Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Brit flipt na paddo's in Amsterdams hotel

Cesco

Neurotransmetteur
Inscrit
6 Avr 2006
Messages
50
AMSTERDAM - Een 22-jarige Britse toerist is zaterdagmiddag in een hotel op de Amsterdamse Martelaarsgracht geflipt na het gebruik van paddo's. De straat werd enige tijd afgesloten, omdat de man uit zijn hotelkamer glas en andere voorwerpen op straat gooide.

De politie meldt zondag dat een voorbijganger gewond raakte aan haar gezicht door glasscherven.

De hotelgast had samen met twee vrienden enkele paddenstoelen gegeten. Toen die niet snel genoeg werkten, at hij er nog meer.

Vervolgens ging de man door het lint en sloeg de hotelkamer kort en klein. Zijn vrienden probeerden hem te kalmeren, maar dit mocht niet baten.

Glas

De man begon hierop voorwerpen op straat te gooien en verminkte zichzelf met glas. Hij liep daarbij diverse verwondingen op aan zijn handen, nek en armen.

Agenten wisten de man uiteindelijk te overmeesteren. De Brit is in zorgwekkende toestand opgenomen in het ziekenhuis.

Zelfmoord

In maart dit jaar pleegde een 17-jarig Frans meisje zelfmoord na het gebruik van paddenstoelen. Zij sprong van een brug vlakbij de IJ-tunnel.

Niet echt goed nieuws als je het mij vraagt..
 

Soulcatcher

Elfe Mécanique
Inscrit
2 Jan 2007
Messages
434
ook hier lijkt voorlichting het toverwoord te zijn.
 

marc

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
5 Déc 2003
Messages
1 154
Ja, of gewoon een heel erg domme toerist. Als het gebrek aan voorlichting is dan is dat iets waar alle smartshop eigenaren wel eens bij stil mogen staan.

Het is in ieder geval weer negatieve publiciteit voor de paddestoel. Jammer, als je het mij vraagt, want het zou toch zonde zijn als we dadelijk nergens meer een paddootje zouden kunnen kopen..
 

Kingetjuh

Glandeuse pinéale
Inscrit
1 Jan 2007
Messages
122
Ik kweek vrolijk verder en ga zorgen voor een goeie voorraad :p
Hamsteren! :D
 

MindAstronaut

Sale drogué·e
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
968
Owh dat hebben we net nodig..
maar misschien moeten we wel denken aan een helevermindering van verkooppunten van paddos in de stad (ik heb het hier over Amsterdam) want de voorlichting laten de verkopers nog weleens zwaar achterwegen.

No offence voor de touristen die speciaal naar Nederland komen om te spacen, maar juist voor die mensen moet de brandweer/politie rond de 100 keer in het jaar voor uitrukken, om dat ze em flippen door fout gebruik.

Ik zou zeggen verminder het aantal verkooppunten tot een klein beprekt aantal, laat de eigenaren een toets doen zodat ze geschiktzijn om de juiste voorlichting te geven.

Anyway het word tijd om maar eens te beginnen met het kweken van paddos :)
 

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
MindAstronaut a dit:
Ik zou zeggen verminder het aantal verkooppunten tot een klein beprekt aantal, laat de eigenaren een toets doen zodat ze geschiktzijn om de juiste voorlichting te geven.
:)

mja dat vind ik ook wel een goed idee... bijv in breda zit een straat daar zitten wel 10 smartshops ofzo .. en savonds zijn dat te winkels die de straat verlichten lol..
mja dat kan echt niet goed zijn als je het mij vraagt
 

MindAstronaut

Sale drogué·e
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
968
ja precies, zoveel smartshops kan alleen maar tot inpulsieve aankoop leiden.

En als er maar een paar smartshops zijn buiten het centrum weten de diehard fans die toch wel tevinden :D

Ik zag laat nog een folder van drugsinfo over paddos, en de eerste zin van de folder luide van: "Uitgaan en paddos hoe er mee om te gaan"
Sorry als je het aan mij vraagt is dat voorlichting dat we helemaal niet kunnen gebruiken.
 

