Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Depressies en psychedelica als therapeustisch medicijn

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Het is hier al veel vaker besproken, maar ik zelf, wil echt een nieuwe draad over dit onderwerp beginnen. Het zit namelijk zo, ik ben zo'n beetje mijn halve periode hier op aarde depressief geweest. Rond mijn 18e kreeg ik uiteindelijk te horen dat ik een borderline persoonlijkheids stoornis had, deze gedachte nekte mij voorledig, want wat moet je met een stoornis waar niet veel tegen valt te doen?

Het was dacht ik, in deze zelfde periode dat ik voor het eerst paddo's ging gebruiken. De eerste keer dat ik dit deed, was eigenlijk uit ongeloofwaardigheid. Ik kon namelijk niet geloven dat het mogelijk zou zijn om dingen te zien die je met een normaal bewustzijn niet kon zien. Ik weet niet meer precies wat voor paddo's ik toen heb gehad, maar ze waren heftig genoeg dat ik met verbaasde ogen heb toegekeken hoe de wereld om mij heen begon te veranderen. Ik heb het echt als een goddelijke ervaring ervaren.

Ik heb vaak genoeg gelezen, dat je niet moet trippen wanneer je depressief bent en ook absoluut niet in een onvertrouwde omgeving. Nou, laten we het zo zeggen, ik had werkelijk alle voorwaarden genegeerd, die juist verstandig zijn bij het gebruik van paddo's.

Het eerste gedeelte van deze trip ging eigenlijk best goed, maar omdat ik de enige was die tripte in een groep van zo;n 10 mensen, besloot de rest dat ze de stad in wouden. Dus ik met mijn trippende kop achter deze groep aanlopen en het voor mij onbekende leeuwarden verkennen. Hier ging het dan ook een beetje mis, ze wouden namelijk een cafe in, waar ik niet in mocht vanwege m`n gabber look(ik had toen altijd trainingsbroeken aan, een pet, en sportschoenen.) Dit werd niet goed gekeurd door de bewaker, maar m`n vrienden hadden dit niet door, waardoor ik in mijn eentje buiten stond te trippen. Ik heb mij toen maar verstopt in een klein hoekje tegenover het cafe. Ik ben toen in elkaar gedoken en heb daar behoorlijk lang gezeten.

Maar toen de paddo's begonnen uit te werken, begon ik te beseffen dat het leven niet zo simpel was, als dat wat ik altijd had gedacht. Het gaf mijn leven een slinger, en ik besefte dat er meer was om te ontdekken. De dagen er naar begon ik als een boekenwurm informatie over psychologie, spiritualiteit etc te verslinden. Ik begon steeds meer te beseffen waar het allemaal daadwerkelijk om ging, maar het werd niet makkelijker. Het werd juist moeilijker, ik ging de maanden daarna gebukt onder een zware depressie.

Achteraf, denk ik dat deze trip mij dichter bij me zelf heeft gebracht, waardoor ik de periode daarna, maar met m`n zelf werd geconfronteerd. Die depressie verplichte mij, om er weer bovenop te komen. En dit is ook wat er is gebeurd.

Ik ben nooit echt stabiel geweest, maar heb de grootste problemen kunnen laten rusten en mijn leven weer voor een deel op kunnen pakken.

Hierdoor ben ik sindskort heel erg geinterreseerd naar onderzoek van psychedelica op therapeutische basis. Ik ben dan ook van mening dat psychedelica bepaalde groepen mensen zo goed kan confronteren met zichzelf, dat deze mensen door de ervaring en door de confrontatie's, beter instaat zouden kunnen zijn om de draad weer te kunnen hervatten.

Hoe denken jullie hier over, en wat zou de perfecte manier zijn om psychedelica als therapeutisch middel te gebruiken? Bestaat hier meer informatie over, ik zelf heb namelijk nog geen goede informatie kunnen ontdekken. Daarnaast ben ik heel erg nieuwsgierig naar mensen die paddo's of psychedelica ook als een helend middel hebben ervaren.

Ik zelf denk dat psychedelica, je gedachten als een pak kaarten door elkaar heen schudden, zodat er weer nieuwe mogelijkheden voor je zijn om nieuwe verbindingen naar betere gedachten te kunnen maken.

