Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Hallo!

glesse

Neurotransmetteur
Inscrit
20 Juil 2007
Messages
56
Hallo!

Ik ben nieuw op dit forum, en dacht: Laat ik me eens voorstellen!
Ik ben 22, en sinds mijn 16de vind ik natuurlijke psychedelica interessant. Het is allemaal begonnen met het een keer proberen van paddo's, ik blowde al af en toe, en rond die leeftijd is de interesse naar wat er op dat gebied meer is redelijk 'logisch'. de jaren daarna heb ik nog enkele malen paddo's/stones gebruikt, een keer of 4 in totaal. Op synthetisch gebied heb ik alleen MDMA een keer of 3 gehad.
In mijn nachtdienst kwam ik een keer uit bij een online smartshop, welke ook prijsvragen had. Via een van die prijsvragen kwam ik uit bij salvia, en zo ben ik ook over andere psychedelica gaan lezen, veel gaan lezen zelfs.
Na enkele maanden (ongeveer een maand geleden) heb ik eens op een rijtje gezet wat ik wel eens wil proberen. Voor het evt. plezier, maar ook om te kijken of het me iets op kan leveren. Ook speelt een nieuwsgierigheid naar de verschillende kanten van de verschillende psychedelica mee. Bijvoorbeeld hoe nu in werkelijkheid de verschillen voelen tussen hawaiian baby-woodrose, paddo's, etcetera.
Vorige maand heb ik kratom en hawaiian baby woodrose besteld. alleen de kratom heb ik uitgeprobeerd met een vriend tot nog toe. Misschien dat ik zo ook even post hoe dat was, behalve duur :)
Voor volgende week staan de philosophers stones op het programma.

Verder werk ik in de psychiatrie, heb ik een interesse in fotografie, hou ik van bandjes kijken/festivals bezoeken, en ga ik volgende week samenwonen met mijn vriendin voor wie 'onze gedeelde interesse' een totaal nieuw iets is...

Ik heb al vaker op dit forum rondgeneusd, en geconcludeerd dat het over het algemeen gezellig en hulpvaardig is, vandaar dat ik het de moeite waard vond me ff voor te stellen, omdat ik hoop hier nog vaak gebruik van te maken!!!
 

Snow_White

Neurotransmetteur
Inscrit
10 Mai 2007
Messages
68
Hoi! Hartstikke welkom bij deze. En ik hoop dat je het hier een beetje naar je zin gaat hebben :wink: .
 

phalaris

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Mai 2005
Messages
1 112
Ik ben 22, en sinds mijn 16de vind ik natuurlijke psychedelica interessant. Het is allemaal begonnen met het een keer proberen van paddo's, ik blowde al af en toe, en rond die leeftijd is de interesse naar wat er op dat gebied meer is redelijk 'logisch'. de jaren daarna heb ik nog enkele malen paddo's/stones gebruikt, een keer of 4 in totaal. Op synthetisch gebied heb ik alleen MDMA een keer of 3 gehad.

Klinkt idd erg logisch, maar om te voorkomen dat je post wordt gebruikt door 'stepping stone' propagandisten in de toekomst, kan je iets uitgebreider uitleggen hoe je interesse is gestart en uitgebreid ? Door de ogen van een stepping stoner is het blowen de oorzaak van je verdere gebruik van bewustzijnverandere middelen.

En oh ja: Welkom :) !
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Door de ogen van een stepping stoner is het blowen de oorzaak van je verdere gebruik van bewustzijnverandere middelen.
Zelfs de stepping stoner zal moeten toegeven dat de meeste wietrokers met tabak begonnen zijn. Einde stepping stone theorie.

Overigens werkt die theorie JUIST bij een streng drugsbeleid: wij hebben coffeeshops, waardoor we niet snel met harddrugs in aanraking komen. Maar in de USA en landen met vergelijkbare waanideeën over drugs, kan elke wietdealer je ook aan coke helpen. Datzelfde gebeurde hier in gebieden waar christenen zich tegen de komst van coffeeshops verzetten (Volendam enz.). Resultaat: enorme golf cokegebruik onder jongeren, ja inderdaad, nadat ze voor hun jointje naar de illegale dealer waren gegaan.

Legalize goddamnit!

Maarre, nog iets: glesse bewijst juist dat de Stepping Stone theorie niet altijd geldt, want in zijn lijstje komen de echte harddrugs (coke en speed en heroine) juist helemaal niet voor! :D
 

glesse

Neurotransmetteur
Inscrit
20 Juil 2007
Messages
56
phalaris a dit:
Klinkt idd erg logisch, maar om te voorkomen dat je post wordt gebruikt door 'stepping stone' propagandisten in de toekomst, kan je iets uitgebreider uitleggen hoe je interesse is gestart en uitgebreid ? Door de ogen van een stepping stoner is het blowen de oorzaak van je verdere gebruik van bewustzijnverandere middelen.

En oh ja: Welkom :) !

