Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateurs de drogues et des explorateurs de l'esprit

Ballin aka .....vul zelf maar in.....

• Auteur de la discussion Auteur de la discussion HeartCore
  • Date de début Date de début

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22/8/04
http://frontpage.fok.nl/nieuws/91672/-% ... maken.html

CDA-minister Ernst Hirsch Ballin van Justitie wil het wettelijk makkelijker maken om mensen te vervolgen wegens godslastering. Dat schrijft de bewindsman in een brief naar de Tweede Kamer. Ook het lasteren van iemand zijn levensovertuiging zou harder aangepakt moeten kunnen worden.

Het wetsartikel 147 waarin smalende blablabla

(link naar de hele brief: http://www.depers.nl/UserFiles/File/god ... 108981.pdf )

----------------

Verderop in het artikel staat dat het een uitgelekte brief is die (nog) niet aan de kamer is verstuurd.

Betekent dit dat we straks de dingen niet meer met naam mogen noemen wanneer we de hufterigheid van een christelijke politiek tov alternatieve levensovertuigingen, ik noem bijv. paddoliefhebberij, willen bediscussieren?

En valt een paddoverbod wars van wetenschappelijk inzicht en rationaliteit trouwens ook niet onder het lasteren van een anders overtuiging? Ik citeer:

Volgens hem is het van groot belang apart te erkennen 'dat geloof iets van grote waarde voor velen in de samenleving is'. Wel komt hij aan de kritiek tegemoet door het artikel te verruimen met het begrip levensovertuiging.

Als Ballin heel eerlijk zou kunnen zijn, zou hij toegeven dat het paddoverbod niets te maken heeft met gevaren voor de volksgezondheid maar alles met de principes opgelegd vanuit zijn levensovertuiging. Een overtuiging zoals de onze, namelijk dat entheogene planten OK! zijn, valt niet in overeenstemming te brengen met de overtuiging van de heer Ballin. Alleen daarom al, is deze brief, al is ie niet verstuurd, ronduit schandalig en hypocriet, om het woord hufterig maar eens achterwege te laten. Oeps.

Van mij mag hij, want dat betekent dat onze levensovertuiging dat het gebruik van entheogenen heilig is gewoon mag worden uitgeoefend en nog door de wet wordt beschermd ook. Het zou het paddoverbod (of het verbod op LSD of DMT) ongeldig maken indien het gebruik van deze middelen deel is van een levensovertuiging.

Ik hoop het!
En aan de andere kant slaat het nergens op.
Staatshoofden moeten maar ens zorgen dat ze zich niet laten beledigen.

Forkbender a dit:
Van mij mag hij, want dat betekent dat onze levensovertuiging dat het gebruik van entheogenen heilig is gewoon mag worden uitgeoefend en nog door de wet wordt beschermd ook. Het zou het paddoverbod (of het verbod op LSD of DMT) ongeldig maken indien het gebruik van deze middelen deel is van een levensovertuiging.
Neh, lees maar goed:

"Om het verbod weer effectief te maken stelt Hirsch Ballin voor om daarom niet meer te kijken naar de 'subjectieve bedoelingen' van de dader, maar naar 'de meer objectief te bepalen maatstaf' van verstoring van de openbare orde."

Met het beledigen van paddo's en psychonauten verstoor je de openbare orde niet. Dus dat mag.

Met het beledigen van paddo's en psychonauten verstoor je de openbare orde niet. Dus dat mag.

Moet je eens kijken als we de volgende demonstratie met 500 man trippend richting de tweede kamer lopen :D

Moet je eens kijken als we de volgende demonstratie met 500 man trippend richting de tweede kamer lopen Very Happy

De tweede kamer zal niet mooier kunnen zijn, vredig, vol liefde, vrijheid, gelijkheid en respect!
Zou mooi zijn als de leden van de tweede kamer voor hetzelfde open staan en het ook willen meemaken.

Laat ze maar komen met hun regeltjes, ik wens ze veel succes. Ik hoop dat ze goed begrijpen dat ze op allerlei fronten, mensen en groepen in het nauw aan het drijven zijn. Dit kan zo niet langer door blijven gaan en ik zit nu toch echt te wachten op een tegen aanval.

De overheid mag misschien veel macht hebben, maar uiteindelijk hebben we hier te doen met een van de laatste generatie christenen die via een buitenkansje aan de macht zijn gekomen. En niet doordat de samenleving nou zo christelijk is, maar eerder doordat er gigantisch veel ouderen in bejaardenhuizen zitten opgesloten die met z`n allen stemmen op de c van cda of een andere CHRISTELIJKE partij. En dit zal de komende 20 jaar nog wel is drastisch kunnen gaan veranderen.

Laten we dat maar hopen :D

Gr.
Mystic.

Retour