Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Hoofdpijn na paddo's

Snow_White

Neurotransmetteur
Inscrit
10 Mai 2007
Messages
68
Mijn vriend heeft de dag na het gebruik van paddo's altijd last van een erg hardnekkige hoofdpijn. Ik vroeg me af of iemand iets weet om dat te verlichten, zoals bepaalde dingen eten en drinken ofzo tijdens en/of na de trip.
 

Snow_White

Neurotransmetteur
Inscrit
10 Mai 2007
Messages
68
Hij gebruikt nooit alcohol tijdens trippen. Wel heeft hij medicijnen, anti-allergie en tegen exzeem; neoral. Dat is wel een vrij zwaar medicijn, dus ik ga elk geval maar eens die bijsluiter checken. Hij heeft overigens met andere middelen geen enkel probleem, alcohol, weed en mdma.
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Misschien de combinatie met die medicijnen? Ik heb in ieder geval nog nooit gehoord dat psilocybine hoofdpijn veroorzaakt. Sterker nog, het blijkt werkzaam te zijn tegen de moeder van alle hoofdpijnen: cluster hoofdpijn. Dat is wat je tegenkomt wanneer je op headache en psilocybin googled.
 

Snow_White

Neurotransmetteur
Inscrit
10 Mai 2007
Messages
68
Ja klopt dat weet ik. LSD en psilocybine schijnen erg behulpzaam te zijn voor mensen met clusterhoofdpijnen. Ik heb overigens wel een keer een ervaringsverhaal gelezen (kan op erowid geweest zijn) van iemand die na LSD gebruik hele erge hoofdpijn had gekregen. Misschien dat het dan bij sommige mensen juist een averechts effect kan hebben.
 

Krapuul

Neurotransmetteur
Inscrit
8 Avr 2007
Messages
44
Ongeveer een maand geleden heb ik voor het laatst paddo's gedaan, met 2 vrienden. We hadden alledrie een diepe goede trip.

Hierna heb ik nog zeker 2 dagen hoofdpijn gehad, niet heel erg, maar wel vervelend, 1 van mijn vrienden had precies hetzelfde. We vonden het best vaag, omdat je indd leest dat het juist tegen hoofdpijn gebruikt kan worden.

Wij hadden zelf maar de conclusie getrokken dat onze hersenen een flinke opdonder hadden gehad dat ze wel even moesten revalideren :wink:

Wat je er tegen kan doen? geen idee... veel water drinken? :wink:
 

silv

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Jan 2007
Messages
1 518
Krapuul a dit:
Ongeveer een maand geleden heb ik voor het laatst paddo's gedaan, met 2 vrienden. We hadden alledrie een diepe goede trip.

Hierna heb ik nog zeker 2 dagen hoofdpijn gehad, niet heel erg, maar wel vervelend, 1 van mijn vrienden had precies hetzelfde. We vonden het best vaag, omdat je indd leest dat het juist tegen hoofdpijn gebruikt kan worden.

Wij hadden zelf maar de conclusie getrokken dat onze hersenen een flinke opdonder hadden gehad dat ze wel even moesten revalideren :wink:

Wat je er tegen kan doen? geen idee... veel water drinken? :wink:
als je veel water gaat drinken, prima plan maar zorg wel dat je er ook wat zouts bij eet (of dat je er boullion van maakt) want anders ga je nog veel ergere kop pijn krijgen door te weinig zouten ed in je bloed :)
 

MindAstronaut

Sale drogué·e
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
968
Vroeger had ik nooit last van hoofdpijn bij paddos.

Ik heb wel dat mijn hoofd misschien wat "vol" aanvoeld na een trip,
alleen als ik er jointje na afloop of tijdens rook dat het volle gevoel omgezet word in een soort druk op mijn hoofd.

Ik vermijd persoonlijk ook nu het roken van cannabis tijden of na een trip op paddos.
niet alleen om de hoofdpijn maar ook dat ik dan out ga na het roken van een jointje, kortom erg vervelende uitwerking tijdens het trippen, ben ook daarna extreem uitgeput.
 

DevXavier

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
8 Mai 2006
Messages
1 258
Ik krijg vrijwel altijd tijdens de coming down hoofdpijn van paddo's. Met of zonder cannabis.

Geen hoofdpijn dat ik niet meer kan functioneren, maar wel duidelijk aanwezig.
 

Jakobien

Alpiniste Kundalini
Inscrit
28 Oct 2005
Messages
658
Na mijn laatste paddotrip viel ik flauw :D Dat was me dus uberhaupt nog nooit eerder overkomen. Hopelijk was het eenmalig en kwam het door vermoeidheid toen...
 

Hyperion1980

Glandeuse pinéale
Inscrit
27 Sept 2006
Messages
180
laatst kreeg ik enorme hoofdpijn na een paddotrip... Dit had ik voordien ook nog nooit voorgehad... Misschien was het louter toeval... Enfin, de dag erna was die hoofdpijn weeral over, dus zo erg was het ook weer niet...
 

