Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Heftige Emoties en overgevoeligheid voor psychedelica

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Zo ik ben weer terug van weg geweest, ik woon nu sinds een maandje in Zwolle. Erg mooie stad overigens, alleen heb ik er tot nu toe geen smartshop kunnen ontdekken. Maar gelukkig is Deventer niet al te ver weg, en daar hebben ze wel een relaxte smartshop.

Maar goed effuh to the point. Hoewel ik inmiddels ben verhuist heb ik voor dat ik ging verhuizen voor het eerst in een paar jaar tijd weer is een paar paddestoeltjes genomen. Dit keer een half portie hawaiaanse, maar hoewel ik verwacht had dat de trip een stuk minder sterk zou zijn, werd de trip er uiteindelijk absolluut niet minder heftig op. Ik had echter het idee dat ik nog nooit eerder zo hard en heftig getript heb. De trip was daarnaast heel visueel, maar zoals elke keer krijg ik helaas erg veel moeite met m`n emoties. Ik zit, zeg maar elke keer tegen een bad-trip aan, en ik krijg het idee dat ik dan maar gewoon moet gaan proberen te slapen. Maar ondanks dat ik emotioneel de weg kwijt raak, blijft het elke keer wel heel fascinerend en interessant, waardoor ik eens in de zoveel tijd ook weer gewoon opnieuw een tripje neem.

Door dat ik het elke keer emotioneel heel erg zwaar heb tijdens het trippen, begin ik mij steeds vaker aftevragen of er veel meer mensen zijn die dit ervaren. Ik heb nu een paar keer alleen getript en een paar keer met andere mensen, maar deze lijken zichzelf veel beter in de hand te hebben. Ze gaan aan de wandel, praten vrolijk met anderen, terwijl bij mij het hele communicatie proces niet meer wil lukken, mijn trips lijken dan ook heel erg op trips van mensen die een hogere dosering gebruiken. Het zelfde heb ik ook met wiet en hasj, ik kan 10 jointjes halen uit een zakje waar anderen er maar 3 uit halen en ik ben werkelijk elke keer weer totaal met m`n hoofd in een andere wereld. Ook de eerste paar keer dat ik blowde, vond ik dit erg heftig, tot dat ik paddo's had gebruikt, waardoor blowen veel minder heftig werd :) Verder heb ik nog weinig geëxperimenteerd met middelen, want ik krijg steeds meer het vermoeden dat ik gewoon overgevoelig ben voor psychedelische middelen in het algemeen ben. Ik ben inmiddels mijn eigen paddestoelen aan het kweken. en misschien dat ik met een veeel lagere dosis paddestoelen de emoties minder heftig mee zal maken. Omdat ik dolgraag ook met andere psychedelica wil gaan experimenten, zit ik er zelfs aan te denken om voortaan maar gelijk een kwart te nemen van wat normaal gesproken een normale dosering is.

Ik ben dus eigenlijk heel er benieuwd naar de ervaringen van anderen op emotioneel gebied. En ook ben ik er nieuwsgierig of meerdere mensen deze overgevoeligheid voor dergelijke psychedelische middelen herkennen.

Groetjes,
MysticWarrior.
 

gammagoblin

Elfe Mécanique
Inscrit
2 Mai 2007
Messages
420
Ik had hier ook last van in mijn één na laatste trip. Daarom keek ik, toen ik de keer daarna ging trippen er ook wel een beetje tegenop. Toen ben ik voor ik ze ging eten gaan mediteren om mezelf voor te bereiden. Op een gegeven moment had ik tegen mezelf gezegt dat ik het aan kan, wat er ook gebeurt en dat zorgde op zich al voor een verandering in mijn perceptie. Een soort rust die over me heen gekomen was. Toen ik eenmaal ging trippen had ik totaal geen last van mijn emoties, en de trip ging heel 'smooth'. Iets te rustig vond ik achteraf, want ik had dezelfde dosis als de vorige keer (2 porties) en terwijl de vorige keer een zeer ingrijpende ervaring was leek deze trip me achteraf niks bijgebracht te hebben. Van al die emoties die naar boven komen kan je namelijk juist ook leren, en dat is het mooie van de paddestoel :D.