Ah, kijk aan... bedankt voor het vriendelijke attenderen... Newbie he...
Eerlijk gezegd: nog nooit van een 'stepping stoner' gehoord, zal er zo eens wat over lezen. Maar eerstmijn uitleg, om deze toch nog een beetje objectief te houden. De interesse voor al hetgeen wat bewustzijnsveranderend is, is gestart door de interesse die ik altijd heb gehad voor het mystieke, voor mijn weerzin tegen bijvoorbeeld de farmaceutische industrie, het dichtbij de natuur voelen, kijken of er meer 'ik' is, of juist minder dan dat ik 'sober' van mezelf ken en dergelijke... Nouja, misschien wat wazig uitgelegd, maar vast niet onherkenbaar voor enkelen. Door die interesse ben ik als eerste in paddo's geïnteresseerd geraakt, via een nabij familielid, die hier in het kort wel eens iets over vertelde. Tegen blowen had ik toen nog iets, en ik kan daarom ook absoluut niet zeggen dat ik door blowen ben begonnen met meer. Al voor ik blowde bestond die interesse en nieuwsgierigheid. As simple as that!
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Nouja, misschien wat wazig uitgelegd, maar vast niet onherkenbaar voor enkelen.
Klaar als een klontje en heel herkenbaar, al was begin jaren 90 LSD gangbaarder dan paddo's. Een kennis van mij is trouwens begonnen met paddo's en heeft geen enkele interesse in blowen. Ik beperk me al mijn hele leven tot een vrij beperkte groep drugs. En de interesse in cannabis kwam vrijwel tegelijkertijd met mijn interesse in LSD en natuurlijke psychedelica.

De Stepping Stone theorie stelt dat mensen na kennismaking met 'marijuana' al gauw overstappen op zwaardere drugs, dus als je jonge mensen kunt ontmoedigen te gaan blowen, voorkom je (in theorie) dat ze hard drugs gaan gebruiken.

stepping-stones.jpg


Is het jullie opgevallen dat elke keer als ze op TV een wietverslaafde laten zien, ze doen alsof het door de cannabis komt, terwijl die lui in de regel allerlei psychische problemen hebben of gewoon absoluut geen opvoeding of opleiding genoten hebben? Ze laten nooit eens iemand zien die zijn wietgebruik gewoon onder controle heeft.
 

phalaris

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Mai 2005
Messages
1 112
[quote:3oay1di0]Door de ogen van een stepping stoner is het blowen de oorzaak van je verdere gebruik van bewustzijnverandere middelen.
Zelfs de stepping stoner zal moeten toegeven dat de meeste wietrokers met tabak begonnen zijn. Einde stepping stone theorie. [/quote:3oay1di0]

Of het geeft een hint dat tabak gewoon een gangbaardere 'drugs' is dan wiet.

(ik speel even advocaat van de duivel ;) )
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Of het geeft een hint dat tabak gewoon een gangbaardere 'drugs' is dan wiet.
Beste advocaat van de duivel, zoals u weet gaan niet alle tabaksrokers over op het roken van wiet, zoals ook niet alle wietrokers over gaan op het gebruiken van hard drugs. Uw theorie is dus nergens op gebaseerd.

Als ik u mag adviseren, advocaat, vraagt u de Duivel per direct het idiote drugsbeleid op te heffen, zodat er in alle landen van de wereld gewoon wiet gekocht kan worden in daar voor ingerichte ruimtes (coffeeshops), zodat geïnteresseerden niet in aanraking hoeven te komen met coke- en heroinedealers, zoals onder de huidige omstandigheden tabaksrokers voor hun shag en sigaretten ook niet op plaatsen hoeven te komen waar wiet verhandeld wordt.
 

phalaris

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Mai 2005
Messages
1 112
Beste advocaat van de duivel, zoals u weet gaan niet alle tabaksrokers over op het roken van wiet, zoals ook niet alle wietrokers over gaan op het gebruiken van hard drugs. Uw theorie is dus nergens op gebaseerd.

Niet alle tabaksrokers gaan experimenteren met gevaarlijkere 'drugs'. Maar toch zeker een niet te bagataliseren gedeelte wel. Elke ziel die we kunnen redden door het verbieden van wiet is er 1. Wiet vormt de verbinding tussen de ongevaarlijke en maatschappelijke geaccepteerde drugs tabak, alcohol en televisie. Door het wegnemen van de brug die wiet vormt, is de stap naar zwaardere middelen voor velen te groot. Gecombineerd met een afschrik beleid, moet dit wel leiden tot een drugs vrije maatschappij. Iedereen weet dat gebruik van middelen gevaarlijk is, en dus verboden dient te worden of te blijven.


( :twisted: )
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
stepping stone theorie is hetzelfde als aannemen dat iedereen die de trein neemt aan het eindstation afstapt
 

lol*fan

Elfe Mécanique
Inscrit
7 Juil 2007
Messages
378
Hoi Glesse, welkom en leuk dat je je even voorstelt! Interessant dat je in de psychiatrie werkt... ik zie wel verband tussen de interesse in mensen met psychische stoornissen en interesse in psychedelische middelen.
 

thadivine

Alpiniste Kundalini
Inscrit
22 Mai 2007
Messages
670
Bij mij is het omgekeerd :lol: Blowen heeft me aan de sigaretten geholpen :p (af-en-toe: gelegenheidsroker).