Jahvisions

Sale drogué·e
Inscrit
11 Nov 2006
Messages
914
ik doe ook altijd s ávonds, en wanneer de trip is uitgewerkt eet ik iets lichts en ga slapen. Als je erg diep slaapt kan dat ook hoofdpijn geven maar ik denk niet heel erg
 

Jahvisions

Sale drogué·e
Inscrit
11 Nov 2006
Messages
914
kreeg trouwens wel een keer beetje last van mn maag terwijl ik nooit problemen had met paddo's, was na de trip. Daarna ook niet meer gehad. maar was beetje kramp/branderig. denk dat met vasten of juist het ten erna te naken had, kan me niet meer herinneren of ik alweer gegeten had.
 

Pinealjerker

Elfe Mécanique
Inscrit
5 Avr 2007
Messages
456
Zou de hoofdpijn het gevolg kunnen zijn van het 'vasten' voor de paddotrip? Ik eet op tripdagen altijd meer fruit. Vasten vind ik teveel invloed op mijn bloedsuikerspiegel en zo hebben. Als mijn maag rond 18:00 maar helemaal leeg is.

Laat je vriend af en toe eens een dagje vasten (dus niet voor een trip, maar gewoon voor detoxificatie), bijvoorbeeld alleen groentesap drinken. Krijgt hij dan ook een enorme hoofdpijn, dan lijkt het me dat het daar door komt.

Wat soms ook voorkomt is dat mensen tijdens het trippen niet op hun lichaamshouding letten, waardoor ze hun rug en nek urenlang belasten, wat weer hoofdpijn tot gevolg kan hebben. Dus zorg dat hij plat op zijn rug ligt of rechtop zit.

Zondagochtend-hoofdpijn heeft vaak als oorzaak dat men uitslaapt en het eerste kopje koffie pas uren later binnenkrijgt. Zorg in dat geval op tijd voor een caffeïneshot.

Hoe tript hij meestal: ogen open of open dicht?
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
ik denk dat dit komt door dopamine afbraak door MAO.
normaal gezien wordt serotonine heropgenomen door de serotonine heropname poortjes en wordt ie afgebroken door MAO.
maar het gebeurt soms dat dopamine in de serotonine heropname poortjes geraakt en wordt afgebroken.
bij MDMA gebeurt dit omdat als je serotonine op is (de down), de dopamine makkelijk door de ser-heropname poortjes gaat.

als dopamine wordt afgebroken door MAO, ontstaat waterstofperoxide (jep jep zuurstofwater) => hoofdpijn

omdat je hoofd vol zit met dopamine tijdens een trip lijkt het me niet ondenkbaar dat veel dopamine per ongeluk door de ser-heropname gaat.
 

Pinealjerker

Elfe Mécanique
Inscrit
5 Avr 2007
Messages
456
Het lichaam maakt zelf bepaalde anti-oxidant enzymen aan (superoxide dismutase, catalase en glutathion peroxidase). Catalase zet waterstofperoxide om in onschadelijke verbindingen, namelijk water en zuurstof. Als de waterstofperoxide moleculen niet snel genoeg door catalase worden gevangen, worden nogal giftige vrije radicalen gevormd die weefsels beschadigen. Glutathion peroxidase kan deze radicalen alsnog neutraliseren.

Dus: als de theorie van Meduzz klopt, zou inname van extra anti-oxidanten, en dan vooral de grondstoffen voor de anti-oxidant enzymen, of de enzymen zelf in een maagzuurresistent tablet, de hoofdpijn moeten verminderen. Het is uberhaupt wel een goed idee om rond het weekend wat extra anti-oxidanten naar binnen te werken.
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
Pinealjerker a dit:
Dus: als de theorie van Meduzz klopt,

ben vrijwel zeker dat dit gebeurt met MDMA, maar dat het gebeurt met paddo's is gewoon mijn eigen vrije speculatie. :wink:

anti-oxidanten zouden inderdaad wel goed eraan doen, heb ooit nog iets opgevangen over anti-oxidanten tegen post-MDMA hoofdpijn.
 

Pinealjerker

Elfe Mécanique
Inscrit
5 Avr 2007
Messages
456
Ja, hoofdpijn na een middel als MDMA is denk ik makkelijker te verklaren dan na paddo's.

Misschien moeten we ons eigen placebo-gecontroleerde dubbelblinde onderzoek naar catalase en andere anti-oxidanten doen. Kunnen we op de voorpagina de resultaten publiceren: "Psychonaut members have discovered simple cure for post-MDMA headache." :)

Maar paddo's werken specifiek via de pijnappelklier, een heel ander werkingsgebied dan dat van MDMA en dergelijke middelen.

Wat hij ook nog zou kunnen proberen is aan het eind van de trip wat melatonine en 5-htp/tryptofaan innemen. Die stoffen kunnen nooit kwaad. Ook glutamine is altijd goed.
 

marc

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
5 Déc 2003
Messages
1 154
Ik heb 2 x flink hoofdpijn gehad na het gebruik van lsd, maar toen had ik ook aardig wat biertjes gedronken. Denk dat het de biertjes zijn geweest, want andere keren dronk ik alleen water en had ik geen hoofdpijn.

Hoofdpijn na paddos heb ik eigenlijk nog nooit gehad, wel een raar gevoel in mijn maag, maar ik denk dat dat komt omdat je lichaam toch een soort van gif binnenkrijgt dat verwerkt moet worden.
 
Haut