Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Eerste keer MDMA

HappyMind

Sale drogué·e
Inscrit
16 Mai 2007
Messages
964
Forkbender a dit:
Ik heb niet echt de neiging om te gaan dansen op MDMA. Meer om lekker te relaxen en te praten. Maar dat ben ik.

Op MDMA kristallen niet nee.

Maar als je XTC pillen hebt, dan kan je ook te maken hebben met andere stoffen dan (alleen) MDMA.

Op een feestje heb ik wel eens pillen gehad waarvan ik wel wakker bleef, maar tegelijkertijd mij een rustgevend gevoel gaven. Ik ben toen op die houseparty in de chill-out (soort uitrust plek om even uit te puffen) gaan zitten en heb daar zo'n beetje de hele avond gezeten. Lekker muziek luisteren, beetje om je heen en naar mensen kijken en je natuurlijk zwaar euforisch voelen 8)
Niet echt de bedoeling van een houseparty, maar ik heb genoten :D
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Ik heb het wel eens geprobeerd, maar vond het weinig toevoegen. Voortaan eerder beginnen met dansen en niet een paar uur ouwehoeren. Die beschreven effecten van de muziek maken met je bewegingen heb ik ook op een goeie hasjtrip, wat iets makkelijker te verteren is qua serotonine-spiegel. En natuurlijk L S D.
 

Kwarkfanaat

Sale drogué·e
Inscrit
2 Jan 2006
Messages
764
glesse a dit:
...En die aanslag op je serotonine, daar is iedereen weer anders gevoelig voor. Bij mij slaat dat meestal aardig lang in op mijn gemoed. Na de laatste keer heb ik dan ook 3,5 maand geen drugs meer aangeraakt, terwijl ik normaal iedere dag blow en soms in het weekend drink...

Hey man, ik ken precies dat gevoel. MDMA is soms ideaal.. maar ik heb ook de afgelopen 3 a 4 maanden geen drugs aaangeraakt omdat ik voor m'n gevoel goed depressed was door (of iig na) die laatste MDMA trip bij een vriend thuis. Achja, nu alles weer op orde en morgen weer een space gebakje bakken ;).

Good to be back, heb 't forum wel ff gemist hehehe :)
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Forkbender a dit:
Het is natuurlijk niet te vergelijken met een tripmiddel. Maar het is zeker wel interessant (helemaal voor de nog niet zo ervaren psychonaut). De empathogene werking is nog wel aanwezig, maar je neemt vooral een positieve houding ten opzichte van jezelf aan, zodat je daadwerkelijk jezelf kunt leren accepteren zoals je bent. Dit kan zeer therapeutisch werken.

Op zich lijkt het mij een behoorlijk interresant therapeutisch middel, maar als je daarna een tijdje depressief kunt worden omdat je serotine niet helemaal goed op peil lijkt te zijn, dan vraag ik mij af of het daadwerkelijk nog wel zo therepeutisch is.
 

MindAstronaut

Sale drogué·e
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
968
Op zich lijkt het mij een behoorlijk interresant therapeutisch middel, maar als je daarna een tijdje depressief kunt worden omdat je serotine niet helemaal goed op peil lijkt te zijn, dan vraag ik mij af of het daadwerkelijk nog wel zo therepeutisch is.

Dat doet zich alleen voor bij regelmatig gebruik, heb dit zelf ook ondervonden, het psychedelische/therepeutisch effect ervan verdwijnt, en de nadelen worden groter, zoals depressies door de lage sterotine level, maar ook gevallen van "sleep paralysis" kan je krijgen.

Iedergeval niet de moeite waard, doe mdma 1 a 3 per jaar of minder, dan zijn de therepautische effecten het best merkbaar.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
MindAstronaut a dit:
Op zich lijkt het mij een behoorlijk interresant therapeutisch middel, maar als je daarna een tijdje depressief kunt worden omdat je serotine niet helemaal goed op peil lijkt te zijn, dan vraag ik mij af of het daadwerkelijk nog wel zo therepeutisch is.

Dat doet zich alleen voor bij regelmatig gebruik, heb dit zelf ook ondervonden, het psychedelische/therepeutisch effect ervan verdwijnt, en de nadelen worden groter, zoals depressies door de lage sterotine level, maar ook gevallen van "sleep paralysis" kan je krijgen.