Maar, wat je dus kan proberen is een rust in jezelf proberen te creeën (dmv meditatie, misschien een wandeling) voordat je de paddestoelen gaat nuttigen.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Overtuig jezelf ervan dat je emoties je niets kunnen doen. Het is beter om iets te voelen dan het weg te stoppen, waar het zich kan verschuilen en kan gaan rotten, zodat je op een gegeven moment psychische en/of fysische klachten krijgt. Emoties zijn niet slecht, ze zijn goed. Ze zijn pas 'slecht' in de zin van destructief als je ze negeert. Zorg ervoor en ze zullen je goed gezind blijken. Het lichaam is vele malen wijzer dan de geest, dus laat het toe, vertrouw erop.

Maar wat, Forkbender, als je nou een rotgevoel krijgt? Moet je dat ook toelaten?


Ja. Het rotgevoel zit altijd in je, of je het nu voelt of pas over 10 jaar, pas als je het helemaal doorleeft/doorvoelt hebt kun je het loslaten.
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
akkoord met forkbender, en wat die overgevoeligheid betreft, je krijgt in 99% van de gevallen wel meer dan je verwacht. ik ben ook nog serieus weggeweest van slechts een paar paddestoeltjes die ik nog liggen had.

go with the flow 8)
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Hmmm, is het niet zo dat de soort paddestoelen hier ook een grootte bijdrage aan heeft. De laatste 2x dat ik heb getript waren op de hawaiaanse, maar daarvoor heb ik ooit een paar gedroogde paddo's bij de smart gehaald, en wat ik mij daarvan kan herrineren(is al 7 jaar geleden ofzo) was dat het qua emoties nog niet zo heftig was. Maar als jochie van 17 die gewoon is wat wou experimenteren had ik niet zulke goede voorzorgsmaatregelen genomen, dus zat ik uiteindelijk in m`n eentje te trippen met een groep vrienden er omheen. Deze vrienden leken geen rustig avondje thuis te zitten, dus ging ik samen met hun het voor mij onbekende leeuwarden in. En sjeetje, wat is dat een enge stad om s'nachts te trippen :D

Groetjes,
MysticWarrior.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Het is wel een beetje zo dat je krijgt waar je klaar voor bent. Als 17 jarige heb je waarschijnlijk een sterker schild dan als volwassene, omdat je nog een stuk kwetsbaarder bent (en dat niet wilt toegeven).
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Nou het rara van alles is, dat ik in die periode behoorlijk depressief was. Ja ik weet het, ik heb toen alle regels gebroken maar ondanks alles mijzelf redelijk in de hand kunnen houden. Ik moet er dan ook bij zeggen, dat ik toen helemaal niks van paddo's of wist en ik wist al helemaal niet wat ik moest verwachten.

Maar goed, mijn eigen gekweekte paddo's zijn in deze dagen een keer klaar om te plukken en te drogen en dan gaat ik voor mij zelf is even de ideale situatie creeeren, om is even goed te experimenteren met de dosis.

Groetjes,
Mysticwarrior.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
mysticwarrior a dit:
Nou het rara van alles is, dat ik in die periode behoorlijk depressief was. Ja ik weet het, ik heb toen alle regels gebroken maar ondanks alles mijzelf redelijk in de hand kunnen houden. Ik moet er dan ook bij zeggen, dat ik toen helemaal niks van paddo's of wist en ik wist al helemaal niet wat ik moest verwachten.
We doen allemaal wel eens wat stoms. Maar dat je het in de hand hebt kunnen houden zou hoop moeten geven voor de toekomst. Paddo's versterken je gevoelens. Het zou raar zijn om paddo's te nemen en dan proberen de gevoelens te dempen, kun je beter geen paddo's nemen.
Maar goed, mijn eigen gekweekte paddo's zijn in deze dagen een keer klaar om te plukken en te drogen en dan gaat ik voor mij zelf is even de ideale situatie creeeren, om is even goed te experimenteren met de dosis.

Groetjes,
Mysticwarrior.

:thumbsup:
 

esoterist

Matrice périnatale
Inscrit
29 Juil 2006
Messages
18
mysticwarrior a dit:
Zo ik ben weer terug van weg geweest, ik woon nu sinds een maandje in Zwolle. Erg mooie stad overigens, alleen heb ik er tot nu toe geen smartshop kunnen ontdekken.

