Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Bestuursleden, vrijwilligers en potentële leden gezocht!!

MindAstronaut

Sale drogué·e
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
968
zo is er ook weinig interesse in psilocybine en ayahuasca (onderzoek is peperduur), omdat je op natuurlijke middelen geen patent kunt aanvragen, en er dus als multinational geen dikke winsten op kunt maken. De farmaceutische industrie is op zoek naar nieuwe medicijnen waarop genoeg winst te maken valt.

"Precies" dat zijn een van de redenen waarom ze er niet aan willen wagen, simpel weg omdat ze dan hun eigen graf graven.

Als je wilt meehelpen als vrijwilliger kan je me ff Pm'n want ze zijn nu bezig om alle vrijwilligers in kaart te brengen.
Ik heb hier zo'n vrijwilligers formulier die stuur ik dan wel even door,
en daarmee kan je aangeven op welk gebied jij ze eventueel kan helpen.
 

Door_of_Perception

Matrice périnatale
Inscrit
13 Oct 2006
Messages
10
In juli hebben we de oprichtingsakte getekend bij de notaris, en we zijn nu dus echt een stichting: stichting O.P.E.N (Onderzoek naar de Psychedelische Ervaring Nederland).

Wil je vrijwilliger worden of wil je op onze mailinglist, stuur dan even een mailtje naar ons nieuwe adres: [email protected].

We zijn druk aan het netwerken en hebben al veel positieve reacties gehad uit binnen en buitenland, onder andere van MAPS, the Heffter Institute, The Beckley Foundation, The Gaia Media Foundation, Dennis McKenna, Jon Hanna, Jeremy Narby, Hans Plomp, Simon Vinkenoog, Peter ten Hoopen, Arno Adelaars, Hans Bogers en Freek Polak.

De eerste sprekers hebben zich al aangeboden en onze eerste lezing zal waarschijnlijk eind oktober plaatsvinden in Amsterdam. We zijn nu aan het mailen met Valerie Mojeiko van MAPS, die hopelijk onze eerste spreker zal worden. Wil je hierover op de hoogte gehouden worden, geef je dan op voor onze mailinglist.

Aan onze website wordt gewerkt, zogauw deze online is zullen we dat hier posten.

Tot zover deze update,
alvast bedankt voor jullie steun en spread the word!
 

Entheonaut

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
29 Mai 2006
Messages
1 076
Ik vind het een erg goed initiatief en ik zou graag willen helpen.
Ik moet me eerst nog op m'n studie (Organische Chemie) concentreren, maar ik zou in de toekomst zeker een steentje willen bijdragen.

Good luck alvast :wink:
 

thadivine

Alpiniste Kundalini
Inscrit
22 Mai 2007
Messages
670
ik zou wel graag op de hoogte gehouden willen worden :)

rmann1 at hotmail.com

thnx :)
 

phalaris

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Mai 2005
Messages
1 112
De eerste sprekers hebben zich al aangeboden en onze eerste lezing zal waarschijnlijk eind oktober plaatsvinden in Amsterdam. We zijn nu aan het mailen met Valerie Mojeiko van MAPS, die hopelijk onze eerste spreker zal worden. Wil je hierover op de hoogte gehouden worden, geef je dan op voor onze mailinglist.

Het is inmiddels oktober, ben benieuwd hoe het hier mee staat.
 

Tarzan

Neurotransmetteur
Inscrit
15 Oct 2007
Messages
36
kan ik aansluiten?

background, religie studies en philosophie.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
phalaris a dit:
De eerste sprekers hebben zich al aangeboden en onze eerste lezing zal waarschijnlijk eind oktober plaatsvinden in Amsterdam. We zijn nu aan het mailen met Valerie Mojeiko van MAPS, die hopelijk onze eerste spreker zal worden. Wil je hierover op de hoogte gehouden worden, geef je dan op voor onze mailinglist.

Het is inmiddels oktober, ben benieuwd hoe het hier mee staat.

Het bleek een beetje te kort dag om dit allemaal te organiseren. Toch hebben we een andere klapper op de agenda staan: Jeremy Narby komt hoogstwaarschijnlijk in December naar Amsterdam voor een lezing.

Voor al diegenen die willen aansluiten, pm me of stuur een mailtje naar [email protected], dan stuur ik jullie een vrijwilligersformulier op.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
red.jpg
 

HappyMind

Sale drogué·e
Inscrit
16 Mai 2007
Messages
964
Door_of_Perception a dit:
Ik wil gaan samenwerken met studieverenigingen in het organiseren van lezingen en symposia, en ik wil de drempel verlagen voor studenten (bachelor, master en postdoctoraal studenten van alle disciplines) die onderzoek willen doen naar psychedelica.

Het lijkt mij juist interessant om hier onderzoek naar te doen.
En dan bedoel ik niet thuis het internet afzoeken en het één en ander thuis uitproberen, maar echt als student zijnde het gaan onderzoeken zeg maar.
Ik denk alleen niet dat het mogelijk is met alleen een mavo diploma :?

Ik ben overtuigd van de positieve werking die bepaalde stoffen hebben op mensen met bepaalde problemen en het lijkt me zeer interessant om me hiermee bezig te houden.

Iemand een idee welke opleidingen en (toekomstige) beroepen passen bij het onderzoeken van bijvoorbeeld MDMA / LSD?
 

Cheb

Neurotransmetteur
Inscrit
2 Jan 2008
Messages
96
ik zou denken aan de richtingen van Chemie, Biologie en psychology. Maar welke van de 100den onderverdelingen?? Je ne sais pas :?
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
anthropologie, filosofie, religiestudies, sociologie
 

HappyMind

Sale drogué·e
Inscrit
16 Mai 2007
Messages
964
Forkbender a dit:
anthropologie, filosofie, religiestudies, sociologie

Dus helaas allemaal richtingen die je met mavo niet kunt volgen... :x
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Tja, als je het echt wilt kun je via de havo nog wel een hbo doen in chemie of laborant oid. Misschien hebben ze het ook wel op mbo, maar dan ben je echt testbuizen aan het schoonmaken. Er zijn genoeg beroepen die er wel zijdelings mee te maken kunnen hebben, maar de leiding wordt altijd genomen door hoger opgeleiden.
 
Haut