Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Blijven hangen

Frostie

Glandeuse pinéale
Inscrit
6 Avr 2007
Messages
164
Wat is dat juist ?
Hoe geraak je eruit?
Gaat dit ooit voorbij ?
Wat moet je doen als je het hebt ?
Zijn er blijvende letsels die het lichaam oploopt (stuiptrekkingen)?
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
> Wat is dat juist ?

Ik denk dat de eerste vraag zou moeten zijn: is dit mogelijk voor mensen die lichamelijk en geestelijk gezond zijn? Ik denk het namelijk niet. Ik denk dat "er in blijven hangen" hetzelfde is als "de laatste klap die iemand in een psychose bracht." Meestal horen daar ook slaapgebrek en stress bij.

Je hebt het toch over mensen die niet uit hun trip schijnen te komen?

Of bedoel je het in een gedachtenspiraal terecht komen, dat tot een urenlange bad trip leidt, maar de volgende ochtend over is?

> Hoe geraak je eruit?

Wat voor elke psychose geldt: therapie etc.

> Gaat dit ooit voorbij ?

Dit hangt in grote mate af van de persoonlijkheid. Begin jaren 70 leek Dennis McKenna in zijn paddestoelentrip te zijn blijven hangen (zie The Experiment At La Chorera, in Terence McKenna's True Hallucinations), maar na twee weken keerde hij opeens terug in zijn normale persoonlijkheidsstructuur. Toen ik het tijdstip opzocht in mijn astrologieprogramma zag ik dat Dennis precies in die weken een zeer hevige Maan-Uranus transit onderging.

> Wat moet je doen als je het hebt ?

Zorgen voor voldoende slaap, lichaamsbeweging en gezond eten. Vooral voldoende slaap. Desnoods met behulp van een hoge dosis melatonine of 5-htp.

> Zijn er blijvende letsels die het lichaam oploopt (stuiptrekkingen)?

Hangt van de omgeving af. Stuiptrekkingen in een zacht bed kunnen geen kwaad, dat weten we allemaal. :lol:
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Uranus (op dat moment in de tijd) opposiet de positie van de Maan in de geboortehoroscoop van Dennis.
 

Lion

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Avr 2007
Messages
2 290
Wat?
Stop met dat UFOtaaltje.
Waar komt het op neer? :D
<3
 

Frostie

Glandeuse pinéale
Inscrit
6 Avr 2007
Messages
164
dat de horoscoop van mckenna niet veel goeds betekende.
op het moment van zen bad trip

dus eigenlijk is blijven hangen gewoon een soort shock van je bad trip ?
alzof je getraumatiseert bent ?

Heb al 1x paddo's gedaan, maar als ik zo hoor van dat blijven hangen heb ik er nu toch wel wat schrik mee opgelopen. :s
Kan dit soms je hele leven lang duren ?
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
dat de horoscoop van mckenna niet veel goeds betekende.
op het moment van zen bad trip
dus eigenlijk is blijven hangen gewoon een soort shock van je bad trip ?
alzof je getraumatiseert bent ?
Nou, Dennis had niet eens een bad trip, eerder een bepaald inzicht, waardoor hij binnen korte tijd enkele weken helemaal van de wereld raakte. Maar op de een of andere manier kwam hij toch weer terug.

Maar ook Terence en Dennis hadden in die dagen stress, onder andere was onlangs hun moeder overleden (ze waren zelf toen iets van 19 en 22 jaar oud).
Mijn enige echt heftige trip vond plaats vlak na een vrij heftige ruzie met mijn vader.

Maar er in blijven hangen is zéér zeldzaam, en vrijwel altijd zat het er voor die persoon aan te komen. Zo is Sid Barrett niet door één LSD tripje doorgedraaid. Het was een complex van factoren.

Dus leef je een relatief stabiel en tevreden leven, en sta je (tijdens de trip) open voor ego-dood en heb je enige kennis van mystieke concepten, dan zul je echt niet in een trip blijven hangen, hoe hoog de dosis ook mag zijn. Het kan wel blijvend je leven veranderen, maar dat is een andere zaak.



Maan: emoties, gevoelsleven, herinneringen, hoe we de wereld ervaren, de moeder

Uranus: plotselinge veranderingen, inzichten, originele gedachtes, bevrijding van belemmeringen, revolutie

Als twee planeten precies tegenover elkaar staan in de zodiak, bijvoorbeeld de Maan in Leeuw en Uranus in Waterman (ik noem maar wat) dan is dat een oppositie, waarbij de twee planeten vrij heftig op elkaar reageren (men noemt het een hard of disharmonieus aspect).

Er zijn permanente opposities (in de geboortehoroscoop) of tijdelijke (de transits: de onderlinge verhouding tussen de planeetstanden van dit moment in de tijd met die van de geboorte van een individu).

Echte bad trips vinden in de regel plaats tijdens bad transits.
 

Lion

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Avr 2007
Messages
2 290
Mystieke concepten wat bedoel je daar juist mee?

En hoe kan zo een transit enig effect hebben op een mens?
Ik ben precies niet echt zo'n gelover van dit?
 

Frostie

Glandeuse pinéale
Inscrit
6 Avr 2007
Messages
164
Ik heb een moeilijke jeugd gehad, hoewel ik nu nog in men jeugd zit (ben 17).
Maar ik denk toch dat ik klaar ben om te trippen, ik heb nooit anti depressivia moeten slikken maar had wel toen ik 4 - 7 jaar was een lichte vorm van autisme (dat je leeft in je eigen wereld) dat was in de periode toen men ouders scheide. maar dat autisme zit in de familie
ik hoop niet dat dat men trip kan beinvloeden op een negatieve manier.
ik hoop juist met de hulp van paddo's eens alles op een rei te kunnen zetten enzo men verleden beter te kunnen beheersen en er een soort vrede mee kunnen nemen zodak ik verder kan met men leven...