En dan nog een ander punt, ik heb nu op een aantal plaatsen gelezen dat Ayahuasca als een genezend middel word ervaren, zijn er ook mensen die dit middel als therapeutisch kunnen omschrijven, want ik zit er over na te denken om zeer binnenkort dit is uit te proberen.

Groetjes,
Mysticwarrior.
 

figment

Neurotransmetteur
Inscrit
6 Jan 2008
Messages
96
Ik ben jaren vrij labiel geweest. Dat had zijn gevolgen op mijn schoolresultaten (hoewel ik nooit ben moeten blijven zitten, ook nu niet in het unief (zit int 3de jaar)). Op sommige momenten stortte ik mentaal in elkaar voor een tijd (dagen? weken?) en was het meestal onmogelijk om te studeren, ook al zette ik mij effectief voor mijn boeken. Op andere momenten was ik zo overmoedig en actief, dat ik mij gewoon niet kon concentreren.

In ieder geval een paar flarden uit mijn 2de paddotrip (3 gram gedroogde mexicaanse cubensis):

[i:1estbyfi]
Onbeschrijfelijk mooie, en onbeschrijfelijk gevariëerde werelden vormen zich voor mijn ogen. Gigantische abstracte werelden, hypergedetailleerd. Ik begrijp niet hoe mijn hersenen zonder moeite een heelal met fijne details tot op zandkorrel-grootte kunnen vormen.

Ik besef dat deze werelden op een abstracte manier visueel dingen voorstellen die diep in mij zitten. Dingen waarvan je niet bewust bent dat ze er zijn. Onzekerheden, angsten die we met de jaren hebben leren onderdrukken. Maar ook positieve dingen. Wanneer angstige werelden opdagen laat ik me gewoon meeslepen. Dit is geen overwinning van de angst om ze te bezoeken, er is gewoon geen angst. Hierdoor kanaliseren deze werelden zich en bewegen zich parallel met de andere, “positieve
 

lol*fan

Elfe Mécanique
Inscrit
7 Juil 2007
Messages
378
Wow mysticwarrior, ik heb je verhaal met ontroering gelezen. Het doet me altijd zo goed te vernemen dat mensen dichter bij zichzelf zijn gekomen, dat mensen e.e.a. op een rijtje hebben kunnen zetten naar aanleiding van paddogebruik. Ik heb dat zelf ook meegemaakt, en nog steeds helpen paddo's me diepere inzichten op te doen en te begrijpen hoe ik en mijn relaties met anderen in mekaar zitten. Volgens mij heb je wel wat van mijn ervaringen gelezen, en anders kun je even een zoekopdracht doen naar m'n eerdere posts. Ik heb het zeer zeker als een helend middel ervaren, paddogebruik is mijn therapie.

Volgens mij heb je al eerder geschreven over je gebruik van paddo's terwijl je een psychische stoornis had, of niet? Nja, er zijn ook anderen die er op dit forum over hebben geschreven. In ieder gevalg enen Belg, als ik het me goed herinner.

Ik vind je verhaal interessant omdat ik me al vaak heb afgevraagd wat er gebeurd als iemand met psychologische problemen paddo's neemt. Het wordt afgeraden, en als ik met manisch depressieve kennissen praat over mijn ervaringen met paddo's en ze zeggen dat ze er zelf niet zo snel aan zouden beginnen zeg ik ook altijd dat het in hun situatie ook ten zeerste wordt afgeraden.

Het idee is denk ik dat als je je problemen/trauma's op het dagelijks bewustzijnsniveau al niet aan kunt, ze je als je afdaalt naar het niveau van je onderbewuste totaal overweldigen. Of niet? Ik weet eigenlijk niet waardoor manische depressiviteit door wordt veroorzaakt, en dat soort dingen... het kan ook 'gewoon' een kwestie zijn van een bepaalde stof waarvan te weinig wordt aangemaakt in je hersenen ofzo toch?

Mja, goed, als ik dan ervaar dat ik me in zo'n trip bewust wordt van hoe mijn psyche werkt denk ik: zou dat dan niet juist hartstikke goed zijn voor mensen met een psychische stoornis?

