Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Dutch: Drugs zijn goedkoper geworden in Europa

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
bron: http://www.nu.nl/news/896687/21/Drugs_i ... koper.html

Drugs in Europa steeds goedkoper

Uitgegeven: 23 november 2006 11:30
BRUSSEL - De afgelopen jaren is de prijs van drugs in Europa flink gedaald. Dat blijkt uit het jaarverslag over 2006 van het Europese Waarnemingscentrum voor drugs en drugsverslaving (Emcdda) dat woensdag is gepubliceerd.

Tussen 1999 en 2004 daalde de prijs van heroïne met 45 procent en cocaïne met 22 procent.

Afghanistan

De daling van de prijs van heroïne is het gevolg van de enorme toename van de opiumproductie in Afghanistan, waar meer dan 90 procent van alle opium in de wereld vandaan komt. Opium vormt de basis voor heroïne. Naar verwachting zal dit jaar een recordhoeveelheid opium worden geproduceerd, waardoor het aanbod de vraag nog verder zal overstijgen.

Ook de prijs van andere drugs zoals cannabis en xtc is gedaald.

Sterfgevallen

Zo is cocaïne op dit moment goedkoper dan eind jaren tachtig, aldus de analyse van het Europees Waarnemingscentrum. Een lage prijs zet mensen niet automatisch aan tot drugsgebruik, maar het Emcdda maakt zich wel zorgen over de prijsontwikkeling. De kans bestaat dat mensen die al drugs gebruiken door de lage prijs meer cocaïne of heroïne gaan gebruiken. Per jaar zijn er in Europa 7000 tot 8000 aan drugs gerelateerde sterfgevallen.

--------------------
Vetgedrukt:

Bestrijding van de opiumteelt/handel was één van de argumenten waarom interventie in Afghanistan noodzakelijk was. Eerder dit jaar werd al bekend dat voor de interventie, er nauwelijks tot geen opium werd verbouwd in Taliban gebieden. Pas de afgelopen tijd, is de teelt juist in die gebieden toegenomen. Dit blijkt nu wederom uit dit nieuwsbericht.

Opium/coca is de grote verborgen geldstroom naast wapens, olie en medicijnen. Er is al meermaals aangetoond dat de Amerikaanse regering niet vies is van drugshandel om covert ops te financieren maar het wordt nu wel erg duidelijk hoe het zit.

Of ben ik gek? (pas op he :p)
 

Dr. Leospace

Alpiniste Kundalini
Inscrit
28 Oct 2005
Messages
686
Dit is wel goed nieuws natuurlijk, goedkopere drugs dankzij de Amerikanen. Die bush is toch zo gek nog niet :smirk:

Maar die toename van de productie in Afganistan is wel vreemd inderdaad... of het allemaal van te voren zo bedacht is door de regering Bush denk ik eigenlijk niet. Ik ben altijd dol op conspiracy theorieen maar volgens mij heeft zo'n regering nou ook weer niet zoveel macht dat ze alles van te voren te kunnen plannen.
 

Mycophile

Alpiniste Kundalini
Inscrit
30 Juil 2004
Messages
534
Joh, die hele Irak/Afghanistan oorlog is een grote cover up om zijn eigen heroine supply veilig te stellen... De olie is daarbij een leuke extra.
 

spijtig

Neurotransmetteur
Inscrit
28 Nov 2006
Messages
62
wat zo dom is;:
ik las ook het artikel waarin stond dat coke en zelfs wiet goedkoper wordt,

EHM HALLO, de laatste jaren heb ik overal de prijs zien omhoog gaan,
tegenwoordig is het weer moeilijk om deftig 'gras' te vinden, overal zit er van dat 'zand' in, ofwel betaal je gewoon véééél

ken zelfs mensen die 75 betaald hebben voor 1gram coca cola

zal natuurlijk van de hoeveelheid en aantal tussenpersonen afhangen...

maar heeft iemand van jullie een prijsdaling gemerkt?

deze zomer heb ik zelfs de prijs voor een halve kilo wiet zien stijgen!
 
Haut