@ CaduceusMercurius

Ik vind het wel echt intressant hoe je altijd over de horoscoop enzo begint (je hebt blijkbaar veel verstand van die dingen). Mss kunnen we eens praten via msn, als je dit ziet zitten PM me dan maar eens :wink: Ik heb ook trouwens eens gezien in een topic dat je een winkel hebt ofzo iets ..
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Mystieke concepten wat bedoel je daar juist mee?
Enige kennis van wat anderen ervaren hebben, en wat je dus zo'n beetje kunt verwachten en wat het allemaal betekent. Als je geen benul hebt van ego-death, en je eigenlijk alleen maar wil dat de paddo's het tapijt wat laten golven, dan heb je een groot probleem als je "per ongeluk' een hoge dosis in neemt. Maar ben je enigszins bekend met de chakras, de onveranderlijkheid van het bewustzijn (het atma), de eeuwigheid van brahman, dat alles in het leven met elkaar verbonden is enz., dan is het allemaal niet zo verwarrend als je dat in de diepte van een paddo-trip voor je kiezen krijgt. Dan is het meer zoiets van "Oh ja, nu snap ik het, loslaten..." in plaats van "Neeeee dit kan niet!!! dit is te bizarrrr!!!! Laat het ophouden!!!"

En hoe kan zo een transit enig effect hebben op een mens?
Niet echt een invloed. Jij en die transit zijn één. Jouw leven en de planeetstanden zijn één. Er is geen verschil, behalve dat jij alles via jouw zintuigen ervaart, en je je dus vooral identificeert met het lokale deel van het universum: je lichaam, je naam, de stem in je hoofd en de dingen die je overkomen. Het verband tussen jouw leven en alles om je heen (dus ook de planeten) is niet zo duidelijk en voor de hand liggend, maar het is er wel.

Ik ben precies niet echt zo'n gelover van dit?
Ik kan je er niet van overtuigen. Maar door astrologie te leren kom je er vanzelf achter. Ook al wil je er niet in geloven, astrologie werkt. Raar maar waar.

En leuk om over na te denken tijdens het trippen... :shock:

Mss kunnen we eens praten via msn, als je dit ziet zitten
Het spijt me maar ik moet chats en private messages tot een minimum houden i.v.m. RSI. Ik zou boeken vol kunnen schrijven als ik die RSI niet had.
 

Lion

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Avr 2007
Messages
2 290
Repetitive Strain Injury = lichamelijke aandoening door herhaalde overbelasting
 

oliboytje

Neurotransmetteur
Inscrit
23 Juil 2007
Messages
90
Wel hetgeen dat ik meemaak na men trip van paddo's ongeveer een maand vroeger dat ik soort rust houding van men hersens kan aannemen en ik voel dat dan ook. Maar als ik dan bijv zo heel begin te phylosoferen voel ik zop echt het spr actief worden , alsof ik men andere helft van men hersens gebruik, denk ik op net dezelfde manier als met die paddo's alleen iets lichter. Zeer raar. Maar ik heb de indruk dat het weg aant gaan is.. :'( Tijd voor nieuwe trip dus!
 

thadivine

Alpiniste Kundalini
Inscrit
22 Mai 2007
Messages
670
De dag na mn trip ben ik altijd nog een beetje verward en vind ik het moeilijk gesprekken te voeren, alsof ik nog niet helemaal terug op aarde ben. Maar dit gevoel komt bij mij wel vaker voor, ook niet na trips. Ik zit dan meestal niet zo lekker in mn vel en heb geen zin in praten (of het lukt gewoon heel moeilijk). Daarna komt dit dan juist weer extra terug, en zit ik juist weer beter in mn vel.

Zoiezo voor mijn ervaringen met (tot nog toe alleen) paddestoelen trip ik uit mezelf al een beetje nuchter (zie soort van aura's ed :P golfjes in de lucht enz)... blijven hangen kan het dus niet niet genoemd worden ofzo. Ik ben gewoon van mezelf al beetje trippy :)
 

ZOF

Glandeuse pinéale
Inscrit
22 Juin 2007
Messages
244
Lion a dit:
Mystieke concepten wat bedoel je daar juist mee?

En hoe kan zo een transit enig effect hebben op een mens?
Ik ben precies niet echt zo'n gelover van dit?

Ik weet niet wat voor effecten het precies op ons mensen kan hebben, maar als de maan al sterk genoeg is om een hele oceaan aan water te verplaatsen, wat zou zo'n veel veel veel grotere planeet voor effect op onszelf kunnen hebben?
Think 'bout it
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
ZOF a dit:
Lion a dit:
Mystieke concepten wat bedoel je daar juist mee?

En hoe kan zo een transit enig effect hebben op een mens?
Ik ben precies niet echt zo'n gelover van dit?

Ik weet niet wat voor effecten het precies op ons mensen kan hebben, maar als de maan al sterk genoeg is om een hele oceaan aan water te verplaatsen, wat zou zo'n veel veel veel grotere planeet voor effect op onszelf kunnen hebben?
Think 'bout it

niet te vergeten dat we grotendeels uit water bestaan.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Toch vermoed ik dat de werking van astrologie op andere principes berust, niet op zaken als temparatuur, straling (de Zon) of aantrekkingskracht (Maan). Het zijn meer individuele processen, die volgens bepaalde wiskundige regels voltrekken vanaf het moment en de plaats van onze geboorte, tot het moment en de plaats van onze dood. De grote objecten in het universum (de planeten) lopen synchroon met die processen in ons leven.
 
Haut