Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Drugsbeleid Nederland

Sansky

Elfe Mécanique
Inscrit
18 Jan 2002
Messages
334
Wat vinden jullie van het Nederlandse drugsbeleid? Het gedogen van wiet en paddestoelen??
 

Sansky

Elfe Mécanique
Inscrit
18 Jan 2002
Messages
334
Fijn dat er in ieder geval 1 iemand een mening heeft.......Ik vind ook dat ze drugs moeten legaliseren, maar dat gaat er toch nooit van komen waarschijnlijk.......dus kunnen we ook nooit weten of het werkt of niet!!
 

hazyman

Neurotransmetteur
Inscrit
29 Jan 2002
Messages
26
Legaliseren is zeker niet beter, zodra wiet gelegaliseerd wordt valt het onder dezelfde categorie als bier en sigaretten met alle gevolgen van dien... Wanneer een genotmiddel legaal is zal de overheid er belasting over gaan heffen, waardoor het superduur zal worden. Laat het nu maar gewoon gedoogd blijven, de voordelen van het legaliseren ervan wegen niet op tegen de nadelen.
 

Sansky

Elfe Mécanique
Inscrit
18 Jan 2002
Messages
334
Het voordeel van legaliseren is wel dat nieuwsgierige knulletjes van 16 er minder snel aan beginnen omdat het niet meer zo spannend is.
Bovendien zijn er veel mensen die marihuana willen gebruiken als medicyn tegen pijnen waar chemische dingne niet tegen helpen of alleen maar schade aantichten, Deze mensen moeten nu vaak stiekem marihuana gebruiken omdat dit niet wordt geaccepteerd door hun omgeving omdat het in feite verboden is.
Legalisering heeft absoluut z'n voor en nadelen. Denk je niet dat de criminaliteit zal afnemen, als het gaat om bijvoorbeeld heroine??
 

wibicha

Matrice périnatale
Inscrit
14 Fev 2002
Messages
6
Legalize!!! (1) De drugshandel wordt opengegooid, de prijzen kelderen, dus (2) de drugsmaffia verdwijnd, (3) een junk hoeft niet meer te stelen voor zijn shot. En (4) het is legaal dus helemaal niet meer spannend.

Niet dat ze in de albert heyn heroine moeten gaan verkopen. Maar medische hulp bieden en goede voorlichting geven is altijd beter dan iedereen met een pilletje op zak de bak in te gooien. Gelukkig is Nederland op de goede weg met het verstrekken van heroine aan junks en het kweken van wiet voor medicinale doeieinden....
 
G

Guest

Invité
we hebben al behoorlijk geluk met ons gedoogbeleid! maar... legalizeren zou natuurlijk beter zijn:)
 

hazyman

Neurotransmetteur
Inscrit
29 Jan 2002
Messages
26
Oke, ik begreep niet dat het over het gehele drugsbeleid ging, is niet logisch want je kunt niet wiet en heroine zomaar over 1 kam scheren. Over het legaliseren van wiet heb ik het al gehad, dat moet niet gelegaliseerd worden, maar harddrugs zials heroine moet dat zeker wel. Normale mesen zoals wij, die niet verslaafd zijn aan heroine en er vanaf blijven, hebben slechts 1 nadeel van heroineverslafden; nl. criminaliteit. Bij legaliseren ervan valt dit nadeel weg. Drugs die interessanter voor ons zijn (paddo's, lsd, allerhande cactussen en vul verder zelf maar in) zullen niet duurder worden, omdat dit niet-verslavende drugs zijn; dus zijn gebruikers niet afhankelijk ervan; dus is de drug niet interessant voor "maffia" om het maar even kort te noemen. (de regering valt hier ook onder, want het hele methadon idee is te belachelijk voor woorden en puur uit zelfbelang opgestart) Psychinautische drugs zijn voor en door liefhebbers gebruikt en gemaakt. Deze mensen maken de spullen voor zichzelf en een kleine groep liefhebbers en hebben geen winstbejag hierbij. Als alle drugs legaal worden zal dat voor ons het gevolg hebben dat we veiliger over straat kunnen, maar waarschijnlijk wel wat meer geld achter laten in de coffee-shop. Misschien dat dat enkelen van ons ook eens aan het denken zet, want wiet is eigenlijk alleen maar goed om het eten lekkerder te laten smaken; zoals gezegd door Alexander Shulgin. Ohja, en over het medicinaal gebruik van wiet; daar sta ik natuurlijk positief tegenover, maar ook dat is niet van belang in de overweging om drug legaal te maken. Er is onlangs in de politiek veel gepraat over het medicinaal gebruik van wiet en deze discussie stond los van die over het legaliseren ervan. Er zijn trouwens veel mensen die al wiet gebruiken om pijn te verlichten; mijn opa heeft kort voor hij overleed van een oom van mij geregeld een kopje wietthee gekregen. Zo begrijpt de oudere generatie misschien ook eens dat wiet echt geen harddrug is, want wat hebben sommige oudere mensen toch een ideeen over wiet... Toen mijn oom aan m'n ouders een zakje wiet liet zien en triomfantelijk vertelde dat hij zojuist in een heus drugshol was geweest )een coffeeshop dus) en niet eens was overvallen en dat het er binnen ook nog eens leuk uitzag en er helemaal niet zoveel 'buitenlanders' rondhingen dan dat hij altijd gedacht had... mijn en de ouders van vele anderen snappen echt helemaal niks van drugs en andere dingen die ons bezighoudt... Ga maar eens stoppen met dit gelul want het gaat helemaal niet meer over het onderwerp.
 