Pinealjerker

Elfe Mécanique
Inscrit
5 Avr 2007
Messages
456
Eerst voel ik een soort woede opkomen: woedend ben ik op die idiote toerist. Maar dan denk ik, nee, die stomme smartshopeigenaren in Amsterdam die de toeristen willen uitmelken terwijl ze zouden moeten wéten dat trippen in Amsterdam onverstandig is. Maar dan voel ik de woede verschuiven naar de regering van ons land, dat (meertalige) bijsluiters verbiedt, bijsluiters waarop essentiële informatie gegeven zou kunnen worden over veilig gebruik van psychedelica! En zo stroomt mijn woede dan uiteindelijk weg in verdriet en een gevoel van machteloosheid...

Ik begin meer en meer te begrijpen waarom geheime genootschappen het recept van hun sacrament altijd geheim hielden, en men alleen via initiatie de eerste psychedelische ervaring kon beleven.
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Wat Pinealjerker zegt en ze zouden verkoop van paddo's in Amsterdam aan banden moeten leggen.

Want dit is precies waar onze christendemoblaten op uit zijn, incidenten groot uitmeten in de pers (en star blijven verbieden dat er voorlichtingsmateriaal wordt meegeleverd met paddo's).
 

phalaris

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Mai 2005
Messages
1 112
christendemoblaten

Maak jij de Wiki aan, of moet ik dat doen ? :)

maar idd, vervelende voorvallen. Eerst die meid, en nu die gast die spullen op straat gooide.

Maar is het niet krom dat een toeris uit engeland, waar paddo's inmiddels niet meer zijn toegestaan, hier rotzooi komt maken. En vervolgens wordt hier op het forum voorgesteld om paddo's uit de shops te halen. Weliswaar dan alleen in Amsterdam, maar toch.

Maar commentaar hebben is altijd makkelijker dan een oplossing bieden, dat besef ik. toch, laat een eventuele maatregel ook een goede kans hebben om echt een effect te hebben, en niet alleen op korte termijn een reactionaire oplossing. De grens waar rotzooi plaatsvindt zal alleen opschuiven. En verwacht maar niet dat het ooit terug gedraaid wordt.

Ik ben ook voor goede meertalige bijsluiters bij paddo's. Dat is een goed begin. Misdadig dat het niet is toegestaan momenteel. Ik heb geen idee hoeveel leveranciers er zijn van paddo's, maar ik kan me voorstellen dat er maar een paar grote spelers zijn.

Is het bijv mogelijk om een bijsluiter op plastic tasjes te drukken, en die standaard mee te geven in smartshop? Heel strikt genomen zit er dan geen bijsluiter bij de paddo's, maar zit die als 'kunst' op de buitenkant van de tas.

Voorlichting pakketten samenstellen voor middelbare scholen is misschien ook een idee, en een begeleidend praatje door een psychonaut op scholen tijdens lessen maatschappijleer oid.
 

Entheonaut

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
29 Mai 2006
Messages
1 076
phalaris a dit:
christendemoblaten
Voorlichting pakketten samenstellen voor middelbare scholen is misschien ook een idee, en een begeleidend praatje door een psychonaut op scholen tijdens lessen maatschappijleer oid.

Ik heb vroeger gezworen nooit voor de klas te gaan staan, maar hier zou ik zo een uitzondering voor maken :wink:
 

Pinealjerker

Elfe Mécanique
Inscrit
5 Avr 2007
Messages
456
What about een eigen initiatief (ploink/lampje): een 100% op drugstoeristen gerichte site opzetten, in een aantal talen, en die promoten. Een simpele, overzichtelijke, trippy site.

Misschien kunnen daar in ieder geval énkele ongelukken mee voorkomen worden.
Eerst maar eens ontwikkelen zo'n site (ik heb toevallig net een nieuwe website laten registreren, dus daar kan ik aan een opzetje werken).

Ideeën?
 