Iedergeval niet de moeite waard, doe mdma 1 a 3 per jaar of minder, dan zijn de therepautische effecten het best merkbaar.

Juist. Plus dat het de eerste keer meestal wel meevalt. Ik had in ieder geval een geweldige week na de eerste keer MDMA. Gezond eten, misschien wat 5-htp nemen helpt ook enorm. En natuurlijk niet te vaak.
 

Bextacy

Matrice périnatale
Inscrit
31 Oct 2007
Messages
16
Ik heb nu 3 MDMA-ervaringen gehad:

mijn eerste keer XTC op een festival (GE-WÉL-DIG!)
mijn tweede keer kristallen op een verjaardag (GE-WÉL-DIG)
en mijn derde keer poeder thuis met een vriend. (fijn, maar lang niet zo fijn als de voorgaande keren)

Nu is mijn vraag: komt het doordat het poeder was, dat mijn laatste MDMA-ervaring niet zo fijn was als de voorgaande keren, of ligt dat ergens anders aan?

Volgende maand ga ik XTC gebruiken op een feest, mijn laatste trip is dan ongeveer 3 en een halve maand geleden.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Als je zeker weet dat het poeder MDMA lag, dan lag het niet aan het poeder. Het kan natuurlijk ook iets anders zijn.

Verder zou het kunnen dat het gewoon minder interessant voor je is geworden, omdat je het effect al kent.

Als je te weinig tijd tussen de trips had, kan dat ook van invloed zijn. Net zoals je algehele gemoedstoestand op dat moment.

Te veel variabelen dus om met zekerheid te zeggen waar het aan lag.
 

Bextacy

Matrice périnatale
Inscrit
31 Oct 2007
Messages
16
Hmm, dat dacht ik al. Tussen de eerste en de tweede keer, zaten 2 maanden. Toen had ik zo ongeveer een tweede eerste keer. Tussen de tweede en derde keer zaten weer 2 maanden. Ik denk, nu ik er weer over nadenk, trouwens dat het een beetje lag aan degene met wie ik aan het trippen was. We hebben niet echt een sterke band, ik heb hem weinig te vertellen en hij voelde maar weinig van de mdma. Hij kreeg wel een praatkick, maar was daarin alleen maar aan het zeuren. Terwijl ik zin had in.. Alles wat lief en leuk is! Want ik voelde me wel heel lekker. Nouja, dan zal dat het zijn geweest! Volgende keer ben ik weer met vertrouwde vrienden, in een leuke, feestelijke omgeving. Dus dat zal wel goed komen!
 

drummel

Matrice périnatale
Inscrit
25 Avr 2008
Messages
12
Ik zou er ook wat R-ala (Na-rala) achteraan gooien en wat 5htp (na gebruik), misschien wat vitamine E/C erbij en de dag erna Alcar. Nooit slecht.



A single administration of 3,4-methylenedioxymethamphetamine (MDMA, 20 mg/kg, i.p.), induced significant hyperthermia in rats and reduced 5-hydroxytryptamine (5-HT) content and [3H]paroxetine-labeled 5-HT transporter density in the frontal cortex, striatum and hippocampus by 40-60% 1 week later. MDMA treatment also increased glial fibrillary acidic protein (GFAP) immunoreactivity in the hippocampus. Repeated administration of the metabolic antioxidant alpha-lipoic acid (100 mg/kg, i.p., b.i.d. for 2 consecutive days) 30 min prior to MDMA did not prevent the acute hyperthermia induced by the drug; however, it fully prevented the serotonergic deficits and the changes in the glial response induced by MDMA. These results further support the hypothesis that free radical formation is responsible for MDMA-induced neurotoxicity


mysticwarrior a dit:
Forkbender a dit:
Het is natuurlijk niet te vergelijken met een tripmiddel. Maar het is zeker wel interessant (helemaal voor de nog niet zo ervaren psychonaut). De empathogene werking is nog wel aanwezig, maar je neemt vooral een positieve houding ten opzichte van jezelf aan, zodat je daadwerkelijk jezelf kunt leren accepteren zoals je bent. Dit kan zeer therapeutisch werken.