Volgens mij is er gisteren nog een topic over een onderzoek op dit gebied geopend in het Engelstalige deel van dit forum, of niet? En er moet toch ook wel het e.e.a. over te vinden zijn lijkt me, maar goed, je zegt zelf al dat je al veel hebt gelezen en gezocht. Maar volgens mij ben ik regelmatig wel artikelen tegengekomen over therapeutisch gebruik van LSD... ik zou beginnen met zoeken op Google met steekwoorden 'LSD' en 'therapeutic', zoeken bij Erowid.org, de forums hier doorzoeken... dan moet je toch het e.e.a. vinden.

Wat ayahuasca betreft, een vriend van me, die zich verder helemaal niet bezig houdt met psychedelica of drugs, heeft eens een ayahuasca-ceremonie bijgewoond in de Sante Daime-kerk, puur vanuit spiritueel oogpunt. Voor hem is dit zeer zeker therapeutisch geweest, hij heeft in die trip (ik weet niet of je dat bij ayahuasca ook zo noemt) bepaalde dingen verwerkt en andere dingen opgerakeld en inzichten opgedaan. In het jaar dat volgde is hij daar mee aan de slag geweest, en uiteindelijk heeft hij nog eens een ayahuasca-trip gemaakt, hij doet dit nu zo nu en dan om weer een stap verder te komen met alles op een rijtje te zetten.

Ik heb nooit iets anders gebruikt dan mushrooms. Ik heb het idee dat de effecten van ayahuasca soortgelijk (kunnen) zijn. Ayahuasca schijnt alleen met wat meer lichamelijk ongemak gepaard te gaan maar goed, het overgeven zou een letterlijke manifestatie zijn van de ellende je lichaam en geest uitwerken.

Ik realiseer me ineens wat me zo goed deed aan je verhaal. Je zegt dat je een gabberlook had. En daar liep je met je trippende kop, totaal onder de foute omstandigheden enzo. En als ik je daar had gezien had ik misschien gedacht: "Wat een sukkel, zo onverantwoord bezig met dat spul." en had ik je in het hokje 'gabber' gestopt en je het label 'oppervlakkig' opgeplakt. Zucht... het gaat soms nog zo gemakkelijk. Maar je verhaal herinnerde me er weer aan altijd geïnteresseerd te zijn in een persoon, want iedereen heeft een verhaal, en iedereen heeft meer potentiëel in zich dan hij misschien op dit moment ontdekt heeft. En als ik terugkijk op hoe ik vroeger was... er viel heel wat op me aan te merken, en mede dankzij mensen die potentie in me zagen en het positieve in me naar boven haalde ben ik waar ik nu ben, en dat vergeet ik altijd zo makkelijk. Dus, bedankt!
 

figment

Neurotransmetteur
Inscrit
6 Jan 2008
Messages
96
Je kan het boek "LSD Psychotherapy" van Stanislav Grof op torrent vinden. Of je kan het kopen natuurlijk =).
 

Roeligan

Glandeuse pinéale
Inscrit
22 Mai 2007
Messages
126
Mysticwarrior, een mooi verhaal dat je vertelt en ik denk dat ik je wel aan wat informatie over psychedelica en psychotherapie kan helpen.
Ik heb enkele artikelen over verschillende hallucinogenen en hun therapeutisch nut, maar het is vrij taaie kost. Het zijn twee artikelen verschenen in engelstalige medische tijdschriften, en een boek over het therapeutisch gebruik van LSD. Het zijn allemaal redelijk oude gegevens door het verbod op onderzoek naar "drugs" maar de laatste tijd begint het onderzoek weer een beetje op gang te komen, hopelijk met positieve resultaten.

Succes iig en laat me weten als je ergens toelichting bij wilt hebben!
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
hehe, het blijkt dat ik al minstens een jaar het ebook " LSD Psychotherapy - Stanislav Grof " heb, het is me alleen nog nooit opgevallen aangezien ik een paar duizend ebooks heb ;) Waaronder, blijkt nu een categorie over drugs en psychologie. :D Dank jullie wel!!! Roeligan en figment :) Zonder jullie had ik dit nooit ontdekt.