MindAstronaut

Sale drogué·e
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
968
Zouden we niet met zijn allen een duidelijke voorlichtings folder met eerlijke informatie kunnen samenstellen? eventueel in meerdere talen.
En de folders bij de smartshops verspeiden.
 

MindAstronaut

Sale drogué·e
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
968
Een site is trouwens ook een helegoeie Pinealjerker, de ideen beginnen al te ontstaan :D
 

Pinealjerker

Elfe Mécanique
Inscrit
5 Avr 2007
Messages
456
Ja, een folder zou onderdeel van het hele project moeten uitmaken. Ik dacht aan een simpele flyer waarop de toerist in 5 a 6 talen aangemoedigd wordt om eerst effe een internetcafé te bezoeken. Dikke kleurenfolders drukken is duur, flyers (met daarop de naam van de website en wat basic info) kost zo'n 89 euro voor 5000 stuks.

Mijn idee is om op deze website uitsluitend aandacht te besteden aan de psychedelica, dus niet amphetamines, opiaten etc. Zo kan de hoeveelheid tekst beperkt blijven. Teveel subcategoriën werken ontmoedigend en afleidend voor de drukke toerist.

Uiteraard ook geen instructies om 5 gram gedroogde paddo's naar achteren te werken. Trouwens best interessant om over na te denken: stel dat je zelf een toerist was en je hebt geen ander adres dan je hotelkamer, en je mag de paddo's niet meenemen naar je thuisland, hoe kun je dan toch optimaal genieten van een trip?

Is een optimale set & setting überhaupt wel haalbaar voor toeristen? Of moeten ze "Fear & Loathing" taferelen gewoon voor lief nemen?

hmmm
 

Entheonaut

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
29 Mai 2006
Messages
1 076
Pinealjerker a dit:
Is een optimale set & setting überhaupt wel haalbaar voor toeristen? Of moeten ze "Fear & Loathing" taferelen gewoon voor lief nemen?

hmmm

Een hotelkamer is zo slecht nog niet, alleen je kunt je er wel opgesloten voelen lijkt me. Maar alsnog ben ik van mening dat je ze nog beter het bos in kunt sturen dan dan dat ze op midden in de stad rond dwalen oid.
 

MindAstronaut

Sale drogué·e
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
968
Tja het Amsterdamse bos zou een idee kunnen zijn voor een
trip omgeving.

Ben er mee eens dat we het beste gewoon de basic info kunnnen geven in de folders, voor wat uitgebreidere verhalen en lectures is een site uitermate goed voor geschikt.

Gewoon wat simpele feiten die eventuele ongelukken zouden kunnen verkomen:

* Zoals een lege maag bij innamen van paddo's
* Neem ze alleen als je goed voelt, want ze versterken aanwezige emoties.
* Neem ze in een veilige omgeving in, met mensen die je vertrouwd.
* Laat altijd 1 nuchtere persoon oppassen, als er mensen gaan trippen.
ect..

Maar moeten we het over psychedelica in het algemeen hebben? of over smartshop psychedelica zoals paddo's, salvia, en mescaline.
Of alleen paddos? aangezien dit de meest gegeten psychedelica is in Nederland, voor zo ver ik weet.
 

Jakobien

Alpiniste Kundalini
Inscrit
28 Oct 2005
Messages
658
Website is een goed idee, wij hebben hier wel vertalers in huis :)

En wat dachten jullie van een triplounge in de binnenstad? Smartshop kokopelli heeft er bijvoorbeeld 1 in de winkel, voor toeristen die in een hostel verblijven is dat een uitkomst.
Maar een cafe/lounge ( buddha bar stijl :D ) die speciaal bedoeld is voor trippen zou ik echt tof vinden.


@mindastronaut: mmm ik zou er denk ik op zetten: magic muschrooms and other psychedelics, de veiligheids maatregelen gelden immers voor allemaal ongeveer hetzelfde. Dan kun je op 1 pagina de andere psychedelics kort bespreken, tis natuurlijk belangrijk om te weten dat bijv. een lsd trip langer duurt.
 
Haut