ben blij dat ik buiten geen wietplanten heb staan.
Als het nou ook nog gaat vriezen dan kan ik tenminste nog paddestoeltjes gaan plukken binnenkort.

Ik moet straks de deur uit, maar ik denk dat ik toch maar m'n winterjas, sjaal en handschoenen aantrek, brr.
Ik boek een reis naar Colombia en ik kom pas in december terug, als de lente hier weer begint.
Hier wordt ik depri van..

Serieus? En joh, in december begint de kou pas net! Ik verheug me al op de winter in elk geval, want ik ga hem hier overslaan en in zuid-amerika rondscharrelen t/m april :nod: :nod:

Wij hier op het werk vermoeden overigens dat de zomer heel laat begint, en dat we dus in september eitjes kunnen bakken op de motorkap :D
 

Paracoculi

Glandeuse pinéale
Inscrit
23 Juil 2007
Messages
136
Gaaf! Wat ga je doen daar? (Ik zou het wel weten ;) )
Ik ga een jaar later pas, over Colombia was een grapje helaas. M'n winterjas had ik uit protest wel aangetrokken vandaag, maar in Den Haag scheen de zon, dus ik liep er de hele dag maar mee te zeulen :(

Bovendien zag ik toen ik thuis kwam overal kleine bloemknopjes zitten op alle MG's, alsof ze me gehoord hebben :)
Maar het ligt natuurlijk aan mezelf, ik wordt altijd heel ongeduldig op het laatste moment, maar al mijn planten zijn ook een beetje laatbloeiers, net als ik.

Ik hoop in elk geval dat jullie vermoedens kloppen, Jacobien. Want ik kan niet zo goed tegen dat slechte weer, en ik ben jammergenoeg niet de enige.

De groetjes
 

phalaris

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Mai 2005
Messages
1 112
De zomer begint dit jaar pas op 3 augustus, dat heb ik zo geregeld. Die datum begint nl. mijn vakantie :)

..maarre, zijn we allemaal die hittegolf alweer vergeten dan ?
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
maar ten koste van eventuele kwaliteit
Ach, als een kilo wiet dan een eurotje of vijf kost, hoor je mij niet klagen over kwaliteit hoor! :D "Iemand nog een stukje cake?"

..maarre, zijn we allemaal die hittegolf alweer vergeten dan ?
Mijn plantjes zaten toen nog in hun zaadjes... :(
 

Pazusu

Elfe Mécanique
Inscrit
4 Août 2006
Messages
378
buiten groeien de paddestoelen weelig. Lekker nat en warm, daar houden zij ook zo van.
 

petfles

Alpiniste Kundalini
Inscrit
4 Oct 2005
Messages
604
Al het onkruid groeit als kool. Overal waar ik loop is al het groen de paden overtreden. Ik kan er dan toch wel van genieten :)

Maar over de zon.... Als ie al een soort bewustzijn heeft dan moet dat gebaseerd zijn op overleven, toch? Ik heb niet veel verstand van scheikunde maar een paar brokken planeet in de zon doet hem vast goed. Misschien zijn wij wel een gevaar voor de zon, omdat we bijvoorbeeld alle zware metalen uit zijn stelsel gaan verplaatsen.

Ik denk, puur abstract, dat de zon het meest blij zou zijn met zoveel mogelijk massa, dus bladeren. Want die zetten bepaalde stoffen en gassen om in complexere massa. Misschien klopt het niet, maar ziet een planneet er na miljarden en miljarden jaren van plantaardig/dierlijk leven er niet typisch anders uit? Als de zon 'leeft' dan is onze planeet bedoeld om bepaalde voedingstoffen voort te brengen. Net als de rest van ons zonnestelsel. En onze functie kan dan bestaan uit het lenen van andere planeten om te blijven voortleven. Om dus te helpen de aarde een soort van complexer te maken, qua energie.

Of we vluchten in de verre toekomst weg van onze soort moeder, maar geven een bepaalde planeet als kado ;) Leggen we al onze aanwezig bommen op onze planeet en beginnen een vreedzaam nieuw bestaan bij een ander ster. Iedereen blij.

Al denk ik niet dat we echt planeten kunnen verwoesten in de toekomst. En toch denk ik, en iedereen, graag van wel. Maar stel dat we de komende honderd jaar evenveel wetenschappelijke revoluties meemaken als juist geweest. Stel dat douglas adams (heb net zijn boeken gelezen ;P) gelijk heeft, dan staan we zelfs buiten de ruimte/tijd.

