Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Eerste keer MDMA

oliboytje

Neurotransmetteur
Inscrit
23 Juil 2007
Messages
90
Hey :) ik ben van plan om een eerste keer mdma te gebruiken op een soort festival.

1. is dat veilig ?
2. Hoeveel in nemen zou echt TE veel zijn?
3. Hoeveel neem ik om zacht te hallucineren?
bv brillen op mensen hun hoofd enzo.

Ik heb al ervaring met 40 gram hawaiaanse paddo's + gas hallusinaties.

Dus ik weet al wat het inhoud ;)
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Hoi,

Mijn eerste keer mdma was op een feest in Utrecht, ergens in 1993. Ik heb een halve dosis pure mdma genomen en de hele nacht in een gigantisch mooie chillout gezeten en een nacht van mijn leven gehad. Ik heb daarna nog vaak mdma op en ik kan je aanraden om de eerste keer relaxed met de dosis te doen aangezien dat voor veel mensen ook gelijk de mooiste keer is en je al snel over het punt kunt gaan dat de unieke mdma ervaring, verandert in iets anders (meer trippy).

Je kunt inderdaad meer nemen voor een meer trippy ervaring maar naar mijn mening, leent het zich daar niet zo goed voor. Niet dat het verkeerd is maar mijn persoonlijke voorkeur gaat dan toch naar een 'echt' trip middel (zoals eigen gekweekte paddestoelen bijvoorbeeld :)). Maar nogmaals, easy on the dose de eerste keer en laat je verrassen ;)

Liefde/vrede
HC
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Das een goeie vraag ;)

70mg misschien? Ik weet dat voor mij in die tijd een halve dosis was:

Gele capsule 'Baghwannetje' genaamd openbreken, poeder eruit schudden en twee hoopjes van maken ;)

Goeie reis :D
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
De effecten van MDMA zijn niet overweldigend, tenminste dat waren ze nooit voor mij. Wel lekker relaxed, op de kaken na.
 

DevXavier

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
8 Mai 2006
Messages
1 258
Ligt heel erg aan je gevoeligheid. Voor een goede eerste dosering is 1mg per kg lichaamsgewicht aan te houden. Ik heb al bij aardig wat mensen gezeten die voor het eerst MDMA namen en de bovenstaande formule heeft altijd gewerkt.

Neem vooral niet in een "stoere" bui te veel, want dat kan je rush namelijk prima verneuken.
 

Entheonaut

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
29 Mai 2006
Messages
1 076
oliboytje a dit:
1. is dat veilig ?
2. Hoeveel in nemen zou echt TE veel zijn?
3. Hoeveel neem ik om zacht te hallucineren?

1.
Dat ligt eraan hoe zuiver je spul is. Zijn het pillen? Is het MDMA in kristal vorm? Eigenlijk weet je pas waar je aan toe bent als je het hebt laten testen. Het is nooit helemaal veilig, maar als het gewoon echt MDMA is dan kan er niet veel fout gaan. Zorg gewoon dat je genoeg drinkt.

2.
Erowid's info over dosering:

Oral MDMA Dosages
Threshold 30 mg
Common for small or sensitive people 50 - 75 mg
Common for most people 75 - 125 mg
Common for large or unsensitive people 125 - 175 mg
Required by few (side effects increase) 200 + mg

De eerste keer zou ik niet over de 100 mg gaan. Of 1,5 mg per kilo

3.
Meeste mensen die het voor het eerst doen beginnen pas te hallucineren bij 150 mg, andere hebben meer nodig.
Tijd is een belangrijke factor omdat het meestal een tijdje duurt voordat je begint te "hallucineren". MDMA word gedeeltelijk omgezet in MDA in je lichaam, en van de MDA ga je "brilletjes" zien en dergelijken. Dus als je na je eerste dosering na een anderhalf uur ozo, nogmaals doseert, dan zul je meestal pas rare dingen gaan zien.
 

Entheonaut

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
29 Mai 2006
Messages
1 076
CaduceusMercurius a dit:
De effecten van MDMA zijn niet overweldigend, tenminste dat waren ze nooit voor mij. Wel lekker relaxed, op de kaken na.

Ben ik 't niet helemaal mee eens... Geestelijk is MDMA inderdaad niet oncontroleerbaar. Maar een te grote dosis in 1 klap kan best naar zijn. Vooral als je pure MDMA oplost in water, en je vergist je (op het oog), dan kan het zijn dat je na 15 minuten al aan de kant ligt te kotsen.
 