MysticWarrior.
offtopic Bij de Peperbus in zwolle zit er een,gewoon een rondje om de kerk en je vind hem wel :D

update Nature & Mind Shop,Van Hattumstraat18
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Fouten waar paddo's je op wijzen zijn eigenlijk een versneld traject van volwassen worden. Heftige emoties zijn feitelijk niet meer dan je eigen levensplaat die versneld wordt afgespeeld. ;) Sjamaan betekend immers letterlijk: Hij of zij die weet. Door z'n religie zal een sjamaan in de tijd van een mensenleven verder uitkomen in z'n geestelijke groei, stabiliteit en zelfkennis dan wanneer hij sjamanisme niet zou bedrijven.

Deze broeders zijn als ouders voor je, ze gebruiken je eigen denk centrum als confrontering om je te behoeden voor dingen in de toekomst die niet fijn voor je zijn. Ze waken over je levensloop.

Probeer er naar toe te leven, de dagen ervoor geestelijke rust, de setting voor te bereidde en eventueel zelfs de dag waarop je ze neemt te beginnen met eigen rituelen die voor jou het beste aanvoelen.

Heftige emoties moet je zien als ontwikkelende doorleving van je bewustzijn als mens. Elke keer dat je ze over je heen laten komen, krijg je uiteindelijk meer psychonautische kracht terug.
 

explomone

Matrice périnatale
Inscrit
8 Sept 2007
Messages
12
Hallo

Het zwaar emotionele wat jij ,mysticwarrior, beschrijft doet mij denken aan een van mijn ervaringen met DXM. Ik had 225 mg DXM op (weeg 60 kilo) en ik wist ook niet wat ik met m`n emoties moest. Ik heb daarom ook maar besloten zo snel mogelijk te gaan slapen hoewel het niet echt een badtrip was.

Ik heb ook soms het gevoel dat ik gevoelig ben voor drugs, vooral met wiet. Ik ben nu 17 en pas het laatse jaar met drugs aan het expirimenteren. Vaak doe ik dat alleen op m`n kamer als m`n ouders naar bed zijn (roken van wiet doe ik dan eerst buiten of op m`n dak)

Ik heb normaal eigenlijk altijd het gevoel dat ik niet gevoelig ben voor emoties. Zo overleed driekwart jaar geleden een vriend uit mijn vrienden groep wat ik natuurlijk heel erg vind, maar ik heb er nooit een traan om kunnen laten en ik probeerde eigenlijk het erg te vinden in plaats van dat het uit m`n hart kwam.

Kan het zijn dat ik normaal mijn emoties voor een groot deel verdring? En zou dit op een zekere dag mij een zware badtrip kunnen geven? Of kan het ook dat ik gewoon minder gevoelig ben voor emoties?
 

Entheonaut

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
29 Mai 2006
Messages
1 076
explomone a dit:
Kan het zijn dat ik normaal mijn emoties voor een groot deel verdring?

Ja ik denk dat dat kan.

explomone a dit:
En zou dit op een zekere dag mij een zware badtrip kunnen geven?

Ja, maar ik noem het liever niet een zware badtrip... waarschijnlijk zul je na zo een (misschien wel zware) confrontatie met je diepste emoties er een wijze les van leren. Meer inzicht en kennis omtrend je eigen gevoelens en je manier van omgaan hiermee.

explomone a dit:
Of kan het ook dat ik gewoon minder gevoelig ben voor emoties?

