Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Drink jij alcohol?

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Ik moet zeggen dat samen met speed en crack ik dit zo'n beetje het meest gare middel vind dat er is.

Misschien ligt het aan mij omdat ik ten alle tijden nuchter blijft en een behouden verschijning heb, maar het gedrag dat er bij sommige al bij redelijke consumptie uit voort vloeit stoort me soms behoorlijk.

In clubs valt het nog wel mee, maar in discotheken, kroegen of op straat vraag ik me soms af waar het over gaat.

Jullie?
 

Djones

Glandeuse pinéale
Inscrit
27 Nov 2006
Messages
192
Ik drink alcohol ja.

Al ben ik erachter gekomen dat er veel leukere drugs zijn dan alcohol, toch denk ik niet binnenkort ermee te stoppen.
Alcohol thuis met vrienden/bekenden kan best heel gezellig zijn, en icm sommige drugs vind ik het ook erg fijn.

Zelf ben ik niet zo'n coke gebruiker hoor, maar wanneer ik eerst een fles wijn achter de kiezen heb, vind ik de combinatie zeker prettig te noemen.
Zo 1,2,3 weet ik geen andere leuke combo's, maar ik vind wel dat alcohol een leuke voorbereiding is op een gezellig avond van een of andere drugs.
 

Lion

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Avr 2007
Messages
2 290
De mens is het enige zoogdier dat drinkt als het geen dorst heeft.

Ja dus.
 

thadivine

Alpiniste Kundalini
Inscrit
22 Mai 2007
Messages
670
Jah, ik drink alcohol. Het is gewoon heel gezellig met wat vrienden of in een club ofzo.
Toch heb ik met alcohol hetzelfde als met wiet, het is niet altijd even chill...zeker gecombineerd kan ht vrij kut zijn.
en dan heb ik het niet over misselijkheid ofzo, maar puur het effect
 

gammagoblin

Elfe Mécanique
Inscrit
2 Mai 2007
Messages
420
Ja, ik drink alcohol. Maar de voornaamste reden is denk ik omdat het zo vrij verkrijgbaar is, en praktisch iedereen gebruikt het. Dan is het toch gezelliger om mee te doen dan in je eentje een colaatje drinken, terwijl je steeds minder van de rest (die langzamerhand steeds aangeschotener worden) gaat begrijpen.

Als ik voor alcohol echter net zoveel moeite zou moeten doen om het te krijgen dan enige andere drug dan is voor mij de keuze snel gemaakt om het niet meer te nemen. Je wordt er, buiten het feit dat het toch behoorlijk slecht voor je lichaam is alleen maar dommer en lomper van.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Neen.

Heb eigenlijk nooit gedronken. Mijn eerste ervaring met drugs waren paddo's en de tweede was ayahuasca. Tot die tijd alleen lichaamseigen stoffen. Ik benader drugs op een andere manier dan de meeste mensen om mij heen. Lees me er goed over in. Ik heb wel een keer alcohol geprobeerd (8 tequila's), maar begreep niet what all the fuss was about. Het interesseert mij echt helemaal niets.

En wat het gedrag van veel drinkers betreft. Tja. Bij mijn vrienden kan ik er wel tegen, maar daar zeg ik het ook gewoon tegen als ik vind dat ze te ver gaan.
 
G

Guest

Invité
Jaaaaaaaaa, heerlijk.

Een lekkere Hertog Jan of een rood wijntje gaat er bij mij zeker in.
Echt genieten.

Wel in de juiste mate natuurlijk, maar kan er heerlijk van genieten :)

En ja ik weet het, het heeft een reputatie, maar wat we al bij paddestoelen en andere drugs weten is dat sommigen het voor de rest verknallen en bij alcohol is dit niet anders vind ik persoonlijk.

Dus, lekker genieten met mate, dan is alcohol zeker wel een prima genotsmiddel :thumbsup:
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Ik ben geen geheelonthouder, maar drink misschien eens per maand een glaasje of twee. Ik kan heel slecht tegen mensen die te aangeschoten of dronken zijn, misschien omdat ze me aan mijn veel te vaak lallende vader herinneren. Een waardeloze drug als je het mij vraagt, maar dat neemt niet weg dat veel alcoholische drankjes een heerlijke smaak hebben en zo'n lekker warm gevoel in de maag geven.