G

Guest

Invité
Het is inderdaad belangrijk om bij de discussie over legalisatie van drugs een onderscheid te maken tussen verslavende en niet verslavende drugs, ofwel soft- en harddrugs. Alhoewel dit onderscheid niet altijd goed gemaakt wordt, is XTC bijvoorbeeld een harddrug ?? Ik heb nog weinig xtc-junks hier zien rondlopen in Amsterdam.

Maar als ze nou niet-verslavende en niet gevaarlijke drugs vrijgeven (zoals paddo's, marihuana etc) en de drugs die wel verslavend en gevaarlijk kunnen zijn zoals heroine en crack alleen maar aan verslaafden verstrekken. Zou dit niet een hoop problemen oplossen ??
 
G

Guest

Invité
softdrugs niet verslavend..? Illusie mensen... Ben ik het werkelijk tot in mijn tenen niet mee eens. Lichamelijk misschien niet, maar geestelijk wel zeer zeker. Het aantal probleemblowers is in Nederland echt niet gering...
 

MeneerCactus

Alpiniste Kundalini
Inscrit
24 Jan 2002
Messages
642
High All,

Vroeger waren bepaalde middelen legaal, totdat wat zotte mensen in de politiek rechtse ideeen gingen uitdragen. En drugs gingen criminaliseren omdat het hun ideeen en machtlust in de weg stond. Tot op heden is de westerse wereld in handen van de grillen en wensen van de USA. Het land waar elke vorm van compititieloos plezier de grond in wordt geboord. Ze hebben daar zelfs ooit alcohol weten te verbieden.

Sorry ik ben voor decrimininalisatie en legalisatie van alle soorten drugs. Het is niet de drugs die je verslaafd maakt meer de reden van het gebruik en een dus zwakke wil. Ik heb bv best wel veel heroine gebruikt in een paar jaar. En heb nooit een verslavings drang gekend. Omdat in die periode mijn leven goed in elkaar stak.

Legaliseren is mijn idee. Met projecten warin bv heroine verslaafde met behoud van uitkering en "gratis" verstrekking hun eigen opium verbouwen in grote kassen. Prachtig toch.



MeneerCactus best well high
 
G

Guest

Invité
Zou dat niet komen omdat al die mensen de THC samen met nicotine roken. THC is niet lichamelijk verslavend maar nicotine is zeer verslavend. Volgens mij is een groot deel van deze 'probleemblowers' eigenlijk een nicotine-junk. Verder kan natuurlijk alles psychisch verslavend zijn ook THC, maar dit is naar mijn idee toch van een andere graad dan lichamelijke verslaving.
 

fliquid

Glandeuse pinéale
Inscrit
15 Juil 2002
Messages
120
Is wel leuk en aardig. Maar eigenlijk zou iedereen op school al uitgelegd moeten krijgen wat welke drugs doen. Dan zou je minder snel blikken krijgen dan tegenwoordig.

Maar ja je kan niet alles hebben. Zoals het nu is is het ook wel okee. Het kan alleen nog beter.
 

fliquid

Glandeuse pinéale
Inscrit
15 Juil 2002
Messages
120
Maar het verslavende component is de nicotine.
Er zou een vervangend middel voor gevonden moeten worden zodat het minder verslavend en slecht voor ons is.

En wie bepaald trouwens dat verslaafd zijn slecht is.
Ik ben liever happy en high, dan happy en low.
Het is die extra dimensie waar ik op kick. Nadeel is dat me geheugen achteruit gaat... Waar had ik het ook alweer over? ;-)
 
Haut