Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

codeine in hoestsiroop

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
iemand ervaring met codeine in hoestsiroop?

op erowid zeggen ze dat er in hoestsiroop meestal nog paracetamol en zo
zit en dat de dosis te laag is om te bespreken.

nu heb ik hier hoestsiroop Bronchosedal met 9.2 mg codeinesulfaat per 10 ml siroop, zonder andere actieve ingredienten.
maar er zit een zoetstof in die anethol heet en die zou verwant zijn aan PMA (remeber de PMA doden een paar jaar terug).

op het eerste zicht niet veel gevaar, want door het toevoegen van water zou je de oplosbaarheid van anethol kunnen verminderen (al heb ik hier ook wel mn twijfels over).

niemand ervaring hiermee?
 

Entheonaut

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
29 Mai 2006
Messages
1 076
Ik begrijp niet helemaal wat je hiermee wilt bereiken. Vergeleken met morfine is codeïne een zwakke pijnstiller, en een krachtige kriebelhoest onderdrukker. Ook werkt codeïne sederend en sterk obstiperend.
Dus als je denkt dat codeïne een leuke plaatsvervanger is voor morfine (om van te spacen) dan denk ik dat je het mis hebt.
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
Entheonaut a dit:
Ik begrijp niet helemaal wat je hiermee wilt bereiken. Vergeleken met morfine is codeïne een zwakke pijnstiller, en een krachtige kriebelhoest onderdrukker. Ook werkt codeïne sederend en sterk obstiperend.
Dus als je denkt dat codeïne een leuke plaatsvervanger is voor morfine (om van te spacen) dan denk ik dat je het mis hebt.

daarom vraag ik om ervaringen want ik lees op erowid:

Codeine is converted to morphine in the brain
Codeine is an excellent opiate to start experimenting with. Although the euphoria is not as intense as that experienced with the stronger opiates, the euphoria can still be quite intense.

gwn op zoek naar enkele legal highs :wink:
 

Entheonaut

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
29 Mai 2006
Messages
1 076
ok, ik had gedacht dat het egt vele malen slapper was zodat je totaal geen euforie zou krijgen.

De lever zet codeïne voor een gedeelte om in morfine... Maar komt dat dan weer terug je hersenen in??

Als codeïne een legale pijnstiller is dus, valt het dan niet in een zuiverdere vorm te krijgen?
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
ik denk dat de pijnstillende dosis veel lager ligt dan de dosis voor euforie
 

Rutger

Sale drogué·e
Inscrit
8 Nov 2005
Messages
822
Codeine is geen vrij geneesmiddel en is in pure vorm niet zonder recept te verkrijgen. In hoestdrankjes zit het soms wel maar dan in lage hoeveelheden en met andere stoffen zodat je er niet te veel van kan in nemen. Voor zo ver ik het weet wordt het ook in hogere dosis voor pijn voorgeschreven.
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
hmm dan zou er toch melding van die andere stoffen moeten zitten in de bijsluiter. de enige andere stof die mogelijk gevaar kan opleveren is het zoetmiddel anethol denk ik.

ik citeer van de bijsluiter heet het stuk "samenstelling":
aktief bestanddeel: 9.2mg codeinefosfaat hemihydraat per 10ml siroop.
Andere bestanddelen: anethol, melissespiritus, ethanol (0.25ml/10ml), karamel, bittere amandelsmaak, sucrose, aqua purificata.

that's it, nergens anders iets van andere stoffen
 

spijtig

Neurotransmetteur
Inscrit
28 Nov 2006
Messages
62
ik heb ooit drie maand in amerika gewerkt, daar hebben ze me aan enkele "nieuwe" dingen voorgesteld, onderandere pilletjes codeine,
ik had er nog nooit van gehoord en dacht dat het aspirines waren maar ginder namen mensen het alsof het drugs was... ik heb er nooit veel van gemerkt, misschien gaf het wat euforie, pijn stillen doet het zeker, maar tja ik had geen pijn dus wat was ik er mee..
ik steek geen tijd en moeite meer in het zoeken naar codeine,

maar ik geef wel toe dat de hoestiroop met codeine die ik thuis heb wel goed werkt:)

is dat bronchosedal ofzo?
 

Indiaan

Glandeuse pinéale
Inscrit
20 Fev 2006
Messages
220
ik heb een tijdje codeine pillen geslikt en het enige wat het deed, was dat ik niet kon blowen als ik die dingen op had omdat ik dan echt TOTAAL waus werd
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
spijtig a dit:
is dat bronchosedal ofzo?

jazeker :wink:
maar de codeinemedicijnen in de VSA en Canada mogen maar kleine concentraties bevatten, volgens erowid ligt het maximum op 8mg per unit medicijn. hier ligt dat wat anders. in amerika zijn ze ook verplicht om een ander aktief ingredient toe te voegen denk ik. meestal paracetamol
 

spijtig

Neurotransmetteur
Inscrit
28 Nov 2006
Messages
62
iedere dag ben ik blij dat ik niet in de US woon,
voor alle redenen :eek:
hihi
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
heb toch overlaatst een halve fles bronchosedal uitgedronken. het was meteen mn eerste ervaring met een opiaat. bronchosedal heeft inderdaad geen onplezierige neveneffecten. ik werd heel mellow en had een enorm knus gevoel. dit is zeker nog voor herhaling vatbaar. enkel opletten voor verslaving. :(
 
Haut