Ik heb bij mezelf gemerkt dat als ik stoned naar evenementen ga, bijvoorbeeld een rockconcert of een festival, ik een heel introverte waarnemer blijf en dus niet zo op ga in de omgeving en het gezelschap, en mezelf dus ook enigszins afsluit. Alchohol helpt je om het denken los te laten en op te gaan in de sfeer van de kroeg of het evenement.
 

silv

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Jan 2007
Messages
1 518
Space-is-the-Place a dit:
Jaaaaaaaaa, heerlijk.

Een lekkere Hertog Jan of een rood wijntje gaat er bij mij zeker in.
Echt genieten.

Wel in de juiste mate natuurlijk, maar kan er heerlijk van genieten :)

En ja ik weet het, het heeft een reputatie, maar wat we al bij paddestoelen en andere drugs weten is dat sommigen het voor de rest verknallen en bij alcohol is dit niet anders vind ik persoonlijk.

Dus, lekker genieten met mate, dan is alcohol zeker wel een prima genotsmiddel :thumbsup:
denk dat ik hier in mee ga. Immers bij gematigd gebruik is de schade die je oploopt aan alcohol vrij redelijk te minimaliseren.
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
alcohol is wel fun, je kunt er langer op feesten dan op wiet, en het heeft imho ook wel filosofische eigenschappen, het verwijdert remmen, en ook de remmen op het denken.

de kater is wel verschrikkelijk en het is een lastige drug om te nemen.
 

thadivine

Alpiniste Kundalini
Inscrit
22 Mai 2007
Messages
670
jah ik denk dat dosering bij alcohol vrij lastig is. Gezien je op het beste moment altijd wel denk dat het nog wat beter kan.
 

magickmumu

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
3 Nov 2007
Messages
4 166
Ik erger me niet aan te dronken mensen. Meestal heb ik medelijden voor ze.
Ik word er verdrietig van als je hoort dat kinderen zichzelf in coma zuipen.
Alcohol is niet mijn middel. Ik ben wel eens heel dronken geweest. De volgende dag was ik er heel ziek van. Toen heb ik mijn lesje geleerd.
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
door het vervagen van de remmen is alcohol wel een ideaal sociaal "glijmiddel" :p
 

skrudge

Alpiniste Kundalini
Inscrit
10 Déc 2005
Messages
694
ik drink doorgaans 1 biertje per dag. Niet altijd, maar zo'n 3 keer in de week, en dan op zaterdag misschien 3 ofzo. Geen buitensporig alcoholmisbruik, dat gebeurd alleen nog sporadisch, en meestal heb ik dan hoofdpijn omdat ik het niet meer gewend ben :)
 

DevXavier

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
8 Mai 2006
Messages
1 258
Ik drink wel geregeld, maar heb het beperkt in tegenstelling tot ik wat jongen was.

Ik drink nog 1x in de week en dan is er geen limiet.
 

Roeligan

Glandeuse pinéale
Inscrit
22 Mai 2007
Messages
126
Ja ik drink,
En te veel ook, ik drink om remmingen weg te nemen, en omdat als ik een biertje in mn hand heb ik gedachteloos blijf drinken en als ik geen biertje in mn hand heb ik gedachteloos een nieuwe haal. Ik drink niet dagelijks, maar als ik drink veel te veel.
 

MindAstronaut

Sale drogué·e
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
968
Ja dat was mijn probleem ook met alchol, klein beetje lukt gewoon niet de hele fles moet dan gelijk op. :?

Dat is ook 1 van de redenen waarom ik al bijna 2 jaar niet meer drink.
 

Entheonaut

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
29 Mai 2006
Messages
1 076
Ja, ik geef het toe, max 1 krat bier per weekend :drinkers:... soms 1 biertje na werk of school doordeweeks, maar die kan ik missen.

Ik ben niet dol op het effect van alcohol zelf. Tis een vrij saai psychoactief gezien... maar 't smaakt best goed. :partyman:
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
"saai" zou ik niet meteen zeggen.
"simpel" is een beter woord :wink:

"saai" zou willen zeggen dat er geen fun aan is
 

Entheonaut

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
29 Mai 2006
Messages
1 076
Ja daar zit wel wat in wat je daar zegt. Maar als je het vergelijkt met tryptamines of phenethylamines dan komt het bij verre niet in de buurt van de fun die ik daarmee ervaar.

Achja, zolang je maar niet nuchter bent toch? (just kidding, hele foute opmerking :p)
 
Haut