Op zich lijkt het mij een behoorlijk interresant therapeutisch middel, maar als je daarna een tijdje depressief kunt worden omdat je serotine niet helemaal goed op peil lijkt te zijn, dan vraag ik mij af of het daadwerkelijk nog wel zo therepeutisch is.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Ik denk, nu ik er weer over nadenk, trouwens dat het een beetje lag aan degene met wie ik aan het trippen was. We hebben niet echt een sterke band, ik heb hem weinig te vertellen en hij voelde maar weinig van de mdma. Hij kreeg wel een praatkick, maar was daarin alleen maar aan het zeuren. Terwijl ik zin had in.. Alles wat lief en leuk is!
Kijk, daar komt de aap uit de mauw! :lol:
Het voordeel van MDMA in "groepsverband" (letterlijk een groepje, of een heel veld vol mensen) lijkt me dat je wat interactie betreft niet aangewezen bent op één persoon. Een grote ruimte (park, bos, festivalterrein, grote hal vol lichten) lijkt me ook prettiger dan een kamer, vooral omdat MDMA visueel gezien niet zo interessant is (vergeleken bij paddo's). Uitzondering op bovenstaande is natuurlijk binnenshuis met een geliefde, maar zoals in een andere thread te lezen was moet je dan wel oppassen met het doseren. :lol:
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Een knallende zaal met enthausiaste mensen, lasers en lichten laten je compleet uit je dak gaan!

Ik zou het niet eens aandurven om het alleen te gebruiken of in huiselijke sfeer. De ervaring komt niet in de buurt van de uitmuntende euforie die het op een feest opwekt met goede vrienden.

Als je XTC als feestganger gewent bent, wordt je elders veels te mild geprikkeld. MDMA kristal is de beste verschijningsvorm die er is.

2CB is wel goddelijk als je thuis bent, snuif 30 mg weg en je weet niet wat voor tederheid, gloeiing en CEV's je meemaakt. En zonder nawerking en kater ook nog eens.
 

emix

Glandeuse pinéale
Inscrit
1 Jan 2008
Messages
166
Brugmansia a dit:
2CB is wel goddelijk als je thuis bent, snuif 30 mg weg en je weet niet wat voor tederheid, gloeiing en CEV's je meemaakt. En zonder nawerking en kater ook nog eens.
Alleen jammer dat het zo moeilijk te vinden is. In mijn geval dan
 

phalaris

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Mai 2005
Messages
1 112
2CB is wel goddelijk als je thuis bent, snuif 30 mg weg en je weet niet wat voor tederheid, gloeiing en CEV's je meemaakt. En zonder nawerking en kater ook nog eens.
30 mg gesnoven is behoorlijk intens; 24 mg oraal is bij mij al goed voor een hele interessante avond.. snuiven maakt de onset helemaal bizar.
Daarbij komt dat snuiven van 2CB nogal scherp is in de neusholte. Als 2CB nieuw voor je is, is 12-24 mg oraal beter.

http://www.erowid.org/chemicals/2cb/2cb_dose.shtml

Maar ik snap je enthausiaste over 2CB :) !

Een knallende zaal met enthausiaste mensen, lasers en lichten laten je compleet uit je dak gaan!

Ha, dat geldt zeer zeker ook voor 2CB ;) ! 2CB is als een kameleon voor me; het ene moment drijf ik op een bepaald stuk muziek mee in de mensen massa, het andere moment kan ik me aangeschoten voelen als ik met dronken mensen praat.
 

Mara

Elfe Mécanique
Inscrit
29 Avr 2008
Messages
398
Brugmansia a dit:
Ik zou het niet eens aandurven om het alleen te gebruiken of in huiselijke sfeer. De ervaring komt niet in de buurt van de uitmuntende euforie die het op een feest opwekt met goede vrienden

Mijn eerste MDMA ervaring was thuis, samen met mijn lief. Mijn hart straalde zoveel liefde uit naar mijzelf, mijn lief en de rest van de wereld dat ik niets meer kon zeggen, alleen maar kon strelen en glimlachen. Ik zag de wereld met andere ogen, en zelfs na de MDMA trip merkte ik positieve veranderingen op in mijn leven.

Het lijkt me dat je dit soort dingen niet snel op een feest meemaakt (?) Misschien valt het niet eens te vergelijken, en is het gewoon heel anders.
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
phalaris a dit:
30 mg gesnoven is behoorlijk intens; 24 mg oraal is bij mij al goed voor een hele interessante avond.. snuiven maakt de onset helemaal bizar.
Daarbij komt dat snuiven van 2CB nogal scherp is in de neusholte. Als 2CB nieuw voor je is, is 12-24 mg oraal beter.