Maar mijn interesse voor psychedelica (in eerste instantie alleen paddo's) is totaal los daarvan ontstaan. Het is denk ik wel zo dat paddo's me aan de andere psychedelica gaan helpen :) En dan ook zeker sterkere (ook al ligt dit erg aan dosis, niet ;)?).
 

glesse

Neurotransmetteur
Inscrit
20 Juil 2007
Messages
56
lol*fan a dit:
Hoi Glesse, welkom en leuk dat je je even voorstelt! Interessant dat je in de psychiatrie werkt... ik zie wel verband tussen de interesse in mensen met psychische stoornissen en interesse in psychedelische middelen.

Dit verband zie ik zelf ook wel, doch ik ben er niet heel bewust mee bezig.
Wel heb ik me tijdens een recreatieve trip (andere heb ik nog niet écht gehad) wel eens afgevraagd: Zou het dan zo voelen om psychotisch te zijn? En ik denk dat sommige aspecten redelijk in de buurt kunnen komen. Zo kan ik me bij de achterdocht wel iets voorstellen, of het idee dat er dingen gebeuren, klein, maar ook groots...
Maar de reden waarom ik aan paddo's ben begonnen is niet mijn werk (en vice versa :) )
Meer mensen hier die met mensen werken???
 
G

Guest

Invité
Hey Glesse, tof weer iemand erbij :D

Het word steeds gezelliger hier :P

Tof dat ook jij je ervaringen met ons wil delen, khoop dat je het hier nog goed naar je zin zal hebben ;)


Namasté
 

lol*fan

Elfe Mécanique
Inscrit
7 Juil 2007
Messages
378
Meer mensen hier die met mensen werken???
Ja met mensen die niet weten hoe hun computer werkt ja :mrgreen:
Maar binnenkort niet meer, want dan studeer ik fulltime Japans!
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Ik ben winkelier, dus werk ook veel met mensen. Een gezondheidswinkel, en daarbij hoort ook zeker de geestelijke gezondheid. Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik niet graag met chronisch geestelijk gehandicapte mensen zou willen werken.

Ik zag laatst een programma op televisie over een Zuid-Amerikaanse stam waarvan pasgeboren babies gedood werden als zij bepaalde lichamelijke of geestelijke gebreken hadden. Een onafhankelijk werkende Christen probeerde zoveel mogelijk van die babies te 'redden' (maar daardoor bleek zij de stabiliteit van de stam enorm te verstoren). Het schijnt onder meer natuurvolken voor te komen dat babies vlak na hun geboorte "geselecteerd" worden. De lichamelijk en geestelijk gehandicapte volwassenen zijn daardoor (vrijwel) uitsluitend degenen die dit later op de een of andere manier geworden zijn. Ik weet niet precies wat ik er van moet denken, maar ik kan me wel voorstellen waarom natuurvolkeren dit doen. En ik ben het ook niet helemaal eens met de huidige medische instelling dat alle mensen koste wat kost zo lang mogelijk in leven moeten worden gehouden. Maar ja, gevoelig onderwerp...
 
G

Guest

Invité
Ethiek blijft toch lastig.
Vooral voor een stelletje doorgefilosofeerde wersterlingen...

WBT die stam, ja zo werkt het in de natuur.
Wat denk je van een haai (weet niet precies meer welke) die al in de buik van de moeder z'n broertjes/zusjes opeet en vervolgens als ie eenmaal is gebeuren als de sodemieter weg moet zijn anders slopen z'n ouders hem.
Daardoor overleven alleen de sterksten.

Wel grappig dat de "westerlingen" zich altijd weer overal mee moeten bemoeien...

Als Christen zijnde zou je het toch rielekst moeten vinden voor die babies?
Die gaan gelijk door naar de hemel.
Ben je net 3 weken oud, ga je al naar de hemel :mrgreen:
De ultieme shortcut, toch?
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Nou, dan zal ik mij hier ook maar even voorstellen als nieuwkomer :) En gelijk even de stepping stone theorie ontkrachten. Ik ben namelijk dankzij de paddo's gaan blowen, maar nu om aan te tonen dat ik niet verslaafd ben even een paar maandjes gestopt :) Tja, sommigen zijn er blijkbaar een afkickcentrum voor nodig.

Ben je net 3 weken oud, ga je al naar de hemel Mr. Green
Of als je dan al hebt gezondigt, een tripje naar de hel??? :twisted:
 

silv

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Jan 2007
Messages
1 518
Meduzz a dit:
stepping stone theorie is hetzelfde als aannemen dat iedereen die de trein neemt aan het eindstation afstapt
niet echt. Het is meer zo dat het is als aannemen dat iemand die de trein van utrecht naar amsterdam neemt ook aldaar zal overstappen op de trein naar den helder om zichzelf daar vervolgens te verdrinken in de noordzee.



:wink:
 
Haut