Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateur.ices de drogues et de l'exploration de l'esprit

enschede / waar beginnen?

• Auteur de la discussion Auteur de la discussion dionysus
  • Date de début Date de début
D

dionysus

Guest
Hoi!
Naar aanleiding van wat artikelen die ik tegenkwam over gebruik van psychedelica in verschillende godsdiensten met als doel "verkenning van jezelf" wil ik hier graag eens iets mee proberen.
(als ik me goed herinner waren het volgens mij hallucinogenen, ik ken de termen ook niet allemaal)

Er zijn veel middelen, ik zie door de bomen het bos niet meer. Weet iemand misschien iets over welke middelen goed zijn voor een beginner? En ik hoef niet zo nodig de roze olifantjes te zien, het gaat mij meer om "eens anders naar het leven en mezelf" te kijken.

Verder, ik heb in mijn omgeving rondgevraagd maar het is moeilijk mensen te vinden die er voor open staan. Als iemand in omgeving Enschede woont mag ie me graag PMen.

Ik heb hier ook wat artikelen en video's over dit onderwerp op een rijtje gezet: http://www.kanehbosm.nl

Meest voor de hand liggend om mee te beginnen is cannabis. Vrijwel iedereen is het er over eens dat cannabis een rol heeft gespeeld in vrijwel alle oude godsdiensten. Maar visioenen zijn zeldzaam, of je moet een hele grote hoeveelheid ineens innemen.

Discutabel is wat nu precies de Soma of de Manna was. Het zou de Vliegenzwam kunnen zijn of de Psilocybe Cubensis (paddo) of een plant, of meerdere tegelijk. Zou je voor de eerste keer een portie van circa 30 gram verse Mexicaanse paddo's opeten, liefst onder begeleiding van iemand die ervaring heeft met psychedelica, in een donkere, stille ruimte, eventueel wat zachte muziek, dan zul je al enigszins begrijpen waarom veel mensen de ervaring beschrijven als magisch of religieus. Na enige "oefening" zou je dan een wat grotere portie kunnen nemen (wellicht in de vorm van thee), om echt onder te dompelen in die wereld van licht.

Vanuit religieus-mystiek opzicht (niet zozeer historisch in dit geval) is vooral DMT interessant, omdat dit niet alleen het sterkste psychedelicum is dat we kennen, maar als enige ook al van nature in het lichaam en de hersenen voorkomt. Zoals melatonine ons doet slapen, zo laat dimethyltryptamine ons dromen. Maar trip je op DMT, dan "droom" je bewust. En omdat je intellect en zo wakker blijven, kan zo'n DMT trip vooral voor iemand die daarin geïnteresseerd is, als behoorlijk kosmisch, spiritueel en religieus ervaren worden. Oraal ingenomen DMT (Ayahuasca) geeft een trip van een uur of vier.

Veel natuurlijke psychedelica geven braakneigingen (Ayahuasca, Vliegenzwam), maar door vooraf genoeg cannabis te roken kan dat vermeden worden. Vandaar dat het leren roken van cannabis (liefst puur, in een pijp) een goede eerste stap is, hoewel niet essentieel.

Vanwege het uitermate visuele effect en omdat ze, zeker in de vorm van thee, niet gauw misselijkheid veroorzaken, en omdat ze overal ter wereld voorkwamen (dus ook in het oude Mesapotamië, de Indus vallei, Egypte enz.), en omdat het actieve bestanddeel chemisch nauw verwant is aan DMT, zijn voor geïnteresseerde theologen paddo's toch wel het meeste aan te raden denk ik. Maar dan net als in de oudheid: innemen in een diepe grot of piramide, en als dat niet te regelen valt, gewoon een donkere, stille ruimte.

Ik ben erg geintreseert in DMT, ik heb hier 2 porties yopo zaadjes liggen. al gepoft en vergrind. had er een lijn van genomen, en buiten een mega gore smaak in men neus en keelgat had ik niets. zijn er ook andere manieren om yopo te consumeren ? thx

Snuffs zijn niet de ideale manier om een DMT trip te beleven. Kun je die Yopo zaadjes niet samen met Peganum Harmala combineren om zo een soort Ayahuasca te maken?

CaduceusMercurius a dit:
Snuffs zijn niet de ideale manier om een DMT trip te beleven. Kun je die Yopo zaadjes niet samen met Peganum Harmala combineren om zo een soort Ayahuasca te maken?

ik denk dat yopo hiervoor teveel bufotenine heeft, wat niet zo aangenaam is om met een mao-remmer te nemen :?

damn, ik wil die shit echt niet in men neus joh :) fuckin ranzig

Retour