Ja, maar ik raad het dringend aan om te snuiven omdat je echt aanzienlijk minder nodig hebt dan orale opname. Scheelt een hoop van deze schitterende substantie. En het snelle begin heeft ook wat. Al binnen 5 minuten voel je je compleet anders.

24 mg heb ik ook oraal gehad, idd is dat al een stevige doses voor een leek maar voor de ervaren psychonaut vrij mild. Omdat je het effect bijna compleet kan sturen, visuals maakte ik zelf. Schakelde het hele effect zelf bijna uit als ik wou.

Ha, dat geldt zeer zeker ook voor 2CB ;) ! 2CB is als een kameleon voor me; het ene moment drijf ik op een bepaald stuk muziek mee in de mensen massa, het andere moment kan ik me aangeschoten voelen als ik met dronken mensen praat.

De variatie kies je zelf, je kunt echt harde CEV's hebben als je mediteerd en droomachtig de wereld waarnemen. Maar ook vrij nuchter dansen en opgaan in de muziek. Het is maar net welke draai je er zelf aan geeft of kan geven.

Overigens vind ik 2CB echt 70% mescaline. Precies die CEV's en roodachtige warme 'gloeiing' van alles. Alleen je blijft aanzienlijk helderder.

At Mara, ik geloof je direct. :) Ben op een feest ook weleens gestreeld door een meisje die al wat langer kende (was niet verliefd op d'r, ze was wel erg leuk). Vanuit dat opzicht is er op een feest geen mogelijkheid om te beleven wat je schetst. Afgezien van aanrakingen dan.

Idd als je echt verzot bent op elkaar is het een magische toevoeging. Maar zelf gebruik ik MDMA echt weinig. Niet eens 1 x per jaar. Heb het niet anders leren kennen dat gelukzalige euforie. Misschien ooit nog eens in een setting met passie een ingestie doen.
 

Mara

Elfe Mécanique
Inscrit
29 Avr 2008
Messages
398
Brugmansia a dit:
Misschien ooit nog eens in een setting met passie een ingestie doen.

:D :thumbsup: Ik raad het je aan.

Ikzelf moet het nog tijdens een feest proberen. Ik ken het alleen maar als aphrodisiac-therapeutisch middel :wink:
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Ben alleen bang dat wanneer ik in huiselijke sfeer op de piek zit er een link ontstaat met beweegelijkheid, lasers en muziek flitsen. Hetgeen dan niet voor handen is.

En heb zelf ook al eens om soortgelijkige gebreken een aantal down periodes gehad tijdens de XTC roes zelf.

Andersom hetzelfde met LSD gehad, op slechts 75 mcg op een feest echt vrijwel 75% van de tijd gezeten met vaak gesloten ogen. Elke keer viel ik terug in m'n binnen perspectief omdat de externe wereld heel weinig diepgang te bieden had. Afgezien van de mensen om je heen wiens ogen een transparant pad zijn naar hun gedachtengoed.

Maatje van me bleef maar dansen op 100 mcg.
 

Mara

Elfe Mécanique
Inscrit
29 Avr 2008
Messages
398
Brugmansia a dit:
Ben alleen bang dat wanneer ik in huiselijke sfeer op de piek zit er een link ontstaat met beweegelijkheid, lasers en muziek flitsen. Hetgeen dan niet voor handen is.

Hmm... Ik begrijp je. Het lijkt me dat je tijdens deze periodes dan op zoek bent naar diezelfde (vertrouwde?) ervaring. Ik denk dat als je begint met de juiste intentie; samenzijn met je lief, kijken naar je eigen angsten/trauma's, wat dan ook; en je je op die intentie concentreerd als je je geest weer voelt afdwalen, dat het best goed komt.

Andere manier is om gewoon alles te accepteren. Merk op dat die behoeftes te zijn, kijk ernaar, en laat ze gaan. Verzet je niet, blijf open :D
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
^Het is allebei even cool. Lekker dansen op MDMA kan net zo bevrijdend werken als lekker liggen praten.

Heb ook een keer MDMA in mijn eentje thuis gedaan en dat was ook een hele mooie ervaring.
 
Haut