Maar goed, zelfs ons collectief bewustzijn kan niet meer bedenken dan bouwen en voorplanten. Ik vraag me af, als degene die ons leven geeft, onze overleeft, god, of dat niet voor iedereen verdrietig is?
 

Lion

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Avr 2007
Messages
2 290
Ik ben vandaag terug van een week Ierland.
Veel regen, niet veel zon en af en toe redelijk fris.
Ik heb me dood geamuseerd. Wat er nog ontbrak was een trip.

De natuur was daar adembenemend, ik hield van de regen die neerdwarrelde, en ben blijkbaar bruiner geworden door de regen xD
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Maar over de zon.... Als ie al een soort bewustzijn heeft dan moet dat gebaseerd zijn op overleven, toch? Ik heb niet veel verstand van scheikunde maar een paar brokken planeet in de zon doet hem vast goed.
Als je het werkingsmechanisme van de Zon wilt begrijpen, komen verstand van electro-magnetisme en quantumfysica mogelijk meer van pas. De Zon heeft geen "brandstof" nodig, want het schept vanuit zichzelf, genereert energie door processen waar de huidige wetenschap nog maar weinig begrip van heeft, al zijn er nu steeds meer wetenschappers die zich hier wel in verdiepen, zie http://video.google.com/videoplay?docid=4773590301316220374.

Wat we op school geleerd hebben is dat de planeten om de Zon heen draaien, en dat de Zon stil staat. Dat kan natuurlijk, maar het zou ook kunnen (en daar zijn steeds meer aanwijzingen voor) dat de Zon om een andere Zon heen draait, of eigenlijk dat ze om elkaar heen draaien, waarbij ze elkaar steeds naderen, en dan weer meer afstand van elkaar nemen (dit proces is overal om ons heen te observeren: astronomen kunnen je met hun telescoop duizenden binaire sterren tonen), in een eeuwige dans, waarbij ze elkaar bij elke nadering opladen. Het Vissen tijdperk, het Kali-yuga, en de "dark ages" (de middeleeuwen) zou volgens deze theorie corresponderen met de grootste onderlinge afstand tussen deze binaire partners (in energetisch opzicht dus "duisternis", middernacht zeg maar), het Aquarius tijdperk of het Dvapara-yuga, het begin van hun nadering, dus het begin van een nieuwe dag. Aangezien wij als energetische wezens volkomen verbonden zijn met de energie van de Aarde, en de Aarde met die van de Zon, is ons bewustzijn als menselijk ras dus ook onderhevig aan deze binaire dynamiek. Het verbranden van bibliotheken in Egypte, het verbranden van kruidenkenners en sjamanen in Europa, de opkomst van het monotheïsme en de farmacratische inquisitie, zijn allemaal symptomen van deze kosmische duisternis. Maar als de berekeningen kloppen, zijn we door het diepste dal heen. Er zijn nu misschien wel vreselijke oorlogen overal, maar wat betreft kennnis (wetenschap, spiritualiteit, psychologie, sjamanisme) is er een enorme bloei gaande.

We are equal beings, and the universe is our relations with eachoter. Oftewel: de Zon is een wezen net als jij en ik. Uiteraard is het geen mens, maar net als wij heeft de Zon een noord en een zuidpool, en dus een soort ruggegraat, mogelijk met chakras enz.

Uiteraard was mijn verhaal over de Zon die op Aarde allemaal cannabisplantjes 'ziet' een grapje, maar ik vermoed wel dat er een kern van waarheid in zit, al zal het waarschijnlijk niet zo causaal in elkaar zitten.
 

petfles

Alpiniste Kundalini
Inscrit
4 Oct 2005
Messages
604
Dank voor het antwoord en sorry voor de late reactie CaduceusMercurius.

Zelfs als ik me niet beweeg gaan er inderdaad sterke beweging rond in mijn hoofd ;)
Ik denk dat ik alles begrijp wat je schreef, je kunt het goed verwoorden.

Volgens mij was ik op die mooie zomerdag aan het proberen te verwoorden wat in een universum van fysieke energie ons 'doel' kan zijn.

Vroeger gingen we bewegen om het weer te veranderen, of onze toekomst, nu we dat niet meer doen handelen we in het Westen vooral zonder enkel doel..

Mijn frictie zit hem in het feit dat ik niet kan vatten hoe wij in de toekomst een doel kunnen vormen...
 
Haut