Dit is iets wat ik zelf ook wel enigzins ervaarde. Ik was vroeger vrij hard, en kon goed mijn emoties onder controle houden op de korte termijn. Zonder dat ik het wist, had dit op de lange termijn wel een soort van negatieve invloed op me. Ik werd er een beetje een naar persoon van in de zin dat ik ook minder rekening hield met de emoties van andere mensen (ik kon me niet voorstellen dat iemand zich zo kon laten beinvloeden door emoties), ik zag het als een zwakte.
Na de afgelopen 4 jaar psychedelica te hebben gebruikt, en nog eens goed na te hebben gedacht over "het leven" en ook natuurlijk m'n "eigen leven". Besef ik me telkens meer dat ik me heb ontwikkeld in het kunnen inleven en inbeelden van de emoties van een andere persoon, waardoor ik meer begrip kan tonen voor bepaalde dingen.
Ik raak hier misschien een beetje offtopic, en misschien is mijn situatie totaal anders dan de jouwe. Maar wie weet geeft het je een idee van wat psychedelica voor invloed kan hebben op het beeld dat je van jezelf hebt, en de mensen om je heen. Psychedlica moet je zien als gereedschap, waarmee je je eigen bewustzijn kunt aanpassen, en als je het goed doet, kun je het op een positieve manier beinvloeden. Maar elke stof werkt voor iedere persoon weer anders, dus je kunt nooit voorspellen wat voor uitwerking stof X heeft op een willekeurige persoon.
 

JJJ

Alpiniste Kundalini
Inscrit
17 Avr 2004
Messages
552
Ik heb denk ik precies hetzelfde! Een voor anderen behoorlijk kleine dosis kan enorm hard inslaan bij mij. Ik heb me inderdaad ook vaak afgevraagd of ik dingen anders of intenser ervaar dan anderen, of ik me meer laat meeslepen ofzo. Maar ik kan me ook wel goed voorstellen dat bepaalde typen geesten meer merken van bepaalde typen effecten, ik weet het niet goed. Ik ervaar bijvoorbeeld tijdens het dagelijks leven al synesthesie (vermenging van zintuigen), wat anderen meestal pas in een trip hebben. We zitten toch in ons hoofd allemaal anders in elkaar. Maar ik reageer ook heel sterk op andere middelen, dat wel, koffie bijvoorbeeld is een enorm sterk middel voor mij. Als ik beschrijf wat koffie bij mij doet, herkennen anderen daar meestal totaal niets in.
 

Indiaan

Glandeuse pinéale
Inscrit
20 Fev 2006
Messages
220
ook ik ben gevoeliger voor drugs dan andere mensen. Dat is niet raar. Bij iedereen werkt drugs anders, dus naast dat er veel mensen zijn die gevoeliger zijn voor een trip, zullen er ook mensen rondlopen die veel moeten gebruiken.

Ik heb het altijd als een voordeel gezien dat ik wat makkelijker trip. Kost me minder geld ;)


Emoties is een heel ander verhaal. Daar herken ik me minder in. Ik ben een heel emotioneel persoon, maar heb meestal juist een soort vrede als ik paddo's, salvia, etc gebruik. Ik hou het ook bij lagere dosissen. Meer dan een bakje paddo's voor een trip heb ik nog nooit gegeten.
Het beste wat je naar mijn mening kan doen, is accepteren dat je in die situatie zit. Zo ben ik een keer tijdens een trip door mijn tripgenoot op de trein gezet, omdat hij zich kut voelde. Daardoor voelde ik me kut, totdat ik bedacht dat het slechts perspectief was. Ik heb toen een leuke 'trip' naar huis gehad. Laat de drugs zijn werk doen, en geniet zelf. Dat is altijd het beste met psychedelica.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Hoe kun je over gevoeligheid praten als je het hebt over een subjectieve ervaring? Misschien kun je wel gewoon minder hebben, mietje.

ROFLMAO-i

/nazi-bastard.
 

HappyMind

Sale drogué·e
Inscrit
16 Mai 2007
Messages
964
mysticwarrior a dit:
Maar goed effuh to the point. Hoewel ik inmiddels ben verhuist heb ik voor dat ik ging verhuizen voor het eerst in een paar jaar tijd weer is een paar paddestoeltjes genomen. Dit keer een half portie hawaiaanse, maar hoewel ik verwacht had dat de trip een stuk minder sterk zou zijn, werd de trip er uiteindelijk absolluut niet minder heftig op. Ik had echter het idee dat ik nog nooit eerder zo hard en heftig getript heb. De trip was daarnaast heel visueel, maar zoals elke keer krijg ik helaas erg veel moeite met m`n emoties. Ik zit, zeg maar elke keer tegen een bad-trip aan, en ik krijg het idee dat ik dan maar gewoon moet gaan proberen te slapen. Maar ondanks dat ik emotioneel de weg kwijt raak, blijft het elke keer wel heel fascinerend en interessant, waardoor ik eens in de zoveel tijd ook weer gewoon opnieuw een tripje neem.

