Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

‘Blowen onder toezicht’ gaat raadsleden te ver

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
AD Rotterdam, 9 april 2008

‘Blowen onder toezicht’ gaat raadsleden te ver

WESTVOORNE - Gemeenteraadsleden in Westvoorne hebben zich erover verbaasd dat jongeren ongestoord kunnen blowen op de stoep bij jongerencentra van welzijnsorganisatie Push.

Dat je ‘de wiet buiten ruikt’, ondervond raadslid Jan Gorzeman (Gemeentebelangen) toen hij onlangs een bezoek bracht aan jeugdhonk ‘de Chill’ in Oostvoorne. De aanwezige jongerenwerker vertelde hem dat de jongeren beter ‘onder toezicht’ kunnen blowen, dan ergens ongecontroleerd in de wijk.

"Het signaal dat hiervan uitgaat is dat blowen mag van Push," zegt Gorzeman. Hij krijgt bijval van zijn CDA-collega Arjen Littooij, die vindt dat de gemeente te weinig ambitie toont bij de aanpak van de drugsproblematiek.

Burgemeester Peter de Jong, die in januari nog een drugsvoorlichtingsavond bij hem thuis organiseerde voor raadsleden met puberende kinderen, trekt zich de zorgen van de raadsleden aan. ,,Ik ben er niet blij mee dat er geblowd mag worden bij de Chill,’’ zei hij maandagavond in een vergadering van een raadscommissie, waar het wijkveiligheidsplan werd besproken. De drugsproblematiek blijft opvallend genoeg ongenoemd in dit plan, omdat burgers er geen prioriteit aan zouden geven. ,,Dit betekent niet dat wij er niet mee bezig zijn,’’ benadrukte de burgemeester.

Leander Varekamp van stichting Push erkent dat er wordt geblowd bij de jongerencentra, ofschoon zij dit ook liever niet hebben. ,,Het is wel een dilemma. Botweg verbieden betekent dat wij een groep jongeren die veel bij ons komt niet meer bereiken. Bovendien is de handhaving eigenlijk een zaak van de politie.’’

Bron: AD.nl
 

MindAstronaut

Sale drogué·e
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
968
Maar helemaal onder toezicht naar de klote gaan van Alcohol mag wel?

"Het signaal dat hiervan uitgaat is dat blowen mag van Push,"

Mag toch ook? zolang het niet binnen in de push is..

En drugsproblematiek los je niet op door alles te verbieden, wanneer leren ze dat nou..
 
G

Guest

Invité
CDA, wie kent ze niet, CDA CDA en natuurlijk zwarte piet!

En om even Jules Deelder te quoten: "Die hebben geen bord voor hun kop, maar een hele bunker voor de taas."
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Ik tracht het CDA nimmer draagvlak te geven in hun beleid en losse standpunten.

Maar ik moet wel zeggen dat buitenshuis blowen en hangen met anderen nauwelijks het echte positieve effect van cannabis doet rijzen. Eerder een bedwelmingsroes, hoewel dat ook een voorkeurskwestie is.

Een pure wietpijp alleen in je kamer terwijl je alles even goed doordenkt en mediteerd doet dat des te meer. Eigenlijk jammer dat THC nauwelijks bekendheid geniet op deze manier.
 

Dr. Leospace

Alpiniste Kundalini
Inscrit
28 Oct 2005
Messages
686
Het psychonautische nut van op die manier blowen is waarschijnlijk gering inderdaad.

Verbieden is al helemaal nutteloos, dan gaan die gasten gewoon een stukje verderop blowen... Maar die 'hele bunker voor de taas' daar valt voorlopig helaas weinig aan te veranderen vrees ik :(
 

Lion

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Avr 2007
Messages
2 290
Brugmansia a dit:
Ik tracht het CDA nimmer draagvlak te geven in hun beleid en losse standpunten.

Maar ik moet wel zeggen dat buitenshuis blowen en hangen met anderen nauwelijks het echte positieve effect van cannabis doet rijzen. Eerder een bedwelmingsroes, hoewel dat ook een voorkeurskwestie is.

Een pure wietpijp alleen in je kamer terwijl je alles even goed doordenkt en mediteerd doet dat des te meer. Eigenlijk jammer dat THC nauwelijks bekendheid geniet op deze manier.