Ik vind je verhaal interessant omdat ik me al vaak heb afgevraagd wat er gebeurd als iemand met psychologische problemen paddo's neemt. Het wordt afgeraden, en als ik met manisch depressieve kennissen praat over mijn ervaringen met paddo's en ze zeggen dat ze er zelf niet zo snel aan zouden beginnen zeg ik ook altijd dat het in hun situatie ook ten zeerste wordt afgeraden.
Ik durf zelf niet te zeggen of het aanteraden is of juist niet, maar in mijn geval hebben de paddo's me laten inzien dat er meer is. Waardoor ik uiteindelijk meer hoop heb gekregen, dat het ooit nog goed met mij zou komen. Maar toch denk ik stiekhum dat mensen die last hebben van depressie's is een keertje een poging zouden moeten doen. Ik denk dat als je een helder moment uitkiest(deze bestaan voor de meeste mensen meestal nog wel, ondanks de psychische problemen) dat een paddo ervaring nog wel is erg positief of in iedergeval een ervaring kan geven, die je leven weer wat meer redenen geeft om te blijven leven.

Zelf denk ik er heel erg aan, dat je onder invloed van paddo's, je hersenen de mogelijkheid geeft om nieuwe verbindingen te kunnen maken.

Het idee is denk ik dat als je je problemen/trauma's op het dagelijks bewustzijnsniveau al niet aan kunt, ze je als je afdaalt naar het niveau van je onderbewuste totaal overweldigen. Of niet?

Zoals ik het heb ervaren, was het inderdaad erg maar dan ook erg heftig. Ik heb nu een stuk of 5 a 6 keer getript, en de helft van die keren was het heftig. Maar gelukkig, vooral de laatste paar trips waren erg relaxt en zoals altijd erg leerzaam.

Wat betreft dat stofje.(serotine en nog een aantal van die stoffen) Ik weet nog niet zo zeker of het wel gewoon een tekort is. In mijn ogen reageren stoffen in je hersenen op de gedachten of perceptie. Dus als je iets negatief interpreteerd, dan zal dit stofje minder aanwezig zijn dan als je iets positief interpreteert. Maar ik sluit niet uit, dat bij sommige mensen, waaronder ik zelf, er een dergelijk tekort aanwezig kan zijn.

Mja, goed, als ik dan ervaar dat ik me in zo'n trip bewust wordt van hoe mijn psyche werkt denk ik: zou dat dan niet juist hartstikke goed zijn voor mensen met een psychische stoornis?
Ik ben hier ook steeds meer van overtuigt, zolang de set en setting maar goed zijn. Maar het zou kunnen dat het gebruik tijdens een crisis moment wel heel erg wakker schuddend. Misschien leer je op zo'n moment wel heel direct van de ervaring. Ik zelf denk alleen, dat dit misschien wat te heftig kan zijn en tot gevaarlijke situaties kan leiden. En het zou jammer zijn als we die weer in de media moeten lezen. ;)

Groetjes,
Mysticwarrior.
 
G

Guest

Invité
Helaas kan ik niet zoveel typen op het moment, armen en polsen btje overbelast.

Maar, ik wil toch even zeggen dat ik het onwijs tof vind dat er zoveel dingen gedeeld worden op dit forum.
De laatste paar dagen staan er mooie tripreports online en word er op een mooie manier gecommuniceerd over dingen.

Bedankt!

Door het modden ben ik veel meer gaan lezen en veel minder gaan tikken, maar daar moet wel weer verandering in gaan komen.
Ik vind het echt een fijn forum met toffe mensen!

Mede-reizigers bedankt! :prayer:

:heart: & :idea:

Space
 

figment

Neurotransmetteur
Inscrit
6 Jan 2008
Messages
96

Zelf denk ik er heel erg aan, dat je onder invloed van paddo's, je hersenen de mogelijkheid geeft om nieuwe verbindingen te kunnen maken.