DevXavier

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
8 Mai 2006
Messages
1 258
Geestelijk kan MDMA wel zeker oncontroleerbaar zijn.

MDMA is en blijft een psychedelisch drug, al is het zeer moeilijk een bad trip te krijgen, door de enorme hoeveelheden serotonine in je lichaam.

Ik heb daarentegen 2x mensen gezien die compleet freaked out waren na het nemen van MDMA. Een keer omdat de jongen voor het eerst in z'n leven MDMA deed en niets meer onder controle had en dus bang werd en een keer met een vriend. We liepen samen door een donker bos en hij werd fucking bang in het bos en begon ook nare visuals te krijgen.

Dat gezegd, de kans dat MDMA fout gaat, mits goed gedoseerd, is miniem.
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Met Dev eens, MDMA is een psychedelisch middel waarbij je niet hoeft te sturen, dat wordt voor je gedaan door het amfetamine component en de directheid waarmee M aankomt. Ik vind 't geen tripmiddel, het draagt enkel de goddelijkheid met zich van een psychedelic. Weliswaar grotendeels opgewekt.

Als je paddo's fijn vind, is MDMA kinderspel. M kan zorgen voor lichamelijke nerveusheid bij te hogere doseringen, in dat geval doet je lichaam een detox, braken dus. Al is het bij een dosis van 80 tot max. 100 mg op een lege maag vrijwel uitgesloten.

Gewoon nemen en genieten. 'tis hemels de eerste keer.
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
maar let op met afhankelijkheid (verslaving is een net te groot woord voor mdma),

mdma gooit je in een wereld waar alles easy, liefdevol en fun is.
mdma kun je nemen in een depressie en happy worden (probeer dat maar eens met paddo's).

mdma kun je gebruiken om te vluchten voor problemen, het is een wereld opgebouwd uit liefde.

in mijn ogen is mdma een pure partydrug ipv een tripmiddel met het doel tot inzichten te komen.


sorry voor deze "maar...!" boodschap :p
toch vind ik mdma een prachtige drug, maar dan als partydrug.

vergeet niet dat je het beste uit mdma kan halen als je niet meer dan 4 keer per jaar gebruikt, dat je serotoninevooraden zich weer kunnen aanvullen.
neem je toch door, heb je steeds meer nodig en na een maand heb je nog enkel de stimulerende effecten en een enorm serotoninetekort.

en daar zit de moeilijkheidsgraad in mdma, niet in de ervaring maar in het gebruik.

je moet zelf een beetje voelen hoe ver je erin kunt gaan.

ik heb mn laatste mdma (xtc pillen :( ) een maand en half geleden gedaan, echt zalig, heb 2x opnieuw zin gekregen in de week erna.

succes en veel plezier in mdma space :wink:
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Ik raad het overigens aan meteen na je eerste intake maximaal 1 x per 4 maanden te gebruiken. Beter nog 1 x in het halfjaar. Om de 'eerste ervaring' te kunnen blijven herhalen.

Want je zult je met geen ander middel ooit nog eens zò hemels voelen.

In de regel kun je zeggen als je het goed dat 120 mg tot 150 mg slechts 1 keer nodig is op een feest. Dan duurt de ervaring ook zo'n 7uur als je warm blijft, gevolgd door een volle dag met een diep gevoel van geopende relaxheid.

Al heel snel wordt het effect van het slikken van Xtc minder. Bij de meeste mensen zie je dat er een wat spacend gelukkig gevoel van over blijft. Niets vergeleken met de kosmische bizarre euforie die de ervaring hoort te geven.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Brugmansia a dit:
Want je zult je met geen ander middel ooit nog eens zò hemels voelen.

Dat ben ik niet met je eens.
Ik heb me beter gevoeld op paddo's of ayahuasca dan op MDMA.

Ik ervaar MDMA als een stuk vlakker en 1zijdiger dan psychedelica. Een vriend van me omschrijft het als een spierontspanner, wat ook wel klopt; het gevoel kan vrij stromen in plaats van dat je het ergens in je lichaam vasthoudt. Maar het is moeilijker om er de diepte mee in te gaan als je niet weet waar je heen moet. Je kunt bepaalde kanten van jezelf nog moedwillig ontwijken, waar dat op een trip echt niet lukt. Dit kan natuurlijk ook een voordeel zijn, maar ik zie MDMA niet echt als een psychedelicum.

EDIT: Hoe was het?
 