Ik heb het omgekeerde effect als ik bij vrienden rook. Alleszinds als er kan beweegd worden toch.. Ik word actiever, het enige bedwelmende dat ik dan heb is door de nicotine... -,-
En zoals je zegt; puur in de pijp of waterpijp brengt het beste van Cannabis terecht. Tenzij je gaat vaoprizen natuurlijk, maar dat is dan weer een ander level.
 

silv

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Jan 2007
Messages
1 518
duidelijk zaakje ogen dicht en politiek bedrijven =/
 

Nathaniel

Neurotransmetteur
Inscrit
16 Jan 2006
Messages
80
Ik heb anderhalfjaar stage gelopen in een jongerencentrum en ben daar nu nog vrijwillig bezig.
Ook wij hanteren een binnen draaien mag maar buiten roken (we hebben een plein dat bij ons terrein hoort) beleid.Dat er niet binnen geblowed mag worden is trouwens vanwege overlast voor de jongste bezoekers,ons publiek zit in de leeftijd 12 tot 24.
Op deze manier kan je jonge blowers in de gaten houden en voorlichten.Als we het geheel zouden verbieden komen ze inderdaad niet meer opdagen,en weet je vrijwel zeker dat ze misbruikers worden ipv gebruikers.Als medewerker zie ik wie er standaard met rooie oogjes rondloopt,en kan hierover met diegene in gesprek gaan.Als medewerker zie ik wie er niet goed gaat,en kan hem meenemen naar een rustige ruimte en begeleiden, en na het suikerwatertje een open en eerlijk gesprek voeren over verantwoordelijk drugsgebruik.
Jongerencetra zijn er naar mijn mening niet om jongeren te beleren,maar om ze te begeleiden in de keuzes die ze maken.

naja wat ik wil zeggen...Jammer dat er zown jodokus langs moet komen die een beetje gaat vertellen hoe t wel en niet moet terwijl die dr geen ene fuck vanaf weet laat staan ervaring heeft met het werk.
 

silv

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Jan 2007
Messages
1 518
Goed bezig Nathaniel, ik denk dat je ook een hoop vervelende dingen voorkomt door ze te begeleiden en verder te kijken dan alleen "hey hij gebruikt drugs" maar ook te kijken naar wat er verder met iemand aan de hand is.
Props!
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Sjeetje, aan de ene kant gaat het best goed met de mensheid maar aan de andere kant staan er nog steeds de oude lijn christenen om alles te verbieden wat je geest kan verruimen.

Eerst gaan ze klagen over hang jongeren die overal langs de kant van de weg staan en daar overlast bezorgen, vervolgens laten ze daar een jeugdhonk voor bouwen en willen ze natuurlijk gaan verbieden dat je daar voor op de stoep mag blowen.

En daar gaan de jongeren weer......... :(

Ik heb het zelfde gezien met een jeugdhonk waar ik zelf vroeger bij betrokken was. Ook die raakten na een paar jaar de jongeren zo goed als kwijt, want je mog er zelfs geen shaggie of cigaret meer roken. Maar bier drinken, das geen probleem. Ik zie liever thc junkies dan een stel alcoholisten.......

Groetjes,
Mysticwarrior.
 

Indiaan

Glandeuse pinéale
Inscrit
20 Fev 2006
Messages
220
Tja, het CDA is een gelovige partij. En zoals iedereen weet denken de christenen (en de meeste gelovigen) de enige te zijn die de waarheid weten. Zij hebben het monopolie op de waarheid, dus moet de rest daar naar luisteren.
 

VerusDeus

Sale drogué·e
Inscrit
6 Avr 2006
Messages
914
hmm hans teeuwen bij de meiden van Halal... :lol: :lol:
 

Indiaan

Glandeuse pinéale
Inscrit
20 Fev 2006
Messages
220
"monopolie op de waarheid" heb ik daar idd van. Maar zo denk ik er al jaren over. Ik ben heel wat discussies aangegaan met verschillende gelovigen, maar de discussie blijkt elke keer onmogelijk, omdat ze alleen maar uitgaan van hun eigen waarheid. Die waarheid heb ik alleen nog niet ingezien.
 
Haut