Vermoed ik ook. Iedereen kent wel die 2 Nobelprijswinnaars die geholpen zijn door lsd in hun ontdekking (Kary Mullis en Francis Crick). Ik ken ook een wiskunde prof die al bewijzen verzonnen heeft onder invloed van psychedelische drugs. Eender welk nieuw verworven inzicht is een nieuwe verbinding. Het is een nieuwe manier van denken, een manier van denken die ontstaan is in je psychedelische wereld, en die in zekere mate nog toegankelijk is in de nuchtere wereld. Althans, voor mij toch. Ik viel echt achterover van de mogelijkheden als je in een trip een concreet intellectueel doel tracht te realiseren. Het is werkelijk ongelooflijk hoe out-of-the-box je kan denken/therapeutiseren onder invloed van dergelijke middelen.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Space-is-the-Place a dit:
Maar, ik wil toch even zeggen dat ik het onwijs tof vind dat er zoveel dingen gedeeld worden op dit forum.
De laatste paar dagen staan er mooie tripreports online en word er op een mooie manier gecommuniceerd over dingen.

Bedankt!

Dit is mij ook opgevallen. De wijsheid is groot hier.
 

lol*fan

Elfe Mécanique
Inscrit
7 Juil 2007
Messages
378
Interessant, van die nieuwe verbindingen. Logisch ook wel, als je kijkt naar de ervaringen van mensen op psychedelica, de filosofische richtingen die gedachten opgaan en de nieuwe inzichten die men opdoet. Meditatie doet trouwens ook een hoop goed, ik heb al in veel boeken over meditatie en paranormale vermogens voorbeelden gelezen van bekende mensen die belangrijke inzichten of uitvindingen deden tijdens een middagdutje of rustmoment (wanneer de hersengolven net als bij meditatie pulseren op alfafrequentie of hoe zeg je dat).

Mooie post van Space, ik geniet ook van de openheid en zinnige praat op dit forum. En van de leuke signatures zoals "All times are DMT + 1 Hour" en "Love might be the last legal drug." En van Forkbenders nick, prachtig :mrgreen:
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Forkbender a dit:
Space-is-the-Place a dit:
Maar, ik wil toch even zeggen dat ik het onwijs tof vind dat er zoveel dingen gedeeld worden op dit forum.
De laatste paar dagen staan er mooie tripreports online en word er op een mooie manier gecommuniceerd over dingen.

Bedankt!

Dit is mij ook opgevallen. De wijsheid is groot hier.

Op veel fora's lopen mensen elkaar juist altijd de grond in te praten, en hier gebeurd precies het tegenovergestelde.

Ik ben dan ook onwijs blij met zo'n forum als dit ;)

Groetjes,
Mysticwarrior.
 

Mel

Neurotransmetteur
Inscrit
26 Déc 2007
Messages
20
Hoi Mystic Warrior,

Wat een leuk berichtje. Ik zelf ben ook rond mn 19e begonnen met mn eerste trip... door de jaren heen heb ik het meer keer geprobeerd, soms echt afschuwelijke trips gehad, van dat ik doodging en in de hel belande, tot aan de prachtisgste hemelse ervaringen die mij vandaag de dag nog inspireren, en ik ben er gelukkig mentaal heel gezond uitgekomen :D De rode draad is wel dat de paddo's mij altijd hebben geprobeerd iets te leren over mezelf
Ik werd vroeger veel gepest, zat echt niet lekker in mn vel... en ik ben er uiteindelijk (na jaren) mbv paddo's achtergekomen wat er mis met me was.
SInds die tijd heb ik de juiste therapie gevonden en gaat het eigenlijk geweldig met me...
Dus wat kan ik over paddo's zeggen? Ze hebben mn leven verrijkt, me veel dingen geleerd en ik ben er een gelukkig mens door geworden...
Maar ja, ik heb ook wel geleerd dat niet teveel tegen mensen te vertellen, ze verklaren je dan vaak voor gek, tenzij het medepsychonauten zijn !

groetjes en liefs
Mel
 

phalaris

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Mai 2005
Messages
1 112
Goed topic.


Ik voel ook een periode van depressie aankomen, aangewakkerd door stress van mijn afstuderen en gebrek aan geld.

Een tijdje geleden heeft fluoxetine (prozac(tm) ) me aardig geholpen, maar 'verantwoording' moeten afleggen bij mijn huisarts ligt me niet lekker. En het helpt maar tijdelijk. De oorzaken pak je er niet echt mee aan. Een brein-scrambler zoals LSD biedt potentieel veel meer mogenlijkheden om echt veranderingen door te maken. Ook met geld en diploma ben ik depressie gevoelig, dus een fundamentelere oplossing is verstandig.