Entheonaut

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
29 Mai 2006
Messages
1 076
Forkbender a dit:
Een vriend van me omschrijft het als een spierontspanner

Mijn spieren gaan er anders best strak van staan :p...


(Maar ik begrijp wel wat je bedoelt hoor) :mrgreen:
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Forkbender a dit:
Brugmansia a dit:
Want je zult je met geen ander middel ooit nog eens zò hemels voelen.

Dat ben ik niet met je eens.
Ik heb me beter gevoeld op paddo's of ayahuasca dan op MDMA.

Dan van die oppervlakkigheid ben ik geheel met je eens, je voelt ook echt op geladen chemische stoffen vrijkomen (rush), psychedelics raken een diepere snaar en komen vrijwel uitsluitend vanuit je diepste ik.

Maar juist die oppervlakkigheid en de simpelheid voelt zo relax, niets onder woorden brengen of ondergaan, gewoon instant liefde en tedere omgang. 8)

X is makkelijk en hemelsheid heeft ook weinig complexiteit nodig. Wat niet wegneemt dat ik het andere ervoor zou willen inwisselen of willen missen.

Maar met name omdat het gewoon het leeggooien is van serotonine depots zou ik er voorzichtig mee omgaan. Een v/d de drugs waarvan het gevoel het meest 'gemaakt' en gefabriceerd is.

Als hallucinogen kun je nog beter een spacecake nemen of 1/4 portie kaalkopjes. Die 7% MDA die het lichaam omzet is gewoon te nihil.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Brugmansia a dit:
Die 7% MDA die het lichaam omzet is gewoon te nihil.

En ik ervaar de visuals van MDA (als je MDMA hebt bijgenomen en je lichaam het begint om te zetten) ook als vrijwel betekenisloos, terwijl bij paddo's of LSD alles klopt. Ze zijn er wel, maar het is meer dagdromen dan een reis naar jezelf.
 

Bextacy

Matrice périnatale
Inscrit
31 Oct 2007
Messages
16
Hi!

Ik heb in augustus voor het eerst xtc gebruikt, afgelopen vrijdag voor het eerst mdma kristallen. Ik ben erg gevoelig om het zo maar te zeggen, alles slaat snel en heftig aan. Is 2 maanden rust dan genoeg om de volgende keer weer zo een fijne ervaring te beleven? En is dezelfde dosis dan weer genoeg, of zou je toch echt iets op moeten hogen?

Liefs!
 

Entheonaut

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
29 Mai 2006
Messages
1 076
Bextacy a dit:
Hi!

Ik heb in augustus voor het eerst xtc gebruikt, afgelopen vrijdag voor het eerst mdma kristallen. Ik ben erg gevoelig om het zo maar te zeggen, alles slaat snel en heftig aan. Is 2 maanden rust dan genoeg om de volgende keer weer zo een fijne ervaring te beleven? En is dezelfde dosis dan weer genoeg, of zou je toch echt iets op moeten hogen?

Liefs!

Als je dezelfde soort ervaring mee wilt maken (zal nooit zoals de eerste keer zijn), dan raad ik je echt aan om er minimaal 4 zo niet 6 maanden tussen te houden. Dan is het echt weer leuk. Het is zo klote als je je gespaarde serotinine elke 2 maanden weer opmaakt (en de ervaring is dan veel minder leuk)... kan je weer opnieuw beginnen.

Ik doe ook mn best om te sparen, maar ik vind het erg lastig.
MAAR, 10 november is weer Houseqlassics! Nog heeeeel even sparen voor mij haha whOEhOEEW ! :wink:
 

DevXavier

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
8 Mai 2006
Messages
1 258
Op zich als je je eerste keer niet teveel hebt genomen (zeg minder dan 200mg, of 1-2 pillen) dan zul je de 2e keer in je MDMA geschiedenis ook nog vrijwel volledige effecten bereiken.

Het "magische" effect van MDMA gaat weg naarmate je vaker gebruikt hebt.
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
De eerste heb je aan 120 echt genoeg voor maximale leeggieting van je serotonine depots. Toch zou ik vanaf begin af aan gelijk tussenpauzes houden van minimaal 4 maanden. Heraanvulling gaat bizar langzaam namelijk. Is toch schitterend als je op oudere leeftijd nog die eerste gevoelens kunt opwekken, maar goed dat is mijn mening.

In December na 2,5 jaar onthouding ga ik het weer eens nemen, ben vrijwel al vergeten hoe het was, zeker omdat ik ook veel andere soorten drugs heb gebruikt tussentijds.
 
Haut