Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Debat drugsbeleid Tweede Kamer

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Neem ik individueel rigoreuse maatregelen, en dan doel ik niet op geweld. Dat zit niet in de aard van een psychonaut.
Dat lijkt me een beetje een generaliserende stelling. Vanuit historisch perspectief hebben psychonauten nooit geweld geschuwd. Denk aan de Indianen met hun pijl en boog, de Vedische Ariërs met hun geavanceerde wapens en oorlogsstrategieën, of de Scythen, Vikingen, Egyptenaren enz. Niet dat de moderne psychonaut dit hoeft te imiteren, maar op zich is er (naar mijn gevoel) niets mis met gewelddadig verzet als dat nodig is. En het gaat hier niet alleen om de paddo of drugs, maar om allerlei rechten en vrijheden die ons in rap tempo ontnomen worden. Voor mij zou een verbod op de paddo in Nederland alleen wel de laatste druppel zijn.

De enige reden waarom ik (nu) niet voor geweld kies, is dat de tegenpartij op dat gebied veel sterker is, en nog lange tijd zal blijven. Zij hebben de geweren, de tanks, de satellietbeelden en lange-afstandsraketten, en veel meer geld en volgelingen. Mijn huidige geweldloosheid heeft niets met een idealistisch ahimsa te maken, maar met een besef van machteloosheid, en de voorzichtigheid die daar mee gepaard gaat. Toch zal het uiteindelijk (als het zo door gaat) van een gewapend verzet moeten komen, want de wereld die de huidige (religieuze en politieke) machthebbers voor ogen hebben, is mensonterend. Ik ga liever ten onder in de strijd, dan in alle opzichten overmeesterd te worden door de materialistische, kapitalistische, pharmacratische, fascistische wereldregering.

Wat als het, vanuit kosmisch perspectief, juist de bedoeling is dat de psychonauten op een gegeven moment actief weerstand gaan bieden tegen de Global Police State?

Ik zeg niet dat we gewelddadig moeten worden, of dat ik het zal worden, maar ik vind het wel iets om over na te denken. Geweld is voor mij in ieder geval geen taboe onderwerp, en geweldloosheid niet perse een deugd.
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Daar heb je wel een punt. Ik geloof overigens ook niet in het stigma van Jesus Christus, dat leidt op den duur tot vertrapping door anderen van je eigen zelfrespect en leefkwaliteit.

Toch vind ik dat die geweldsvormen op hetzelfde barbaarse niveau situeren als dat van de extremistische tak van de Islam.

Maar ik zou m'n herbs of planten nooit voor m'n ogen gedood laten worden, ik waak als vader over ze.
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
hmnee absoluut geen gewapend verzet!

we zouden onszelf gevreesd maken bij de grote massa, hetgeen rechtse politieke partijen een extra vlak geeft waarop ze stemmen kunnen ronselen.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Meduzz a dit:
hmnee absoluut geen gewapend verzet!

we zouden onszelf gevreesd maken bij de grote massa, hetgeen rechtse politieke partijen een extra vlak geeft waarop ze stemmen kunnen ronselen.

en linkse.
 

Mchl

Neurotransmetteur
Inscrit
7 Déc 2007
Messages
36
Ik deel de mening dat we sterker moeten worden om de mars van de fascist te stoppen en te redden waar we in geloven ipv een stelletje zombies te worden om de hebzucht van deze mensen te voeden.
Maar macht ligt niet in wapens. Ik ben van mening dat het volk nu langzaamaan al haar macht terug krijgt omdat ze herondekt wie ze is. Denk maar eens aan kwantumfysica bijv. Als er maar genoeg mensen zijn die hun geest trainen en liefde uitstralen ipv haat, zal die veel sterker worden dan alles wat geld kan fabriceren.
 

glesse

Neurotransmetteur
Inscrit
20 Juil 2007
Messages
56
Ik heb begrepen dat dit debat verplaatst is van Januari naar Februari? Weet iemand hier meer van, en ook over de invullnig van deze debatten?
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Voor wie het boeit: de 'Supersmoker' gaat, tegen Klink's oorspronkelijke plan in, niet verboden worden.


Geen verbod op SuperSmoker, wel waarschuwing

maandag 28 januari 2008

Er komt voorlopig geen verbod op elektronische sigaretten zoals de SuperSmoker. Wel waarschuwt de Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ) dat er weinig bekend is over mogelijke schadelijke effecten van de sigaret op de lange termijn.

Minister van Volksgezondheid Ab Klink (CDA) maakte eind vorig jaar bekend een verbod te overwegen. Dat komt er dus niet, maar er mag vanaf volgende week geen reclame meer worden gemaakt voor de SuperSmoker. Het wordt immers beschouwd als geneesmiddel en voor geneesmiddelen mag in Nederland geen reclame worden gemaakt.

Naast het reclameverbod komt er een publiekswaarschuwing die mensen wijst op de risico's voor de gezondheid.

Bron: Elsevier
 

glesse

Neurotransmetteur
Inscrit
20 Juil 2007
Messages
56
Mycophile a dit:
Debat is inderdaad uitgesteld tot 5-7 februari...
http://www.tweedekamer.nl/vergaderingen ... /index.jsp

Precies invulling geen idee...

Snel antwoord, dankjewel...
Ik vraag me ook af hoe groot de lobby momenteel nog is bij de politiek, en waar die vandaan komt... Iemand daar wat meer informatie over? Zijn er bijvoorbeeld officiële instituten/groeperingen/verenigingen (trimbos, onderzoekers van universiteiten, Cam etcetera) daadwerkelijk dialoog aangegaan, of zijn het vooral particulieren die actie voeren?
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
De Kamer zou gisteren gestemd hebben, maar de uitslagen staan nog niet online.
Deze pagina dus nog even in de gaten houden: http://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/stemmingsuitslagen/index.jsp

cat_sleeping_on_computer_screen.jpg
 

Mel

Neurotransmetteur
Inscrit
26 Déc 2007
Messages
20
Geweld is natuurlijk niet de manier om dit soort dingen te veranderen en aan te pakken...
Dat je geweld gebruikt om jezelf te verdedigen is een ding... maar een aanval doen omdat de paddo verboden wordt, is echt onzinnig...
De enige manier om dingen te veranderen is door een POSITIEVE tegenbeweging te starten...

Veel te weinig mensen zijn op de hoogte van de werking van de paddo, en de positieve effecten op de geest van dit middel.

het is zowiezo weer eens tijd oprecht de hippie uit te gaan hangen...
De huidige geloofsstromingen in ons land schieten wat liefde en wijsheid betreft ERNSTIG te kort. Kan me voorstellen dat je af en toe wanhopig wordt, maar als je met die instelling de strijd aangaat, vecht je aan de verkeerde kant.

Ask ALice!!!!!!!!!!!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=6xhYk9PE ... re=related
 
Haut