De beste aanpak lijkt me dan een soort begeleide therapeutische sessie.

Heeft iemand van hier ervaring met psychedelica als medicijn om depressie aan te pakken, alleen of in een begeleide sessie ?

Depressie kan weleens bovengemiddeld vaak voorkomen onder psychonauten.

Grt.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Heeft iemand van hier ervaring met psychedelica als medicijn om depressie aan te pakken, alleen of in een begeleide sessie?
Als je me vraagt wat mij het meest heeft geholpen om tot een positievere, optimistischere levenshouding te komen, dan vermoed ik dat ik een aantal boeken in mijn kast dankbaarder ben dan de psychedelica die ik de laatste jaren tot me genomen heb. Maar het is vermoedelijk een combinatie van beide en nog allerlei andere factoren geweest. In ieder geval voel ik me tegenwoordig vrijwel altijd gelukkig, terwijl dat enkele jaren geleden wel eens anders was.
 
G

Guest

Invité
phalaris a dit:
Depressie kan weleens bovengemiddeld vaak voorkomen onder psychonauten.

In welk opzicht bedoel je dat?
De piek is hoger dus het dal is dieper, weer langzaam terug in de sleur zakken.
Dat?
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Misschien andersom: mensen met een aanleg tot depressie voelen zich wellicht aangetrokken tot psychedelica, en daarom zijn er onder psychonauten mogelijk meer mensen met een aanleg tot depressie.

Mogelijk ook dat veel mensen met aanleg tot depressie ernstig zijn, en psychonautisme is in bepaalde opzichten serious business.

Maar het is moeilijk te bepalen wie wel of niet een psychonaut is, en wat we dan onder depressie of aanleg tot depressie moeten verstaan.
 
G

Guest

Invité
Dus zo kan je aan de hand van alles helemaal niets uitleggen LOL :mrgreen:
 

phalaris

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Mai 2005
Messages
1 112
phalaris schreef:
Depressie kan weleens bovengemiddeld vaak voorkomen onder psychonauten.


In welk opzicht bedoel je dat?
De piek is hoger dus het dal is dieper, weer langzaam terug in de sleur zakken.
Dat?

Ik bedoelde meer: depressie lijkt meer voor te komen bij mensen die alles analyseren, inclusief zichzelf. Meta denken. Piekeren, stress en depressie ligt daar vlak naast.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Ik bedoelde meer: depressie lijkt meer voor te komen bij mensen die alles analyseren, inclusief zichzelf. Meta denken. Piekeren, stress en depressie ligt daar vlak naast.
Maar bedoel je dan klinische depressie? Want analytische mensen kunnen door al de dingen die ze ontdekken ook juist heel enthousiast worden over het leven.

Beetje off-topic: Leuk boekenlijstje dat ik net tegenkwam.
 

Mel

Neurotransmetteur
Inscrit
26 Déc 2007
Messages
20
ohja en ik wil er nog wel even aan toevoegen:

Ik heb vaker ervaringen gelezen dat het wel degelijk heel gevaarlijk zijn de combi paddo's en geestelijke problematiek, vooral ook bij onverantwoord gebruik (bijv combinatie met wiet) kunnen nog wel eens ongewenste flashbacks geven, het schijnt ook dat je psychotisch kan worden van bepaalde drugs, wss ook de paddo! dus zo n "veilig" middel is het nu ook weer niet.

Over LSD, om een voorbeeld te geven...Shelagh McDonald... geweldige zangeres uit de jaren 70 - (in de stijl van joni mitchell/ nick drake)... heeft destijds een bad LSD trip gehad waardoor ze wekenlang geen gezichten meer kon herkennen, ipv zag ze alleen maar een witte massa... nou ja heel precies weet ik het niet meer maar het klonk werkelijk afschuwelijk, door die trip had ze ook haar stem verloren, is dus een enorne klap geweest zodat ze in een keer haar carriere als zangeres/songwriter kwijt was, en ze is kort na die gebeurtenis verdwenen... 30 jaar lang... tot ze voor kort haar verhaal kwam doen.
 
Haut