Door dat ik het elke keer emotioneel heel erg zwaar heb tijdens het trippen, begin ik mij steeds vaker aftevragen of er veel meer mensen zijn die dit ervaren. Ik heb nu een paar keer alleen getript en een paar keer met andere mensen, maar deze lijken zichzelf veel beter in de hand te hebben. Ze gaan aan de wandel, praten vrolijk met anderen, terwijl bij mij het hele communicatie proces niet meer wil lukken, mijn trips lijken dan ook heel erg op trips van mensen die een hogere dosering gebruiken. Het zelfde heb ik ook met wiet en hasj, ik kan 10 jointjes halen uit een zakje waar anderen er maar 3 uit halen en ik ben werkelijk elke keer weer totaal met m`n hoofd in een andere wereld. Ook de eerste paar keer dat ik blowde, vond ik dit erg heftig, tot dat ik paddo's had gebruikt, waardoor blowen veel minder heftig werd :) Verder heb ik nog weinig geëxperimenteerd met middelen, want ik krijg steeds meer het vermoeden dat ik gewoon overgevoelig ben voor psychedelische middelen in het algemeen ben. Ik ben inmiddels mijn eigen paddestoelen aan het kweken. en misschien dat ik met een veeel lagere dosis paddestoelen de emoties minder heftig mee zal maken. Omdat ik dolgraag ook met andere psychedelica wil gaan experimenten, zit ik er zelfs aan te denken om voortaan maar gelijk een kwart te nemen van wat normaal gesproken een normale dosering is.

Ik ben dus eigenlijk heel er benieuwd naar de ervaringen van anderen op emotioneel gebied. En ook ben ik er nieuwsgierig of meerdere mensen deze overgevoeligheid voor dergelijke psychedelische middelen herkennen.

Ik heb ook gemerkt dat je niet altijd precies de hevigheid van een trip kunt bepalen aan de hand van de dosis.
Als je paddestoelen koopt in een smartshop, dan zou het natuurlijk ook goed mogelijk kunnen zijn dat de ene portie meer werkzame stoffen bevat dan de andere portie van hetzelfde gewicht. En het kan natuurlijk ook voorkomen dat in de ene portie net iets meer paddestoelen zitten dan de ander.

En bij paddestoelen weet je ook lang niet altijd van ter voren of het een heel erg visuele trip gaat worden.

De kwaliteit van bijvoorbeeld LSD dat je per keer tot je neemt is ook niet altijd exact vast te stellen.

Dit soort zaken hangen namelijk niet alleen af van de dosis, maar ook van je set & setting; met wie en waar je tript, hoe jij op dat moment in het leven staat, wat je recent hebt mee gemaakt etc.

Maar als je van jezelf weet dat je in de regel sterk op middelen reageert, waarom gebruik je dan niet gewoon wat minder? Meer is niet altijd beter :wink:

Als je trippen fascinerend en interessant vind, waarom wil je dan gaan slapen?

Als je tript beleef je een hoop dingen veel intenser, het kan soms zijn dat als het is uitgewerkt je bepaalde dingen nog intenser beleefd en kan je soms emotioneel nog wat gevoeliger zijn.
Maar dat kan ook juist helemaal niet het geval zijn, waardoor je het gevoel hebt sterk in je schoenen te staan.

Kan het misschien zijn dat je niet erg groot bent?
Over het algemeen zijn de wat kleinere en magere mensen gevoeliger voor bepaalde middelen, dan mensen die wat steviger en langer zijn.

Maar het kan ook gewoon zijn dat je minder van iets nodig hebt om hetzelfde te voelen als iemand anders. Doseringen zijn persoonlijk en bij de één wijkt het wat meer af van "de richtlijnen" dan bij anderen.

Nou en? Wees blij dat je niet veel hoeft gebruiken, scheelt je geld :wink:

Probeer eens een tijd wat goede hash in plaats van wiet.
Ik kocht eigenlijk ook altijd wiet, maar merkte dat hash een veel betere uitwerking op mij had.
 
Haut